Thanks beertje! @pijnstilling: voel me niet zo lekker vandaag...heb wel een paracetamol genomen..alleen jammer dat het maar bar weinig werkt..
Mooie echo pindakoek. Hier mocht ik van de gyn gewoon paracetamol gebruiken als ik pijn had. Mocht na mijn punctie tijdens de wachtweken max 8 per dag nemen. En nu blijkt het slecht te zijn. Maar merk dat er tegenwoordig veel wordt afgeraden, ook buiten de zwangerschap. Zo zou brood ook slecht zijn en bijdragen aan kanker en diabetes. En wat eten wij dagelijks, juist brood. En wat denk je van alle draadloze netwerken voor computers, zendmasten voor telefoon en televisie, die zijn ook slecht voor de gezondheid. Bellen met mobiel vertraagd de groei van je kindje in zwangerschap volgens een onderzoek. Dus weg die telefoon enz. Kan zo nog wel even doorgaan, vooral als je in de stad of omgeving rsndstad woont.
Maar dat os nou juist het probleem bij al die goedbedoelde adviezen. Ze roepen wat in het rond zodat elke zwangere peentjes gaat zweten maar niemand zegt vanaf welke dosering schade op treedt. Ik denk namelijk ook niet dat als je het alleen bij noodzaak gebruikt gelijk schade optreedt. En daarbij zeggen ze dat er een 'verband' is aangetoond. Dat interpreteren veel leken als oorzakelijk dus paracetamol leidt tot dit of dat. Maar het betekend niet meer dan er bij vrouwen die PCM gebruiken vaker jongetjes met teelbal problemen waren. Kan ook door WT anders komen hoor. Het houdt allemaal wat! Vanavond behang kijken bij praxis, deze week 50% korting op alle behang!! Komt dat even goed uit, Hopelijk zit er wat tussen voor de baby kamr. Vriend is met kerst twee weken vrij en wil vast beginnen met de baby kamer! !
Ik denk dat we met zn allen beter maar in een hutje op de hei kunnen gaan zitten met een bakkie rijst (alhoewel, rijst zal vast ook om wat voor reden dan ook niet goed zijn )... Ik hou me maar gewoon aan de adviezen van de VK, dus standaard dingen die niet mogen (rauw vlees enzo) en paracetamol als je echt iets nodig hebt... @babykamer: nog geen concreten ideeen (voel me bijna een beetje achterlopen bij jullie meiden, heb nog eigenlijk niks uitgezocht, laat staan gekocht ), wel een beetje op de Ikea site gesnuffeld, vind dat ze daar leuke kinderkamer meubelen hebben met een prima prijs, wordt of dat, of tweedehands, nog ff nadenken... nog wel een leuke tip: als je op www.etsy.com zoekt naar 'nursery wall decal' vind je super leuke muurstickers voor kinderkamers. Wel een beetje prijzig, maar ik ben er helemaal weg van
@babykamer wij hebben ook nog niks gekocht hoor! Wel al lekker wezen neuzen op internet. Wij willen ook een mooie muur sticker. Ideaal want ons kamertje is vrij klein en een behang met print os dan te druk, dus gaan voor egaal en dan een mooie sticker! Op Google intikken klein en lief muurstickers en dan eerste hi t die heeft super mooie
Hier ook nog geen concrete plannen wat kamer betreft. Basismuren worden cremewit, maar dat hebben we overal. Met 1 muur in kleur. Misschien de kleur die we bedacht hadden als ik nog niet zwanger zou zijn. Hebben een grijstint staan een een beetje blauw/groen. Maar kan ook nog veranderen. Gezien we ons hele huis moesten opknappen hebben we de verf al eerder gekocht, alleen die kamer is nog niet gedaan ivm tijdsgebrek voor de verhuizing. Daarna eerst andere dingen nog opgeknapt. Meubels totaal nog geen idee wat voor stijl. Hebben allerlei opties nog. In ieder geval wit of licht hout. Maar alles kan nog veranderen/ aangepast worden
Hoi dames, Ik zou graag hier gezellig meekletsen. Ik ben momenteel 8w5d zwanger. Mijn vriend en ik zijn zwanger geworden dmv icsi uiteindelijk poging 1 tp 4. Nu af en toe erg onzeker. We hebben al een echo gehad en daar was een mooi kloppend hartje te zien, 134 slagen p/m! Wel wat klachtjes, zware borsten, extreme vermoeidheid, stik chagrijnig en enorm veel plassen haha Lijkt me leuk om elkaars ervaringen hier te lezen! Liefs
@kirsten: welkom! niet dat je hier niet mee mag kletsen hoor, maar met 8w5d ben je toch in juli uitgerekend of reken ik nou fout?
