Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Ik vond de spuit wel mee vallen. Ik had echt verwacht dat hij pijnlijk zou zijn maar alleen het prikje voelde ik en verder niets.

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik was rhesus c negatief stefanenlaura! Maar uit bloedonderzoek is gebleken dat ik gelukkig geen anti stoffen aan maak tegen de kleine.

Mooie foto's pooh en fb! Allebei een tattoo op de buik/zij of is die ter gelegenheid aangebracht?

Vandaag krijg ik iets van een babyshower volgens mij... m'n zusjes zijn heel geheimzinnig bezig samen mer m'n moeder en het enige wat ik weet is dat ik vanmiddag bij ze moet zijn haha

Vandaag ook beginnen met de baby was. Wat wassen jullie allemaal naast kleding, bedtextiel en luiers? Ik vraag me bv af of ik ook de bekleding van de maxi cosi zal doen?

3. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Beertje, Mijn tattoo op mijn zij zit er echt op, niet speciaal voor de fotoshoot haha.

Have fun vandaag beertje!

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Beertje: ik heb deze tatoo al een aantal jaar... :)

5. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Beertje fijn om te horen dat je geen antistoffen aanmaakt.
    Dat is eigenlijk wel een goeie van het wassen van de maxi cosi. Daar had ik nog geen moment aangedacht. Er komt dan wel een hoes omheen maar denk dat ik hem toch even was. Ik was alles wat in het wasmachine kan.
    Verder heel veel plezier vandaag.

Hebben jullie trouwens van die flanelle luiers aangeschaft?

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Tattoos zien er dan nog mooi uit! Dacht dat die ook altijd mee gingen rekken als je zwanger bent... :)

En dan nog iets... zie op kinderwagens haast geen parasols meer maar allemaal van die doeken^luiers. Wat doen jullie?

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Flanelle luiers heb ik niet, alleen hydrofiele.
    Bij mn zoontje ook niet.
    Ook geen idee wat t verschil is?

Ik maak ook geen antistoffen aan gelukkig

Maxicosi nooit gewassen en ook geen hoe erom.
    Schijnt dat hij heeeel moeilijk terug te zetten is.
    Pas van zolder gehaald en met vochtige doek schoo gemaakt

Dit keer wel een voetenzak voor maxicosi gekocht
    Lijkt me toch wel handig

Beertje: ik heb een parasol, maar erg onhandig met stukken lopen
    Wil misschien zo'n dooky aanschaffen.
    Lijkt me ook wel handig voor in de auto met zon
    Alleen zie je de baby bijna niet, dus weetniet of ik daar weer tegen kan

8. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb meegelezen maar even niet telkens gereageerd

Striemen:Tot nu toe heb ik er door deze zwangerschap geen. Bij mijn eerste zwagerschap had ik alleen striemen op mijn borsten, al vrij snel aan het begin van de zwangerschap door het snelle groeien. En helemaal aan het eind 2 kleine streepjesnnet onder mijn zij.
    Ik heb ook gehoord dat het smeren niet bij iedereen helpt. Als je er aanleg voor hebt, dan krijg je het toch.
    Babywas:
    Ik was alles waar de baby straks mee in aanraking komt. Dus ook de bekleding van de kinderwagen en de maxicosi (badstoffen hoes zeg maar)
    Gewoon éénmalig, zodat het lekker schoon is.
    Parasol:
    Wij hebben van die parasollen bij de prenatal gekocht voor 10 euro, moet wel eerlijk bekennen dat we er al een paar versleten hebben om verschillende redenen.

Pfff, lichamelijk begin ik het echt zwaarder te hebben. Het scheelt volgens mij ook wel heel erg dat ik hier ook een peuter rond heb lopen. Maar ik kan er niet zo goed tegen. Ik merk gewoon dat ik heel goed na moet denken over hoe ik waar naartoe ga.
    Fietsen gaat nog wel, en als ik normaal gesproken ergens naartoe zou lopen, pak ik nu de fiets.
    Vandaag heb ik dus duidelijk te veel gestaan, toen we thuis kwamen had ik gewoon pijn aan mijn buik.

Mijn dochtertje doet het trouwens wel heel goed allemaal, ze is heel vrolijk, ook vaak wel stronteigenwijs, maar ik geniet echt volop van haar. Deze nacht slaapt ze voor het eerst de nacht zonder luier, ik ben benieuwd! ;)

9. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden,
    Iedereen een beetje goed geslapen?

