Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam

Mijn buurvrouw heeft dat ook en volgens mij krijg je een soort prik om te zorgen dat die antistoffen niet worden aangemaakt, ik zou het even goed uitzoeken als ik jou was, het kan best vergaande gevolgen hebben namelijk, begreep ik van mijn buurvrouw die zelf ook verpleegkundige is...

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja je krijg die prik alleen als je Rhesus D negatief bent. Heb net al even op de site van RIVM gekeken en daar staat dat je een extra bloed onderzoek krijgt en als je dan antistoffen blijk aan te maken je extra controles krijgt want voor rhesus c bestaan nog geen prikken... maar gelukkig stond er ook dat het zelden schadelijke gevolgen heeft.

3. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam

Ooh gelukkig:)

4. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij kwam er hetzelfde uit beertje! Maar hoefde me er ook geen zorgen om te maken, blijkbaar controleren ze hier pas sinds een jaar op, dat zei de gyn. Daarvoor wist je het gewoon niet als je het had.

5. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    nonma: hihih wat een leuke echo, en idd je ziet hem of haar omgedraait liggen, hoop wel dat het nu zo is in je buik en niet straks een dagslapertje heb en een nachtbraker in de nacht...

beertje: die pijnen heb ik zo nu en dan, maar tot nu toe goeie echo's gehad ik mag van geluk spreken heb elke week een echo tot afgelopen vrijdag, nu deze week niet en dan volgende week de spannende week en dan mogen we weer kijken en dan vrijdag de cerclage eromheen.
    Maar ook dat plassen heb ik ook nog steeds erg veel en vaak, maar ben zelf gevoelig voor uwi maar weet dat het niet zo is want heb dan andere bijkomende klachten.. laat je niet gek maken door internet hoor en vertrouw gewn op je lichaam de je VK, bellen als je iets niet vertrouwd;)...

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja dat zei de vk ook tegen mij! En ze zou niet verbaasd zijn als het over 2 jaar weer uit het zwangerenpakket gehaald wordt omdat er toch niks uitkomt verder. Dus zij was er heel luchtig over dat stelde mij ook wel gerust. Verder alle bloeduitslagen even bekeken, vind ik toch wel leuk omdat ik in m'n werk dagelijks met lab uitslagen van anderen bezig ben. Nu eens even kijken hoe het er bij mij voorstaat :) Keurige bloedsuikerwaardes dus geen diabetes, jeuj!

@kaytjeh: spannend hoor die cerclage, gebeurt dat onder verdoving of wordt het gewoon zo bij de HA gedaan? Fijn dat ze tegenwoordig dit soort technieken hebben he!?

7. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    @ nonma fijn dat de nekplooi goed was.

Hier veel last van steken en soms een zeurend gevoel. Dit zijn mijn banden. Gister een groter rondje gewandeld met de hond maar dit vonden mijn bekken niet echt prettig.
    Dit merkte ik pas ook al met wandelen toen heb ik maar heel kort gewandeld omdat het niet fijn was.
    Sinds vanmiddag echt koppijn dus ze lekker op de bank liggen en dan vroeg naar bed.

Gelukkig word 1 groep morgen opgedeeld en staat er geen invaller voor de groep. Ze worden altijd heel druk van invallers en het kost mij dan altijd zoveel energie om ze rustig te krijgen en te houden.

8. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Hier vanmorgen de combinatie test gedaan, nekplooi was goed 1,8..nu nog wachten op de bloed uitslag. Kindje was erg beweeglijk ..zo mooi om te zien helemaal verliefd ;):D

9. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam

Wat fijn! leuk he:) ik vind het iedere keer weer zo bijzonder! gefeliciteerd Pinda met de mooie echo! :)

10. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag weer een echo gehad en alles was gelukkig goed!
    De gynaecoloog was zelfs heel erg positief en zei dat het er allemaal heel erg goed uit zag.
    Zo ga ik mijn kerstvakantie wel heel goed in!
    Ze heeft ook mijn wond van de keizersnede nagekeken, ook via de echo aan de binnenkant en dat zag er gelukkig ook heel goed uit.

