Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Beertje vervelend dat je een slechte ervaring hebt met de babydump.. Ben je voor de rest wel tevreden met je spulletjes ziet het er goed uit?

Mijn echo was erg kort was niet veel meer te herkennen... Of mooie foto's te maken.. Heb wel 1 foto van het hoofdje gekregen.. Nu vertelde de echoscopist mij dat net als tijdens de 20weken echo het hoofdje erg groot is.. Dit was mij niet eens verteld.. En nu dus nog steeds voor liep op de groei in verhouding met de rest van het lichaam.. Nu heb ik al angst voor de bevalling laat staan nu ze nog een extra groot hoofd heeft :(

Wat ik jammer vind is dat ik niet de tijd heb gekregen om er verder op in te gaan.. Ik weet dan ook niet hoeveel cm te groot.. Wil daar dinsdag van de VK wel wat meer duidelijkheid over krijgen..

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik vind t fijn dat de vk t hier zelf doet. Kun je gelijk alles vragen en er gaat geen info verloren.
    Ik mag volgende week weer voor de liggingsecho. Dan zullen ook wel weer meten. Kijken of ie nog steeds zo voorloppt in lengte. Was bij 30 weken al meer dan 3 weken. Hoop niet dat ie nu ook dik geworden is want dan wordt t een reusje :D

3. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maya: Wat vervelend dat je nu nog meer angst voor de bevalling hebt nu je hoorde dat het hoofdje wat groter is.
    Zoiezo vervelend dat je angst hebt.

Nicci, Ik hoop ook niet dat je een reusje moet baren voor je.
    Ben benieuwd!

Hier 29 april een groeiecho, dit omdat bij mij de beeb juist een week achter loopt qua groei.

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Maya jammer dat er zo weinig tijd voor werd genomen! Idd even vragen boj de vk, die krijgen ook alle gegevens door natuurlijk.

Spulletjes zijn wel erg mooi! Net de kinderwagen gemonteerd en ben er erg blij me. Denk alleen dat ik een andere luiertas ga kopen. Deze kreeg ik e er gratis bij maar vind hem niet heel denderend. Jammer dat alle mooie tassen zo duur zijn :(

Nicci jij boft maar met zo veel echo's!

5. Nicci1982

Haha valt mee toch? Wordt geloof ik nr 12 dan.
    De vk hier doet standaard een bij intake, dan termijnecho, 20 weken, 30 weken en 36 weken. Vrij standaard dus.
    Heb er eentje gehad voor bloedverlies en eentje omdat de vk dacht dat ik de kleine wel wilde zien.
    Dan nog alle optionele dingen: de combinatietest, 2x fonteys, pretecho en gedlachtsbepaling.

Pooh; de vorige x was hoofd en buik op schema maar lengt dud meer dan 3 weken voor. Hoop dat hij gewoon lang blijft en niet in verhouding wordt. Maar ja, we zulken t volgende week wel horen. Kan ook zijn dat hij toen net een groeispurt had ofzo en nu weer normaal is :D

6. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Het zou inderdaad wel fijner zijn als de verloskundige zelf de echo's zou maken. Het is helaas niet anders. Ik moet ook niet te veel aan klachten want voor de rest zag alles er goed uit.

Beertje: fijn dat de spulletjes bevallen.. Ik ben ook nog opzoek maar een luiertas maar ze zijn echt vreselijk duur. Ik was een paar weken geleden in een babywinkel en zag de perfecte tas helaas met een prijskaartje van €135,- ik ben dol op tassen maar dat is ect veel te duur!

7. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Maya: snap je volkomen maar ze zien dat toch vaker ook dat er een lichaamsdeel groter is dan de rest of juist kleiner?
    Verstandig is idd om je vragen op te schrijven en mee te nemen naar je vk dinsdag zij zal je zeker wel antw kunnen geven op je vragen.
    Hebben ze niet gezegd dat je terug moet komen om dan weer te kijken naar het hoofdje?

Zonnetje: gelukkig geen blaasonsteking :-D.. Das fijn anders moest je weer aan de kuren enz..
    Lekker veel drinken per dag spoelen je nieren lekker schoon..

Beertje: pff hemels wat een ramp zeg en dan zal je zien kom ineens alles op je dakkie terecht..vam kinderwagen ect tot gordijnen..
    Kan je anders die gordijnen niet elders halen?

Jammer dat je geen goeie ervaring heb met babydump mijn kinderwagen maxi-cosi en tas moeten nog geleverd worden die komen eind volgende maand hoop zonder problemen..

Pooh: oh jou kleintje loop dus ook achter een week, die van mij ook ander halve week, morgen ga ik voor de herhaling echo om te kijken of die nog gegroeid is... In een week tijd( vindt gek als ze dat kunnen zien) maar bij een collega die is 35 wk hebben ze dat wel kunnen zien binnen een week was ze 2 cm gegroeid dus ben benieuwd morgen ochtend!
    Ben benieuwt naar jou echo!

Niccie: nee meid is niet te hopen dat het een reusje wordt die je moet baren hihhih ben benieuwt naar je echo volgende week..

@ hier rustig dagje zonnetje schijnt heerlijk alleen waai je uit je voegen dus balkon zitten zit er ook niet in helaas..

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier ook morgen weer een groeiecho.
    En smiddags met ons zoontje naar cb voor "keuring"
    Ben benieuwd!

Hier ook nogsteeds geen leuke luiertas gevonden :(
    Ja of heeel duur!
    Maar weet uit ervaring dat ik m toch niet lang gebruik,
    Dus vind ik dan zonde

9. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luiertas:
    Ik heb toen met mijn dochter de luiertas van de hema gekocht, bevalt mij nu nog steeds prima. En later had ik een grote luiertas op de kop getikt bij de lidl, voor 10 of 15 euro. Lekker groot en handig.

