Ja iedereen wil het beste uiteraard! Maar dat zou impliceren dat alleen de rijken minder ons aan kinderen kunnen beginnen. Ik ben het met vaneke eens dat er in elke prijs categorie goede en minder goede kwaliteit te vinden os. Vaak betaal je voor de dure artikelen enkel en alleen de naam. Als je het duurste van het duurste wilt ben je naar mijn mening een dief van je eigen portemonnee. Wij hebben het niet breed maar reken maar dat ons kleintje niets te kort gaat komen. @kwaaltjes: word steeds minder maar misselijkheid helaas nog niet helemaal weg en vermoeidheid is ook nog steeds aanwezig. En hen de laatste paar dagen best wel last van m'n linker heup. Precies zo bij die kuiltje. Hopelijk geen bekken instabiliteit nu al?! Gelukkig een weekje vakantie nu dus kan goed uitrusten.
Hoi meiden, Even geleden vanuit mijn kant maar wel trouw meegelezen! Ik ben ook van mening dat je niet per se het duurste van het duurste moet kopen wil je zeker zijn dat dat ook het beste is. Ik geloof ook dat er in goedkopere klasses ook hele goede en veilige spullen zijn. Wij hebben het ook niet heel breed en ook ik weet zeker dat het ons kleintje aan niets zal ontbreken! Ook wij willen graag weten wat het gaat worden en het voor de buitenwereld geheim houden. Even een paar daagjes na het nieuws op de tanden bijten om het stil te houden en daarna als het gloednieuwe eraf is wordt het steeds makkelijker om mijn mond te houden denk ik. Nou hopen dat vl ook zijn mond niet voorbij praat...
Hier alles redelijk. Vorige week een echo gehad en ons ukkie zien bewegen. Was helemaal in de wolken. Hier weten we nog niet of we geslacht willen weten. Hebben nog even de tijd om het te bedenken. Spullen: niet iedereen heeft inderdaad het geld voor dure spullen. En voor veel dingen betaal je ook de merknaam inderdaad. Hier zoeken we de middenweg, moet goed zijn, maar ook betaalbaar. Hier ook niet superbreed. En gezien de kans erg groot is dat we het bij 1 kindje houden vinden we het zonde om een kamer van 1000 te kopen. Maar ieder zijn keus.
Babykamer: ben ook al aan t rondkijken voor iets! Het liefst 2e hands, want nieuw vind ik te duur wat ik wil! En ben altijd snel uitgekeken op iets hihi Onze zoon krijgt ook deze maand een nieuwe kamer! Nog geen 2jr. Omdat ik er alweer op uit ben gekeken! Erg he ...
Het klopt hoor wat jullie zeggen, je kan niet in iemand portomonee kijken het is ieder voor zich, en buiten dat bestaan er idd zat spullen wat goedkoper is en ook goed maar het is algeen bekend dat je vooral om kwaliteit en naam betaald.. Ik heb altijd gezegt als wij een kindje mogen krijgen dan wil ik de stokke niet om de naam maar vindt hem geweldig eruitzien en ben super gek op de kleur.. Ons kamertje was wel wat minder kwa prijs zkr geen misskoop de actie gelde nog tot 31 dec voor de helft anders ging die weer naar de normale prijs nou 1300 euro voor een kamer vindt ik ook een beetje teveel van het goeie... Laten we voorop stellen kinderen kosten nou eenmaal geld maar het belangrijkste is de liefde die je ze geeft en niet de spullen... Morgen nog dagje werken en dan lekker dagje vrij heerlijk Nog wat kerstspulletjes snuffelen bij intratuin en dan in de avond wen kleding party:-D...
Wij hebben hier voor mijn dochter toendertijd een safety first gekocht. Hier waren we voor een kinderwagen niet veel geld aan kwijt. En wat ik stiekem nog leuker vond, is dat er in mijn flat een vrouw woonde met exact dezelfde kinderwagen, alleen van een duurder en bekender merk. Zij had er dus een paar 100 euro meer voor betaald. Ik ben altijd heel tevreden geweest over de kinderwagen en nu met de sneeuw heb ik hem weer gebruikt. Straks als de 2e er is gaat de bak er weer op. Voor de babykamer hebben we toen bij de ikea geshopt. Dus ook niet heel veel geld er aan kwijt. En nu, schuiven de meubels 1 voor 1 door van mijn dochter haar kamer, naar de baby kamer. Mijn dochtertje slaapt nu al in haar peuterbed, dus het bedje staat er al. Bij mij beginnen de klachten van vermoeidheid duidelijk af te nemen. Ik heb nu alleen maar last van mijn banden. Ik merk dat ik op moet letten met wat ik optil. Als ik te veel gedaan heb, merk ik dat ik last van mijn buik heb. Volgende week dinsdag weer een echo, ik kijk er wel naar uit!
Jiehoe, Ik open net de rest van mijn mail, ik kan de doos bij de etos op gaan halen! Zijn er al mensen die hem opgehaald hebben? (De felicitas doos)
Dat is ook niet wat ik zei! Zeg niet dat t duurste t beste is maar de kwaliteit is vaak beter wanneer een product duurder wordt. Leg je kind dan op een flinterdun matras van 30 euro of in een maxicosi waarin zo'n arm schaap zijn rug beschadigd? Vaak zit je met de gemiddelde redelijk goed. Durf te wedden dat jij dit ook niet doet! En tja helaas betaal je daar vaak de jackpot voor. So be it! Vind t ook een verplichting dat je je kind t beste geeft wat he kunt! En dat zal voor iedereen iets anders liggen. Daarnaast ben ik van mening dat je niet aan kinderen en bijv huisdieren moet beginnen als je de middelen niet hebt. Je kiest er wel voor en dan moet je ook zorgen dat je in de positie ben om er goed voor te zorgen. En nee, dat hoeft niet t duurste te zijn! Ik werk met gezinnen die dakloos zijn geraakt en in schulden zitten. Ze zijn bij ons in beheer. En geloof me, je mening draait als je zulke dingen meemaakt. Mensen zijn vaak zo ondoordacht bezig. Een ton schuld, meubels die onder je kont verkocht worden, geen inkomen en toch gezellig voor een 5e of 6e kind gaan... Gelukkig zijn er ook die hun leveren beteren en alles er aan doen om er weer uit te komen en waar de kids echt niets tekort komen.
