Goedemorgen dames! Ik heb me zojuist aangemeld bij de vk praktijk... zal ergens vandaag worden terug gebeld voor een intake... ik vind het nog steeds heel spannend, elke keer weer naar toilet omdat ik bang ben ongesteld te worden. Gelukkig is het steeds heldere afscheiding. Hebben jullie dat ook? En nog niet echt misselijk, alleen wat last van boertjes en maagzuur... ik word echt gek van die onzekerheid! Fijne dag allemaal! Liefs
Welkom en gefeliciteerd nieuwe dames! @pindakoek: Ik hoop zo dat alles goed gaat bij je. Ik zal wat positieve gedachtes je kant op sturen, en zal voor je duimen! Wij hebben het onze ouders en broer en zus al wel verteld. Mijn beste vriendin en de beste vriend van mijn vriend weten het ook. Na de eerste echo 5 nov vertellen we het de rest van de familie en met de rest van de vrienden en kennissen wachten we tot 12 weken.
Nieuwe dames welkom en gefeliciteerd!! @Pooh: bedankt hoop het ook! nou symptomen genoeg...ben echt heel misselijk weer vandaag en een beetje draaierig..zit nu aan een sultana..pff hoef echt geen brood of muesli...
Ik zal volgende week ook maar de verloskundige gaan bellen. Ga woendag ofzo eerst nog een test doen voor de zekerheid @Liza, lekker dat je al zo vroeg een echo hebt!! @ Beertje, spannend he! Maar boeren en maagzuur zijn ook tekenen he! Ik heb ook nog niet echt symptomen, wel kramp onderin mijn buik. Weet wel van mijn vorige zwangerschap dat het rond de 7wkn pas kwam opzetten. @ Pindakoek, misselijkheid is toch meestal wel een goed teken. Wij hebben het toch aan niemand verteld. Denk dat we het over 1 week ofzo aan onze ouders vertellen en na de echo aan de rest.
ow ja maagzuur! Bij Collin op het eind van de zwangerschap was het zo erg dat zelfs een glas water nog voor een aanval zorgde. Ik heb bij deze zwangerschap echt alle kwaaltjes wel gehad in de eerste weken, gelukkig is de misselijkheid wel weggebleven (effe afkloppen) nu is het al veel minder, alleen vaak hongergevoel, maagzuur en obstpatie, dat laatste is echt niet leuk
Tja hier ook weinig symptomen hoor.. S avonds iets vermoeider en bij vlagen pijnlijke borsten.. Iets minder eetlust.. Maar dit alles maar minimaal en met vlagen.. Daarom lastig voor te stellen dat ik zwanger ben.. Maar hoor hier overal dat je dat vooral niet te vroeg moet roepen hahaha, dus ik blijf voorzichtig..
ook welkom bibo.. feli met je positieve test! Pindakoek, misselijkheid is een mooi teken, maar kan ook door spanning komen ..... Ik hoop dat het goed gaat, het is je gegund, je hebt al lang genoeg moeten wachten! Ik heb me gisteren via het internet aangemeld bij MvM. gaan meer meedoen? Ben benieuwd wanneer ze bellen. Nog niet gemeld bij de vk....nog even een weekje wachten of het echt goed blijft gaan. Hier met vlagen misselijk, maar gelukkig nog geen enkele keer echt overgegeven, het stopt bij kokhalsen... moe, rode blossen op mn wangen en pijnlijke borsten.. Maagzuur had ik bij de vorige zw.schappen ook heel erg op het eind, maar ben nu standaard aan de omeprazol dus dat zal wel schelen hoop ik. Iedereen een fijne dag!
Ik werd net terug gebeld door de vk! Moet 19 nov heen voor een intake en morgen bellen voor een echo...
pindakoek: hoop ook dat alles goed is met de kleine spruit en dat je een goeie mooie echo heb... hou de moed er wel in en wat ik ook lees de misselijkheid is idd wel een goed teken kwaaltjes heb je wel @ hier weekend gewerkt en voelde me raar van onder ook pijn branderig gevoel dus vertrouwde het niet heb huisartsenpost gebelt, mocht langs komen en ja hoor een vaginale infectie helemaal leuk NOT.... heb een kuur gekregen 3 zetpillen om in te brengen elke avond 1 en zalf, moet zeggen lijkt wel te helpen voelt veel minder en lijkt zo goed als over te zijn... vanavond de laatste zetpil... zo raar nog nooit gehad, maar blijkt dat de zuurgraag van een zwangere vrouw veranderd als ze zwanger is waardoor de bacterie komt...en het verklaarde de gelige afscheiding wat zo stonk bah bah... Hebbie jullie dat ook wel is gehad in een zwangerschap??
