Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nonma
    het zou heel goed kunnen hoor, ik sprak het met de 12 weken echo ook uit tegen de gynaecoloog en die zei dat het inderdaad zo kon zijn.
    Ze zei dat dunnere mensen het vaak eerder kunnen voelen.
    Ook is dit mijn 2e kind, waardoor ik weet wat ik kan verwachten en ja, het is heel speciaal... maar ook heel afleidend, hihi.
    Zit je in vergadering, volg je helemaal niet wat er gezegd wordt doordat je zit te genieten van de bewegingen in je buik.

Bij mijn dochter voelde ik bewegingen met 15 weken en mijn man kon haar voelen met 18 weken. Maar het is heel verschillend en het komt ook heel vaak voor dat het later pas is.

2. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hoi dames,

Ook ik lees heel vaak mee maar ik vind het hier nogal moeilijk bij te houden met zoveel dames *schaam*

@meubeltjes ; wij hebben een hele mooie nette babykamer van marktplaats weten te scoren , voor 85 euro !! Kast commode en bedje. Ook een aankleedkussen. Om het aankleedkussen koop ik gewoon nieuwe hoezen en voor in het bedje kopen we nieuwe lakentjes en een nieuw matrasje.
    Verder ook een complete kinderwagen en maxi cosi van marktplaats :) voor 80 euro! Ook koop ik dus nieuwe hoezen voor de maxi cosi en kinderwagen :)
    Scheelt wel even en niemand die het ziet hoor, staat niet mer grote letters TWEEDEHANDS of MARKTPLAATS op die spulletjes :)

@Pindakoek, wat fijn dat het zo goed gaat met pindaatje!! Ben blij om dat te lezen!

Verder ben ik nu halverwege de 14e week en al een behoorlijk buikje ( al zeg ik het zelf! ) wij tellen af tot de 27ste , geslachtsbepaling !!!

3. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam

Haha, wat goed zeg! :) nog zo'n koopjesjager:) jullie hebben qua kamer nog beter gedaan dan wij, dat was nog 180 euro, maar voor kast commode en ledikant vond ik dat nog een koopje:) Kinderwagen wilde ik wel graag nieuw, en die hebben we gekregen. Maar je hebt gelijk, Niemand die het ziet! ik zal ook zeker nog meer spulletjes via marktplaats kopen! (box, babyfoon, kinderstoel etc) prima te doen! :D

ik heb ook echt al een buikje, ik kan echt goed voelen dat het niet meer achter mijn schaambeen zit... leuk toch:)

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Volgens zijn we nu allemaal wel in de 'veilige' zone hé? :)

Vandaag naar interieur winkel geweest en wat behang boeken gescoord! Gister v ij de bouwmarkten geweest maar dat was echt huilen met de pet op. Wat een troep zeg! Kon echt niets leuks vinden. Dan maar op de wat duurdere tour. En ik moet zeggen ik heb al heel wat leuks gezien! Nu maar hopen dat vl daar ook zo over denkt hihi.

Ik voel ook echt al een bubbeltje boven m'n schaambeen zitten. En het lijkt ook al wel te zien. Heb van mezelf ook best en buikje maar nu zit er echt zo'n zwanger buikje als jullie snappen wat ik bedoel haha.

Fijne avond!

5. pooh85

pooh85 Bekend lid

15 okt 2012
    742
    0
    0
    Noord-Brabant
    jaaaa echo was goed! beebje is kampioen kopje duikelen haha.

Bijgevoegde bestanden:

6. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik zit officieel nog niet in de veilige zone. Ben vrijdag pas 12 weken, maar ik begreep dat de kans dat het nu nog mis gaat net zo groot is als na de 12 weken. (ben 28 juni uitgerekend, dus wel een van de laatste deze maand).

Ik heb helaas nogal wat vetrolletjes, dus is moeilijk te zeggen of ik al een buikje krijg, gezien ik die altijd al heb. Hoewel mijn broeken wel strakker worden en je in een positiebroek echt een buik heb wat niet alleen de vetrollen zijn.
    Maar merk wel dat mijn darmen erg opgezet zijn.

Hier verder druk met werken.

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Pooh ziet er goed uit! Die van mij wordt ook een voetballertje denk
    Mooi he om het zo te zien spartelen :)

Zonnetje ja dat lijkt me ook, ik ging er eigenlijk ook al een beetje van uit nadat ik met bijna 9 weken een goede echo had.

8. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    @ pinda fijn dat de echo goed was en bijna de eerste 12 weken voorbij.
    @ Pooh mooie echo
    @ Zonnetje je bent er ook bijna:D

Hier de grote dingen ook via marktplaats gekocht. Er zit wat gebruikers schade op maar in zo'n lichte maten dat als je niet weet dat het 2de hands is dan zie je het ook niet.
    we hebben zelfs kleedjes via marktplaats gekocht.

