Ik heb netjes foliumzuur geslikt, weken van tevoren al. En nu ik de positieve test in mijn handen heb gehad ben ik weer overgestapt op gravitamon. Daar zit ook foliumzuur in, maar dan nog een aantal andere vitamines. Ik heb dat bij mijn eerste zwangerschap alleen aan het eind en daarna tijdens de borstvoeding genomen, en dat beviel mij goed. Ik eet nu meer fruit, drink minder koffie, neem suiker ipv zoetjes. Maar voor de rest moet ik er nog echt inkomen. Ik ben leerkracht en sinds dit schooljaar werk ik 2 dagen verspreid over de week. Hierdoor kan ik na een dag werken, de volgende dag bijkomen... wat ik echt nodig heb, want die vermoeidheid, wordt voorlopig alleen maar erger! (Bij beide zwangerschappen heb ik veel last gehad van vermoeidheid) Wat betreft die 2 weken waarin je nog niet echt zwanger bent, maar die wel meegeteld worden... Ik zie het maar als een cadeautje. Ik heb net mijn mail naar mijn mdl-arts gestuurd, waarschijnlijk heb ik volgende week dan een datum voor de eerste echo. Maar ik ga nu maar lekker naar bed, want mijn dochtertje is de laatste tijd aan het nachtbraken, pfff. Trusten allemaal!
Hou dames, Allemaal gefeliciteerd en ik wil me graag aansluiten. Ik vermoed mijn uitgerekende datum op 1 juni. Schrijf mee op een ander forum madr daar loopt het nog niet erg storm. Weet nu sinds een week dat ik zwanger ben van de eerste. Heel spannend allemaal. Eerste echo is 9 okt al. Hoop dat ik een kloppend hartje te zien krijg maar de Kans is wel klein.
@ Nayr mijn ouders en schoonouders weten het al!! Wij zijn weer zwanger via ICSI en hun wisten dat we ermee bezig waren. Voor de rest vertellen we het als we over 2 weken een goede echo hebben. @Micha, ik slik gewoon steeds foliumzuur. Ik kan niet echt tegen multi vitaminen en denk ook dat ik daar gister zo misselijk van was. Ik heb net 2 crackers gegeten en hoop dat het nu weg blijft. Fijne dag vandaag dames, ik moet nog 3 uurtjes werken en dan lekker weekend!! Liefs
Goedemorgen allemaal! Hier ook keurig mijn foliumzuur geslikt, weken van te voren. Als dit potje leeg is dan stap ik over op multivitaminen voor zwangeren. Ook ben ik mijn zoetjes aan het afbouwen, neem af en toe suiker ervoor in de plaats. Roken doe ik al niet, drinken ook niet, ben net 8,5 kg afgevallen, ben nu op mijn streefgewicht. Ik ben dus erg blij!!!! En over die 'gratis' twee weken, vind het alleen maar leuk dat ik nu kan zeggen dat ik 'al' vier weken zwanger ben.
@micha: ik slik ook die gravitamon pillen! Ik vind ze ook fijn. Voor mijn positieve test heb ik etos zwanger-worden pillen geslikt, die hebben me volgens mij wel geholpen om mijn cyclus wat langer te maken. Fijn dat je zo om de dag kunt werken, vooral als je zo moe bent. Welkom nicci! Wat knap Lappie dat je zoveel bent afgevallen!! Ik probeer nu ook op te letten met de hoeveelheid koffie en thee, en geen zoetjes maar suiker, en natuurlijk geen rauw vlees, alcohol, enz.. @romy: wat fijn dat het met icsi is gelukt! Ik snap dat je het dan al hebt verteld. Mijn vriend vindt het leuk om 'ons geheimpje' lang te houden, maar ik wil het t liefst al van de dagen schreeuwen! Misschien dat we volgende week het wel al onze ouders vertellen (als ik 6weken ben) en dan ff wachten met de rest..
Ik slik ook multi vitaminen van de etos. Wat een grote krengen zijn dat Zeg maar het begint te wennen. Ben 3,5 jr geleden gestopt met roken, ben afgeleiden 1,5 jaar bijna 10 kg kwijt geraakt. Was nu weet begonnen maar met eten let ik niet echt op. Wil niet te weinig binnen krijgen. Wel blijf ik 2 à 3 keer per week sporten. Val nu nog steeds af maar wel op een gezonde manier dus. Doel is nu vooral een goede conditie en niet te veel overtollige zwangerschapskilos eraan eten :-D Verder let ik ook op de basisdingen; geen alcohol, voorzichtig met rauw vlees, gezond eten, niet te veel cafeïne. Maar wil ook nog wek van dingen blijven genieten. Als je alles leest lijkt het net alsof je niks meer mag
@Nayr: Proficiat meid. Wel balen dat je zo laat pas eerste echo hebt? Was er eerder geen plek? Voordeel is wel dat je dan alles al veel beter kan zien als bij 6 wkn natuurlijk! Ik mag 9 okt, vermoed dat k dan ong 6 wkn ben. en die twee weken lijken al een eeuwigheid te duren. Ik heb zin om iedere dag te testen haha Hier ook geen last van rose afscheiding. Wel wat meer als normaal en moet vaak plassen :O
@Nicci1982 Kunnen we samen uitkijken naar eerste echo. hoop ook dat dan al een kloppend hartje te zien is. ik slik trouwens geen multivitaminen omdat die idd zo groot zijn maar nu wel begonnen met foliumzuur. Ik denk dat wij het vandaag gaan vertellen aan de ouders, en dan mss na de echo aan de rest.
