Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3721 myres, 31 mei 2013
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
    Hier weer even een berichtje vanuit ons.
    Ik ben sinds dinsdag over gegaan op flesvoeding. Ik zou van alles uit de kast kunnen gaan halen om te kijken of de borstvoeding op gang zou kunnen komen. Maar dat hebben we niet gedaan. Ilja drinkt erg goed uit de fles en is weer wat aan het aankomen. Ze is de hele dag lekker zoet. Ze is soms al echt goed wakker en ligt op haar gemak alles te bekijken.
    Alleen in de nacht heeft ze haar huil moment. Ze wordt alleen maar stil op onze borst, maar dat is geen enkel probleem.
    Met mij gaat het over het algemeen ook goed, ik heb alleen een gekneusd stuitje, dat is wat minder.
    Ik ga eens een flesje opwarmen.
    Iedereen een fijne dag vandaag.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,1 KB
      Weergaven:
      5
  2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wat een schatje myres. En ik geef je gelijk dat je dan overstapt op flesvoeding.

Hier ga ik ook borstvoeding proberen, maar als het niet gaat stop ik er ook mee. Ga me niet in alle bochten wringen om het toch voor elkaar te krijgen. Is hier hoe dan ook de bedoeling dat we na een paar weken borstvoeding en flesvoeding gaan combineren.

Hier gisteren een liggingsecho gehad en gelukkig is de kleine netjes gedraaid en ligt niet meer in stuit. Is ook al een heel klein stukje ingedaald schijnt. Net genoeg om in ieder geval niet weer terug te kunnen draaien.

Moet zeggen dat ik het ondertussen wel beetje zat begin te worden, mede omdat ik steeds meer last krijg van mijn heup, harde buiken en maagzuur. Merk dat ik steeds minder kan. Vanmorgen viel het boodschappen doen me toch erg tegen om eerlijk te zijn. Was blij dat ik na een uurtje weer thuis was.
    Maar moet toch echt nog even geduld hebben helaas.

3. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    hydrofiel luiers in de droger was inderdaad niet zo succes kwam ik achter. Ik hoor veel mensen zeggen dat ze dan zachter blijven, maar ze kreukelen inderdaad heel erg.
    Heb er nog 2 in donkergrijs, ga die wel op het rek hangen. Kijken hoe dat bevalt.

Voordeel is dat ik deze serie toch al moest strijken op verzoek van kraamzorg en ze dan in een plastic zak moet stoppen tot de bevalling.

4. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hier ook al te lang niks van me laten horen, sorry!
    Kleine man zit nog steeds heerlijk in mama's buik, inmiddels wel de 37 weken grens voorbij dus mocht hij zich nu aandienen mag ik tenminste gewoon thuis bevallen.

Controles bij de vk vanaf deze week wekelijks, ik mag 6 juni weer voor controle. Afgelopen woensdag de liggingsecho gehad en kleine ligt netjes volledig ingedaald met z'n koppie naar beneden, ligt qua groei netjes in het midden vd curve en ik heb nog genoeg vruchtwater dus de vk verwacht niet dat ik eerder ga bevallen.

Maar geloof dat er hier toch echt al wat babietjes eerder zijn geboren als de bedoeling was;

Nicci1982 Gefeliciteerd met de geboorte van Matthijs! Wat een mooi ventje!
    Chicca Gefeliciteerd met de geboorte van Dani!
    Myres Gefeliciteerd met de geboorte van Ilja! Mooie meid hoor!

Ik las iets over het wel/niet in de droger doen/strijken van hydrofiel luiers.

Ik heb ze wel in de droger gedaan, maar als ik het zo lees ga ik toch eens kijken of ik ze op kan vouwen zonder ze te strijken, scheelt idd weer een heleboel strijk.

Sowieso was ik niet van plan alles te strijken, ja de lakentjes vh bedje en eventueel wat dingen die echt gekreukeld zijn door de was. Strijken jullie ook de hoeslakens (ik heb flanellen) en de rompers e.d.?

Ik ben nu namelijk eindelijk bezig met het opvouwen/strijken van alle wasjes die ik de afgelopen dagen gedraaid heb. Wil vh weekend het ledikant en het wiegje (weer) gaan opmaken en zorgen dat alle kleertjes weer in de kast liggen. Dan ben ik er eigenlijk helemaal klaar voor... alhoewel de kleine man ondanks onze nieuwsgierigheid nog best even mag blijven zitten hoor!

