Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ik heb precies hetzelfde!! ik ben bijna 6 weken en ik heb echt nergens last van... klein beetje gespannen borsten misschien, en ik slaap slecht, maar ik voel me helemaal niet zwanger:( ik zit dus ook enorm in de zenuwen voor de echo volgende week! nog een hele week wachten:(

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38

Bij snel reageren en dan kiezen voor meer opties! Zo heb ik mijn zw test er op gekregen. Duurde alleen wel ff haha

3. Luja

Luja Niet meer actief

Ik lees na snel mijn verhaaltje te hebben geteld rustig de vorige pagina's door en getsie wat een nare berichten allemaal!!
    Heel veel sterkte allemaal!! Wat naar, al die vlindertjes erbij....
    Ik hoop voor jullie allemaal dat het snel weer raak is.. Van een plakbaby!

@beertje dankje voor de tip! Ik maak nog even een duidelijke foto (voor zover dat mogelijk is van een redelijk bewogen echo) en dan probeer ik het!

4. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    fijn om te horen dat er de echo's goed zijn gegaan vandaag.

De rede dat er bij ons niet geklust wordt is niet zo zeer omdat ik bang ben dat het mis gaat.
    maar omdat ik mezelf moet ontspannen daar beneden zodat dit zonder pijn gaat en ik weet gewoon dat ik dat nu niet kan.

5. Hoi meiden,

de echo is hier ook weer goed gelukkig! Beebje lag mooi op schema en hebben het hartje goed regelmatig horen kloppen :) Weer een stukje ongerustheid weggenomen dus. We mogen 13 november voor de termijnecho. Krijg dan ook meteen de nekplooimeting. En 3 december op controle bij de gyn :) Foto van ons frumpie staat in het andere topic voor de geinteresseerden.

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wat lekker dat alles goed is! Lijkt me geweldig om het hartje voor het eerst te zien/horen... gaan jullie mannen eigenlijk mee naar de vk? Mijne heeft er speciaal vrij voor gevraagd. Hij wil absoluut niets missen. Ik vind dat wel schattig haha

Gelukkig is het bruinverlies niet meer gekomen na die ene keer. Heb m'n vriend wel vertelt dat seks er voorlopig niet meer in zit. Eerst maar eens i de ' veilige zone raken...

Goeie avond!!

7. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    @luca fijn dat de echo goed is gegaan en mooie echofoto's.

@beertje mijn vriend gaat ook mee naar de vk. hij heeft ook speciaal vrij gepakt omdat hij dit allemaal mee wil maken.
    fijn dat het bruine verlies gestopt is.

8. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft ook vrij genomen om mee te gaan voor de echo. Wil hij zelf maar ik wil het ook, vind het wel heel belangrijk. Het is iets van ons allebei en je zult maar slecht nieuws te horen krijgen en je bent helemaal alleen.

9. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ook hier gaat manlief mee, zowel naar de echo als naar de intake :) vind dat je zoiets ook samen moet doen, we hebben het er niet eens over gehad.. Is gewoon vanzelfsprekend ;) maandag mogen we dan eindelijk.. Zucht, aftellen... :)

10. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even een tijdje niet bijgelezen, dus ik heb net zo'n 12 blz. bij zitten lezen.

Wat een nare berichten, veel vlindertjes:
    Senna en Caat 33: Heel veel sterkte meiden!
    Bloemetje83: Bedankt voor jouw ontzettend lieve woorden voor ons. Heel veel sterkte de komende dagen, maar natuurlijk ook daarna. Ik hoop dat wanneer je er aan toe bent, je een mooie goede zwangerschap zult hebben!
    Blondie: Nuchterheid is erg goed, maar laat inderdaad ook het verdriet toe. Ik hoop dat jouw lichaam het zelf op mag lossen, ik heb dat zelf gehad en het heeft mij heel snel door het verwerkingsproces heen geholpen.
    (Vandaar zo snel weer zwanger)
    Heel veel sterkte komende tijd. En ik hoop ook voor jou dat er een goede en mooie zwangerschap mag volgen.

