@ Pindakoek, wat ontzettend naar meid! En je moest al zolang wachten... Ik hoop voor je dat het snel weer lukt en dat ie blijft plakken. Ik ben vanavond voor de eerste intake naar de VK geweest. Niet zo heel spannend, een tas met informatie meegekregen en naar huis met een nieuwe afspraak en een echo-afspraak. Het schijnt dat ze nieuwe richtlijnen hebben die aangeven dat je tussen de 10+4 en de 12 weken een termijnecho doet. Bij mijn eerste zwangerschap mocht ik met negen weken al... Ze zei dat ze eerder wel een echo kunnen doen, maar dat je dan toch niet zeker weet of het goed blijft gaan. Als ik het echt niet meer hield kon ik volgende week bellen voor een extra echo. Ik ga proberen dat niet te doen, maar oh, wat is dat moeilijk! Ik zou zo'n beetje constant naar binnen willen kijken... Nou ja, nog even geduld tot 12 november (nog drie hele lange weken!). Pas zo het overzicht even aan.
Welkom strijkertje en van harte gefeliciteerd!!(ook met jullie bruiloft) Wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen! Wat een leuk cadeau om iedereen op de bruiloft te vertellen dat je zwanger bent. Geniet lekker van je zwangerschap en bruiloft!
Juni 2013 Mama's 1. Romy1980 - 32 jaar - 2e kindje - ZH - Hopelijk BV Micha 2 - 31 jaar -2e kindje - ZH - BV Nayr - 26 jaar - 1e kindje Nicci1982 - 30 jaar - 1e kindje Rubi - 27 jaar -1e kindje Sabrieneke - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV Romy86 - ?? jaar - ?e kindje LaVitaBella - ?? jaar - 1e kindje Mistal - 34 jaar - 3e kindje 2. Catherina85 - ?? jaar - ?e kindje 3. Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV karlijntjev - 27 jaar - 1e kindje - ZH - hopelijk BV 4. Myres - 33 jaar - 1e kindje 5. shay01 - 26 jaar - 2e kindje 6. Raket78 - ik word deze maand 34 jaar - 1e kindje Menniee - ?? jaar - ?e kindje AnnaC78 - 34 jaar - 1e kindje - ? Caat33 - 33 jaar - 4e kindje 7. Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV Glimworm - 32 jaar - 2e kindje Olivier27 - 27 jaar - 1e kindje 8. Bloemetje83 - 29 jaar - 2e kindje Bluemoon - 30 jaar - 2e kindje 9. Jazz - ?? jaar - 1e kindje Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje 10. 11. Bruce2004 - ?? jaar - ?? kindje 12. Blondie - 35 jaar - 3e kindje - Thuis - BV SophieJosephine - 28 jaar - 1e kindje 13. 14. Nath88, 24 jaar - 1e kindje 15. jes17781 - 31 jaar - 3de kindje 16. Veetje83 - 28 jaar - 1e kindje - ZH - BV Chicca - 28 jaar - 2e kindje VanEke - 32 jaar - 2e kindje - ZH - hopelijk BV marjolein1984 - 28 jaar - 1e kindje 17. Flyingwings - 24 jaar - 1e kindje Pooh85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH - FV - MvM 18. 19. Muml - 20 jaar - 1e kindje 20. 21. Daycey - ?? jaar - ?? kindje 22. Fas30 - 31 jaar - 1e kindje 23. Senna82 - 30 jaar - 1e kindje 24. Kaytjuh - 25 jaar - 2e kindje 25. Kleinmonster - 25 jaar - 1e kindje Beertje1987 - 25 jaar - 1e kindje 26. Stefanenlaura - 25 jaar - 1e kindje Mamafb - 28 jaar - 2e kindje Nonma - ?? jaar - ?e kindje Liza28 - 28 jaar - 1e kindje 27. 28. MamavanC - ?? jaar - ?e kindje 29. 30. Bibo - 26 jaar - 2de kindje - Thuis - BV (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Nana86 - 5wk Narcisje80 MamaDee PCOmama - 5,5/6 wk MamaTall85 - 5 wk Pindakoek - 4,5 wk Afspraken Raket78 - 23 oktober intake VK, bloedtest + plannen eerste echo karlijntjev - 23 oktober 2e echo Micha 2 - 23 oktober intake gynaecoloog, 1e echo Stefanenlaura - 23 oktober afspraak MvM Pooh85 - 24 oktober afspraak MvM Chicca - 24 oktober eerste echo/ afspraak gyn AnnaC78 - 29 oktober intake VK Nummertje4 - 29 oktober eerste afspraak VK Nummertje4 - 30 oktober eerste echo Bruce2004 - 30 oktober intake VK + echo Larissa259 - 30 