Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    dankje wel ben al helemaal verliefd op de foto's

@zonnetje welkom en gefeliciteerd met jullie kleintje. Ik zal je zo even in de lijst zetten. Wat is je leeftijd en je volgende afspraak? dan zet ik dit erbij.

@ fas, ik gebruik de kan. Vast houden aan het handvat. Eerste de kan door mijn benen en dan pas gaan zitten. plassen. dan eerst opstaan kan er onderuit en dan weer gaan zitten.
    ik heb alles op de badkamer staan en ik kan de kan op de brede badrand plaatsen. Werkt best fijn.

Gebruikte bij het ovulatietesten altijd een bak van de cinees. kon veel in.:p

2. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Sja... Gewoon je benen goed spreiden, kan eronder...beetje scheef gaan zitten op de pot en je plast er zo in ;)

3. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmm ga het zo nog maar een x proberen haha. Bedankt voor de tip.

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ben 32 jaar en heb 25 nov een 2e echo.
    Als die goed is kan ik daarna naar de verloskundige.
    Heb maandag pas gesprek met MvM.

Zwanger worden was inderdaad niet zo makkelijk voor ons.
    Maar hebben ook regelmatig pauze ingelast tussen alle behandelingen door.

5. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Wel super fijn voor jullie dat het nu wel raak is. Geld natuurlijk ook voor alle andere dames die al lange tijd bezig zijn.

6. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @zonnetje, welkom en gefeliciteerd.

@stefanenlaura, mooie echo!

hier de uitslag van de combinatietest gehad, was gelukkig heel goed, heel raar risico. Toch fijn om te horen!

7. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Juni 2013 Mama's

Illegaal :p
    30 mei Nicci1982 - 30 jaar - 1e kindje

1.
    Micha 2 - 31 jaar -2e kindje - ZH - BV
    Nayr - 26 jaar - 1e kindje
    Rubi - 27 jaar -1e kindje
    Sabrieneke - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV
    Romy86 - ?? jaar - ?e kindje
    LaVitaBella - ?? jaar - 1e kindje
    Mistal - 34 jaar - 3e kindje

2.
    Catherina1985 - ?? jaar - ?e kindje
    Karlijntjev - 27 jaar - 1e kindje - ZH - hopelijk BV

3.
    Luca2504 - 23 jaar - 2e kindje - ZH - FV

4.
    Myres - 33 jaar - 1e kindje

5.
    shay01 - 26 jaar - 2e kindje

6.
    Raket78 - 34 jaar - 1e kindje
    Menniee - ?? jaar - ?e kindje
    AnnaC78 - 34 jaar - 1e kindje - ?

7.
    Larissa259 - 22 jaar - 3e kindje - ZH - BV
    Olivier27 - 27 jaar - 1e kindje

8.
    Bluemoon - 30 jaar - 2e kindje

9.
    Jazz - ?? jaar - 1e kindje
    Nummertje4 - 33 jaar - 4e kindje

10.

11.
    Bruce2004 - ?? jaar - ?? kindje

12.

13.
    VanEke - 32 jaar - 2e kindje - ZH - hopelijk BV

14.
    Nath88, 24 jaar - 1e kindje

15.
    jes17781 - 31 jaar - 3de kindje

16.
    Veetje83 - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV
    Chicca - 28 jaar - 2e kindje
    marjolein1984 - 28 jaar - 1e kindje

17.
    Flyingwings - 24 jaar - 1e kindje
    Pooh85 - 27 jaar - 1e kindje - ZH - FV - MvM

18.

19.
    Lavendel82 - ?? jaar - 2e kindje
    Ellen0403 - ?? jaar - 1e kindje

20.

21.
    Daycey - ?? jaar - ?? kindje

22.

23.

24.
    Kaytjuh - 25 jaar - 2e kindje
    Fas30 - 31 jaar - 1e kindje

25.
    Kleinmonster - 25 jaar - 1e kindje
    Beertje1987 - 25 jaar - 1e kindje

26.
    Stefanenlaura - 25 jaar - 1e kindje
    Mamafb - 28 jaar - 2e kindje
    Nonma - 29 jaar - 1e kindje, ZH, hopelijk BV
    Liza28 - 28 jaar - 1e kindje

27.

