Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Haha nou nicci je zal de eerste niet zijn waarbij het bij de geboorte toch net ff anders is dan gedacht! ! :) al denk ik ook wel eerder dat t een bakerpraatje is haha

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Haha heb nog 2 bevestgingsmomenten. En ze was zo overtuigd dat t bijna niet anders kan. Ze heeft t uit alle hoeken goed bekeken :-D
    En iedere x weer ; kijk en daar hangt t piemeltje.
    En als ze t fout hebben dan is t vaak als ze zeggen dat t een meid wordt. Omdat de piemel ergens verstopt zit. Zou niet goed zijn als ze bij je dochter iets zien hangen haha

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    maar het bestaat! Ik onthield niet veel tijdens lessen klassieke culturele vorming maar wel de zin: een hermafrodiet heeft een lul en een tiet!

Maar dat is alle gekheid op een stokje uiteraard :)

Wel stoer hoor een jongen. Ben stiekum ook heel erg benieuwd naar geslacht van onze beeb :)

4. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaytjuh:
    Dan heb ik één teleurstelling voor je, als je borstvoeding geeft mag je niet dieeten. De stoffen die vrijkomen, komen ook in de moedermelk en zijn niet goed voor je kindje.
    Bekijk nou maar eerst hoe het allemaal loopt, wie weet ben je één van de gelukkige die vrij snel haar figuur weer terug heeft.
    Ik ben in mijn vorige zwangerschap in totaal 24 kilo aangekomen. Na de bevalling vrij gauw 14 kilo kwijt en daarna geleidelijk aan de rest kwijt geraakt.
    Nonma: gefeliciteerd met jouw verjaardag! Valt best mee hè 30 worden.
    Nicci: Wat leuk dat je al weet wat het wordt! Ik mag volgende week dinsdag weer even spieken, ben dan 16 weken. Ik hoop dat ze ons dan ook al iets kunnen vertellen!
    Bij mijn dochter zei de gynaecoloog met 17 weken dat ze het vermoeden had dat het een meisje was.

Ik ga lekker slapen nu, praat later wel weer bij!

5. Nicci1982

Beertje: is toch logisch dat je t wilt weten. Welk mens op aarde is niet nieuwsgierig haha. Vind t knap als je tot t eind volhoudt dat je niet wilt weten. Wij zouden dat niet kunnen. T is ook heerlijk om iedereen te kunnen vertellen dat we een zoon krijgen. Minstens net zo leuk als vertellen dat je zwanger bent :-D
    En vind t feit dat je kindje gezond geboren wordt en er dus is op dat moment ook al groot nieuws om te vertellen. Zelf vind in t ook nooit zo heel interessant op dat moment om te weten. Ben wel altijd nieuwsgierig naar de naam en grootte en of alles goed gegaan is.
    Daarom mag iedereen t nu ook van mij weten.

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja wie weet zwichten we alsnog bi j de 20 weken echo. We gaan het mee maken. Net lekker positie mode geshopt! Wat zitten die broeken lekker! Tas vol met leuke dingen :)

7. Nicci1982

Ja echt lekker he. Heb nu ook t een en ander. Wil mijn zwangerschapsbroek niet meer uit :-D Volgende week weer ff shoppen. Moet toch in de binnenstad zijn voor de tandarts dus kan ik gelijk ff shoppen.

8. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Nicci: jeej nu kun je gericht gaan shoppen :)

Vandaag precies 12 weken, whoehoe!! wil ook stiekem al weten wat het gaat worden ;) zal as dinsdag als ze die combinatietest doen kijken of er liggend een goede foto gemaakt kan worden, dan zet ik hem op het grote NUB topic hihi :D

9. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Ik pas nog in al mijn broeken, heb al wel 2 zwangerschapsbroeken gehaald en heb nog een paar broeken en rokjes gekregen :)

