Hier vandaag op theevisite bij moeder geweest. En straks nog partneravond bij de gym. Hier ook vaak harde buiken, maar heb dat al een aantal weken. En het is voor mij nog veels te vroeg om te bevallen, dus moet gewoon niet teveel willen doen. Gras maaien was gisteren een slecht idee, daarna veel last gehad van pijnlijke lies. Zo, ga nog even wat boodschappen doen voor het avondeten
Ja het is zeker rustig hier! Vandaag een onrustige dag gehad. Begon vanmorgen om 5 uur met oijnlijke harde buiken en voorweeen. Dat is eigenlijk de hele dag zo gebleven. Om 16.00 toch maar even de verloskundige gebeld en zij dacht ook aan indalingsweeen of voorweeen. Moet voor de zekerheid morgen ochtend nog even een plasje inleveren bij de dokter om een blaasontsteking uit te sluiten. Wel weer gerust gesteld. Was heel even bang dat ik misschien toch wel weeen had maar gelukkig niet. Al stelde de verloskundige me wel gerust met het feit dat als d baby zou komen dit vaak geen probleem geeft.
Hier ook lekker van het weer genoten en liggingsecho gehad bij vk. Ons meisje is al goed ingedaald en ligt nu vast in het bekken. Ligt ook al diep maar vk zei dat dat alleen maar goed is want dan kan de baarmoedermond al iets gaan weken en dat is lekker gunstig voor de ontsluitingsweeën. Alhoewel dit niets wil zeggen over de termijn waarin ik beval hoor. Ik hoop na 18 juni te bevallen want dan is het nieuwe geboortecentrum bij ons in het ziekenhuis open en aangezien ik in het ziekenhuis wil bevallen leek het de vk wel leuk om dat als primeur te hebben haha.
Nonma wat leuk dat ze je verrast hebben met een babyshower. Vervelend dames dat jullie zoveel harde buiken hebben. Pooh fijn dat bij de controle alles goed was en dat ze al mooi is ingedaald. hopelijk haal je het nieuwe geboortecentrum Hier vandaag de laatste dag gewerkt. nu mag ik ook eindelijk met verlof. jippie... Veel gedaan vandaag. gelukkig heb ik de afgelopen nachten redelijk tot goed geslapen. dus heb de afgelopen 2 dagen genoeg energie gehad om te kunnen werken. Toch gek dat ik morgen niet hoef te gaan werken. Vanmiddag hebben de kinderen in de andere klas mijn buik beschilderd. Ik zal zo 2 foto's bijvoegen. Het stelt niet veel voor maar de kids vonden het ook vandaag geweldig. nu moet ik dadelijk nog eten koken heb ik helemaal geen zin meer in en de energie is nu inmiddels wel op.
Stefanenlaura: Wat fijn dat je nu ook verlof hebt! En leuk zeg die buikschilderingen door de kinderen!
Beertje: Dat is inderdaad wel even schrikken zeg! Gelukkig gaat alles goed! Pooh: Fijn dat alles goed gaat met de baby en al is ingedaald Noma: Wat lief die babyshower! stefan&laura leuk je buik zo! Ik moet morgen weer naar de verloskundige gisteren vocht verloren meerdere keren. Dacht dat het vruchtwater was want ik had ook last van heftige steken maar heb in de nacht verder niks verloren. en aangezien ik precies 37 weken ben is vruchtwater verlies geen reden meer om met spoed te bellen.. Ik vraag het morgen weer even voor de zekerheid.. Het was namelijk zo dat het niet naar urine rook echt zoetig zoals mensen vaak omschrijven... Heel gek!
Nonma: leuk die babyshower tog een verassing dan he! Stefan en laura: mooi zeg die beschilderingen... Maya: ja zkr navragen maar .. Ook omdat tog zoetig rook vaag idd.. Hier vandaag de kinderwagen en maxi cosy opgehaalt alles staat nu klaar nu alleen afwachten op de baby... Donderdag de cerclage knip worden spannende dagen a weken nog..
Maya: ben benieuwd of t vruchtwater is of niet! Ik heb t ook, maar bij mij is t afscheiding... Kaytjuh: spannend hoor van je cerlage! Zal je zien, gebeurd er niks
Chicca: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Dani! Fijn dat je een goede bevalling gehad hebt! Myres: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Ilja! Yeah het eerste meisje! Fijn dat je zo snel naar huis kon gaan! In het begin drinken baby's nog maar heel weinig hè. De eerste dag 10cc per keer, de 2e dag 20 cc en ga zo maar door. Ik hoop dat de bv snel op gang komt, succes er mee! (En schroom niet om bij twijfel hulp in te schakelen, ik was zelf heel tevreden over borstvoedingnatuurlijk, op de website kun je telefoonnummers vinden van vrijwilligers die je gewoon kunt bellen en om advies kunt vragen) Pooh85: Dan zullen we maar gaan duimen dat je inderdaad na 18 juni gaat bevallen! (Leuk!) Stefanenlaura: Leuk hoor je buik zo! Maya: Ik ben wel benieuwd wat de vk zegt over het verloren vocht. Zeker omdat je zegt dat het zoetig ruikt. Bij mijn dochter is de bevalling toen begonnen met gebroken vliezen, dat was overduidelijk omdat ze niet ingedaald was, maar de zoetige geur heb ik nooit echt ervaren, terwijl je daar inderdaad wel over hoort/ leest. Nesteldrang: Het begint hier ook erg te worden, maar ik moet eigenlijk een beetje rustig aan doen nu. Vandaag ben ik precies 39 weken zwanger! Ik heb al ruim een week standaard iedere avond ongeveer een uur tot 1,5 uur lang indalingsweeën of oefenweeën. Maar daarna wordt het rustig. Gisteren ben ik op de fiets naar het winkelcentrum gegaan en was heel actief. 