@Blondie, ik doe sinds vorige week mee met MvM ! Alle nieuwe zwangeren, welkom! Hier een druk weekend gehad dus geen tijd gehad om even hier te kijken, net even alles teruggelezen . @Pindakoek, sterkte en ik hoop dat het niks ernstigs is!
Wauw, wat groeit de lijst nog met zwangere junimeiden! Hoop dat het allemaal goed gaat met iedereen. Pindakoek: sterkte meid, ik hoop dat het allemaal meevalt. Mijn schoonzus heeft ook bloedverlies gehad aan het begin van de zwangerschap, maar daar is een hele mooie meid uit gekomen! Ik doe sinds vorige week ook mee aan MvM. Weer lekker in de weer met de flessen. Onze ouders weten het nog niet en mijn moeder komt donderdag een paar daagjes om bij Noa te zijn. Dus die twee dagen sla ik even over. Zou zonde zijn als ik het mijn ouders niet tegelijk kan vertellen, dus even de flessen op de slaapkamer bewaren . Zaterdag brengen we haar dan weer naar huis en vertellen we het meteen. Het is een druk weekend, met alle opa's en oma's, vrienden, dus dan hebben we meteen een heleboel gehad. Ik kijk er wel naar uit, maar vind het ook spannend. Wat nou als het toch misgaat. Maar ja, dan wil je toch dat je vrienden en familie je kunnen steunen, dat vond ik de eerste keer in ieder geval heel fijn.
Hoi meiden! Voorlopig ben ik uitgerekend op 1 juni, nog dichterbij mijn verjaardag, 31 mei Ons mam heeft net deze foto gemaakt en kon niet geloven dat ik pas 8 weken onderweg ben hahahaha!
LaVitaBella, wat een mooi buikje!! Gefeliciteerd! Ik ben net teruggebeld door MvM en heb woensdag mijn eerste afspraak. Omdat ik nu 6 weken ben mag ik meteen beginnen dus hopen dat ik woensdag genoeg hormoontjes uitplas.
ha mooi darmenbuikje lavitabella Heb je ook al meer kids? Bij een 2e of 3e (of 4e etc..) gaat het veel sneller .. Ik had ook al na 1 week dat de broeken strak zitten...het blijft nog stabiel maar vrees dat het niet lang meer duurt voor ik de elastieken broeken aan moet doen... ja ben benieuwd wanneer MvM mij belt.. had je je allang opgegeven Pooh? ik heb het net gisteravond gedaan, was een weekje op vakantie geweest en dacht doe het er meteen na...nu hopen dat zij ook snel kunnen. ja snap ik goed bloemetje.. pindakoek, hoe is het nu? bloedverlies gestopt?? hoop so...
@lavitabella, dat is al best een buikje! is je buik normaal plat? @katejuh, vervelend die infectie, schijnt inderdaad wel vaker voor te komen. Ik heb het wel eens gehad (maar niet tijdens zwangerschap) dan krijg je gewoon zo'n capsule om te slikken en is het heel snel weg, maar dat zal nu wel niet mogen omdat je zwanger bent. Ik ga vandaag ook maar eens een buikfotootje maken, niet dat er al iets te zien is, maar voor de vergelijking straks. en misschien wordt hij wel nooit meer helemaal plat.....dan heb ik tenminste nog een foto haha
Vandaag bij de vk geweest en alles zag er goed uit. Je zag het hartje al mooi kloppen. Over 3 weken nog een echo dan kunnen ze vaststellen wanneer ik ben uitgerekend, het was nu nog te klein. Helemaal happy!
@Kaytjuh, oe dat lijkt me vervelend zo'n infectie. Hoop dat het snel over gaat! @Bloemetje 83, leuk om het zaterdag aan de familie te vertellen! @LaVitaBella, da's al een mooi bolletje. Gek dat dat al zo snel gaat groeien/ uitzetten he. @Blondie, hier is het ons 2de kindje. @buikfoto, hier nog niet veel te zien, behalve dan de restjes van de vorige zwangerschap Toen ook niet veel foto's gemaakt omdat ik erg rond droeg... @ Sabrieneke, fijn dat alles goed was bij de verloskundige! Nu uitkijken naar de echo.
@sabrieneke; mooi! Dacht dat het rond 8/9 weken al redelijk groot was maar kunnen ze pas ech met 12 weken zien? En doen ze nog meer bij de eerste echo?
Wow! Ik heb 5 november mijn eerste echo, vanochtend toen ik belde zeiden ze dat ze daar wel konden zien hoe ver ik ben.. Ben benieuwd dan, ik krijg een inwendige echo, hebben meer mensen dat gehad? Vind het wel spannend hoor, moet nog 2 weken wachten... Pffff lang