10. Nicci1982

Ha maar kon niets leuks vinden. Alles een beetje saai :(

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Positiekleding: ik heb vorige week een mooie spijkerbroek mogen uitzoeken van vriendlief.
    En van de week stond een vriendin voor de deur met een tas vol broeken. Ongeveer 12 stuks en een rokje!
    Pas ze allemaal!! Echt super fijn!
    Een paar spijkerbroeken, een zwarte broek en wat zomerbroeken! Wel beter!! :)

12. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wat is het stil dames? Iedereen een fijn weekend gehad? Ik heb gister de hele dageen rot fgevoel in m'n buik gehad. Continu een zeurend gevoel, vandaag is het weer over maar ga het toch even aangeven bij de vk vanmiddag. Misschien moet m'n urine wel op kweek lijk ook wel veel te moeten plassen.

Aan de andere kant is het miss wel groeipijn? Iemand hier ook al last van gehad? Maakte me gelijk weer zorgen want op internet leest je dan over weeën en zo.
    Bah wat een gedoe..

13. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier een druk weekend gehad en ik merk dat ik toch vaak moe ben en dan weinig op zp ben.
    Hier ook berichtje van schoonzus dat ze nog zwangerschapskleding heeft, maar die droog weinig broeken en vooral leggings met jurken. De broeken die ze heeft zijn denk ik te groot of te klein. Dus ben bang dat ik er weinig aan heb. Evt nog wel wat shirtsjes en een buikband als het mijn maat en smaak is.

Hier ook soms last van buik hoor. Kan zoveel zijn. Kan groeipijn zijn, maar ook je darmen. Je bent wel gevoeliger voor blaasontstekingen, dus evt laten controleren inderdaad.
    En zal voor zekerheid gewoon even bellen voor geruststelling.

Ik merk dat als ik veel buk in korte tijd dat ik dan last krijg van buik, voormoed dat het de banden zijn, maar voelt ook beetje zeurderig aan. En soms als steken.

14. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja ik moet vanmiddag toch op controle dus dacht vraag het dan meteen. Net als m'n heupen die steeds meer last geven..

Met bukken heb ik ook last idd, zit toch al iets inde weg daar beneden.

15. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Hallo lieve dames!

Bedankt voor alle felicitaties! Ik heb een heerlijk quality time weekend gehad met mijn lieve Husband! Het begon vrijdagmiddag met de echo. Deze was helemaal in orde! Nekplooi was 1,7 mm dus dat ik keurig. De uitslag van de bloedtest volgt deze week zeiden ze, dus dat is lekker vlot, maar ik verwacht toch dat dat wel goed zit...

hieronder nog even een fotootje van de kleine spruit, hij lag lekker te slapen met zijn neus naar beneden, we hebben het hartje horen kloppen, heel bijzonder! We konden niks zien tussen de beentjes, wat mij nog meer de indruk geeft dat het een klein meiske is:D ik heb van mijn werk een echobon gekregen, dus ik ga zometeen een nieuwe afspraak maken voor geslachtsbepaling, ik probeer het iets eerder te plannen, ben zo nieuwsgierig!! en dan doen we met 24 weken nog een uitgebreide 3D echo, zo leuk!

@kleding: ik heb al een broek van de Hennes, die draag ik ook al want het zit lekker makkelijk om mijn buik. Ik heb ook een jurk en een rokje, maar die zijn nog veel te groot zonder echt dikke buik. En ik heb afgelopen weekend een jurkje van Noppies gekocht, die kan ik wel al aan! gewoon een basis zwart jurkje, maar erg fijn!

Bijgevoegde bestanden:

16. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    mooie foto nonma en altijd leuk al die echo's.
    Hier 1,5 weken geleden voor het eerst het hartje gehoord, klinkt heel bijzonder. En toen heb ik het ook voor het eerst zelf gezien. Echo's daarvoor waren klein scherm en beetje rare hoek, dus zag ik het nooit.
    Die van ons ligt altijd op de rug.

@beertje: klinkt als last van bekken/banden. In dat gebied veranderd er nu een hoop.