's Avonds bedacht ik mij opeens dat ik hem veel minder voelde en ben een half uur op mijn linkerzij gaan liggen. Ik voelde wel wat beweging, maar veel minder dan normaal. Uiteindelijk toch besloten om met het ziekenhuis te bellen en eigenlijk weet ik al dat als ik bel, dat ze dan zeggen dat ik moet komen. We zijn dus gegaan en er is een ctg gemaakt. Na zo'n 20 minuten kwam de verpleegkundige vragen of ik de weeën ook ervaarde. Ehm... ik voelde wel een beetje maar niet echt. Zijn dus waarschijnlijk harde buiken die ik nauwelijks opmerk. Maar ze kwamen ook echt regelmatig. (vandaar dat ik mij dus altijd afgevraagd heb hoe harde buiken aanvoelen) Ctg zag er gelukkig goed uit. Gyn heeft ook gecontroleerd of ik al ontsluiting had. Was 1 cm, maar dat blijkt heel normaal te zijn als je voor de 2e keer gaat bevallen, en het kan goed zijn dat je daar nog even mee rondloopt voor de bevalling echt gaat beginnen. Vandaag had ik mijn afspraak op de poli bij de gyn en ik moet, vooral voor mijzelf bijhouden wanneer ik beweging voel. Minimaal 10 keer per dag is goed. Bij twijfel, of minder beweging moet ik gelijk bellen. Mijn man heeft morgen en overmorgen cursus in de buurt en vanaf vrijdag gaat hij thuis werken. Ik ben er wel blij mee, want zijn werk is een uur reizen met de trein en anders een half uur met de auto als het meezit. Dan moeten we nog wel even rijden naar het ziekenhuis toe. Ik vind het best spannend, bij mijn dochter wist ik 1 a 2 dagen van te voren gewoon dat het bijna zo ver was. Toen heb ik hardop tegen mijn man gezegd: Nu duurt het niet zo lang meer. We zullen zien... of ik de eerste ben die de uitgerekende datum wel bereikt, hihi. Er is in ieder geval van alles gaande in mijn lichaam, maar voor hetzelfde geld duurt dat nog wel even. (Of voor hetzelfde geld begint het straks al)
Maya ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Micha spannend!! Wie weet gaat het wel heel snel en ligt de kleine snel in je armen. Vervelend dat je de kleine niet zoveel voelt bewegen. In ieder geval wel fijn dat je man de komende dagen in de buurt is. Nesteldrang heb ik nog niet echt misschien komt dat nog nu ik van mijn verlof mag gaan genieten. Mijn lichaam heeft wel besloten om vocht vast te gaan houden. stond net in de douche en de vorm mijn enkels zijn niet meer zichtbaar :s dus moet vaker met mijn benen om hoog.
Maya: Spannend, al lijkt je beschrijving wel op vruchtwater. Ben benieuwd wat ze zeggen! Micha: Komt voor jou nu wel heel erg dichtbij! Wel fijn dat ml thuis gaat werken want wekt toch wat stress op als je weet dat hij nog zo lang moet reizen... Kaytjuh: Spannend morgen van je cerclage! Ben benieuwd hoelang het dan gaat duren! Vanmorgen helaas al om 06.00 uur klaar wakker. Voordeel hiervan is wel dat ik nu alle huishoudelijke taken voor vandaag klaar heb. Vanmiddag ga ik lekker shoppen met mijn beste vriendin dus nu maar even verplicht rust van mezelf! Kan ik er vanmiddag hopelijk gezellig tegenaan! Wel jammer dat de zon ons weer verlaten heeft
fb: ja het zou ook best goed kunnen hoor dat de kleine dan denkt adjui hahah ik blijf nog lkkr paar weken bij mama zitten... we zullen het gaan zien.. micha: meid wat spannend zeg allemaal, nou blijf je volgen hoor...hihih pooh: ja ben ook heel erg benieuwt.. en vindt het weer ook verschrikkelijk bah geef me tog maar de zon hoor...
Mischa lekker dat je man nu thuis werkt. Ook weer een zorg minder! Maya spannend! Klinkt inderdaad als vruchtwater! Ook spannend! Kaytje je cerclage er af is wel een mijlpaal zeg! Wie weet blijft ie nog lekker zitten tot 40 weken Hier vanochtend urine weg gevraagd om te kijken of ik blaasontsteking had. Gelukkig niet het geval. Pijn van gisteren waren dus wel voorweeen, nu geen last meer van.
Beertje: kan t zelf nog niet bevatten dat mij ern lange baby van 7/8 pond beloofd was. Dus echt vreemd om zo'n ukkie te hebben. Heb even bijgelezen maar t os lekker druk met vanalles. Iig gefeliciteerd voor de dames die bevallen zijn. En voor de rest zal t echt spannend worden nu. Matthijs doet t heel goed. Heb gisteren besloten om bv te kolven en te geven. Matthijs redde t niet om lang genoeg te drinken en viel veel af. Aangezien hij zo klein is voelde t niet goed en nu zijn we er geruster op. Hij is alweer een week oud. De tijd gaat snel en we zijn al helemaal gewend als ouders
Fb: sper leuk kamertje zeg te gek dat roze... Stefanen laura: bedankt zal in de middag ff latem weten hoe het verlopen is en wat de status is... Moet er om 15.10 uur zijn.. Nicci: fijn dat het goed met julli gaat, en is idd een gerustelling dat je meer zicht heb op het voeden van mathijs met afgekolft melk..
Kaytjuh: spannend hoor voor je. Wat hoop je zelf? Dat ie blijft zitten of snel komt? Fb: ben zelf totaal niet van het roze maar t ziet er wel heel snoezig uit!