oktober intake VK +echo Bluemoon - 30 oktober intake gyn + eerste echo VanEke - 31 oktober intake VK + echo Marjolein84 - 31 oktober 1e echo ZH Luca2504 - 31 oktober tweede afspraak gyn en echo Rubi - 31 oktober 3e echo gyn + termijnbepaling Glimworm - 1 november intake + eerste echo Lappie - 1 november eerste afspraak VK en echo Veetje83 - 1 november eerste afspraak VK en echo Liza28 - 5 november eerste echo Fas30 - 5 november eerste echo Pooh85 - 5 november eerste afspraak VK en echo Kleinmonster - 5 november intake VK Nicci1982 - 6 november 2de echo Olivier27 - 9 november intake VK Nath88 - 12 november intake vk Bloemetje83 - 12 november 1e echo Liza28 - 13 november intake VK Rubi - 14 november controle gyn + echo Stefanenlaura - 16 november 1e echo Senna82 - 16 november 1e echo Nath88 - 19 november 1e echo Beertje1987 - 19 november intake VK Veetje83 - 20 november controle VK Bloemetje83 - 21 november controle VK Kleinmonster - 22 november eerste echo Rubi - 28 november controle gyn + echo Wil je ook op de lijst, geef je uitgerekende datum, leeftijd en hoeveelste kindje dan IN KLEUR door!
@Mistal: Welkom. Baby groeit, vlekje groeit niet. Zo willen we het hebben! Wat fijn dat ze je in ieder geval deels gerust hebben kunnen stellen! @MamaTal: Wat rot voor jullie! Wel fijn dat jullie er vrede mee kunnen hebben. Alle goeds voor jullie!!! Dikke knuffel! @ Beertje: Ik kan me voorstellen dat je gestresst raakt van bruinverlies. Gelukkig is het gestopt. Enne...bruinverlies hoeft niets te betekenen he! @Pindakoek: Ah nee he! Wat vreselijk, en jullie hebben zo lang moeten wachten! Ik wens jullie veel sterkte en duim voor jullie dat het snel weer raak is, en dat het dit keer een plakkerd blijkt! @ Karlijntje: Wat een mooie echo! Gefeliciteerd! @Mezelf: Ik copy-paste even van het andere topic. Ik ben namelijk snipverkouden en heb koorts, dus nul energie, maar wil wel even laten weten hoe het is gegaan. Komt ie: Vandaag had ik de eerste afspraak met de verloskundige. Ik heb een tijdelijke verloskundige, omdat mijn uiteindelijke (Nederlandse) verloskundige nog met ouderschapsverlof is. Dat houdt dus in dat zij zelf minder dan een jaar geleden een kind moet hebben gekregen. Er werden vooral veel vragen gesteld over mijn medische voorgeschiedenis. Ik heb gelukkig een oninteressante voorgeschiedenis, maar heb wel even aangegeven dat mijn bloed Rh neg is en dat van mijn partner Rh Pos. Verder werd mijn bloeddruk gemeten (normaal) en hebben we even gekeken of we een hartslagje konden vinden, al was de kans klein omdat vóór 8 weken normaal het kataklopje nog achter het schaambeen zit en dus niet te vinden is met het apparaatje. Inderdaad hebben we nog geen hartslag gehoord. Was echter het proberen waard! Ik kan 2 echo's bestellen als ik dat wil, heb de formulieren hier liggen De tweede is nekplooimeting en de eerste is een zgn "dating" echo. Ik weet nog niet of ik de dating echo wel of niet doe, die was optioneel. De nekplooimeting moet ergens tussen de 11 en 13 weken plaatsvinden. Dan wordt ook mijn bloed getest. Als extra test heb ik de test voor toxoplasmose aangevraagd, aangezien ik veel met zwerfkatten heb gewerkt en dit nog doe. Als ik toxo heb gehad, zou ik het prettig vinden om dit te weten.
Pindakoek en mamatal85 heel veel sterkte ! Vreselijk ! Hier is sinds 2 dagen toch de misselijkheid toegeslagen. Bij alle etensgeuren word ik spontaan misselijk. Als ik dan toch ga eten zakt het weer af. Wat betreft het darmenbuikje, savonds na het avondeten lijkt m'n buik wek een ballon, en voelt dan ook zeer vol en strak aan en geeft dan ook een zeurend gevoel ... Herkennen jullie dit? Fijne avond dames!