28.
    MamavanC - ?? jaar - ?e kindje
    Angel1989 - 22 jaar - ?e kindje
    zonnetje1980 - 32 jaar - 1ste kindje

29.
    pindakoek - ?? jaar - 1ste kindje

30.
    Bibo - 26 jaar - 2de kindje - Thuis - BV

Zwanger 46
    (?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ (11)
    Nana86 - 5wk
    Narcisje80
    MamaDee
    MumL - 4 wk
    PCOmama - 5,5/6 wk
    MamaTall85 - 5 wk
    Senna82 - 6 wk
    Caat33 - 8 wk
    bloemetje83
    blondie
    Lappie - 9 wk

Afspraken
    Myres - 16 november 2de echo
    Nath88 - 19 november 1e echo
    Beertje1987 - 19 november intake VK
    Raket78 - 19 november 2e afspraak VK
    nicci1982 - 19 november nekplooimeting
    zonnetje1980 - moeders voor moeders
    Veetje83 - 20 november controle VK
    Beertje1987 - 20 november 1e echo
    Karlijntjev - 20 november 4e echo en nekplooimeting
    Micha 2 - 21 November 12 weken echo
    pindakoek - 21 november 2de echo
    mamaLin1985 - 21 november 1e echo
    Raket78 - 23 november Eerste echo + combinatietest
    zonnetje1980 - 25 november 2e echo
    Kleinmonster - 27 november 2de echo (termijnecho)
    Karlijntjev - intake gesprek met vast gyn en echo
    Rubi - 28 november controle gyn + echo
    Liza28 - 29 november 2de echo (termijnecho)
    Kaytjuh - 30 november termijnecho en intake
    stefanenlaura - 30 november termijnecho
    Nicci1982 - 4 december afspraak vk
    Nonma - 4 december termijnecho en intake
    Pooh85 - 12-12-12 :D 2de echo (termijnecho)

8. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Zo snel al? Doen ze toch pas vanaf 12 weken (echo)? Bij mijn vk iig wel.
    Ik moet maandag voor de echo. Bloed heb ik ruim een week geleden al gedaan dus ws dinsdag of woensdag de uitslag.
    Wat kwam er bij jou uit?

9. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is gelukt! ;)

10. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    Stefanenlaura: Wat een mooie foto's!

Zonnetje: Welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen!

Fas: Ik plas ook in de kan van mvm.
    Ze zeiden ook dat je de kan goed moet bewaren. (die mag je houden) Deze kan is handig als je bevallen bent en moeite hebt met plassen. Lauw water erin en erover gieten tijdens het plassen.
    Als je gehecht bent na de bevalling raadde de mevr van mvm aan om er kamillethee met lauw water in te doen en dan erover te gieten tijdens het plassen. Dit gaat namelijk ontstekingen tegen.

Duurt nog wel ff voor het zover is maar ik vond het toch wel handige tips...

11. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    Zo ik heb even bijgelezen en bijgeschreven ;)

@ nath88, thanks, ik zie nooit kattenpoep op de bank liggen, maar door z'n lange vacht (we hebben een Ragdoll) hangt er wel iets aan bij z'n kont (sorry voor het niet zo frisse detail). Ik zal m maar nog vaker borstelen. Als ik het vooraf geweten had ik toch maar een naaktkat genomen ;)

@Nonma, wat ontzettend schrikken en eng en wat fijn dat je terecht kon voor een echo. Hoop dat 4 december een goede echo voor je is en dat je het een beetje achter je kan laten. Ik kijk nog steeds dagelijks of mn toiletpapier gewoon wit is. Maar beertje heeft wel gelijk :) de kans is veel kleiner nu. Ook mijn buik en darmen zeuren de hele tijd en ik heb veel buikpijn (in mn darmen volgens mij), ik hou mezelf maar voor dat mn kindje neemt bij mij wat hij of zij nodig heeft en goed groeit en dat ik me dan minder voel, helaas niets aan te doen.

@ zonnetje, welkom, wat heeft het lang geduurd en wat spannend en bijzonder nu, ik hoop voor je dat je een super zwangerschap hebt.

@ borstvoeding, ik wil het zeker gaan proberen, lijkt me heel bijzonder.

@ echo, iedereen die een mooie echo gehad heeft, gefeliciteerd (mooie foto's stefanenlaura) en iedereen die m begin volgende week heeft, ik hoop dat het allemaal mooie momenten zijn. Ik mag donderdag weer, zoooooo spannend

@ combinatietest, dat gaan we niet doen, de stress die het oplevert en de angst wanneer ze zeggen dat het bijvoorbeeld een kans van 1 op 50 is, dan ben ik de hele zwangerschap bang. Bovendien ken ik in mn omgeving ook kinderen/volwassenen die zuurstof gebrek met de geboorte hebben opgelopen en daardoor een geestelijke beperking hebben. Zekerheid heb je niet, maar gelukkig worden er nog altijd heel veel gezonde kinderen geboren en dat hoop ik voor ons allemaal.

@ eten/snoep, mn buik kan echt geen vet of kruidig eten verdragen nu :( en ook teveel snoepen en chips etc willen mn darmen niet. Pizza helaas ook niet, 2 dagen last van gehad :( Fruit gelukkig wel en lekkere zelfgemaakte smoothies. Verder veel droge (volkoren) crackers / beschuiten, soep en een beetje avondeten. Ik eet nu eigenlijk de hele dag door elke keer een beetje

@mvm, volgens mij heeft mijn buurvrouw het hier ook wel door, ach niets aan te doen, volgens mij zegt ze toch niets. Ik ga het wel aan haar vragen wanneer we het gaan vertellen, of ze het al door had.