Micha: he vervelend dat je het lichamelijk zo zwaar begint te krijgen. Wel goed aan jezelf denken he!
    Enne dat je buik pijn deed lijkt me ook niet goed dus ff gas terug! (ook al is dat moeilijk als je nog een kind hebt rondlopen)

Hoe is de eerste luierloze nacht voor je dochter verlopen?

10. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    buikfoto's: Hele mooie foto's meiden, en de tattoo's ook, hebben jullie die gezet met een reden of gewoon omdat je het mooi vindt?
    Dacht zelf ook dat mijn tattoo's mee zouden rekken maar dat valt nog mee 1 op me lies is alleen helaas verwikkeld geraakt in een striem dus daar is de belijning wat dikker geworden:(

Pooh: Konden ze bij jou zeggen wat de geschatte gewicht is van de echo waar ze de kleine op hebben gezien omdat jullie dochter iets te kleine is?

Prik: ik ben zelf ook negatief en de baby positief dus ook ik moest de prik hebben, prik zelf niet echt last van alleen de vloeistof auw die was erg dik en idd na de bevalling nog een prik.

striemen: uit eerste zw al wat striemen alleen op me buik, ze zijn wel erger geworden in deze zw maar gelukkig nog huidskleur en niet zo pimpam paars hoe je ze wel is ziet:O...
    Smeren kan je idd zoveel doen als je wilt maar helpt alleen geen sodemieter hahaha...

parasol: wij hebben geen parasol, mocht het nodig zijn kunnen we er zo 1 aanschaffen, je kan het ook doen idd met een hydrofiele luier over de kap mocht dit nodig zijn..

flanellen luiers: heb alleen hydrofiele luiers...Die zijn zo fijn om je baby mee af te drogen:D..

micha: ja ze zeggen he laatste loodjes wegen het zwaarst, en dan heb je het weer in die weken ook niet mee die warmte..Tis heerlijk maar als je aan je eindje loop dan is de schaduw het fijnst..

beertje: En was het een babyshower???hoe was het?

@ Hier: iedereen een goed weekend gehad?, we hadden perfect weer en dan nog deze week met mooi weer in het vooruitzicht:D..
    Vrijdag was de kraamzorg langs gekomen toch maar gekozen voor 40 uur voor 8 dagen dan elke dag 5 uurtjes en doet ze ook het huishouden heerlijk lijk me, maar we mochten het wel aanpassen later die week als we toch meer of minder wilden hebben...

zat/zon heerlijk in de zon gezeten afwisselend met de schaduw want anders is het niet uit te houden...

Iedereen een hele fijne dag!

11. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Pooh: slapen wordt ook steeds minder:(... bij jou nog wel goed?

12. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kaytjuh: Ja gewicht zat net iets onder het gemiddelde (ik weet het niet meer uit mijn hoofd en ben te lui om op te staan en te gaan kijken haha)
    Slapen gaat bij mij op en af. De ene nacht gaat beter dan de andere nacht. Vannacht ging redelijk, alleen na het plassen lag ik ff klaarwakker, en dat dus 3x.

13. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    pooh: hahah ja hoe zwaarder alles wordt hoe luier je wordt...
    ok ja dat is wat minder en al helemaal als je dan nog weer terug moeilijk in slaap kom:(..
    groei: die van mij is ook wat aan de kleine kant zelfde verhaal als jou eigenlijk houden het in de gaten moet woensdag weer voor 2de groeimeting.. maar met veel rust moet goed doen zeggen ze, en vaak maken ze nog een speurt...;) en zo niet een 6 ponder is ook goed hoor...

14. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja, ik vind het ook niet zo heel erg dat beebje kleiner dan gemiddeld is. Was ik ook bij geboorte en vriend zat zo ongeveer op het gemiddelde dus maak me niet al te veel zorgen.
    En er worden zoveel verschillende baby's geboren. De een is nou eenmaal kleiner dan de ander.
    En bevallen van een peuter qua formaat zag ik eerlijk gezegd ook niet zo zitten haha

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Slapen: pfff houd maar op!
    Ben al blij als ik 3uur achter elkaar slaap zonder wakker te worden...
    Eenmaal wakker, dan slaap ik nog maar heel weinig en onrustig.
    Constant wakker! En geen idee waarom.
    Ik lig gewoon lekker...

16. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Parasol die hebben wij wel zat bij de kinderwagen. En voor de maxicosi hebben wr een hoes die je over de beugel kunt schuiven. Deze is van sibble.

