Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Volgens mij is r beter om je kleintje niet te warm te kleden. Ze zeggen dat t erger is dan te koud kleden. Tocht is alleen wel een probleem. Maar met dit weer zou ik echt geen lange mouwen geven als je kind zich op temperatuur kan houden.
    Toen m nog klein was hadden we ook gelijk een warme week. Ook toen was een romper met een korte mouw genoeg. Laatst bij de huisarts vond ze al dat ik m te warm gekleed had. Toen was t buiten best fris vond ik en ben totaal geen koukleum . Liep zelf in een t shirt en spijkerbroek en hij had een shirt met lange mouwen aan zonder jasje.

Hier wel huisdieren, twee konijnen. Ze zijn wel ff komen kojken en toen weer gegaan. Dat komt wel als hij over een tijdje op de grond ligt op een speelkleed of rond gaat kruipen. De konijntjes gaan dan graag op je zitten en onderzoeken alles wat nieuw is.
    De kat van mijn schoonouders vind t helemaal niets. Die houdt niet van kinderen, wordt ie bang van. Wel heeft hij alle spullen uitgebreid besnuffeld.

Vandaag lekker voor t eerst naar de dierentuin geweest met zijn drietjes. Wij hebben elk jaar een abonnenent op een park dus hij zal nog vaak gaan. Maar toch leuk zo'n eerste keer.

Babyzwemmen is hier ook vanaf 6 weken. Maar ik wacht zeker tot zijn eerste prikjes. Die krijgt hij met 8 weken. Dan ga ik misschien eens een keertje kijken.

2. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Nicci dat lijkt me ook wel leuk zo'n eerste keer dierentuin met zen drietjes. Zo'n abbo is dan wel heel handig.

Chicca balen dat je verhaal helemaal weg is. Heb ik vaak op mijn telefoon.

Baby zwemmen lijkt me heel leuk. Ik ben met de kleine van mijn zus een aantal keer mee geweest naar zwembad en dat was echt heel leuk.

Wij hebben een dalmatiër. hebt even een foto bijgevoegd. Een heel lief beest alleen niet altijd naar andere honden/dieren. Bij het begroeten wil ze nog wel eens lachen :) doet ze niet altijd. Ze reageert helemaal niet op mijn zwangerschap en houd hier ook geen rekening mee. We zijn wel heel benieuwd hoe ze gaat reageren op de kleine. Op de kleine van mijn zus reageert ze goed maar die is er maar heel kort en is inmiddels bijna 2.

Hier vandaag trouwens goed overleeft. Weinig last gehad van de warmte. Rond 12 uur nog wat boodschappen wezen doen (heerlijk koel in de supermarkt). Toen nog even naar het bos geweest en de rest van de dag binnen gezeten. We hebben hier vanmiddag een slaap uurtje gehouden :p alle drie op de bank liggen slapen. Dus mocht er straks toch iets beginnen dan kunnen we er tegen aan.

3. Nicci1982

Die kleine zit wel lekker he :D

Oja heb wel een kat die regelmatig aan kwam wandelen. Toen ik zwanger was kwam ie wel bij me op de bank liggen met zijn kop op mijn buik. Erg grappig.

Een van de moeders ervaring met overgang van bv naar kv? Mijn kleine man heeft al weer 3,5 dag niet gepoept. Hij lijkt er wel last van te hebben want hij huilt veel meer en is dan moeilijk te troosten. Iemand nog tips?

4. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hallo!

Even weer bijgelezen:)

Kleding: de vk gaf mij de tip: bij koud weer een laagje meer dan jezelf bij warm weer een laagje minder dan jezelf, dus dat probeer ik te volgen, vandaag was hij zo warm dat ik hem enkel in een romper met korte mouwen had en hij was nog aan het zweten...

Stefanenlaura: Pfff wat zal jij het zwaar hebben met dit weer!! Hopelijk komt de kleine nu snel!!

