Hier zijn we er nog niet over uit of we nekplooiing gaan doen. Moeten het over 2 weken laten weten wat we willen. Hier trouwens net een telefoontje van een collega van stefan. Die hebben in mei een kleine gehad en ik had daar een bordje voor geschilderd (mijn creaties: nieuwe schilder creaties). Vriendlief had nog steeds geen afspraak gemaakt om op bezoek te gaan, heb ik het bordje gister op de bus gedaan. Nu was het pakketje net binnen gekomen. Ze vonden het echt super mooi en hebben hem op het standaardje naast de tv gezet. Geeft me toch echt een super goed gevoel om die reactie te horen
T is een lastige keuze die je echt samen moet maken. Wij hebben er wel voor gekozen omdat je dan nog alle kanten op kan. Wil je t niet verder laten onderzoeken dan doe je t niet maar weet je wel dat de kans groter is (dus voorbereiden). en anders wel verder gaan onderzorken en duidelijkheid. En mocht t goed zijn dan ben je er ook.
Jeetje crea hoor laura, heel leuk. Wij hebben vanmiddag ook een gesprek gehad over de combi test en besloten het niet te doen. Vrijdag weer naar de gyn. En een echo. Ik kan niet wachten. Hier ook in week 5 en 6 klein beetje bloed verlies gehad een keer of 5-6. Daarna niet meer. Niet veel maar je schrikt wel. Ik weet het aan de bloedverdunners die ik moet gebruiken. Mvm doe ik dit x helaas niet aan mee, vanwege medicatie en bloed kom ik niet meer in aanmerking.
vraagje, zijn er hier meer waarvan de avondmisselijkheid heftiger is dan de ochtendmisselijkheid? Ik dacht dat overgeven bij de ochtend hoorde ipv voor het slapen gaan?
In de ochtend nooit last gehad. Bij mij is t eerder in de middag of avond. Maar sowieso heel weinig last. Bij mij heeft t vooral met eten te maken. Te veel avondeten gaat mis of te weinig ontbijt/lunch maakt me misselijk.
Hier geen ochtend en avond misselijkheid. Overgeven hoef ik gelukkig ook niet maar tegen de tijd dat ik honger krijg of een lege maag heb word ik misselijk en als ik te veel eet ook.
Bij mij wisselt het heel erg. Over het algemeen altijd 's ochtends misselijk en soms ook in de avond. Gister bv geen hap door m'n keel kunnen krijgen. Alhoewel meeste vrouwen alleen 's ochtends misselijk zijn kun jr op alle momenten van de dag last hebben... bij mij trekt het nu war weg maar vorige week was ik de hele dag beroerd, zelfs als ik ' s nachts wakker werd. Nu drink ik als ik wakker word 2 glazen limo die er inrap tempo weer ui komen, dan zakt het en neem ik rond 8 twee cracottes met kaas. Dan ong 80% kan s dat alles binnen blijft. grappig dat hrtn inmiddels zo'n vast onderdeel van jr dag is! Wat ik persoonlijk heel apart vind is dat ik totaal geen spier pijn heb. Meestal na een keer overgeven na een wilde avond stappen hen ik volgende dag echt laat van zere nek rn achter m'n gehemelte. Nu niet@ alsof je lijf er op voorbereid is ofzo. .. Fijne avond en slaap lekker!
Bij mij wisselt de misselijkheid ook. De meeste dagen niks, andere dagen alleen als ik aan eten denk (als ik dan toch wat weet binnen te krijgen is het weg). De ene dag heb ik het 'smorgens de andere dag smiddags of savonds dus geen pijl op te trekken. Ben er wel achter gekomen dat ik als ik misselijk ben het beste fruit kan eten. Dan trekt de misselijkheid weg en dit kan ik wel eten en eraan denken zonder misselijk te worden haha.
Fruit werkt bij mij ook heel goed idd! Zo meteen naar de vk, ben benieuwd! En dan eindelijk morgen de echo!!