Mijn striemen zijn dus wel paars :(

Slapen is hier een drama. de afgelopen nachten duurt het lang voor ik echt on slaap val en ik ben een echte draaikont en ben dus iedere keer wakker als ik moet draaien. Moet ook regelmatig naar de wc en als mijn vriend op staat ben ik ook wakker en dan zijn de vogeltjes buiten ook wakker en die fluiten momenteel heeel veeel. Nooit last van gehad maar slaap nu zo ligt dat ik bijna van alles wakker wordt of wakker lig. Gelukkig slaap ik wel weer terug in en kan gelukkig deze week nog uitslapen. Volgende week weer werken. ben benieuwd hoelang het duurt voor ik er als een zombie bij loop.:p

Micha hopelijk heeft je dochtertje een goede droge nacht gehad.

17. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hallo!

Wat een heerlijk weer is het vandaag weer! Dat helpt wel bij het feit dat ik op mijn werk zit met minder dan 5 uur slaap erop:(

Slapen: Nee dus... ik heb in mijn rechterarm carpaal tunnel syndroom (zwangerschapgerelateerd door vocht in mijn pols) Mijn zenuw wordt dus afgekneld en zorgt ervoor dat mijn hand 'slaapt' dus tintelend gevoel, maar ook pijnlijk, het gevoel dat er zoveel druk op mijn hand staat dat ie gaat ontploffen:( en niks helpt eigenlijk behalve rondlopen. Ik heb er nu de hele dag door last van, dus vanmorgen toch de HA maar even gebeld of ik niet een spalkje kan krijgen voor snachts... het trekt nu ook door naar mijn schouder namelijk, heel vervelend en pijnlijk...:(

Striemen: Ja hoor, ik heb ze ook:( ik merkte het 2 weken terug en heb er wel even een traantje om gelaten, maar goed ik had al wel verwacht dat ze zouden komen, had alleen gehoopt dat het wat later in de zw zou zijn... nu moet mijn buik nog zo'n end groeien dat ze vast nog veel erger worden:( maar goed, ik heb me er bij neergelegd, ik zie ze maar als 'oorlogswonden', je moet er wat voor over hebben, en manlief vond me nog steeds prachtig:D

Nog 5 werkdagen (vandaag, morgen en vrijdag, en maandag en dinsdag) en dan is het Schluss!! en ook Schluss bij mijn huidige baan! (al weten ze dat hier nog niet:D) Heb erg veel zin in mijn nieuwe baan, maar eerst lekker genieten van de zomer en van mijn verlof! :D

18. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pffff heb de warme zon verruild voor de bank binnen. Heerlijk dit weer maar ben ook blij dat we naar binnen kunnen vluchten!

Oh Nonma, hoop dat je die spalk krijgt want dit klinkt echt niet prettig! Hopen dat het na de zwangerschap ook weer vlug verdwijnt.

Striemen: Hier nog niks (klop klop)

Hier nog 3 werkdagen, morgen, donderdag en vrijdag en dan mag ook ik met verlof... En nu hopen op mooi, niet al te heet weer!

19. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pooh85, stefanenlaura:
    De eerste luierloze nacht is hardstikke goed gegaan! :D
    Het zal heus wel een keertje fout gaan, maar we hebben er een waterdichte molton onder liggen!
    Kaytjuh:
    Ik ben dan ook erg blij dat we in onze tuin vanaf 10 uur altijd plekjes hebben met maar ook zonder zon!

Slapen:
    Ik slaap hier zo wisselend, maar ik heb nu dan ook 3 factoren die mij kunnen storen... Mijn zwangerschap, mijn dochter en mijn man (echt zo irritant!) Zodra 1 van de drie mij wakker maakt, moet ik ook altijd even naar de wc!

Morgen weer controle, ik ben erg benieuwd, want bij de laatste meting zat de kleine knul juist net iets boven gemiddeld.
    Ik hoop gewoon dat zijn hoofd niet te groot wordt ;)
    We zullen zien, morgen wordt hij goed opgemeten.
    Ik laat het weten!

20. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Goedemorgen dames!

Slapen gaat hier af en aan. Ene nacht slaap ik heerlijk door, volgende nacht kan ik zo een paar uur wakker liggen.

Misha wat lekker dat je dochter zonder luier heeft geslapen. Het begin is er! :)

Vandaag mijn allerlaatste werkdag en dan kan ik ook genieten van verlof
    Officieel gaat het vanaf 16 mei maar door ziektewet gedeelte en rooster technisch wordt dit m'n laatste dag. En dan begin ik weer op 1 oktober. Dat klinkt heel ver weg nog haha

Deel Deze Pagina