Ik draag mijn positiebroek vooral thuis en op vrije dagen. Mijn collega's weten het al. Maar de clienten waar ik kom niet. Maar mijn broek gaat steeds strakker zitten, manlief zei gisteren dat ik nu echt 2 hobbels heb (1 van buik en 1 van maag). Altijd al beetje opgezet maaggebied gehad, maar is sinds zwangerschap erger.
    En buikje begint ook te bollen. Vind het nu wel jammer dat ik niet slank ben en je een mooi duidelijk zwangerbuikje ziet. Maar helaas niks aan te doen. Kilo's gingen er echt niet af door de behandelingen met hormonen. Kwamen er alleen maar bij.
    Vind het lastig om nu te bekijken of ik kleding ga kopen of eerst even afwacht of ik de broeken pas die ik krijg.
    Maar heb zelf normaal maat 44 en soms 46. En de broeken zijn maat 42 en 48. Dus denk dat het niet gaat passen.
    En om in een rokje of jurkje te gaan werken zie ik ook niet zitten. Ik ben verpleegkundige in de thuiszorg, maar doe helpen bij wassen, aankleden en steunkousen aandoen. Waarbij je dus veel moet bukken en op de grond zit. En dan vind ik een jurkje of rokje niet zo charmant.

17. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Hier staan de zwangerschapskleren nog op zolder, heb ze nog niet nodig, al zie ik al best wel een buikje. Ik moet denk ik wel wat bij kopen, want ik ben straks in het voorjaar hoogzwanger en bij mn vorige zwangerschap juist in de winter.

Hier na een paar dozen tillen vrijdag, de hele dag een rotgevoel in mn buik gehad, zijn denk ik echt die banden.

18. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Nonma: wat lief om zo te zien he ;) fijn dat de nekplooi iig goed was, hopelijk de bloedtest ook!

Hier erg veel last van zuur wat omhoog komt. Heb vanochtend al lopen overgeven..kwam alleen maar zuur uit omdat ik nog niks gegeten had..bleeh...
    Morgen de combinatietest, schoonmoeder gaat mee want vriendlief moet werken..en ze is helemaal opgetogen..wel leuk als je schoonmoeder zo meeleeft haha :)

19. Nicci1982

Hier ook rond die periode veel buikpijn gehad. Iedere keer een paar dagen lang. Volgens de vk was t gewoon pijn van r groeien of dat je te veel hebt gedaan. Iig niets om je zorgen over te maken.

Hier gisteren ook erg druk geweest. Zolder( berghok) deels uitgemest en veel weggegooid. Logeerkamer en pc nu naar zolderkamer verhuisd dus veel lopen slepen. De babykamer is nu praktisch leeg. Kunnen we mooi aan de slag aan het begin van het jaar. Nu de schuur en berghok op zolder ondervraagd dak nog even uitmesten. Dan dan de grote schoonmaak langzaamaan gaan beginnen. Wel lekker hoor met t einddoel in gedachten.
    Moet wel zeggen dat ik gisteren en vandaag goed voel dat is te veel gedaan heb. Ben gewend om flink mee te helpen en te sjouwen maar trek t nu minder goed. Voel me net een oud wijf en overal pijntjes enzo. Moet me er maar bij neerleggen dat t zo de komende maanden zal zijn.

20. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Zo net weer terug van de vk! Hartje weer even gehoord en volgens de vk was ie erg beweeglijk haha. Resultaten bloedonderzoek ook terug gehad, alles goed alleen ben wel rhesus c negatief?! Vk kon niet echt zeggen wat dat voor gevolgen had alleen dat er mogelijk antistoffen tegen kindjes bloedgroep gemaakt worden maar dat die kans heel klein is en ze er enig nooit iemand mee os tegengekomen die er problemen van ondervond. Het is minder erg dan wanneer je rh d neg zou zijn ofzo... hoefde me er iig geen zorgen om te maken alleen met 27 weken nog een keertje bloed prikken.

Volgende afspraak is 16 januari :)

Deel Deze Pagina