Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee niet meer, ik woon op corsica. Mijn familie nog wel :) Kom er eens in de paar maanden op visite :D

2. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    @geslacht: Wij willen wel heel graag weten wat het wordt. Kunnen we wat gerichter kleertjes kopen, anders koop en krijg je allemaal neutrale kleertjes en dat is vaak creme, wit of grijs. Wij hebben zelf het idee dat het een meisje wordt overigens. Begin januari willen we een geslachtsbepaling laten doen :)

@kinderwagen: Die hebben we vorige week toevallig besteld en kunnen we morgen ophalen! We gingen eigenlijk alleen even kijken bij een babyzaak hier in het dorp, maar daar hadden ze nu zo'n mooie aanbieding, een complete kinderwagen met reiswieg, voetenzak, parasolletje etc die goedkoper weg mocht omdat het de collectie van 2012 is en de 2013 lijn ook al binnen is. De Maxi Cosi Mura met 4 wielen is het geworden, een zwarte. Ook gelijk een Maxi Cosi Cabriofix erbij genomen voor in de auto, ook die was toevallig in de aanbieding :)

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Rubi, waarom zou je begin januari een geslachtsbepaling doen. Jij bent dan toch ook al 20 weken? Is t dan niet handiger om dat bij de 20 weken echo te doen? Hier is t nu echt aftellen. Nog 6 dagen en dan weten we t. Ook al verwacht ik niet dat er nog wat anders uitkomt na wat we al gezien hebben.

4. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja daar zou ik op kunnen wachten inderdaad, maar ik heb die 20-weken echo pas met 21+6 weken. Daarnaast heb ik 20 december nog een afspraak bij de verloskundige (weet niet of die ook een echo doet?) en verder tot die tijd geen meer. Omdat ik er eerst elke 2 weken één had, vind ik dat ineens zo'n lange tijd en merk nu al dat ik een beetje onzeker word of alles nog wel goed zit.

Stom want ik had voor de 12 weken steeds zoiets van: ohhh als ik die twaalf weken maar voorbij ben, dan maak ik me daarna niet meer zo'n zorgen dat er iets fout kan gaan nog. En nu ben ik ze voorbij en maak ik me nog steeds zorgen :p

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik blijf me ook zorgen maken hoor!
    Naar mijn idee erger dan bij mn 1e zwangerschap...

Wij gaan met 17/18 weken geslachtsbepalingsecho doen.
    Meteen weer een extra echo, en dan kan ik gaan shoppen voor kamertje en eventueel kleertjes :)

6. Nicci1982

Ja ik heb elke week een echo gehad sinds de 10 weken dus ik geloof t nu wel. Snap dat je m dan tussendoor doet.
    Bij mij deed de vk weer een echo. Maar de meesten doen dat helaas. Niet.
    Ik heb met 16 weken nog een echo voor t geslacht. Dan afkicken en 2,5 week niets tot dd afspraak met de vk. En dan weer 10 dagen wachten tot de 20 weken echo.
    Gast echt hard!

7. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had eerst elke twee weken een afspraak bij de gyn en echo. Nu eenmalig naar de verloskundige voor de praktische zaken, bevallen in t ziekenhuis enzo. Maar die zit wel gewoon op het ziekenhuis bij gynaecologie, dus maybe dat die ook wel gewoon echo apparatuur heeft staan. Ik hoop het wel, word er beetje onzeker van zo. Heb nergens last van, voel helemaal niks... Daarom vond ik die echo steeds wel een fijne bevestiging.

8. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Kan ik me voorstellen, maar gister is uit nieuw advies van de gezondheidsraad gebleken dat er voorzichtig moet worden omgegaan met alle echo's vamp tegenwoordig. Ze willen eigenlijk af van de pret echo's en alleen de noodzakelijke nog laten doen zoals termijn en 20 echo. Zonder indicatie dus geen andere echo's als geslacht bepaling en nekplooi meting. Straling van de echo houdt mogelijk verband met ontwikkeling van kinder leukemie.

Hier nemen de kwaaltjes gelukkig wat af, al 2 dagen niet meer over gegeven. Ik ga er nu maar gewoon van uit dat alles goed zit. Voel zelfs m'n bm al boven schaambeen zitten dus groeit allemaal goed daar. Broek wol ook niet meer lekkerddicht dus zin wel goed denk.