Ik heb zelf dinsdag weer controle bij de gyn. Ik heb de luxe dat ik bij iedere controle een echo krijg. Ook bij mij was het hoofdje iets (een paar dagen) groter in verhouding tov de rest van zijn lichaam. Maar ik weet dat ze bij mijn man in de familie allemaal grote hoofden hebben. ;)
    Bij mij was er een kans dat ik juist een klein kindje zou krijgen door mijn ziekte en medicatie, maar het lijkt er op dat ik mij ook nu geen zorgen daarover hoef te maken.

Ik begin sinds deze week te merken dat ik veel moeier wordt. Ik ben echt de dagen nu heel erg af aan het tellen. Nog 2 keer een vrijdag en 1 keer een maandag, en dan gaat mijn lange verlofperiode in!!!:D

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Effe showen hoor, net besteld voor onze babygirl

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    En deze ook (verslavend!!)

12. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Micha: ja de laatste loodjes wegen het zwaarst he zeggen ze, maar merk het ook wel hoor, maar ook voor j het weet heb je je kleine in je armen...

Fb: ohh wat leukkkkkk als je eenmaal begint dan blijf je kopen he..
    Ik dacht het ook bij 1 te laten maar hij heb omdertussen al twee paar slofjes van timberlands en lacoste en een paar schoenen met sterren erop zo gaaf...

Ik ga haasten hen om 9.40 een echo..
    Fijne dag allemaal!

13. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    FB: super leuke schoentjes zeg!

Kaytjuh: het is ook niks ernstigs ofzo.. Gewoon angs om uit te scheuren ofzo.. Altijd al gehad..

Hoe waren jullie echo's?

Ligt Julie baby al naar benede met het hoofdje?

14. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

laatste dagen wel bijgelezen maar niet knn reageren, dus spring hier weer ff in...hebben jullie ook zo'n last van de hormomen?? Pfff, hier overvallen ze me echt op de stomste momenten!! Zat net met mijn dochtertje te lunchen, zat ze lekker te kleuren aan speeltafeltje, komt opeens liedje "dochters" van Borsato op de radio, ik kon het echt met moeite droog houden!! hahahaha, ben maar wat opzichtig met mijn buik gaan zitten zodat het wat "begrijpelijk" was :D Echt bij de stomste dingen schiet ik helemaal vol...stom he!!
    Verder met het kleintje helemaal goed, beweging blijft echt nog goed voelbaar dus ik ben nog gerust!!
    ik ben er weer vandoor...tot later dames!!

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Afspraak gyn: (groei)echo was goed! Ze word geschat op 1600/1700 gram. Ook lag ze netjes met dr hoofd naar beneden...

16. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Maya: hahahah ja uit scheuren is ook mijn ergste angst zeg, dan liever een knip dan een scheur.. Positief blijven en denken da de kleine gewn door het enorme gat komt hihihi...zonder problemen...

Vaneke:herkenbaar maar of het egt de hormonen zijn weet ik niet ben altijd wel al beetje emotioneel aangelegd bij mooie beelden op tv bijv of een film waar ik helemaal in zit...

Fb: mooi dat je kleine meid goed groeit.. Is best aardig voor 30weken 1600/1700h gr toch...zal geen kleintje worden denk ik...

Hier was de echo ook prima genoeg vruchtwater en de doorbloeding navelstreng placenta loopt goed en baby is heel bewegelijk hij is niet opgemeten omdat ze geen verschil kunnen zien in een week dus dat doen ze volgende week vrijdag weer:)...

Voor nu een fijn weekend tegemoet gaan met zondag een verjaardag van me schoonzusje..

Fijn weekend allemaal...

17. maya88

maya88 Actief lid

26 jan 2013
    222
    0
    0
    Rotterdam
    Kaytjuh: inderdaad het past vast wel.. Hahaha de baby moet er hoe dan ook uit..

FB: fijn dat de echo goed was en dat ze al met der hoofdje naar benede ligt.. Hoop dat ze bij mij snel om draait

18. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De buikband die ik gekocht heb bevalt op zich wel. Helpt in ieder geval iets voor mijn gevoel, maar gebruik hem alleen tijdens het werk. Vind het soms wel strak op mijn maag voelen.
    Heb een band gekocht van €11 bij de Vegro. Ik had er namelijk geen €40 of meer voor over.

Gelukkig dat alle echo's weer goed zijn.

Hier soms ook emotionele buien hoor. Vooral bij zielige verhalen en soms zelfs om helemaal niks.

19. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja hormonen slaan hier ook regelmatig toe hoor! Zo was afgelopen woensdag de sterfdag van mijn opa die ik nooit gekend heb maar toen ik dacht wat zou hij dit geweldig gevonden hebben schoot ik vol!

Uitscheuren: goed luisteren naar de verloskundige heb ik me laten vertellen door ervaringsdeskundigen.

20. Nicci1982

Fijn van de goede echo's!
    Leuke schoenen trouwens. Hier ook koopverslaafd maar heb er nu een rem op gezet. Eerst maar eens alles uitgroeien want de 3 deurskadt ligt nu al helemaal vol. En dan alleen maar met kleding :D

Hier geen last van hormonen. Voel me ook totaal niet zwanger in de goeie zin van t woord. Totaal geen klachten meer sinds ie gezakt is, topfit, buik zit me niet meer in de weg etc etc. Nog een week werken en dan verlof. Daar zie ik echt tegenop, maar helaas t moet toch een keer. Voor mijn gevoel kan ik nog een maraton aan!

Fijn weekend dames.

Deel Deze Pagina