Ik heb ook een buikje van mezelf maar hij is nog niet echt aan het groeien. ach komt vanzelf

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Pooh85: mooie echo!

10. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Kan niet meer slapen...:(, dus dacht kijk even op ZP :D

@Pooh: mooie echo! al een echt mensje he ;)
    @Zonnetje: de kans dat het nu nog mis gaat is echt heel klein, wel een lekker gevoel :) ik heb ook vet rollen hoor dus bij mij zie je ook nog niets haha :p

@Spulletjes: hier ook een koopjesjager, heb echt leuke kamertjes gezien op marktplaats...maar wil eerst het geslacht weten ;) Heb ook positie kleding gezien daar, ben nu in onderhandeling over een broek :D

Gisteren ook een afspraak gemaakt voor de combinatietest, volgende week dinsdag en meteen € 150 betalen (ketjing..!)..achja vind het maar raar waarom het niet voor iedereen vergoed wordt en alleen voor vrouwen boven de 35/36...

11. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Inderdaad mooie echo pooh.

Meubels kijk ik wel op marktplenaats, maar eigenlijk kan ik het nu nog niet kwijt, gezien de babykamer nu nog geheel opgeknapt moet worden (lees, muren glad maken, plafond nog gaatjes vullen en schilderen, deur en deurpost schilderen en laminaat leggen. Dus eerst maar dat doen en dan pas spullen gaan zoeken.

Hier zie je wel een beetje een buik, vooral in een positiebroek. Dus naar mijn werk nog maar even de gewone spijkerbroek. Collega's weten het wel maar cliënten niet.

Wij doen geen combinatietest, waren hier eigenlijk al snel uit.
    Keus heeft ook te maken met de weg om zwanger te worden.
    Gezien we meer dan 5 jaar bezig zijn geweest voor dit wondertje konden we het niet over ons hart verkrijgen dat we de zwangerschap zouden afbreken als het niet goed zou zijn (verloskundige heeft wel even snel naar het nekje gekeken wat er op het eerste oog goed uit zag). Dus waarom zouden we dan een test doen en hier geld voor betalen wat we ook aan wat anders kunnen besteden. Dus vandaar de keus om geen combitest te doen.

12. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik kreeg voor de combinatietest nog 100 euro terug van de verZekeraar. Als je goed verzekerd bent is dat vaak nog zo. Dus zeker de moeite waard om te kijken. Hier was t 100 euro op de combi of anders een andere extra echo (bijv pretecho)

13. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ik krijg maximaal 150 euro terug (AV Top Z&Z) voor de combinatietest, dus zeker de moeite waard! maar anders had ik het ook gedaan hoor.. Ik ben er zelf niet uit dat ik de zwangerschap zou afbreken, vooral omdat dat dan pas in week 15/16 zou gebeuren, dat gaat me te ver. Maar stel dat er iets aan de hand zou zijn, dan kunnen we ons daar wel nog een half jaar op voorbereiden, zo'n kindje heeft toch andere zorg nodig... ik ben graag voorbereid:)

14. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik kreeg vanuit de verzekering alleen de termijn en 20 weken echo vergoed. Maar dat was zeker niet de reden om het niet te doen. Ik sta nog steeds voor de volle 100% achter die beslissing. Wat trouwens niet wegneemt dat ik me geen zorgen maak hoor. Maar dat had ik blijven doen, zelfs na een goede uitslag.

Waar ik gister trouwens laat achter kwam was dat ik op 12-12-12 precies 12 weken zwanger ben haha!

Ik voel me vandaag niet fit... Hopelijk zet het niet door en word ik niet ziek want daar heb ik echt geen zin in!

15. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam

Hilarisch! ik dus ook:) helemaal niet bij stil gestaan:) funny!

16. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb helemaal niks hoeven te betalen voor de combinatietest. Ook niet voor hoeven te schieten ofzo, is gewoon meteen door de verzekering betaald. Ben bij CZ verzekerd, aanvullend.

17. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Beertje: haha wat grappig zeg 12 weken op 12-12-2012 :p
    @Rubi: wat raar dan dat je het vergoed hebt gekregen? Mmmm toch maar even nog naar de vergoedingen krijgen, betaal niet voor niets 130 euro per maand lijkt me...:(

18. Nicci1982

Zo wij weten wat t wordt :-D
    Zoals iedereen al dacht en verwacht had gaat t een jongen worden.

19. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Nicci: wat leuk, gefeliciteerd! wel vroeg dat jullie het weten

20. Nicci1982

Geslachtsbepalingsecho gedaan omdat we t al eerder wilde weten. Soms worden die al met 13/14 weken gedaan. Maar 16 weken is heel normaal voor geslachtsbepalingsecho. Nu 20weken echo de bevestiging. Al zal t niet meer veranderen. Ze was heel zeker.

Deel Deze Pagina