Myres: hoe licht was zij dan. Mijn vent gaat nu in een rap tempo omhoog in gewicht maar woog eergisteren pas 3740 met 5,5 week. Ik vind t superveel en jammer dat hij nu dikker wordt. Vi d dat fijne juist zo mooi om te zien ipv dat dikke babyvet. Maar ja t belangrijkste is dat ze t goed doen natuurlijk. En leuke foto hoor Stefaneaura: toch kan t maar zo opeens. Bij mij kwam ie ook uit t niets. Dacht ook dat ik toch 42 door zou lopen. Nooit voorweeen of zelfs maar een harde buik gehad. Vind t spannemd voor jullie met de laatste loodjes! Micha: fijn dat je die borstontsteking kon voorkomen. Hier zat ik er ook tegenaan. Bloedhete borsten met megaschijven erin. Heb ook alles leeggekolft. Echt heerlijk was dat. Ben ook blij dat ik de bv niet meer opgepakt heb al is t kolven ook vervelend aan t worden. Laatst m nog een x aangelegd maar zowel kind als moeder hebben er een hekel aan Eind juli ben ik gelukkig bv vrij en misschien eerder als productie te snel terug blijft lopen. Vind dat idee echt heerlijk.
@ stefanenlaura de fotograaf is bij ons thuis geweest. Ik hoop voor jullie dat jullie geen vervanger nodig hebben. @ Nicci Ilja woog met de geboorte 3036 en toen ze een maand oud was woog ze 3830. Dus ze groeit ook lekker. Ik vind die bolle wangetjes die ze aan het ontwikkelen is erg lief.
Maakt niet uit...! Ik heb morgen een intake staan bij de gyn voor uitgebreide controle en het plannen van de inleiding. Hoogstwaarschijnlijk gaan ze dan ook echt pas met 42w inleiden, nu donderdag dus. Nicci Wat een heerlijk poep verhaal! Hier nog steeds erg rustig, ik verwacht eigenlijk ook vandaag nog niet te gaan bevallen. Het lijkt soms wel heel even te rommelen, maar denk eigenlijk dat dat meer het draaien vd kleine is wat ik tussen m'n schaambenen voel. Zou wel mooi zijn om vandaag nog te bevallen, dan is het iig nog een Juni kindje, en anders maar morgen op 1 Juli, dan zijn vl en ik 15.5 jaar samen.
Liesjuh: een vriendin van mij zit in hetzelfde schuitje. Die is 1 dagen verder. Vandaag bij de controle is er besloten dat ze vanavond opgenomen wordt om bmm te gaan verweken en als t lukt morgen inleiden. Kan ineens rap gaan na zo'n controle. Wel spannen voor je hoor. Succes!
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de afspraak morgen, weet nog niet hoe laat we mogen, wordt morgen pas gebeld door de assistente vd vk met de tijd waarop we worden verwacht dus dat is nog wel even spannend. Zou ook zomaar nog dinsdag kunnen worden... Ik denk wel dat we voor de zekerheid maar maxi-cosi en vluchttas e.d. in de auto gaan gooien, zeker nu ik het verhaal van jou vriendin lees.
Ja je weet t nooit. Zou ik sowieso doen met deze termijn. Als bij de controle blijkt dat t iets minder gaat met de kleine dan houden ze je ook direct. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Liesjuh veel succes morgen of dinsdag bij de gynaecoloog. slim dat je voor de zekerheid de maxi cosi en vluchttas meeneemt. Ik denk dat wij dat vrijdag ook doen als de kleine er nog niet is. Beertje Spannend morgen eerst een ballonnetje en dan dinsdag inleiden. Hopelijk verloopt alles soepel. in ieder geval heel veel succes. Nicci leuk zo'n poepaanval , die zullen vast nog vaker komen. Begrijpelijk dat je blij zult zijn als het kolven klaar is. Mij lijkt fulltime kolven helemaal niets. vind het knap dat jij het doet. Myres vanaf woensdag is de klein weer welkom De fotograaf is vrijdag gelukkig weer thuis. Ik ben wel heel benieuwd op wie onze kleine gaat lijken en ook hoeveel onze kleine gaat wegen. Hier vandaag nog geen gerommel. Vandaag heel veel last gehad van valse lucht vond vl niet altijd even leuk. Ik heb er vandaag een pyjamadag van gemaakt. Ik heb alleen een broek aangehad bij het uitlaten van de hond en toen we thuis kwamen meteen weer mijn pyjamabroek aangetrokken. Vandaag boven opgeruimd en gepoetst. Dit was een uurtje werk. De rest van de dag saai op de bank gehangen. We hebben dus echt een bankhangdag gehouden. Helaas is er zo weinig op de tv.
Dat vind ik juist van mensen die bv geven. Was een veel grotere opgave voor mij als het kolven. Maar bij een tweede ga ik ws voor kv.