Ik slik multivitamines voor zwangeren en doe dit al een hele tijd, daarnaast slik ik ook visolie. Ik let erop dat ik elke dag mijn groente en fruit binnen krijg. Onze ouders weten het al. Wij zijn ook via ICSI zwanger geraakt en zij hebben het proces gevolgd, dus het zou wel raar zijn geweest als we het tot de 12e week stil hadden gehouden Er zijn nog een paar andere mensen die het wisten en die het ook vrij snel te horen krijgen, maar voorlopig blijft het hier even bij Vandaag ga ik het ziekenhuis bellen met het goede nieuws, dus ik zal dan wel te horen krijgen wanneer wij voor onze eerste echo gaan
Leuk! Hoe laat moet jij, ik pas 's avonds. Wordt een lange dag dus... Slikte je nog geen Foliumzuur? Ik sinds april en nu dus overgestapt. Heb nog niets verteld en dat ga ik ook nog niet doen totdat ik de echo gehad heb waarin een kloppend hartje te zien was. En waarschijnlijk pas als we onze verjaardag gaan vieren eind oktober. Alleen een vriendin weet het omdat zij ook bezig is. Dus we hielden elkaar al op de hoogte.
@mamadee: ja ik weet ook niet waarom zo laat pas, volgens mij zat t wel aardig vol! Maar ja, het voordeel is inderdaad dat je dan al wat meer kunt zien.. Maar sjongejonge, nog ZO lang wachten!! Ja haha 2 weken duren ook lang, ben benieuwd of ze een kloppend hartje kunnen zien! @nana: wat fijn dat het bij jullie ook met icsi is gelukt!
Hey allemaal, ben 1 juni uitgerekend, dus mag me hier ook aansluiten! Vind het momenteel allemaal nog een beetje eng omdat ik behoorlijk bang ben dat ik een miskraam krijg. Nog nooit gehad en dus ook niet echt reden om daar bij voorbaat al bang voor te zijn, maar toch zit de angst er... Vraag me af of meer meiden hier last van hebben? 2 oktober eerste afspraak bij de gynaecoloog overigens. Erg vroeg al, maar toch spannend!
@Nayr; Dankjewel! Ik ben er zelf ook heel blij om, het is toch wel een heel zwaar traject en dan ben je blij als je ervoor beloond word De angst dat het niet was gelukt was heel groot, want je weet dat je dan weer opnieuw moet beginnen.. @Rubi; Ik heb ook veel last van die angst hoor! Wij weten gewoon dat we zonder ICSI eigenlijk niet zwanger kunnen worden, dus als het fout gaat, dan moeten we opnieuw het traject in.. en we wachten al zo lang.. Dus heel hard bidden, kaarsjes opsteken, duimen en hopen Ik heb ook een afspraak voor mijn eerste echo over precies 3 weken Hopen dat we dan een mooi kloppend hartje kunnen bewonderen!
@nana als ik toch bezig ben, hoop ik ook gelijk voor jou mee Wanneer ik naar de gynaecoloog moet is het waarschijnlijk nog te vroeg om al een hartje te horen, dus daar moet ik dan nog even wat langer op wachten. Trouwens heel toevallig dat ik precies op de verjaardag van zowel mijn vriend als mijn zusje uitgerekend ben! Hopelijk dus iets eerder of later, anders wordt het zo'n drukke dag!
Welkom en jazeker! Heb ook die angst. Ook voor een bbz! Gelukkig wel een snelle echo voor jou! Bij mij een weekje later. Lees dat ik dan al wel kans heb om het hartje te zien kloppen dus dat is heel spannend.
Jaaaa, ik ook in juni waarschijnlijk de 6e.. Spannend he !! Net een afspraak gemaakt bij de huisarts en morgen bellen voor vk. Veel succes allemaal
Waarom bij de huisarts? Ik heb namelijk gelijk de vk gebeld. Dacht dat zij de huisarts informeren dat je zwanger bent.
Heey meiden Hier ook die angst hoor, hopelijk ongegrond maar voor de zekerheid doe ik alles heel rustig aan en neem goed mn vitamines Ik duim ook voor ons allemaal Ik heb ook eerst de huisarts gebeld maar die zei eigenlijk alleen maar proficiat bel de vk maar @Nicci1982, kmoet sochtends om 10.00 uur naar de echo dus dat scheelt n paar uurtjes. Maargoed moet wel nog ff denke hoe ik dat op m'n werk aanpak. Wellicht een beetje vroeg maar hebben jullie ook al dat je naar babyspullen/namen/kleertjes etc aan het kijken bent?
Ik heb hem gevonden de juni 2013.... Als het goed is ben ik begin juni/ eind mei uitgerekend. Ik heb in juli een mk gehad, dus ik heb ook wel angst hoor. Dit wordt ons 2e kindje. 22 oktober naar de vk, ik kan niet wachten...
Rubi en Sabrieneke: welkom! Rubi; jaaa die angst heb ik ook! Ik moet er niet aan denken hoor, als t een mk wordt.. Sabrieneke: heftig dat je een mk hebt gehad..hoe ver was je toen? Mamadee; haha ja was al over namen aan het denken toen we nog bezig waren hihi. Ook al stiekem een kinderkamer in mn hoofd.. Heb je al een mooie naam in gedachten? Nicci: ik heb ook eerst HA gebeld (staat ook op de gebruiksaanwijzing van de test) en die vertelde me dat ik meteen VK kon bellen..