Fijne avond nog meiden, ik ga even lekker onder de douche door duiken voor het eten. Vl heeft het al op staan, maar ik heb weer eens ontzettend last van een maagzuur aanval dus ga even ontspannen onder de douche en dan lekker in m'n joggingbroek van het eten genieten.

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Rompertjes heb ik niet gestreken. Ik heb katoenen hoeslakens en die even snel in het midden gestreken voor het oog. Flanel hoeft denk niet gestreken te worden. Boxpakjes ook niet, andere kleding is afhankelijk van de stof. Bekijk ik gewoon hoe het eruit ziet.

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Myres:mooie dame hoor! Ik geef nu bv via fles. Dat gehannesvwas niet goed voor ons allemaal. En dan over een maand of 2 over op nutrilon. Deze heeft hij in de opstart ook gehad en ging ook super.

Hydrofiel: hier gewoon in de droger. Je pakt ze zo vaak dus maakt me niets uit dat ze kreukelen. Ze worden er lekker zacht van. Je gebruikt ze toch alleen voor praktische fingen en na 1 x gaan ze de was weer in.

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb alles gestreken!
    Maar gewoon omdat ik t netjes in de kast wilt...
    Dit versloft bij mij heel snel hoor...
    Ik strijk zelden!

Hydr luiers (van zoontje) was ik altijd op 60 of 90 graden en dan hup de droger in. Eerste paar keer goed gekreukt, maar hoe vaker je dat doet hoe minder t word

8. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Myres: wat een schatje!

Hydrofiele luiers: Ik gooi ze gewoon einde droger hoor en ik strijk ze ook niet:)

Nicci: kolf je dus volledig? Gaat dat goed? Ik wil dat eigenlijk ook do en...

9. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Myres wat een lieverd! Ze kijkt echt al heel helder uit haar oogjes!

Hydrofiele luiers doe ik ool gewoon in de droger en strijk alleen de lakentjes van hwt bedje. De rest zit me wel goed! Ben echt een verschrikkelijke huisvrouw haha. Alhoewel ik straks bloesjes enzo wel zal strijken.

Ik heb best wel wat over voor borstvoeding, zal me niet zo snel neerleggen als het niet lukt. Ook omdat er gezegd wordt dat de eerste 8 dagen sowieso oefenen os en daarna pas goed op gang komt. Wil het liefst een half jaar bv geven en als ik weer moet werken wil ik gekolfde melk in de fles combineren met bv.

Verder gaat hier alles zijn gangetje, heel af en toe nog last van voorweeen maar niet meer zo heftig als van de week. Kleine zal dus nog wel ff lekker blijven zitten. Manlief denkt dat ie er binnen 2 weken is, ik vijd het prima!

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier al 2 dagen en nachten constant een harde buik. Zit geen regelmaat in, maar gewoon alleen maar hard ook rugpijn in onderrug, pfff
    Zodra ik buk, til,omdraai in bed ofzo , dan word t een pijnlijke harde buik.
    Ook ben wat benauwder, en zucht ik steeds vaker...
    Slaapt erg slecht hierdoor , en ook door zieke zoontje,
    Vanmiddag 1,5 uur beroerd op de bank gelegen

Aan de ene kant hoop ik dat t snel gaat gebeuren. Aan de andere kant weet ik bijna zeker dat ik tot 41 weken ga lopen!
    Ik gok zelf namelijk op 3 (mijn bday) of 4 juli

11. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veetje:
    Jeetje wat spannend, met de groei van je kindje. Ik hoop dat je een gezonde zoon in je handen mag krijgen.
    Maya:
    Ik ben inderdaad ook heel erg blij met de steun van mijn ouders, want het is voor hun ook extra spannend op deze manier, ze staan constant stand by.
    Mijn schoonouders wonen te ver weg om deze ondersteuning te kunnen bieden (1,5 uur rijden) anders weet ik zeker dat zij ook zo voor ons klaar hadden gestaan.
    Kaytjuh:
    Ik verwacht ergens niet op de uitgerekende datum te bevallen, gebeurt ook maar heel weinig. Maar ergens denk ik nog steeds dat ik de datum wel voorbij ga. Ben ik hier in ieder geval de eerste die de datum bereikt, hihi. (Maar we hebben nog even!)
    Myres:
    Jammer dat de bv niet lukt, maar heel goed dat je vrede hebt met de fles!
    Wat een heerlijke foto!
    Zonnetje:
    Wat fijn dat de kleine goed gedraaid is, weer een hele opluchting!
    Ik hang de hydrofielluiers altijd op, dubbelgevouwen over het droogrek. En ze zijn altijd binnen een dag droog.
    Wat apart dat jij ze juist op verzoek van de kraamzorg moet strijken, terwijl ik juist toen te horen kreeg dat ik ze niet moest strijken.
    FB1984:
    Het zou wat zijn als ik wat later en jij wat vroeger bevalt... oftewel dat we op dezelfde dag bevallen. Dan hebben we echt 2 kindjes van precies dezelfde leeftijd, hihi. ;)
    (Jouw zoontje was toch ook van 22mrt 2011)

