Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,
    Weer ff bijgelezen na een paar daagjes afwezigheid hier.
    Nicci: Hoop dast je geen zwangerchapsvergiftiging hebt, wel goed dat ze er zo bovenop zitten.
    En fijn dat voor sommigen van ons het verlof al begint....
    Ik zit net bij het bekijken van jullie banners te denken dat het voor sommigen van ons echt nog maar heel even duurt voor jullie de magische 37 weken gepasseerd zijn! Dan zullen de eerste bevallingen ook niet meer heel lang op zich laten wachten...

Hier nog 2 weekjes (ehm eigenlijk 5 dagen) werken voor mijn verlof.
    Ik ga 6 weken van te voren met verlof omdat ik na mijn verlof nog 2 weken vakantie erachteraan plak omdat ik die op moet maken voor eind oktober.
    (Ik mag geen vakantiedagen opemen in de maanden nov en dec vanwege topdrukte bij ons)
    Ik ben toch ook wel aan het aftellen maar de tijd gaat ook erg snel vind ik!

2. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hallo!

Beertje: Gefeliciteerd!! Hopelijk heb je een schitterende dag gehad!! Ik vond trouwen toch iets heel bijzonders:) nog steeds eigenlijk het getrouwd zijn:)

@verlof: na vandaag nog maar 7 werkdagen!! en het mooie weer komt er aan! Hebben jullie trouwens ook dat als de temperaturen stijgen, je meer vocht vasthoudt?? ik schrok me vorige week wild van het formaat van mijn voeten, die waren zo opgezwollen, leken wel Olli pootjes... En ik heb erg last van vocht in mijn rechterpols met als gevolg Carpaal tunnel Syndroom:( niet vreselijk, maar vooral lastig, want het houdt me wakker en ik kan slecht kleinmotorische dingen doen zoals schrijven of aardappels schillen... Mijn moeder had dat ook toen ze van mijn broertje zwanger was, en zij zei wel dat het direct na de bevalling weg was, dus dat is mooi..

Gaan jullie nog leuke dingen doen met Qday?

3. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Hai meiden..
    Alles goed hier?

Ijzer: dat klopte ook wbt de opname dat het btr opneemt met jus d orange..kreeg die tip ook aantal wk gelee en heb geholpen heb perfect ijzergehalte...

Verlof: fijn dat al aantal in de verlof zitten of bijna kunnen we eindelijk beetje genieten en achterover zitten, nou nog een paar zonnige weken:-D..

Afgelopen weekend heel druk gehad stiefzoon en mijn verjaardag gevierd zijn erg verwend:-D.. Dus nu ff rust op de plank en bijkomen van het weekend..
    Donderdag leg de eerste proefdruk klaar voor het geboortekaartje:-D.. Ben heeel benieuwd..

Qday: wij weten het nog niet egt miss braderie pakken in een rolstoel want lang lopen wordt hem egt niet meer de kleine drukt zo erg op me bekken met lopen dat doet ontiegelijk zeer dus dan maar zo;)..

Woensdag weer voor controle blddruk en hartje:-D..

4. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rust hier!

Nonma:
    Ik heb ook gelijk dikkere voeten met warmer weer. Wat dat betreft hebben we eigenlijk een beetje geluk met het slechte weer.

Wat een heerlijk gevoel dat ik niet meer hoef te werken, kan ik eindelijk de dingen doen waar ik nooit aan toe kom, omdat ik te moe ben door mijn werk.
    Ik heb daarnet gelijk maar de was met blauwe kleertjes gedaan.
    Ik heb besloten om iedere dag maximaal één kleertjeswas te doen, anders heb ik te weinig kleerhangers, hihi, om de kleertjes aan op te hangen.
    Ik heb namelijk besloten de kleertjes die ik nog had van mijn dochter t/m maatje 62/68 ook gelijk maar te doen. En toen had ik opeens heel veel was.
    (Mijn dochter was na 2 weken al uit de kleinste kleertjes, dus ik kan ze maar beter klaar hebben liggen);)

5. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Lekker he!! ik kan ook echt niet wachten! en als ukkie rond de uitgerekende datum komt heb ik gewoon nog 6 weken voor mezelf!! dat is heel lang geleden dat ik zoveel vrije tijd voor me, myself and I had! :D heerlijk vooruitzicht!

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook nog 7 dagen werken. Heb gelukkig nog weekje vrij tussendoor.

Morgen mag ik gewoon werken in de ochtend. En daarna waarschijnlijk weinig meer. Gezien ik supersnel harde buiken heb.
    Kan hooguit nog uurtje achter elkaar op pad voordAt buik superhard en gevoelig wordt.
    Weekend ben ik wel even lekker wezen kamperen. Maar weinig bijzonders gedaan.