9. Nicci1982

Ach ja, zo is alles tegenwoordig slecht voor je. Als je overal op moet letten wordt je leven er ook niet leuker op.

Hier vandaag goed geslaagd: complete babykamer, kinderwagen, box, wipstoel, autostoeltje en bevestiging zijn in bestelling. Nu de aankleding nog. Heerlijk genieten van de echo donderdag en dan lis voor de aankleding :-D

10. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Hier vandaag ook lkjr geshopt complete babykamer en de complete serie van de stokke kinderwagen met autostoel en accosoirissen en een super babyphone:)...
    Kwamen we bij de matrassen want ik wou graag de aerosleep moesten daar nog aparte lakens voor omdat je met normale lakens niet kan ademen en dan doet het zijn werk niet volgens de winkeldame... Al met al een dure dag....

11. Nicci1982

12. Nicci1982

Nu doet ie t weer :-D
    Kon niet een verhaal typen op mijn telefoon.

Hier ook een duurder matras waar de randen wat harder zijn zodat ze in het midden blijven liggen en als ze gaan staan langs de spijlen ze niet met hun voeten eraf glijden door de spijlen heen. En daaroverheen ook de aerosleep. Hoeslakens nog niet gekocht want wil eerst weten wat t wordt zodat ik de kleuren kan afstemmen.
    Inderdaad een duur grapje maar wel een fijn idee.
    Duurdere matras kan ook geen kwaad voor t ruggetje en t kon super lang mee. Ook nog voor tweede of derde omdat er geen kuil in komt.

13. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    @ kinderwagen hebben wij een joolz
    @ kleuren kinderkamer. 1 wand is groen en de rest wit en de meubels zijn bruin met wit en de stoel is brauw/grijs.
    zal binnenkort wel een foto maken. nu is het een rommel. vl is bezig met een ombouw voor de radiator.

@ geslacht: ik wil het eigenlijk niet weten omdat ik weet dat ik niet zo goed mijn mond kan houden. vl wil het wel weten dus heb ik helaas pech. Dat wordt heel goed mijn best doen het stil houden en mezelf niet verpraten.

@ beertje dat advies heb ik ook gelezen. We gaan 1x een pretecho laten doen en de echo's die de vk bij ons doet.

Hier is de misselijkheid grotendeels weg. De vermoeidheid is nu weg maar ik ben donderdag een dagje thuis gebleven. Moest echt bijtanken. Nog 2 weekjes werken en dan lekker 2 weekjes vakantie. Mijn borsten doen met dit koude weer wel pijn maar dat komt omdat ik nog al een kouwkleum ben. Mijn banden voel ik ook goed.

Gisterochtend met de angelsound het hartje gehoord :D. Duurde even voor ik het weer gevonden had zodat vl ook kon luisteren. Binnenkort even een koptelefoon bij kopen dan kunnen we samen luisteren.

14. Nicci1982

Geslacht: ga je het dan geheimhouden? Dat lijkt mij ook moeilijk. Wij niet, iedereen mag t donderdag weten als ze willen. vind t ook niet echt nodig om t geheim te houden als ik t zelf weet. Waarom zou de rest t niet mogen weten?! Of t nu een verassing is of straks maakt volgens mij weinig weinig verschil.

Wel grappig dat je om gaat omdat je partner t wel wil weten. Had me echt niet om laten lullen maar gelukkig zitten wij op 1 lijn. Ken wel een stel waarbij t niet zo is. Die hebben bij de 20 wkn echo niets laten vertellen en besloten dat als ze het zelf zouden zien t goed was en anders t bij de geboorte zouden zien. Ze weten t nu dus nog niet omdat ze t niet gezien hebben. Ze denken een jongen omdat de vk het wel snel zei te zien.
    Ik heb echt niet t geduld om te wachten

15. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Ja kids zijn een dure grap maar dat weet je als je eraan begint...
    En je kan het zo gek maken als je wilt ook dat is voor iedereen verschillend..