Ik weet dat veel mensen het lastig vinden en er zelf angstig van worden. Probeer het toch een beetje los te laten en er niet te veel over na te denken. Als je weet van jezelf dat het je heel veel doet om nare berichten te lezen, zoek ze dan ook niet verder op.
    Ik heb zelf hiervoor een miskraam gehad en onbewust wist ik het eigenlijk wel.

Het is echt niet zo dat ik ongevoelig ben, want ik zit ook met tranen in mijn ogen sommige berichten hier te lezen. Maar ik kan het wel weer loslaten en genieten van deze zwangerschap.
    Ik lees gewoon dat het heel veel doet met mensen en ik hoop gewoon mee te kunnen geven dat het ook belangrijk is om te genieten.

Vermoeidheid: Afgelopen weekend is de vermoeidheid helemaal toegeslagen, pfff. En van mijn dochter weet ik dat het toen met 11 weken op het ergst was, zal mij benieuwen.
    Echo's: Ik loop bij de gynaecoloog en zal iedere 4 weken een echo krijgen. Moet er wel bij zeggen dat ik medicijnen gebruik en een chronische ziekte heb, waardoor het ook belangrijk is om het goed in de gaten te houden.

Beertje1987: Hoe herkenbaar, die boobiez. Ik heb er regelmatig last van als ik op de fiets zit naar mijn werk.
    Ik draag nu 's nachts zelfs een nachtbh, die had ik voor de bv bij mijn dochter besteld. Zit heerlijk.
    Nummertje 4: Wat fijn om te lezen dat er bij jou gezegd wordt dat 1,9 cm net te klein is om het termijn vast te stellen. Bij mij is het namelijk vastgesteld met 1,5 cm. En ik blijf het gevoel houden dat het niet klopt. Klein geheimpje, mijn gevoel klopt belachelijk vaak. Zelfs zo sterk dat een goede vriend mij hier laatst op wees en mij vroeg wat mijn gevoel was bij deze zwangerschap.

Jippie ik ben weer bij!
    En ik zal best het één en ander vergeten zijn.
    Wij zijn het hier langzaamaan mensen aan het vertellen. Ik ben nog een beetje voorzichtig tot de 12 weken echo. En daarna mag iedereen het van mij weten, dus ook op mijn werk!

Voor in de lijst: 21 november, 12 weken echo (2e echo)
    Ik heb de afspraken t/m 4 juni al gepland staan, ik kreeg een hele lijst mee naar huis.
    Mijn man zal meegaan naar 12, 20 en 30 weken echo en de rest doe ik zelf. Aan het eind moeten we natuurlijk gaan kijken wat goed te doen is.

Trusten allemaal!

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

Juni 2013 Mama's

1.
    Romy1980 - 32 jaar - 2e kindje - ZH - Hopelijk BV
    Micha 2 - 31 jaar -2e kindje - ZH - BV
    Nayr - 26 jaar - 1e kindje
    Nicci1982 - 30 jaar - 1e kindje
    Rubi - 27 jaar -1e kindje
    Sabrieneke - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV
    Romy86 - ?? jaar - ?e kindje
    LaVitaBella - ?? jaar - 1e kindje
    Mistal - 34 jaar - 3e kindje

2.
    Catherina1985 - ?? jaar - ?e kindje

3.
    Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV
    karlijntjev - 27 jaar - 1e kindje - ZH - hopelijk BV

4.
    Myres - 33 jaar - 1e kindje

5.
    shay01 - 26 jaar - 2e kindje

6.
    Raket78 - 34 jaar - 1e kindje
    Menniee - ?? jaar - ?e kindje
    AnnaC78 - 34 jaar - 1e kindje - ?

7.
    Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - BV/FV
    Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV
    Glimworm - 32 jaar - 2e kindje
    Olivier27 - 27 jaar - 1e kindje

8.
    Bluemoon - 30 jaar - 2e kindje

9.
    Jazz - ?? jaar - 1e kindje
    Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje

10.

11.
    Bruce2004 - ?? jaar - ?? kindje

12.
    SophieJosephine - 28 jaar - 1e kindje

13.

14.
    Nath88, 24 jaar - 1e kindje

15.
    jes17781 - 31 jaar - 3de kindje

16.
    Veetje83 - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV
    Chicca - 28 jaar - 2e kindje
    VanEke - 32 jaar - 2e kindje - ZH - hopelijk BV
    marjolein1984 - 28 jaar - 1e kindje

17.
    Flyingwings - 24 jaar - 1e kindje
    Pooh85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH - FV - MvM

18.