Huisdieren: onze kat was tijdens mijn zwangerschap smoorverliefd op mij, maar wil nu niks meer van me weten en ook de baby vind hij doodeng:)

Poepluiers: Joep had vorige week ook 2 poeploze dagen, ik had het even opgezocht maar sommige baby's poepen zelfs 10 dagen niet, dus het lijkt me niet meteen zorgwekkend... Vandaag had Joep 2 flinke vieze luiers, dus het wisselt gewoon volgens mij!

Verder hier alles prima, Joep doet het heel goed, tis zon makkelijk tevreden mannetje, echt heerlijk! Fysiek gaat het met mij op en af, mijn buikwond doet nog erg pijn, maar ik kan zo slecht rustig aan doen:( ik wil zo graag lekker wandelen en zelf de was doen etc, maar na afloop heb ik iedere x weer spijt:( ook heel vervelend dat ik dus nog niet echt op stap kan met de kleine omdat ik hem wel kan tillen, maar niet hem in de maxi cosi:( aangezien in mijn dorp geen winkels zijn of een dorpscentrum oid ben ik best wel beperkt:(

Maar goed, nog een paar weekjes uitzingen!

5. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Joehoe stap 1 is genomen lig nu aan de ctg. Dadelijk inwendig onderzoek en dan ballon als het nodig is. Ow en het is lkkr koel op de verloskamer. Het grote avontuur gaat beginnen. :)

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Spannend stefanenlaura! Succes!!

7. Nicci1982

Succes! Spannend hoor.

8. HeelOfHalf

25 feb 2013
    26
    0
    0
    Zelfstandig Ondernemer
    Amsterdam
    Ik was een weekje weg in NL! Net zelf teruggereden vanaf t huisje want hebben een regeldag met bv, dus ff alleen thuis met de kleine een dag aan de borst. Ga nu lekker alle gemiste verhalen en posts lezen.

@stefanenlaura mooi, spannenddd!! Succes, en hoop snel nieuws te lezenxx

Xx

9. HeelOfHalf

25 feb 2013
    26
    0
    0
    Zelfstandig Ondernemer
    Amsterdam
    @nicci het is bij bv heel normaal als de kleine opeens een paar dagen niet poept. Kan wel 5 dagen duren maar met nog een paar weken zal dit nog vaker gebeuren. Je kleine is dan gewoon heel efficient in het opnemen van de voeding! Xx

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Even een foto van ons poppetje
    Alles gaat goed hier!
    Ze is erg lief, rustig en tevreden...
    Buikkrampjes minimaal door infacol

11. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Nicci wat leuk twee konijnen die even zijn komen snuffelen, ben benieuwd als hij rond kruipt wat ze dan gaan doen :)
    Leuk een abbo op een park zeg! Heb ik vroeger ook gehad met me moeder vond ik altijd erg leuk als kind.
    Bij mij krijgt hij al met 6,5 week zijn eerste prikjes....
    Zo zijn mij twee katten ook super leuk :D en nu komen ze naar Thomas en geven hem lief kopjes en gaan naast hem liggen (alleen onder toezicht hoor)

Nee geen ervaring van bv naar kv helaas, maar tegen krampjes of buikpijn helpt het bij Thomas heel erg om hem gewoon op zijn buik te leggen gewoon heel even.

Stefanenlaura wat een leuke hond zeg! Ziet er erg lief uit :)
    Fijn dat je de wartmte gister bent doorgekomen, nu hopen dat de kleine er snel is ;) suc6 in elk geval! En fijn dat het koel is op de verloskamer ;) beter dan buiten zijn dus!

Nonma gek van de kat bij mij gingen ze juist niet op me liggen tijdens de zwangerschap wel dicht tegen me aan. Maar nu liggen ze weer op mij :) de eerste week vonden ze Thomas eng maar nu vinden ze hem heel lief :)
    Kan me voorstellen dat je lekker wilt gaan wandelen en doen dat vond ik ook weer erg fijn toen ik alles weer zelf kon doen.

Heelofhalf lekker om weg te zijn geweest, waar zijn jullie geweest?

Fb lekker dat ze rustig is en wat een lieve foto! Inflacon werkt hier ook heel goed.