Borstvoeding:
    Ik ben zelf ook iemand die er best aardig wat voor over heeft om de borstvoeding te laten slagen. Bij mijn dochter heb ik best aardig wat hobbels moeten nemen.
    Misschien scheelt het bij mij dat ik altijd al heel graag bv wilde geven, toen aan medicijnen ging waarvan werd gezegd dat je dan geen bv mocht geven. Een hele verwerking door ben gegaan om te kunnen accepteren dat ik geen bv mocht gaan geven als ik kinderen zou krijgen. (Mijn ziekte zorgde sowieso op dat moment voor een heel acceptatieproces) Om vervolgens in het ziekenhuis te horen te krijgen dat ik wel bv mocht geven. Ik heb serieus zitten huilen van geluk bij de arts die mij dit vertelde.
    Het was wel nog even de vraag of ik bv mocht blijven geven, omdat er gecontroleerd werd of mijn medicijnen bij mijn dochter terecht kwam. Was best spannend de eerste weken, maar er kwam helemaal niks bij haar terecht.
    Ik ga zelf dus best ver, maar ik heb ook begrip voor mensen die dit niet doen. Ik vind dat je wat betreft de voeding moet doen waar je zelf achter staat.

Echt, ik snap er niks meer van hoor. Ik heb iedere dag, eigenlijk avond een moment dat ik echt een soort weeën heb, maar het zullen wel oefenweeën zijn. Erg verwarrend.
    Ik hoop gewoon stiekem dat dit voorwerk van mijn lichaam is, zodat de bevalling straks wat sneller verloopt. Maar het is wel heel spannend zo.
    Maar mijn uitgerekende datum begint nu wel heel erg dichtbij te komen. Dinsdag al!
    Een vriendin was 15 dagen na mij uitgerekend maar zal aanstaande maandag ingeleid worden, omdat ze een te hoge bloeddruk heeft. We hebben het er al een tijd over dat het grappig zou zijn als we tegelijk bevallen, maar de laatste dagen hebben we het er helemaal vaak over.
    Toch zegt mijn gevoel dat ik nog even moet wachten ;)
    Als ik dinsdag nog niet bevallen ben gaan we bespreken wat er gedaan gaat worden mocht ik de 41 weken halen. Ik hoop zelf dat het niet eens nodig is en dat het een natuurlijke bevalling wordt.

12. HeelOfHalf

25 feb 2013
    26
    0
    0
    Zelfstandig Ondernemer
    Amsterdam
    Nou vandaag de 36 weken echo, nu hoopte ik te horen dat de kleine al ingedaald zou zijn. Maar ik voelde haar billen nog op de zelfde hoogte, en dat was dus ook zo. Placenta erg dik graad 0, dus beste graad. Meegerekend dat ze klein is, wordt dat dus géén baby voor week 40 denk ik haha.

@pooh85 ja toch fijn om niet alleen op de afspraak te hoeven komen. En ook mijn schoonmoeder en moeder wonen aan de overkant en 5 minuutjes bij ons vandaan! Toch lekker altijd iemand dichtbij.

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Micha: ja dan lach ik mn eigen rot hoor!!
    Mijn zoontje is idd ook van 22 mrt 2011 ja!
    Nou ik vind t (voor mij) goed om wat eerder te bevallen hoor;)
    Voor jou misschien wat minder als je overtijd loopt...
    Hoe is t bij jou bij de 1e gegaan?

14. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hey ik sta er niet meer bij.. heb me er toen wel ingezet, nou nogmaals dan:

Bevallingslijst Juni 2013 Mama's

30 mei
    Nicci1982 - 30 jaar -1e kindje
    Rubi - 27 jaar - 1e kindje

4.
    Micha 2 - 32 jaar -2e kindje - ZH - BV

5.
    Myres - 33 jaar - 1e kindje - ZH - BV
    Fiore - 35 jaar - 3e kindje - ZH - BV

6.
    AnnaC78 - 34 jaar - 1e kindje

7.
    Dunchan - 24 jaar -2e kindje- ZH - BV

13.
    VanEke - 32 jaar - 2e kindje- ZH - hopelijk BV
    Chicca - 28 jaar - - 2e kindje - ZH – BV

17.
    MaMa - 25 jaar - 1e kindje - ZH – BV - MvM

18.
    Maya88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV

20.
    Liesjuh1977 - 36 jaar - 1e kindje - Thuis - BV

24.
    FB1984 - 28 jaar - 2e kindje

25.
    Stefanenlaura - 25 jaar - 1e kindje - Thuis - BV -MvM
    Pooh85 - 27 jaar - 1e kindje- ZH - FV - MvM

26.
    Beertje1987 - 25 jaar - 1e kindje
    Nonma - 29 jaar - 1e kindje - ZH - hopelijk BV
    Kaytjuh - 25 jaar - 2e kindje- ZH - BV

28.
    zonnetje1980 - 33 jaar - 1ste kindje - Thuis

Zwanger 19
    (4) Meisje, (10) Jongen, (5) Verrassing

Geboren (5)

23 februari:
    07.20u Dunchan, zoontje Xavi Jaylano, gewicht 810 gram, lengte 35 cm
    10 mei:
    04:30u Rubi, zoontje Dex, gewicht 3610 gram
    22 mei:
    21.15u Nicci1982, zoontje Matthijs, gewicht 2840 gram, lengte 49 cm
    25 mei
    18.10u chicca, zoontje Dani, gewicht 3100 gram
    26 mei
    5.39u myres, dochtertje Ilja

1 Meisje, 4 Jongens

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ (12)
    Nana86 - 5wk
    Narcisje80
    MamaDee
    MumL - 4 wk
    PCOmama - 5,5/6 wk
    MamaTall85 - 5 wk
    Senna82 - 6 wk
    Caat33 - 8 wk
    bloemetje83
    blondie
    Lappie - 9 wk
    Flyingwings

Afspraken:
    28 mei
    Micha 2 - controle gyn
    29 mei
    Liesjuh1977 - controle vk met liggingsecho
    30 mei
    Nonma - controle
    Kaytjuh - cerclage doorknippen
    31 mei
    Stefanenlaura - groei/liggingsecho
    5 juni
    Beertje1987 - controle vk

Laatste werkdag
    26 april
    nicci1982 - laatste werkdag
    daycey - laatste werkdag
    Micha - laatste werkdag
    7 mei
    VanEke - laatste werkdag
    15 mei
    beertje1987 - laatste werkdag
    17 mei
    liesjuh1977 - laatste werkdag
    nonma - laatste werkdag
    zonnetje1980-laatste werkdag
    28 mei
    stefanenlaura - laatste werkdag

15. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Myres: wat een sgatjee zeggg geniet lkkr van haar..

Micha: nou spannend zeg wanneer de kleine zich aandient he...

Bv: ik ga het ook proberen maar lukt het niet dan ga ik over op kolven en dan als ik weer moet gaan werken in sep over op de nutrilon..

Strijken drogen:hydroluiers heb ik ook in de droger gegooit en daarna glad gestreken ik strijk ook de rompers eigenlijk alles mits het niet gestreken hoef te worden leg aan de stof...
    Maar als ik in de kleine zijn kast kijk heb ik veel blousjes dus wordt dus veel strijken ben ik bang hahah

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Terwijl ik net op bed lag, dacht ik echt dat t ging beginnen hoor!!
    Leken echt weeen die ik had, ging weer bijna door de grond...
    Voelde t overal in mn buik (behalve onderin bij bekken?)
    Ze kwamen elke paar minuten weer terug... Toch in slaap gevallen, nu niks meer. Vaaagg pfff snap t niet meer

Of zullen dit de bekende voorweeen zijn??
    Maar die doen toch geen pijn?

Of kunnen het mn darmen zijn? (Buikgriep ofzo)
    Want t rommelt nu ook heel erg daar...

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wat ik lees zijn voorweeën ook pijnlijk, maar nemen niet in kracht toe.

Maar darmen kunnen ook vervelende krampen geven.
    Je kan al weken van tevoren voorweeën hebben.

Bij twijfel even de vk bellen.

18. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Spannend fb! Wie weet!

19. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    #3739 Veetje83, 1 jun 2013
    Laatst bewerkt: 1 jun 2013
    Bevallingslijst Juni 2013 Mama's

30 mei
    Nicci1982 - 30 jaar -1e kindje
    Rubi - 27 jaar - 1e kindje

4.
    Micha 2 - 32 jaar -2e kindje - ZH - BV

5.
    Myres - 33 jaar - 1e kindje - ZH - BV
    Fiore - 35 jaar - 3e kindje - ZH - BV

6.
    AnnaC78 - 34 jaar - 1e kindje

7.
    Dunchan - 24 jaar -2e kindje- ZH - BV

12.
    Veetje83 - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV - MvM

13.
    VanEke - 32 jaar - 2e kindje- ZH - hopelijk BV
    Chicca - 28 jaar - - 2e kindje - ZH – BV

17.
    MaMa - 25 jaar - 1e kindje - ZH – BV - MvM

18.
    Maya88 - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV

20.
    Liesjuh1977 - 36 jaar - 1e kindje - Thuis - BV

24.
    FB1984 - 28 jaar - 2e kindje

25.
    Stefanenlaura - 25 jaar - 1e kindje - Thuis - BV -MvM
    Pooh85 - 27 jaar - 1e kindje- ZH - FV - MvM

26.
    Beertje1987 - 25 jaar - 1e kindje
    Nonma - 29 jaar - 1e kindje - ZH - hopelijk BV
    Kaytjuh - 25 jaar - 2e kindje- ZH - BV

28.
    zonnetje1980 - 33 jaar - 1ste kindje - Thuis

Zwanger 19
    (4) Meisje, (10) Jongen, (5) Verrassing

Geboren (5)

23 februari:
    07.20u Dunchan, zoontje Xavi Jaylano, gewicht 810 gram, lengte 35 cm
    10 mei:
    04:30u Rubi, zoontje Dex, gewicht 3610 gram
    22 mei:
    21.15u Nicci1982, zoontje Matthijs, gewicht 2840 gram, lengte 49 cm
    25 mei
    18.10u chicca, zoontje Dani, gewicht 3100 gram
    26 mei
    5.39u myres, dochtertje Ilja

1 Meisje, 4 Jongens

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ (12)
    Nana86 - 5wk
    Narcisje80
    MamaDee
    MumL - 4 wk
    PCOmama - 5,5/6 wk
    MamaTall85 - 5 wk
    Senna82 - 6 wk
    Caat33 - 8 wk
    bloemetje83
    blondie
    Lappie - 9 wk
    Flyingwings

Afspraken:
    4 juni
    Veetje83 - groeiecho gyn
    5 juni
    Beertje1987 - controle vk
    Veetje83 - controle vk

Laatste werkdag
    26 april
    nicci1982 - laatste werkdag
    daycey - laatste werkdag
    Micha - laatste werkdag
    Veetje83 - laatste werkdag
    7 mei
    VanEke - laatste werkdag
    15 mei
    beertje1987 - laatste werkdag
    17 mei
    liesjuh1977 - laatste werkdag
    nonma - laatste werkdag
    zonnetje1980-laatste werkdag
    28 mei
    stefanenlaura - laatste werkdag

20. Veetje83

Veetje83 Bekend lid

31 jul 2012
    553
    1
    16
    Fulltime werkzaam in de techniek
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie.

Gelukkig zijn mijn man en ik er redelijk nuchter onder. Natuurlijk schrik je als je kleintje niet groeit zoals het hoort, maar aan de andere kant zijn er gelukkig geen andere afwijkingen gevonden.
    We gaan er nu vanuit dat het een gezond mannetje is, waarbij zijn lichaam zich gewoon gevormd heeft naar de erfelijke informatie die hij heeft meegekregen.
    Ik ben zelf namelijk ook klein, en mijn man heeft ook korte benen. En het blijkt nu ook dat mijn hoofd bij mijn geboorte kleiner dan gemiddeld was.

Komende dinsdag weer controle, hopelijk heeft hij dan weer een kleine groeispurt gemaakt om een deel van de achterstand in te halen!

@FB, spannend hoor! Ben benieuwd of het gaat doorzetten komende week! Hier gebeurd nog vrij weinig, alleen af en toe zeurderig gevoel in mijn rug of bovenbenen..

@Nicci, wat een mooi mannetje, daar moet je wel heerlijk van genieten!

@Kaytjuh, ben heel benieuwd hoe lang het bij jou nog gaat duren! Succes :).

Deel Deze Pagina