19.
    Lavendel82 - ?? jaar - 2e kindje

20.

21.
    Daycey - ?? jaar - ?? kindje

22.
    Fas30 - 31 jaar - 1e kindje

23.

24.
    Kaytjuh - 25 jaar - 2e kindje

25.
    Kleinmonster - 25 jaar - 1e kindje
    Beertje1987 - 25 jaar - 1e kindje

26.
    Stefanenlaura - 25 jaar - 1e kindje
    Mamafb - 28 jaar - 2e kindje
    Nonma - ?? jaar - ?e kindje
    Liza28 - 28 jaar - 1e kindje

27.

28.
    MamavanC - ?? jaar - ?e kindje
    Angel1989 - 22 jaar - ?e kindje

29.

30.
    Bibo - 26 jaar - 2de kindje - Thuis - BV

Zwanger 47
    (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ (11)
    Nana86 - 5wk
    Narcisje80
    MamaDee
    MumL - 4 wk
    PCOmama - 5,5/6 wk
    MamaTall85 - 5 wk
    Pindakoek - 4,5 wk
    Senna82 - 6 wk
    Caat33 - 8 wk
    bloemetje83
    blondie

Afspraken
    Glimworm - 1 november intake + eerste echo
    Lappie - 1 november eerste afspraak VK en echo
    Veetje83 - 1 november eerste afspraak VK en echo
    SophieJosephine - 2 november intake VK
    Liza28 - 5 november eerste echo
    Fas30 - 5 november eerste echo
    Pooh85 - 5 november eerste afspraak VK en echo
    Kleinmonster - 5 november intake VK
    Lavendel82 - 6 november 1e echo
    Nicci1982 - 6 november 2de echo
    Kleinmonster - 6 november eerste echo
    Olivier27 - 9 november intake VK
    Nath88 - 12 november intake vk
    Liza28 - 13 november intake VK
    Larissa259 - 14 November 2e echo
    Lavendel82 - 14 november intake VK
    Rubi - 14 november controle gyn + echo
    Stefanenlaura - 16 november intake + 1e echo
    Nath88 - 19 november 1e echo
    Beertje1987 - 19 november intake VK
    Raket78 - 19 november 2e afspraak VK
    Veetje83 - 20 november controle VK
    Beertje1987 - 20 november 1e echo
    Micha 2 - 21 November 12 weken echo
    Rubi - 28 november controle gyn + echo

Wil je ook op de lijst, geef je uitgerekende datum, leeftijd en hoeveelste kindje dan IN KLEUR door!

Zoow en straks mag ik !! eindelijk :D

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Blondie: Wat vreselijk meid, heel veel sterkte! :(

@Nummertje4, Anna en Bruce: Wat een mooie echo's, gefeliciteerd! :)

@Bluemoon: Fijn dat de echo er goed uitzag, gefeliciteerd! En logisch dat je je man daar bij wilde hebben. :)

@Delayla, Larissa, Luca, Rubi en Marjolein: Gefeliciteerd met de goede echo!

Ik heb vreselijk last van vermoeidheid momenteel. Lastig, want ik moet iedere ochtend om 5 uur op omdat ik van 7 tot 3 training heb. En maar proberen om niet in slaap te vallen, en hopen dat ik de informatie toch een beetje in me opneem.
    Vervelend is dat ik nu ook enorme tandpijn heb. Dat wordt helaas een tripje naar de tandarts! Had het liever uitgesteld tot het tweede trimester, maar dat ga ik echt niet trekken...

13. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Wat fijn dat er nu ook weer wat goed nieuws binnenstroomt. Dat geeft weer wat moed. Nu begint voor mij het aftellen. Voor ik t weet is t weekend en dat vliegt meestal voorbij. En dan is het bijna weer zover.
    Hier gaat mijn vriend mee. Wij vinden het beide vanzelfsprekend dus dat scheelt alweer. Anders had hij er trouwens alsnog niet onderuit gekomen :-D. Ik denk ook wel dat dit zo blijft ook al is er geen echo. Onze vk heeft avondspreekuur dus we hieven beide ook niet vrij te nemen. Dat is wel prettig.

14. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ahh fijn dat alle mannen ook zo betrokken zijn. Ik had als vergelijkingsmateriaal alleen m'n moeder en zei dat m'n vader nooit mee ging, misschien een keer of twee. Nou was die tijd anders waarschijnlijk. Mijn vk heeft helaas geen avondspreekuur en werkt manlief 40 uur per week dus zal hij steeds vrij moeten nemen. Ik werk 32 uur per week met wissel diensten dus ik kan altijd wel ergens een gaatje vinden.

Ben nu onderweg naar mijn werk, was afgelopen week zomaar een kleine week ingeroosterd om nu de komende 5 dage te moeten buffelen. Ben benieuwd, zeker nu de misselijkheid de kop pp is gestoken en ik nog steeds heel onrustig slaap...

Wat doen jullie eigenlijk voor werk? Ik ben verpleegkundige en zit momenteel in de opleiding... wordt wel druk dus als de beeb komt!

15. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ingeroosterd = uitgeroosterd

Autocorrectie heel fijn...

16. Nicci1982

Vroeger waren er ook geen echo's dus al geel wat minder interessant natuurlijk. En inderdaad waren de tijden heel anders.

Hier zit ik veel op kantoor en ga ik op huisbezoek bij cliënten dus fysiek geen zwaar werk. Ik doe budgetbeheer eb schuldhulpverlening voor (ex) dak en thuislozen. Erg leuk en maak ceel aparte dingen mee door de doelgroep. Er zitten veel verslaafden en psychiatrisch patiënten bij dus maakt t werk wel afwisselend.

17. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ladies! Ook ik werk 32 uur, een bureaufunctie in marketing & communicatie.. Licht werk dus fysiek! Das wel fijn..
    Manlief werkt voor zichzelf en kan dus grotendeels zijn eigen tijd indelen.. Ik plan mijn afspraken op mijn parttime dagen of schuif wat, ook kan ik thuiswerken dus ik hoef in ieder geval geen vrij te nemen voor afspraken en manlief dus ook niet.. Wel prettig! Ik spaar mijn vrije dagen nu ook een beetje om straks wat langer verlof te kunnen nemen ;)

18. Nicci1982

Oh ja nog vergeten erbij te Zetten. Ik werk 36 uur in 4 dagen. Moet zeggen dat ik daar nu wel wat meer moeite mee heb omdat ik veel moe ben. Maar begin ook daar weer langzaam aan te wennen. Voordeel van een vrije dag is idd dat je gewoon alles kan plannen op die dag zonder dat je baas er last van heeft. Mijn vriend is logistiek planner en werkt dus ook op kantoor. Hij werkt ook fulltime, in zijn geval 40 uur. Maar vrije dagen zat voor hem. Elk overuurtje kan hij omzetten en standaard 7 of 8 weken per jaar.
    Ik merk dat ik dit jaar minder spaarzaam ben met vrije dagen. Alles gaat een keer op en ook wat ik overhad. Heb genoeg vrij volgend jaar en verlof valt gunstig in de zomer dus daarvoor geen dagen sparen. Plak een paar weken aan t verlof en dan hou ik nog wat achter de hand voor kerst ofzo. Mocht ik toch langer vrij willen zijn dan neem ik gewoo. Ouderschapsverlof er achteraan.

19. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit zo eens even te rekenen, maar juni is wel een hele mooie maand om uitgerekend te zijn. Mn verlof zou dan ong half mei beginnen, dan plak ik er op het eind nog 3 weken vakantie bij aan en hoef ik pas begin oktober weer te beginnen! De hele zomer bij huis woehoeew ;) maar ja laten we maar eens eerst afwachten of alles goed gaat!

20. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vriendlief gaat ook mee naar alle afspraken bij de gyn, tenzij het echt niet anders kan. Hij kan thuiswerker op de dagen dat ik een afspraak heb, maar het kan wel eens voorkomen dat hij een vergadering heeft, dan neem ik gewoon mijn moeder mee denk ik.

Ik heb elke twee weken een afspraak bij de gyn, aardig vaak dus. Maar wel fijn, ook vaak een echo :)

Deel Deze Pagina