@hier Thomas is vandaag een etterbakkie! (Wel een lief etterbakkie hoor) Als ik hem in bed leg gaat hij huilen tot hij helemaal overstuur is (gaat snel hoor dus laat hem niet mega lang door huilen) dan kom ik probeer hem te troosten (in eerte instatie probeer ik dat door hem gewoon te laten liggen en speen geven en over zijn buikje wrijven) lukt niet, dan toch maar uit bed halen meneer stil. Beweeg even heen en weer en slaapt! Leg hem weer terug en dan begint het weer van voor af aan en dit gaat zo door hoop dat dit eenmalig is..... Me ligt hij maar bij me want werd ff gek van het heel en weer lopen en slaapt hij niet en nu wel. Hun slaapt al even en nu vast dus ga hem zo proberen terug te leggen, heeft iemand nog andere tips die ik kan doen?

12. Nicci1982

Heelofhalf: weet dat het bv niet uitnaakt maar toen poeptw hij nig elke dag. De problemen zijn gekomen ainds ik gestart ben met de kv en dan maakt t wel weer uit.

13. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Nicci ff in de gaten houden kv is berucht vanwege obstiperende werking!

14. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Heelofhalf lekker zo'n weekend weg.

Fb wat een schatje.

Hier weer thuis, alles was goed. Ik heb nu een ballon. Het is nu allemaal aan het rommelen. Dus we wachten rustig af. Morgen vroeg om half 7 bellen naar het ziekenhuis en om kwart over 7 moeten we er zijn. Maar wie weet moeten we ons al eerder in het ziekenhuis melden.

15. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Heel even in de gaten houden idd en wellicht helpt het om even te masseren, soms helpt dat namelijk ;) of een warm bad.

Oei spannend zeg :) ik hoop dat jij je eerder mag melden ;)

16. myres

myres Actief lid

19 sep 2012
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel succes stefanenlaura. Ik heb wel aan je gedacht hoor zo met die warmte. Leuke hond hebben jullie.
    Ilja heeft meestal om de dag ontlasting. Sinds een paar dagen komt het nu zonder huilen, daarvoor had ze er erg veel moeite mee. En moesten we haar 'helpen' door haar op een bepaalde manier vast te houden. Nu hoeft dat niet meer, dat is erg fijn voor haar.
    Langzamerhand gaan we over naar een nieuwe kleding maat. Snel nog wat shirt met korte mouwen gekocht, want we bleken alleen maar lange mouwen te hebben. We gaan nu naar maat 56 toe. Welke maat gebruiken jullie?

17. Nicci1982

Nog steeds maat 50. Die past nu mooi ook al is ie bijna 7 weken. Broekjes wel soms 56 maar dan moet ik m flink aan kunnen trekken. Hij heeft een dunne middel maar lange benen.

18. mamainthefuture

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Houten
    Hier kunnen we inmiddels maat 56 aandoen :) wij hadden ook nog even tshirtjes gekocht, wel zonde van alle leuke shirtjes met lange mauwen maar ja :( ben benieuwd hoe lang deze maat aan heeft. Volgens me moeder had ik het echt maar 3 weken aan.

19. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    grappig, hier heeft ie niet eens 50 aangehad, meeste van 56 past ook nog wel, maar heb ook al 62 voor hem aan...gisteren gewogen en hij was ook al 4780, dus gaat vlot vooruit!!

@Stefanenlaura: benieuwd hoe het bij jullie gaat??

20. Nicci1982

Grappig dat verschil. De mijne is in 44/48 begonnen :D
    T ligt ook wel aan t merk. Maar vooral shirts vallen heel ruim bij mijn vent. Breed en lang. De mouwen gaan weer beter. T is gewoon een lange smalle kerel. Met lange armen en vingers en ook lange benen en grote voeten :D. Hij heeft inmiddels de 4 kilo bereik en vind m al monsterlijk groot en een dikkerd aan t worden. Vind t wel jammer dat t fijne er vanaf gaat. Dat maakte hem echt een knappert.

Deel Deze Pagina