Je bent welkom kirsten, maar het klopt dat je in juli uitgerekend bent. Ik ben nu ruim 11 weken en ben 28 juni uitgerekend. Dus aan jou de keus if je hier aansluit of in het topic van juli. In ieder geval gefeliciteerd en de onzekerheid blijft nog wel even denk ik. Nu ik tegen de 12 weken aan zit wordt hij pas iets minder
Hier ook fan van de muurstickers. Wil geen drukke muren en het liefst laat ik ze zoals Ze nu zijn. En dan dus aankleden met muurstickers. Wij hebben ons oog laten vallen op een boom met blaadjes en grappige uilen. En lekker goedkoop ook nog als je niet opnieuw behang. Voor een kleine 200 euro ben he al een eind op weg en behang is toch gauw duurder als t een beetje een goed behangetje is (anders gast mijn pa zeuren dat t niks is. Hij is namelijk behanger en goedkoop behang plakt waardeloos :-D)
Hier laten we de muren ook lekker wit, maar in plaats van muurstickers ga ik er zelf een wandschildering op maken. Ik schilder al sinds ik 12 ben en heb alle kleuren van de regenboog qua verf. Kost dus ook niet veel extra meer. Ga er acrylverf voor gebruiken, dat is op waterbasis en dus veilig tijdens de zwangerschap.
Kijk dat is mooi! Wou dat ik t kon haha maar ik hou t bij andermans creativiteit. Anders wordt t niks. Gewoon schilderen kan ik dan weer wel :-D
Ik ga eens even snuffelen op de sites met muurstickers. Ik ga een roomdivider kast plaatsen, en dan lijkt zo'n muursticker me perfect voor op de achterkant van de kast. Hier een heel vervelend hoestje te pakken, zo irritant. Ik word er helemaal gek van. Moeheid lijkt inderdaad minder te worden en misselijkheid gaat ook beter, eindelijk!
Hallo, hier al een tijdje even afwezig geweest door verjaardagsdrukte en mijn beste vriendinnetje die bevallen is van een zoon die direct weer is opgenomen in het ziekenhuis Hier vandaag precies 12 weken! Wat een zalig gevoel! hoewel ik afgelopen week al een stuk rustiger erin stond. begin nu echt te genieten van mijn zwangerschap omdat de angst voor een miskraam wel redelijk weg is geëbd! Aanstaande vrijdag (op mijn verjaardag) de echo voor de nekplooimeting en bloed prikken en daarna lekker een weekend weg met mijn lieve Man! zoveel zin in! Wat betreft spullen: Wij houden van luxe en mooie spullen, maar willen er vooral niet teveel voor betalen Ik ben erg goed in het speuren naar goede deals op internet. Zo heb ik zojuist een heel mooi matrasje gevonden dat van 100 nu voor 40 euro is afgeprijsd! Ook heb ik vriendinnen die al een baby hebben en me kunnen vertellen wat je echt nodig hebt en wat echt onzin is, mijn andere beste vriendinnetje vertelde ons zo dat de Aerosleep echt de grootste geldklopperij is, dus die laten wij zitten We hebben afgesproken om gewoon langzaam alles bij elkaar te sprokkelen, als ik een goede deal ergens vind dan kopen we het direct, en anders wachten we nog even. De mooie houten meubeltjes hebben we al voor een prikkie op marktplaats gekocht, maar andere dingen wil ik wel per se nieuw, dus dan moeten we even harder zoeken voor de juiste deal. Qua kamertje: Ik wil graag een muursticker of sjabloon ipv een hele muur met behang. Het is een nieuw huis en alle muren zijn fris gestuct, dus vind het zonde om daar behang over te plakken... kleuren beslissen we pas na 17 januari als we weten wat het wordt, bij ons mag iedereen het gewoon weten hoor kan het toch niet voor me houden Voor mijn verjaardag heb ik trouwens het Opperdepop kookboek van de AH gekregen, echt een superleuk boek met babyhapjes, als je van koken houdt is het echt een must om te hebben! nou ik ga weer wat doen fijne dag allemaal!