Moet hier ook alles nog wassen.

7. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nonma:
    Ik had deze week voor het eerst zelfs dat ik in de family planner keek, en het enige wat gepland stond, is een belafspraak met mijn mdl-arts. Als ik echt niet wil, hoef ik dus de hele week de deur niet eens uit. :D

Zonnetje:
    Wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben die nog niet aan het wassen geslagen was.
    Ik heb bij mijn dochter nooit nesteldrang gehad en nu lijkt het er ook op dat het niet echt komt, hihi.

Morgen al 35 weken, wat gaat het snel!!! Het komt nu allemaal wel erg dicht bij!

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ga tijdens mijn verlof beginnen met wassen. Dan ben ik 34/35 weken. Wil het wel optijd klaar hebben, want soms heb ik het voorgevoel dat ons kindje eerder komt. Maar ga er maar niet vanuit, anders valt het zo tegen als het niet zo is.

Hier zijn we ook nog druk bezig met klussen in ons huis, dus gelukkig ook geen nesteldrang. Is vaak nog stoffig door het klussen.
    Denk ook niet dat we klaar zijn voordat ons kindje er is. Manlief doet veel zelf en ik kan niet meer mee klussen.
    Maar huis is op zich wel leefbaar en veilig. Hoef ons niet op te geven voor help mijn man is klusser.

Iedereen een fijne koninginnendag. Ik ga zo maar eens 3 uurtjes werken. Is gelukkig rustig vandaag. Zitten alle clienten op tijd voor de televisie.

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ook geen nesteldrang eigrnlijk. Wil alleen t huis goed schoon. Heb die de laatste maanden meer laten versloffen omdat ik alles toch weer eens goed wilde doen. Als ik niet zwanger had heweest had ik t waarschijnlijk wel eerder gedaan namelijk. Nu vond ik t een mooie klus om t verlof door te komen. Keuken is alleen zoveel werk maar ben op de helft. Als die klaar is ( hoop woensdag) dan alleen de gang en t toilet nog even. Maar die zijn zo klaar. Dan in benedenal weer af.
    De andere verdiepingen zijn zo gedaan. Veel minder kasten die uitgeruimd moeten enzo. Op de derde staat nog minder en gebruiken we ook ooit. Alleen als bergruimte en om te wassen. Dus dat scheelt een hoop.
    Dus na mijn eerste week verlof moet ik eenander project gaan verzinnen.

Straks eens wat vrijmarktjes af. Eens kijken wat ik nog bak van een stuk fietsen dn wandelen. Denk dat ik na vandaag gesloopt ben.

10. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Wassen: hier alles al klaar kleding kamertje( wat moet j anders doen he als je thuis zit hihihi)

Nesteldrang: dat valt op zich wel mee gewn de normale dingen die gedaan moeten worden en war ik zelf kan zonder hulp gaat gaat goed...
    Wie weet op net eindje ofso dat ik ineens drang krijgt hihi...

Veder lkkr vroeg wakker gaaaaaapppp al lijkt het alsof ik nog wel uren kan slapen strx maar is proberen weer..
    Vanmiddag op controle weer bij de gyn..
    Morgen beetje een ....dag is dan alweer een jaar geleden dat ik beviel van onze zoon:(.. Gaat de tijd dan snel...
    Vrijdag de intake van de kraamzorg, en dan weekend rust op de plank hoor...

Vraagje:gaan jullie trouwens de beeb ook wat minder voelen dan de afgelopen weken?

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat blijft elk jaar een rotdag kaytjuh. Succes morgen.

Hier ga ik tijdens mijn verlof ook maar huishouden bijwerken. Schiet er nu vaak bij in. Als ik de ochtend werk, heb ik 'smiddags weinig energie meer over. Gistermiddag zelfs weer lekker mijn bedje in gekropen en uurtje geslapen. En als ik teveel op een dag die meteen weer veel harde buiken. Volgende week gelukkig nog weekje vakantie. Moet nog 5 dagen werken tot verlof.
    Aan de ene kant zie ik er tegenop om weken vooral thuis te zitten, maar werken wordt ook erg zwaar.

Het is normaal dat je je beebje minder voelt heb ik gelezen. Het krijgt steeds minder ruimte. Als je het maar af en toe nog voelt is het goed. En bij twijfel even bellen met vk/gyn.

12. Nicci1982

Ik vroeg me juist of of een hypere wat zou zeggen. Ben gisteren uren zoet gehouden doordat de kleine nonstop doorging. Vanacht weer verder en nu net ook weer.
    Vannacht dacht ik ook even dat de start zich aandiende. Xo'n onrustige buik, voor t slapen gaan over lopen geven en pijn in mijn rug die kwam en ging. Uiteindelijk in slaap gevallen en toen ik wakker werd was t over.