Geslacht: wij willen het wel weten en dan is de bedoelimg niks te zeggen tot ik een babyshower ga krijgem en dan zo taart wil laten maken waar je dan het geslacnt kan herkennenmaar ml veranderd veel van mening dus ik zal wel zien hihi

16. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Wij willen het wel geheim houden. Het punt dat ik snel om was is omdat ik het eigenlijk wel wil weten maar ik niet goed ben in zoiets geheimhouden. Daarom wou ik het niet weten.

Ik vind het zelf altijd wel leuk als ik het niet weet dan blijf ik altijd denken wat zou het worden. Een collega heeft inmiddels 2 kids bij de eerste wisten we wat het werd bij de 2de niet. Ik vond dat zelf leuker toen ik niet wist wat het werd.

Hier wil ik het wel delen zodat ik het toch ergens kan vertellen.
    Dat scheelt dan ook wel weer wat.

17. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Knap hoor dat je het geheim wil houden. Zou voor mij niet weggelegd zijn haha. Ik denk dat je op een gegeven moment zo hard aan t niets zeggen bent dat je je dan yoch plots verluld haha.

Ik denk dat wij in het nieuwe jaar maar gaan beginnen met inkopen. Hebben dan allebei ons eindejaarsuitkering binnen dus dan gaat het los!!

Vandaag de kerstboom opgetuigd en huis in de kerst sfeer gebracht. Heerlijke periode vind ik dit al zou het alleen maar om de geur van de boom gaan :)

18. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Ik ga men best doen om het stil te houden. Met de kamer en begin van de zwangerschap ging dat al best goed. En het duurt nog even voor we het weten.

Hier afgelopen vrijdag de boom gezet en ruikt weer heerlijk.
    Ik ben wel van de echte boom. Schoonouders hebben altijd een nep boom. Is wel mooi maar mist toch echt de geur.

19. Nicci1982

Ons shoppen heeft ook nog niets gekost hoor :-D
    T is pas betalen bij aflevering dus dat scheelt weer. Hier ook beide een eindejaarsuitkering die zeker uitgegeven gaat worden en gelukkig sponsorende ouders dus t duurste hoeven we gelukkig niet zelf te doen.
    En zeker kan je t zo duur maken als je zelf wilt maar ja je wilt ook t beste voor je kind en dat gaat vaak gepaard net extra hoge bedragen. Matrasjes begonnen bij 30 euro maar ja die van ons ging richting het tienvoudige omdat de rest niet echt best was.
    Autostoeltje idem: duurdere wad toch wat beter voor de rug enzo. De goedkope was echt bikkelhard. Tja, dan toch maar weer de dure omdat je j kind ook boerin iets wilt leggen wat voelt als straatstenen. Bevestiging ervan, toch liever zo veilig mogelijk en ook wat praktischer in gebruik. Uiteraard de duurste versie.
    Maar t is voor een goed doel. En ben altijd van mening dat als je iets doet he t ook goed moet doen. En als tweede; geld Kortrijker :-D

20. VanEke

VanEke Bekend lid

3 feb 2011
    937
    0
    16
    hallo dames,

Hier gisteren heerlijk naar de sauna geweest, wel alleen in het stoombad, das niet zo warm, niet in de echte sauna's, en verder wat in de andere baden gedobberd :)
    Van iedereen de klachten ondertussen over?? Hier begint de moeheid ook wat te minderen...manlief zegt dat mijn buik al een beetje begint te groeien ook, dus ik zit lekker te genieten hier ;)

@geslacht: wij willen het niet weten, wisten het bij de vorige ook niet, ik twijfel voor deze maar man wil het niet, dus dan doen we ook niet...vorige keer was het andersom en heeft hij ook gewacht omdat ik het niet wilde weten, dus doen we het nu maar andersom :)

@spulletjes: wij hoeven niet heel veel meer omdat we de meeste spulletjes al hadden, ik ben niet zo eens met dat enkel het duurste het beste is, minder dure dingen kunnen even goed zijn...en sorry nicci, vermoed dat ge het zo niet bedoelt, maar krijg altijd kriebels als iemand zegt "ik neem het duurste want ik wil het beste voor mijn kind", dat lijkt te impliceren alsof ik niet het beste wil omdat ik sommige zaken minder duur aanschaf...

Deel Deze Pagina