Stefanenlaura ja ik vind het ook best spannend, maar aan de andere kant ben ik dat wachten zo zat dat ik er helemaal zin in heb om aan de slag te gaan. Ben ook super benieuwd op wie ie lijkt en wat er nu waar is van de gewicht schattingen. Vind het nl wel frappant dat de vk met voelen uitkomt op 7 pond en de gyn 8.5 zegt. Bv geven staat hier al sinds begin zwangerschap als een paal boven water. Als het via de borst niet gaat dan via afgekolfde melk. Ik zal er dan ook alles aan doen om dat te laten slagen. Ik vind het (waarschijnlijk zal ik nu op de tenen van kv moeders trappen) namelijk onvoorstelbaar dat we allemaal het beste willen voor de kleine qua materiaal etc en dan moeilijk doen over bv. Want dat is zo'n gedoe en kost veel meer moeite en dat soort zaken. Ik ben van mening dat als je echt het beste wil voor je baby je bv geeft. Uitzondering daargelaten voor moeders die vanwege medicatie niet mogen natuurlijk.
Maya: ja zijn egt super kamers daar in ikazia dat zkr... Nicci: ik had dat ook met gencay toen ik stopte met bv icm kv hypo allergeen van friso naar nutrilon werdt zijn poep ook dikker en er zat langer tijd tussen of een dag.. Ik heb de tip gekregen een puntje smeerboter bij de fles doen en het werkt perfect vanavond een volle luier... Lang leve de oldschool stuff
T is hier nog niet dikker katjuh. Maar zal nog welnkomen naar mate ik verder opbouw. Volgens de arts is het gewoon toeval geweest. Zelf heb ik daar mijn twijfels bij. Beertje: deels deel ik die mening met je. Vond t ook heel belangrijk om die goeie start mee te geven. En misschien dat dit mij bij een tweede ook over de streep trekt. T is hier echt dat ik t voor hem doe. Maar als t dan niet soepel gaat zoals bij mij dan merk je pas dat t een opgave kan zijn. Van hele dagen alleen bezig zijn met voeden en kolven wordt je geen betere moeder kan ik je vertellen. En denk dat dit t nelangrijkste is. Gelukkige ouders. Kv is inmiddels zo ver ontwikkeld dat t hartstikke goed is dus waarom niet? En ik vind bv gewoon op zichzelf al een verschrikking om te zien en heb ervaren datdus ook voor doen geldt. Ik kan me miet voorstellen dat vrouwen maanden en zelfs jaren met de kleine aan hun tiet hangen Hoop voor jou dat t lukt maar anders babbelen we over eensand of twee er weer eens over
geen bevalnieuws zie ik!! Wel komende spannende dagen...ik ben benieuwd @BV: hier ok mening dat BV beste is, maar kost hier ook erg veel moeite, productie niet optimaal en erg vlakke tepels, dus tis al moeilijk happen voor hem, en als ie dan hapt dan komt het niet echt snel, dus iedere keer een krijsend boos kind aan de borst. Productie gaat nu gelukkig al stuk beter door het kolven maar het happen blijft lastig voor hem. Doe nu eerst ff kolven, zodat er al melk is zeg maar, dan scheelt hem hem moeite...en dan maar met tepelhoedje. Ben het ook met u een shoor BEertje, maar ook met Nicci, tis niet zo vanzelfsprekend dat het vlot loopt en in begin best ff tijd en moeite om te investeren, in combi met wat dagen kraamtranen best lastig...heb hier al menigeen traantje gelaten omdat ik me voelde falen omdat ik niet gewoon naar hem toe kon lopen en aanleggen zoals een moeder "hoort" te kunnen...dus het levert best een hoop stress op als het neit meteen lukt, en dan is het soms niet slecht om over te stappen op KV, een gefrustreerde moeder is ook geen "goede moeder"... hier zo wel nog ff naar lactatiekundige, kijken of zij nog tips heeft voor het aanleggen enzo...
bv: wat dat betreft ben ik het ook met Nicci eens.. ik heb er ook alles voor gedaan om het te laten slagen en wilde het zo graag, maar helaas had gewn geen productie en aangezien kleintje meer ging drinken en ik bij moest geven met kv, heb ik na twee wek besloten dat die 25 cc wat ik uit bijde borsten haalde dan maar uit de fles erbij gehaald kon worden, en hij doet het super erop!! tis ook idd zo dat de kv zo ver ontwikkeld is dus idd wrom niet.. En ik was ook van mening dat als je bv heb je dat moet geven aan je kleintje, maar heb je het niet of ben je hele dagen kleine beetjes aan het kolven en de bv wil gewn niet werken met aanleggen bijv, dan frustreert het je ook als moeder net wat Vaneke zegt! en daar heb je kleintje ook niks aan, die heeft meer aan een rustige en ontspannen moeder waarop een kleintje ook beter zal drinken, als een gestreste moeder die alleen maar met voeden bezig is en dat voelt je kleintje ook en dan zal je zien dat het voor kan komen dat het drinken ook niet eght zal lukken.. Net trug van de gehoorscreening en alles is goed!!, en ook op het consultatiebureau geweest en kleintje hier weegt 3150 gr, en 51.5 cm lang:0 super trots...