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat weet ik niet nicci. Maar misschien heeft jou beebje nog genoeg ruimte om flink te bewegen.
    Alleen die rugpijn even in de gaten houden. Maar kunnen orfenweeen zijn. Maar dat wil niet zeggen dst je binnen paar dagen bevalt. Voor het mooie moet beebje nog ruim een week blijven zitten.
    Hoop dat het nu even wegblijft.
    En anders even vk/gyn bellen als je twijfelt.

14. Nicci1982

Oh maak me geen zorgen hoor als ie nu zou kunnen. Weet dat ze t heel goed kunnen doen. Mijn neefje en nichtje zijn ook 4 en 5 weken te vroeg gekomen. Dus dat is geen angst van mij. Maar liever nog ff een week blijven zitten.
    Verder zo weinig klachten gehad dat ik vermoed dat ie nog wel even nlijft zitten.
    En groot is ie wel. Bij 30 weken liep hij op lengte al 3 weken voor. Dus de ruimte is behoorlijk op en dat voel ik regelmatig :D
    Hij is altijd redelijk actief maar gisteren en vannacht sloeg alles. Misschien omdat ik lekker bezig feweest ben de hele dag. Al was hij toen ook best aanwezig.
    Morgen weer naar de vk ivm de vermeende zw vergiftiging. Dus vandaag kom ik wel door. Liever veel beweging dan geen beweging.

15. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Zonnetje: ja dat had ik ook begrepen idd dat het mjinder wordt kwa ruimte ect... Maar dan nadat ik me eerste bericht had getik tot net kreeg ik weer een overvloed van bewegingen.. Denk dat de ene dag rustiger is als de andere hahahah...
    Moet vanmiddag tog op co dus kan gelijk vragen.:)...
    Wbt j verlof voor je het weet heb je je kindje in je armen en kan je volop gaan genieten van je kraamtijd en hopen op het mooie weer erbij... En dan gaan de weken ineens snel en zal je weer aan werk moeten:-0.. Soms denk ik al bij die gedachte ohhjeeee dat ik denk ik lang nodig heb om me weer te seatelen in het werkleven...
    Komt allemaal best goed...

Niccie: ohjeee zal wel schrikken geweest zijn zeg op zich kunnen babys ook met 36/37 wk geboren worden want dat is bij mij ook mogelijk als ze me bandje knippen en wat j zeg bij je nichtje ook gebeurt..
    Mar idd voor beste nog een weekie rekken voor die magische 37/38 weken... Je loop al ten einde leuk hoor!

16. Nicci1982

Ja daarom ben ik er niet huiverig voor. Maar inderdaad voor mooi nog even blijven zitten. Plus dat ik dan nog ff alles kan doen wat moet gebeuren. Nog een weekje of anderhalf ofzo :D

Wanneer gaat bij jou het bandje eraf? Lijkt mij wel heel spannend.
    En alvast sterkte voor morgen. Lijkt me erg heftig.

17. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    net terug van de gyn heb tog een echo gehad dat ze ff naar t kindje wilde kijken, maar alles was goed tot nu toe genoeg vruchtwater en goed hartritme hij leg wel erg tegen me bekken aan maar nog niet ingedaalt, vaag dan dacht toch eght dat het begonnen was aangezien ik soms als ik loop of sta last heb van me schaambot zal dan wel gerelateerd zijn aan de bekkeninstabiliteit daar werdt al eerder over gesproken lkkr rustig aan doen maar..

bandje gaat tussen de 36/37 weken geknipt worden dus zal een periode zijn van spanning en angst van wanneer wilt menneer naar buiten...
    thx nicci, zal een dubbele dag worden idd aangezien morgen ook nog is de proefdruk klaar leg van ons kaartje...

18. Nicci1982

Ja inderdaad heel dubbel dan. En spannend met dat bandje! Maar voorlopig zit je nog een paar weken goed.

19. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,
    Zit hier ff terug te lezen en misschien een vreemde vraag of misschien toch iets over het hoofd gezien met lezen maar welk bandje wordt bij Kaytjuh geknipt bij 36/37 weken?
    Als je niet wilt vertellen ook prima hoor, vroeg het me alleen af....

20. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    pooh: hahaha mag je wel weten hoor ik heb een cerclage om me baarmoederhals omdat hij zwak is en ik geen kindje kan uitdragen 40 wk lang...
    is gewn een kunstof bandje en wordt op de poli doorgeknipt rond dat termijn zodat het kindje dan wel mag komen..

nicci; idd voorlopig zit die veilig binnen...;)

Deel Deze Pagina