Hoi Meiden, Eindelijk even reageren. De echo was goed, we hebben het hartje zien kloppen, was ook het eerste wat de gynaecoloog zei. Ik heb een inwendige echo gehad. Valt erg mee hoor. Volgens mij moet het nog even tot mij doordringen dat het goed gaat en er goed uitzag. Ik had een bloeduitstorting die de gyn kon zien op de echo, hij vroeg of ik bloedverlies had gehad, ehm nee! Maar dat kon geen kwaad zei hij, Wat ik alleen een beetje raar vind, is dat ik teruggezet ben. Volgens de Gyn (in opleiding ) Ben ik 4 juni uitgerekend.... Maar hoe meer ik erover na denk, kan dat helemaal niet. Ik had al berekend dat als mijn cyclus 28 dagen was geweest, dat de kans dan heel klein zou zijn dat ik zwanger zou zijn, laat staan 29 dagen, wat dan het geval zou zijn. Daarbij had ik op 8 september het gevoel dat ik mijn eisprong voelde. Nou hoor en lees ik meer en meer dat het met 8 weken moeilijk bepalen is hoe ver je bent, en dat een meetfoutje van een milimeter al heel veel verschil uitmaakt. Ik wacht dus gewoon de 12 weken echo af en vraag dan of dat wel klopt. Ik weet dus ook niet goed of ik mijn banner aan moet passen, want voor mijn gevoel klopt die nieuwe datum niet. Mamatal: Heel veel sterkte komende tijd Pindakoek: O meid, wat vervelend voor je, ik had zo zitten duimen voor je! Heel veel sterkte de komende tijd! Welterusten allemaal!
@micha2 wat super fijn dat je gehoord hebt dat alles goed is.. Wat had je zelf als uitgerekende datum geteld? Ik zat er eerst ook compleet naast, had een lange cyclus en dan moet je anders rekenen dan bij een cyclus van 28 dagen.. Ik heb het uiteindelijk op deze site berekend adhv mijn eisprong want die wist ik zeker: Bereken de verwachte bevallingsdatum. Misschien heb je er iets aan? En anders idd de 12 weken eco afwachten! Spannend hoor..
@Mamatal, sterkte! @KarlijntjeV, mooie echo! Bijzonder dat het al echt begint te groeien en te vormen. Kan me voorstellen dat je uit kijkt naar de volgende echo! @Mistal, fijn da de plek al kleiner is geworden, hoop dat het helemaal weg trekt. @Blondie, leuk dus morgen wer een test doen voor Mvm, hoop dat ie knalt Had geen gaatjes bij de tandarts, maar hij zat wel te mopperen dat ie weer geen foto kon maken. Vorige keer bij de controle was ik namelijk ook nog net zwanger. Succes de 26e! @Pooh, hoop dat je zometeen een knaltest hebt! Wachten duurt lang he. @Stefenlaura, dat is een mooie test, succes met het inzamelen @Beertje, leuk dat het eerste pakje al binnen is! Ben benieuwd wanneer je je termijn echo hebt @Strijkertje, gefeliciteerd, mooi al een kloppend hartje. Dat is nog eens leuk om het aan te kondigen op jullie trouwdag. Hoop dat je niet te veel last krijgt van misselijkheid. @Bloemetje83, jammer dat je nog zolang moet wachten. Ik geloof dat dat bij onze verloskundige ook standaard is helaas. @Raket, hoop dat je snel opknapt! Weet je of ze ook 20wkn echo hebben in Canada? @Nath88, succes met de misselijkheid! Wat vaak wel wat kan helpen is vaak kleine beetjes eten. @Micha, wat leuk dat de echo goed was en jullie al een kloppen hartje hebben gezien! Ik zou je datum pas aanpassen na de termijn echo hoor, volgen mij maken ze zo vaak meetfouten. Hier heb ik vanochtend toch maar een 2de test gedaan. Was een digitale en hij gaf gelijk aan zwanger en 2,3. Gelukkig maar. Ik ga volgende week maar eens contact opnemen met de verlos.
Even een vraagje... volgens de weegschaal afgevallen ben ik afgevallen, maar m'n broeken zitten echt niet zo lekker meer en m'n onderbuik is savonds echt bol! Hebben jullie dit ook?
@micha2; het kan ook zijn dat de innesteling langer heeft geduurd of later is geweest toch? Volgens mij is dat bij iedereen anders, dus misschien kan het daar aan liggen?