Ik ben ook vooral in de middag/avond misselijk. Maar niet met overgeven. Vooral misselijk gevoel en maagzuur. Soms helpt iets eten, maar niet altijd. En neem af en toe maar een gemberbolletje. Hier is MvM vanmorgen geweest en kan vanaf donderdag beginnen. Heb vandaag alleen alle info gehad en die kan. Ik las hier verschillende verhalen dat dames meteen flessen kregen, maar die komen hier pas met de volgende bezorging. En ik laat ze in de achtertuin zetten, dus valt dan haast niet op. Auto kan mooi op de oprit staan.
@ misselijkheid, thanks voor jullie ervaringen, ik probeer nu van die harde zuigsnoepjes tegen het boeren en het eten dat omhoog komt.. Kijken of dat helpt. En idd kleine beetjes eten
Bij mij helpen soms ook gember( mag maar in beperkte hoeveelheid) en cola drinken soms ook wel tegen misselijkheid. Zal snoepjes onthouden voor als ik aan het werk ben. Maar is bij mij geen peil op te trekken wanneer meer last heb
@ zonnetje, ik heb hier ook gember, oa van thee, ik vind het zooooo vies, maar met een beetje honing valt het mee. @nummertje, wat een mooie buik heb je al, ik zit gewoon nog onder mn oude gewicht door dat hele beroerd zijn. Volgens mij zie je bij mij nog niets.. Ik zie dat we precies even ver zijn ik heb donderdag de 12 weken echo.
De nekplooimeting is gedaan. Nu wachten op de uitslag, per post als het goed is en anders telefonisch door de vk als t slecht is. Maar de meting zelf was netjes dus al 2 gunstige factoren. Bloed telt wel t zwaarste dus nog wel wat spannend. De kleine wilde niet meewerken. Heb in totaal 3 kwartier gelegen omdat ie steeds verkeerd draaide. Eerst uitplassen, toen weer drinken, hoesten, springen, ander voor laten gaan.... Uiteindelijk dus gelukt en 8 foto's rijker :-D
Wat een mooi buikje nummertje4! Bij mij is volgens mij nog niets aan mijn buik te zien. Borsten niet groter, wel voller.
Wooow mooi buikje hoor! Mijne is net zo groot als dat ie altijd is alhoewel het wel wat harder aanvoelt net boven schaambeen. Vanmiddag bij de verloskundige geweest, was een heel fijn gesprek! Kreeg allerlei info mee en bloeddruk was goed gelukkig! Ben altijd bang dat ik hoog zit maar had een keurige onderdruk van 75! Bovendruk was 150 maar dat kwam door de Zenuwen. M'n hart ging als een bezetene te keer haha. Ook even dingen na gevraagd qua eten enzo. Zij was er heel nuchter in dus alles mag, behalve die dingen die e echt bewezen slecht zijn zoals rauw vlees en rauwe kazen. Oppassen met lever producten maar zeker niet vermijden omdat je dan weer kan hebt op vit a tekort. Dus kruiderijen, kruidenthee helemaal prima. Ze zette ook vraagtekens bij het gebruik van multi vitaminen. Adviseerde allen foliumzuur. Haalde wel seen hoop stress weg. @nicci spannend! Hoop dat alles goed zit!
Vind t niet heel spannend nog omdat t er goed uit zag. Maar ja t kan nog altijd mis zijn. Weet wel dat bij positief nieuws er een grote last van mij af zal vallen. Verder ben ik blij dat ik al weer wat verder in de zwangerschap zit. Begin nu steeds meer te geloven dat t wel eens goed zou kunnen gaan. Echo's zijn tot nu toe ook goed geweest en al veel goeie dingen gezien ( aan botten, gevulde maag en ledematen). Waar zit eigenlijk nog meer vitaminen a in. Eet eigenlijk geen leverpastei omdat ik juist hou van grote hoeveelheden. Ben bang dat ik me dan niet meer kan inhouden. Maar misschien moet ik t toch maar gaan eten. Tenzij er een alternatief is wat ik ook lust. Maar heb geen idee waar ik t in moet zoeken. En voor de rest vind ik ook niet te panisch doen over dingen. Gewoon lekker eten en idd rekening houden met rauw vlees, rauwe eieren en rauwe kaas.
Ik heb zelf nog niet echt het idee dat mn buik dikker is maar wel net alsof er een extra laagje vet bij op zit. (Of ik moet toch echt minder eten )