Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hi Liza, wat fijn:) lekker vooruitzicht, dat is al over een kleine 4 weken!

Wat houdt nu precies die termijn echo in? doen ze dan ook de nekplooimeting? ik heb morgen mijn eerste echo, en ik zou graag die termijnecho voor 8 december willen hebben, als de nekplooimeting dan ook gedaan wordt ten minste, zodat ik het dan ook aan iedereen kan vertellen!

2. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Termijnecho is volgens mij de echo om precies te bepalen hoe ver e bent. Bij mijn echo gister konden ze het niet zeker zeggen vanwege de vroege termijn.. Ze kunnen dat op zijn vroegst bij 10 weken zeker zeggen.. Dus die echo is meestal ergens tussen de 10 en 12 weken.. Bij mij dus al bij 10 omdat ik gister nog niet heel ver was hoefde ik niet tot 12 weken te wachten, volgens mij als je bij 8 weken je eerste echo hebt dan krijg je die termijnecho bij 12 weken.. Over die nekplooimeting weet ik echt niet.. Kan ik je dus helaas niet bij helpen..

3. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    mm, ja, wij gaan bijna gelijk op dus het zal voor mij ook wel met 10 weken worden hoop ik, ik vraag het morgen bij de gyn wel!

4. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    #984 VanEke, 6 nov 2012
    Laatst bewerkt: 6 nov 2012
    @nonma: de nekplooimeting is dacht ik pas op de 20 weken echo, op de 10-12 weken echo vragen ze meestal wel of ge hem wel of niet wilt laten meten, omdat ze dan geloof ik ook nog bloed laten prikken...zo was het bij mij toch bij de vorige zwangerschap, maar wij hebben hem toen niet laten doen

5. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    de nekplooimeting is veel eerder hoor! deze is namelijk onderdeel van de combinatietest:

Wat is de combinatietest?

De combinatietest is een onderzoek tijdens de zwangerschap. Met dit onderzoek wordt de kans berekend op een kind met Downsyndroom.
    Naast de kans op Downsyndroom geeft de uitslag van de combinatietest ook informatie over de kans op Patausyndroom en Edwardssyndroom. U krijgt deze informatie tenzij u aangeeft dit niet te willen weten.
    De test bestaat uit een combinatie van twee onderzoeken:

1. een bloedonderzoek bij de zwangere vrouw, in de periode van 9 tot 14 weken zwangerschap;

2. een echo-onderzoek (nekplooimeting), in de periode van 11 tot 14 weken zwangerschap.

Ik vroeg me alleen af of dit samenviel met de termijnecho...

6. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    dan zal het in mijn herinnering wel ergens niet helemaal kloppen...heb ik wel vaker last van met het zwanger zijn nu hoor ;)

7. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Vanochtend bij de vk geweest en die vertelde idd dat je op de 20 weken geen nekplooi meer kan zien... die is echt rond de 12 weken..

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    mooie berichten en echo's!
    super!

over 3 uurtjes zijn wij aan de beurt, best spannend.
    Ondertussen voel ik mij vandaag redelijk, mijn middagdutje mis ik nu wel, maar onze meid is ziek en daar ben ik druk mee. Dan vanavond maar weer op tijd naar bed.

9. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Pff, ik zou ook heel graag een middagdutje doen! dat is mijn enige kwaal! ik heb echt de energie van een bejaarde:( maar goed, ben gewoon aan het werk, dus kan moeilijk hier mijn ogen dicht doen:D

Spannend Lavendel! Bij mij begint het ook te kriebelen! morgenochtend half 9 zijn wij aan de beurt! plaats je een fotootje?

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Nekplooi meting is idd vroege test voor kans op down en andere chromosoom afwijkingen. Wij hebben besloten dat niet te doen. Enerzijds omdat we met de uitkomst niets dien. Een kindje met down is net zo welkom. Anderzijds zijn wij enig zo jong (25/27) dat de kans sowieso minimaal is en de test ook niet betrouwbaar is op die leeftijd. Dwz dat er veel vals negatieve uitslagen zijn. En ik heb in mijn naaste omgeving mee gemaakt dat een vriendin helemaal gek werd toen de uitslag niet was zoals gehoopt. Die had een te kleine kans voor vervolgonderzoek maar het was niet 1:20000 ofzo zoals ze gehoopt had.

Ik voel me vandaag echt hondsberoerd... de hele dag al misselijk en moe... hou bijna niks binnen. Voelt echt als ziek zijn. Beetje jammer, dit zorgt dat ik niet echt kan genieten!

Mooi al die kleine wondertjes!

Liefs

11. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik heb besloten om toch gewoon te gaan vanavond..

misselijkheid is bij mij vandaag ver te zoeken dus heb lekker wat dingen in huis gedaan.

12. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Van mij had die combinatietest ook niet per se gehoeven, vooral omdat ik weet dat de uitslag eigenlijk niks zegt, het is maar een kansberekening. Maar mijn man wil het graag. Ik verwacht dat er niks bijzonders uitkomt, ik ben 29, niet rokend en redelijk gezond levend, bij ons beiden zit er niks in de familie, dus de kans is minimaal... en als er wel wat uitkomt dan zien we dat dan wel weer!

13. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @kleinmonster, succes

@combitest, hier laten we hem wel doen, alhoewel het inderdaad niet alleszeggend is.

14. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @kleinmonster veel plezier en succes!! Hoop op een knipperlichtje voor je.. X

15. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    @kleinmonter, heel veel succes en plezier!
    Ik hoop op een kloppend hartje voor je!

16. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    En kloppen doet ie zeker. Ik zit op de roze/blauwe wolk en kom er voorlopig niet meer af. Op de echo is niet veel te zien maar zal het vandaag of morgen plaatsen

17. kleinmonster

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    Volgende echo is de 27ste

18. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    dames fijn dat de echo's vandaag goed zijn gegaan.

19. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zit sinds gister ook op die roze/blauwe wolk. Ik zit hier ook zo heerlijk dat ik er voorlopig niet meer af wil komen haha.

Lekker genieten van dit mooie moment en uitkijken naar de volgende echo!

20. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    ben even de lijst aan het bijwerken.

Deel Deze Pagina