Daar heb je ook wel gelijk in Nicci dat mensen soms zo ondoordacht zijn. Hoewel ik moet toegeven dat ik ook wel financiële risico's heb genomen afgelopen jaren. Vooral vorig jaar om een ander huis te kopen en daarna pas ons eigen huis te verkopen. Helaas inderdaad verkocht met verlies en daardoor nu wat meer vaste lasten. Heb er gelukkig geen spijt van hoor. En de verbouwing van ons nieuwe huis ging ook iets meer kosten. Maar om eerlijk te zijn is de situatie bij ons ook anders, de kinderwens was er wel, maar na ruim 4 jaar en vele ziekenhuisbehandelingen was het de vraag of we ooit een kindje zouden krijgen. Dus toen we een huisje tegen kwamen waar we beide verliefd op waren en dat aan veel van onze wensen voldeed toch de stap gewaagd. Met alle risico's erbij. Toen ik 5 jaar geleden begon met de kinderwens was de situatie heel stabiel en prima op orde. Nu wat minder, maar voor mijn gevoel is verhuizen en zeer goede beslissing geweest. En ik zal er wel voor zorgen dat ons kindje krijgt wat nodig is hoor. En aan liefde zal het zeker niet ontbreken. Ben er nu al helemaal verliefd op. En je kindje moet inderdaad wel spullen hebben die goed zijn en niet de rug beschadigen. En dan ben je meestal inderdaad wat duurder uit. Maar ik blijf erbij dat je nog steeds duur en duur hebt. Hier nog niet aangemeld voor de gratis pakketten. Wil het wel gaan doen. Enige nadeel is dat je zoveel gegevens moet opgeven en ik dan veel reclame daarna verwacht te krijgen. Hier nemen de klachten nog niet af. Helaas nog vooral moe en af en toe last van mijn maag.
Zit net het AD te lezen en staat een heel stuk in over de aangepaste voedingsadviezen voor zwangeren. Gelukkig vind de verloskundigenbond het merendeel grote onzin. Als je het voedingscentrum mag geloven kan niets meer. De moeite waard om even te lezen. Zal ook wel online staan.
Ik lees hier idd, dat paracetamol niet mag, maar volgens mij is dit niet het hele artikel, ofwel? 'Geen paracetamol tijdens zwangerschap' - AD.nl @ meubeltjes Wij hebben een degelijk set via marktplaats gekocht en mn vriend is ze nu oud grijs aan het schilderen Ik geloof niet zo in het duurste van het duurste, uiteraard wil ik wel iets goeds. Even een vergelijking met de dagelijkse boodschappen. Tegenwoordig ga ik veel naar de Lidl en nu let ik de laatste tijd nogal op e-nummers en toevoegingen, nou bij de Lidl zitten er een stuk minder toevoegingen in de meeste producten en ik altijd maar denken als ik een merk heb, dan eet ik gezond..
Nee het is niet hetzelfde artikel, staat wel een stukje over PCM gebruik in maar ging voornamelijk over de hysterie rondom voedsel wat niet mag en dat vrouwen door die paniek juist heel ongezond gaan eten met alle gevolgen van dien. Maar staat helaas niet op internet. Was nav het ham/spek/worst 'verbod' van de gezondheidsraad
Hier de link: Geen worst voor zwangere gaat verloskundigen te ver | Overig | NU.nl - Voor het laatste nieuws Iets beknopter dan artikel ad maar soortgelijken strekking.
Pindakoek, wat fijn dat alles nu goed gaat en ook al bijna voorbij de magische 12. Ik denk niet dat ik dat stuk ga lezen, straks mag ik helemaal niks meer eten, kan ook niet gezond zijn. Maar hoe zit het nu met paracetamol? Tijdens mijn bevalling van de eerste vroeg ik om pijnstilling en toen kwamen ze ook met paracetamol aan, daarna wel met een spuit spul maar eerst paracetamol.
artikel gaat juist over dat al die adviezen te ver worden door gevoerd! Vond het wel even rustgevend om te lezen eerlijk gezegd. Af en toe word ik echt horendol van al die ongein. paracetamol zou kunnen leiden tot het niet indalen van de teelballen bij jongetjes... nou kan ik me daar nog iets bij voorstellen, ben ook niet echt een voorstander van medicijngebruik tijdens zwangerschap. Net anderhalve week verschrikkelijk verkouden geweest en waar ik anders al een flesje neusspray en doosje pcm had weggewerkt, nu alleen ademvrij snoepjes en een menthol inhaler gebruikt...
Owh verkeerd begrepen, bedankt beertje. Dacht dat je nog minder mocht eten . Ben ook geen voorstander van medicijnen, zowiezo niet maar wegens mijn ziekte kan ik helaas niet anders. En af en toe heb ik zo'n hoofdpijn dat een beetje verlichting best fijn is. Vandaar mijn reactie op de paracetamol.a