Zonnetje: Ik zit al op 15 weken hé,, dus er is nog hoop voor je dat het binnenkort minder wordt. Bij 12 weken was ik ook nog heel erg moe! Beertje: Ik vind eten op dit moment best moeilijk, juist omdat je zulke tegenstrijdige dingen hoort. In het ziekenhuis (Ik loop juist in het erasmus MC) zeiden ze juist tegen mij dat ik mij niet gek moet laten maken door alle info, omdat je dan op een gegeven moment niks meer kan eten. Ik ben ook geen voorstander van medicijnen tijdens zwangerschap, maar wanneer ik geen medicijnen gebruik is de kans groot dat mijn ziekte (ziekte van crohn) de kop op steekt en dat is veel gevaarlijker voor de baby dan mijn medicijnen. Ik word juist door mijn ziekte en medicatie extra goed in de gaten gehouden en mijn kindje ook. Ik krijg iedere 4 weken een echo en moet ook regelmatig bij mijn mdl-arts komen. Ook mijn bloed wordt wat vaker geprikt om bepaalde waardes te controleren. Ik gebruikte de medicijnen al voor ik zwanger werd van mijn dochter en ik kan je zeggen, ze doet het onwijs goed! Anna: Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik te horen dat paracetamol niet heel erg was, vooral als het zo nu en dan is. Vaak slikken zou inderdaad niet goed zijn. Bij mij helpt nog altijd tegen hoofdpijn koffie het beste. En toen was een kopje koffie volgens mijn gynaecoloog een beter idee dan een paracetamol, dat wel! Pindakoek: Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat! Eki: Met alleen rijst eten we weer te eenzijdig! (HIHI) Met 12 weken voelde ik ons kindje bewegen, meerdere keren, maar daarna werd het rustig. Waarschijnlijk door alle drukte. Gisteren zat ik rustig aan tafel en voelde ik gelukkig weer beweging, deed mij erg goed, want ik merk dat ik toch onzeker geworden ben, ondanks dat ik met 12 weken een mooie echo had. Best raar om mee te maken, bij mijn dochter had ik een onbezorgde zwangerschap en nu ben ik veel banger dat het verkeerd kan gaan. Waarschijnlijk door de miskraam die ik in juli gehad heb. Ik denk wel dat nu er meer beweging komt en zeker als ik in de kerstvakantie wel ga groeien dat het beter zal worden.
Hoi meiden, Ik voel nog niks in mijn buik hoor (behalve mijn darmen dan). Ik ben ook gestopt met artikelen lezen over welke dingen je niet moet eten als je zwanger bent... Ik houd me aan de dingen die de vlos zegt en dan zal het wel goed komen. Ook denk ik dat als je gewoon eet, je kind later ook beter tegen dingen kan. Ik heb laatst geinformeerd bij de vlos en de apotheek en die zeiden dat af en toe een paracetamol gerust kan. Over 1.5 uur mag ik eindelijk weer spieken naar onze krummel haha. Vanmorgen al wat boodschappen gedaan zodat de tijd sneller ging.
Wat grappig, ik lag van de week in bed en toen voelde ik opeens een soort veeg in mijn buik, een heel vreemd gevoel wat ik niet kon plaatsen, toen dacht ik nog dat het nooit de baby kon zijn omdat het veel te vroeg is, maar nu denk ik dat het misschien toch die kleine is geweest... nou ja, ik heb het sindsdien niet meer gevoeld, dus het zal wel niet kan niet wachten tot over een paar weken dat ik het echt goed kan voelen! lijkt me zo bijzonder!