Ik heb de echo vandaag gefilmd, eens een andere manier om de echo te bewaren.

Nu op naar de 20 weken!

11. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Wat fijn Micha! Weten jullie ook al wat het wordt? Of willen jullie dat niet weten? :)

12. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag bij de VK geweest alles goed baarmoeder zit nu al op navelhoogte maar ze zei dat het nu wel rustiger gaat en op een normaal schema kom te liggen! Fototje van gisteravond 15w 5 dagen
    en net een onwijs mooi behangetje gezien in het nieuwe behangboek van onszelf stars, zilvergrijze en witte sterren en een grijs, zilvergrijs boerenbont patroon !

Bijgevoegde bestanden:

13. AnnaC78

AnnaC78 Actief lid

12 jul 2012
    192
    0
    16
    Vrouw
    Overijssel
    wow nummertje 4 wat heb jij al een mooie buik. Ik zie dat we even ver zijn. Mensen die het weten zien wel een heel klein beetje iets bij mij als ze goed kijken, maar verder nog niets te zien :( Komt nu hopelijk snel, lekker pronken met mn buik :)

14. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Welk behang is dat nummertje 4? Wij zijn ook op zoek. En ik wil beetje in de zwart, wit zilver tinten werken.gisteren internet al afgezocht.
    Fijn dat alles goed was bij de vk.
    Ik mag vrijdag weer naar de gyn.

15. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de link, in het echt komt het veel beter uit ik zou even zoeken bij een behang winkel in de buurt of ze het boek hebben.
    013. Onszelf Stars | Onszelf Stars | 123kinderbehang en de BB 030. Onszelf Stars | Onszelf Stars | 123kinderbehang
    Ik vind ze erg leuk en hoop dat mijn man het ook mooi vindt !;)

16. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Jeetje Nr4 wat een buik al! :) weet je zeker dat het er geen 2 zijn? :p mooi hoor:) bij mij is er ook al best een buikje te zien, ik zal vanavond eens een foto maken!

zojuist moest ik niezen, en een enorme krampscheut in mijn baarmoeder, ik neem aan dat dit de fameuze bandenpijn is? :D

17. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Beertje:nee wordt in het zh gedaan en moet dan een dag blijven of twee..
    Onder ruggenprik en of narcose maar heb toch maar voor de ruggenprik gekozen is beste voor het kind..
    Jaaa tis erg spannend nog een weekie...

Nummertje 4 jeeetje wat een buik:-0.. Maar al nummer vier zeggen ze vaker he als je al een zw heb gehad dat de buik sneller na voor komt..

Ben wel benieuwt naar nog meer buikfotos van hier:p

18. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Nonma: bedankt :D ik voel mijn buik ook als ik hoest of nies
    @Nummertje4: zooww wat een buik al zeg :$!! Bij mij valt er nog niks te zien :p

19. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Num4 heel leuk behang, die ga ik onthouden.
    En opzoek naar een behangboek. ;). Bedankt voor de tip.

20. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soow mooi buikje al nummertje4! Bij mij zie je het ook al aardig :)

Even een vraagje trouwens, weet niet of andere hier ervaring mee hebben, maar vanmorgen lag ik nog in bed en dan probeer ik wel eens mijn baarmoeder te voelen, wat me nog niet echt gelukt is... Maar vanmorgen voelde ik net onder mijn navel, toen ik daar zachtjes drukte, een soort van hardere bobbel zitten die meteen wegschoot daarna. Was dus te snel om het echt goed te kunnen voelen, maar zou dit de baby kunnen zijn?

Mijn placenta ligt aan de voorkant, dus ik voel verder nog niks bewegen of trappen, maar dit voelde echt alsof ik iets aanraakte dat meteen wegschoot.

Deel Deze Pagina