Fijn weekend allemaal

12. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor de tip pooh!

13. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @nicci,

Ik zou eigenlijk aanstaande woensdag de echo hebben. Maar de baby lag er nu zo mooi voor dat ze de nekplooi al kon meten. Bloed had ik dezelfde dag laten prikken en de uitslag was er dus al met 2 dagen.

14. Nicci1982

Ik had idd begrepen dat t maar 2 dagen duurt. Jammer dat ze het in 1x konden doen. Ik doe t ook stiekem een beetje voor de extra echo.
    Mijn termijnecho was al vroeg. Maar vind t ook gewoon dijn om te weten zodat ik niet in de zorgen hoef te zitten. Ben benieuwd maandag.

15. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja dat is ook fijn als je zeker weet dat er geen verhoogd risico is. Maar stel dat het wel 1 op 100 ofzo is, doe je dan wel een vwp met alle risico's van dien? Ik zweer bij het motto "alles te weten maakt niet gelukkig"

Maar dat is heel persoonlijk. Ga wel een extra echo doen maat dan gewoon voor de fun.. :) eerst de eerste maar even afwachten...

16. Nicci1982

Extra echo's komen er hier ook :-D Vilgende werk een gratis echo (voor opleiding) en dan geslachtsbepaling en daarna nog pretecho. Kan niet vaak genoeg gluren.
    En ja dan zou ik verdere tests doen. Wij willen geen kind met down. Risico's vervolgonderzoek zijn ook minimaal dus daar maak ik me niet echt zorgen over. En misschien bedenken we ons nog maar dan kiezen we er bewust voor. Zou niet willen dat mijn kind geboren wordt en dan down blijkt te hebben terwijl ik de kans had om daarop te laten onderzoeken. ALs je weet dat de kans groot is kun je je vast feestelijk voorbereiden.
    Maar voor nu denken we nog dat we het niet willen. T is zo ingrijpend n je kiest er dan voor om de rest van je leven te zorgen. Vind niet dat je daar licht over moet denken.
    En er zit wel doen in de familie van mijn partner. Wel wat verder weg. Maar de Kans' is reëel. Dus waarom niet onderzoeken als de mogelijkheid er is.
    Onze vk zei achteraf dat zij dit zelf ook vind. Gaf wel een goed gevoel. Mensen oordelen er toch snel over als je ziektes zegt

17. Nicci1982

Ziektes= zoiets

18. Nicci1982

En wat betreft je motto: ik kan me daar juist niet in vinden. :-D
    Waarom niet alles weten als t mogelijk is. Maakt misschien niet gelukkiger maar je leeft wel in de realiteit.
    Maar zo is iedereen natuurlijk anders. T is maar goed dat er sinds een jaar of 5/6 de keuze is. Kan iedereen doen wAt ie wil

19. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja dat is dus net hoe je er over denkt. Een kind krijgen brengt risico's met zich mee en ik vind het persoonlijk wat egoïstisch om voor abortus te kiezen als je weet dat je kindje Down heeft. Natuurlijk brengt het extra zorg met zich mee maar er zijn vormen vamp down waarbij iemand heel gelukkig kan leven op een vrij normale manier. Het feit dat ik mijn kindje zou laten doden doodat her afwijkt vamp de standaard zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

Maar nogmaals dit zijn heel persoonlijke keuzes dus kun je hier eigenlijk geen rationele discussie over voeren.. :)

En aan de ene kant is het fijn dar de techniek vamp tegenwoordig zoveel kan, maar veel mensen zitten juist door deze wetenschap heel lang in de ratsj om vaak niks. Kleine afwijkingen die geen betekenis hebben worden opgemerkt terwijl het veel angst met zich mee brengt wetende dat je kindje een minieme afwijking geeft die vaak bij geboorte al weer recht getrokken is.

20. Nicci1982

Hier kunnen we een eindeloze discussie over voeren ja. En we zullen beide bij ons eigen standpunt blijven. Ik bekijk t precies andersom. Een kind met down heeft vaak vele lichamelijke ongemakken en afwijkingen. Hartklachten zijn normaal en vaak zelfs zeer ernstig. Ik vind t egoïstisch om iemand op de wereld te zetten waarvan je weet dat t lichamelijk en geestelijk niet oké is en meerdere operaties zal moeten ondergaan puur omdat je zelf perse een kind wilt! In mijn ogen is dat veel erger. En mensen met down gelukkig? Ja soms wel maar vaak ook niet. Dat kun je van tevoren niet zeggen.
    Maar daar zullen we allemaal anders over denken. En naast down gaat t onderzoek ook over ernstigere afwijkingen. Dat lijkt men wel eens te vergeten. Laat liever mijn zwangerschap nu afbreken dan bij 20 weken of een kindje wat bij geboorte direct overlijd. Lijkt mij veel moeilijker.

Maar ik ga er vanuit dat t allemaal gewoon oké is.

Deel Deze Pagina