Hier vanmiddag naar het zkhs geweest voor intake, plannen inleiding en controles bij de gyn. Ctg en echo waren helemaal in orde. Op de ctg was aan het einde een heel klein btje activiteit in m'n buik te zien, niet enorm veel nog helaas, maar iets is beter als niets! De echo was ook helemaal goed, kleine heeft het nog prima naar z'n zin en ik heb ook nog genoeg vruchtwater, placenta en navelstreng ook nog prima in orde. Kleine man wordt op zo'n 3300 gram geschat dus dat is netjes. Daarna voor gesprek naar de gyn om de definitieve datum voor het inleiden af te spreken, deze staat nu gepland voor a.s. vrijdag ochtend om half 8! Eigenlijk hoop ik dit niet meer te halen aangezien het eindelijk gelukt is om me te strippen! Ik had al wat verweking en een klein btje ontsluiting. Nu hopen dat het ook daadwerkelijk wat gaat doen en door gaat zetten zodat ik gewoon in de loop van deze week thuis ga bevallen. Wel erg blij dat de vk op de verwijsbrief had neergezet dat ze graag had dat er bij inwendig onderzoek werd gekeken of strippen mogelijk zou zijn, als ze dat niet had gedaan was het namelijk niet gedaan, in het zkhs zijn ze er niet happig op begreep ik van de gyn. Die er overigens ook van overtuigd is me gewoon vrijdag te zien voor inleiding, we zullen zien wie er gelijk krijgt... Al met al dus wel tevreden over het bezoek aan het ziekenhuis, nu is het een kwestie van afwachten. Ik heb nog niet het gevoel dat het strippen al heel veel doet, de kleine is vooral rustig, heb wel wat last van een harde buik, beurs gevoel van onderen en wat last van m'n rug. Hopelijk gaat het vanavond of morgen wat doen. Mijn leidinggevende is ervan overtuigd dat ik morgen ga bevallen dus wie weet krijgt hij nog gelijk ook.
Qua bv ben ik het wel eens met Nicci. Maar ik zal eerst die baby er maar eens uitwerken en dan kijken of het op gang wil komen. Dan kijken we wel hoe dat we het gaan doen. Kaytjuh fijn om te horen dat de kleine het goed doet en de hoortest ook goed was. Hier afgelopen nacht heel slecht geslapen door al die extra lucht van gister was ik vannacht heel veel wakker en ben ook echt goed misselijk geweest. Gelukkig niet hoeven spugen. Vanmorgen toch even de vk gebeld en voor de zekerheid even langs geweest. Alles was gewoon in orde. Merk wel dat ik sinds vanmiddag weer veel last heb van maagzuur. De ruimte word steeds minder en mijn maag en darmen hebben het dus zwaar. Voor de rest is alles rustig en de kleine is goed beweeglijk. hoe is het met de andere 2 nu nog zwangere dames?
Liesjuh Fijn dat alles goed was en super om te horen dat het strippen nu wel gelukt is. Hopelijk zet het nog iets ingang. Wel fijn dat ze vrijdag gaan inleiden. Heb je toch nog een dagje extra de kans om het thuis te doen.
Ook ik ben weer thuis van het ziekenhuis avontuur. Ik werd opgevangen door de klinische verloskundige en zij bracht de ballon in. Super charmante houding op zo'n martel stoel hihi. Was even niet prettig maar viel alles mee. Daarna half uur aan ctg gelegen en dat zag er ook keurig uit. Nu is het hopen dat de ballon zijn werk doet en ze morgen door kunnen pakken. Er is namelijk een kans dat het niet werkt en dat ik dan pas woensdag kan worden ingeleid. Een positief iets was in ieder geval dat de verpleegkundige niet heel veel weerstand voelde bij het opblazen van de ballon dat wees volgens haar op een soepele bmm. Dus wie weet was er iets bezig. Nu wel erg last van menstruatie krampen waarbij ik af en tie echt even moet lopen en staan om even afleiding te zoeken.Morgen ochtend moeten we om half zeven even bellen om te vragen hoe laat we mogen komen. En dan kijken wat de ballon gedaan heeft. Hopelijk genoeg ontsluiting voor het breken van de vliezen en anders moet ik toch aan de gel en infuus. Of in het meest ongunstige geval moeten we weer naar huis.
Spannend beertje. Hopelijk doet het ballonnetje zijn werk en kunnen morgen je vliezen gebroken worden.
Ballonnetje heeft zijn werk gedaan gelukkig! Ik had 3 cm ontsluiting en ze hebben m'n vliezen gebroken. Nu afwachten of de weeën doorzetten en anders aan t infuus