Hier ook afgevallen maar een dikkere buik. Zolang je goed eet is er niets aan de hand. Lijnen is niet gezond maar ik eet alles wat los en vast zit. En die buik komt door de darmen, vooral s avonds lijk ik 5 maanden zwanger :-D
MvM net weg en Yes had een knaltest!!! Toch weer een beetje bevestiging..... heb namelijk niet meer getest vanaf 15 okt. Nu mag ik 10 weken in een potje plassen, maar voor een goed doel.
Hi Nicci! Vraagje: ik zie dat jij met 6 weken en 3 dagen je eerste echo hebt gehad en meteen een kloppend hartje had toch? Ik heb namelijk 6 november de eerste echo, de dokter dacht dat ik dan 8 weken zou zijn, maar volgens mijn eigen berekeningen ben ik dan 6 weken en 4 dagen, omdat ik vrij zeker weet wanneer mijn eisprong is geweest, maar ik ben zo bang dat we dan nog niks kunnen zien... ik lees allemaal van die horrorverhalen over lege vruchtzakjes en dergelijke, word er helemaal zenuwachtig van! maar bij jou was er zo vroeg dus wel al een hartje te zien?? oh en die eetlust herken ik heel erg, ik ben totaal niet misselijk en ik kan niet ophouden met eten, en ik heb de hele dag het gevoel alsof ik moet po*pen... het drukt dus fijn op mijn darmen allemaal
Ja ik weet precies wanneer mijn eisprong was (temperaturen). Volgens echo was ik 1 dag verder maar dat is niet goed te meten. Volgens de vk op dit forum moet er vanaf 6 weken een hartje te zien zijn. Vaak denken mensen echter dat ze verder zijn dan het daadwerkelijk is dus vandaar dat die dan nog niets zien. Maar bij mij was het dus super duidelijk. Gewoon uitwendige echo gehad en de beeb was binnen een seconde te zien en t hartje was ook gelijk te zien. Hij lag er dus mooi voor :-D
Oh wat goed! ik krijg volgens mij wel een inwendige echo, geen idee of dat misschien helpt met duidelijker beeld, ik zal het wel zien... ik las net dat zo'n leeg vruchtzakje maar bij 1 op de 1500 zwangerschappen voorkomt, dus ik ben weer wat gerustgesteld kan echt niet wachten tot ik ons pukkie op beeld heb gezien... maandag komt MvM mijn 'tussentijdse toets' afnemen ook spannend!
Bij mij zeiden zevert ze het eerst uitwendig ging proberen. Als het niet lukte dan pas inwendig. Lijk mij ook logischer, waarom inwendig doen als je eerst uitwendig kan proberen. Moest wel voor ik kwam eerst uitplassen en dan 2 glazen water drinken zodat mijn blaas gevuld was. Dan zien ze meer bij een uitwendige echo. Ik zou me niet te veel zorgen maken. Komt vast goed. Ik moet zeggen dat ik de tweede nu wel spannender vind. Hoop dat t hartje nog steeds klopt! Hoop daarna echt te kunnen gaan genieten.
gefeliciteerd met jullie zwangerschap! mag ik ook meekletsen? wij zijn zwanger van onze tweede, op onze eerste hebben we heel lang moeten wachten. En we gingen er vanuit dat dit nu weer zo zou zijn, maar toch geheel onverwachts zijn we zwanger van ons tweede wonder. Nog wel een beetje onwerkelijk, maar super gaaf. ik ga zo de vk bellen voor afspraak, ben benieuwd wanneer we terecht kunnen. verder heb ik vandaag mijn dag denk ik niet. Ik heb erg last van buikpijn. Kan me niet herinneren dat ik dit bij de eerste ook had.
@Sophie, ik heb nu ook al dat mijn buik uitzet in de loop van de dag, Schijnen je darmen te zijn die uitzetten/ plek maken geloof ik. @Pooh, joepie wat fijn dat je een mooie knaltest had! Is zo'n spannende periode he van testen tot echo... Nu heb je toch weer bevestiging gehad. @Nonma, hoop dat je 6 november al een kloppend hartje hebt, kan dus al wel met 6 weken. @Lavendel, welkom en gefeliciteerd! Weet je al wanneer je naar de veroskundige mag?
Hey meiden, allemaal goede berichten lees ik! Hier morgenavond de echo, wordt al spannend, ze gaan hem uitwendig doen volgens mij, want moest met volle blaas komen.