Juni 2013 uitgerekend.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Romy1980, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @pindakoek: ik zou een bloedonderzoek vragen van de suikerwaardes over langere tijd. Dan kijken ze naar de afgelopen 3 maanden over de gehele dag gezien. Hebben ze bij mij standaard gedaan en geen nuchtere ochtendwaarde.
    Dat is namelijk een momentopname en als je de vorige dag net wat meer op hebt kan dat al van invloed zijn.
    Maar als het in de familie zit heb je wel meer kans inderdaad. En ook met overgewicht.

Maar met voedingsadviezen kan je ook nog een eind komen.
    En daarom ook het advies om extra water te drinken. Dan zakken de bloedsuikers ook wel wat mee.
    En ik weet niet of je veel fruit eet (meer dan 2 stuks per dag), daar zit bijvoorbeeld ook veel suikers in.

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Zonnetje dat prikken ze volgens mij standaard bij bloedonderzoek als je zwanger bent. Bij mij was m'n niet nuchtere bloedsuiker 5.4 en de hbc1a waarde iets van 4. Maak je in ieder geval niet te veel zorgen pindakoek want alhoewel je het natuurlijk beter niet kan hebben zijn er een hoop oplossingen voor zoals dieet. Maar gezien je familiare belastbaarheid en duur van zwangerschap lijkt dit meer op diabetes type 2 dan zwangerschap diabetes. Dat ontstaat meestal pas na 24 weken.

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Lekker geshopt vandaag

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      38,7 KB
      Weergaven:
      31
  4. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    haha jeetje nicci, dat is een hoop! wel super schattig plaatje zo!

@pindakoek, wel wat minder goed nieuws inderdaad, maar gelukkig kunnen ze er een hoop aan doen!

Hier ineens weer enorm moe vandaag, echt extreem, zal blij zijn als ik zo in de bank kan neerploffen

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Leuke spulletjes! Wij hebben vandaag het behang opgehaald en een kast gekocht :)

6. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    @ pindakoek wat een vervelend hopelijk is het bij de volgende keer prikken wel allemaal in orde.

@ nicci je hebt idd flink geshopt vandaag

Hier vanmorgen flink wat plannen.
    Tegen 1 uur kwamen we er achter dat de wc weer niet weg liep.
    Donderdag avond was dit ook al zo en gebeurd wel vaker bij teveel regen. Vandaag zijn we op onderzoek uitgegaan. wat tegels uit de voortuin en graven naar het erfscheidingsputje. Deze zat vol met rotzooi. het stonk super erg. Nu bleken er wortels in het putje gegroeid te zijn net voor de gemeente pijp. Alle wortels weg gehaald en het loopt allemaal weer weg. Daar ging helaas onze middag. gelukkig hebben we vakantie en kunnen we komende week nog vanalles doen.

7. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Zo Nicci! Dat ziet er leuk uit:) heerlijk he, geld uitgeven voor je kindje:)) Wat een schattige dingetjes zeg:) leuk dat dekentje met die sterren!

Wij hebben ook 'geshopt' Hebben een box, een babyfoon en een wipstoeltje gekocht!

qua grote meubelen hebben we nu wel zo'n beetje alles... nu echt nog 4 weken wachten op de geslachtsbepaling, en dan ga ik ook echt los:D

8. Nicci1982

Kamer is hier ook al besteld incl box, autospullen, kinderwagen en wipstoel. Dus nu los met kleding en aankleding.
    Dat dekentje met sterren is dus onze aankleding. In deze lijn schaffen wij alles aan. Dus van kruikenzakken tot waskussenhoes en dekens en decoratie. Helaas wel een dure lijn maar kon t toch niet laten :-D

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nicci: leuk al die spullen! Lekker hoor shoppen!! :D

Hier gaan we ook pas shoppen als we t geslacht weten.
    En we hebben nog heel veel van ons zoontje.
    Vind wel jammer dat ik nog niks kan kopen!!
    Heb er zin in!!

10. Nicci1982

Dat had ik ook. Daarom hebben we gekozen voor een geslachtsecho met 16 weken :-D
    Sinds die tijd ga ik ook helemaal los terwijl ik eerst op de 20 weken echo wilde wachten.
    Mocht t misgaan dan hebben we in ieder geval nog veel plezier gehad aan t shoppen etc.

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij gaan ook de geslachtsbepaling doen tussen 16 en 17 weken.
    Maandag bellen wanneer we terecht kunnen!
    Hebben jullie een gewone echo gedaan? Of 3d/4d?

Bij de 1e begon ik al met shoppen toen we met de pil stopte hihi
    Gelukkig zelfde maand zwanger
    Maar is toch leuker als je weet wat het word
    Heb ook zo'n zin om behang en verf te gaan uitzoeken!

Jullie al ideeen voor behang enzo?

12. Nicci1982

Hier gewoon een normale 2d gedaan. Was puur een geslachtsecho. De pretecho willen wij met 24 weken ongeveer doen. Ze zeggen dat je tussen de 24 en 28 weken t mooiste resultaat hebt.

De kamer is al behangen en veranderen we niet. 3 muren zijn licht, net van het wit af. En 1 wand is om en een baan behang donker en lichter bruin. We willen wel nog muurstickers plaatsen. Dat wordt waarschijnlijk een boom met uilen. Maar dat zien we na de levering van de meubels (half februari) wel. Dan weet ik ook hoe alles komt te staan en vind ik het makkelijker te bepalen wat wel nog willen.
    En de aankleding wordt dus lichtblauw met grijze sterren.

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Leuk! Wij hebben bij ons zoontje ook een mooie grote boom als muusticker
    Met konijnen onder bij de stam, en gekleurde vlinders in en rondom de boom
    Erg leuk!
    Volgende week gaat t er wel af (na bijna 2jr) en komt er behang van stoer!

14. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicci:
    Wauw, wat heerlijk geshopt! Leuk hè! Zeker nu je weet wat het wordt.
    Pindakoek:
    Ik hoop dat de volgende waarde een stuk lager is. Probeer je niet al te druk te maken en goed naar de adviezen van de artsen/ verpleegkundigen te luisteren.
    FB1984:
    Wanneer is jouw zoontje geboren? Volgens mij schelen onze eerste erg weinig. Mijn dochtertje is op 22 maart 2011 geboren.

Vandaag zijn we begonnen met de nieuwe kast van mijn dochtertje in elkaar zetten. Hij is nog niet af, omdat mijn man ook nog andere klussen moest doen, waarvoor mijn vader kwam.
    Maar eigenlijk is het een kwestie van een paar schroefjes en de deuren er in en hij is klaar.
    Nu nog een discussie met mijn man over waar de kast moet gaan staan en het is echt klaar.
    Als dit klaar is ga ik verder met de babykamer. Het bedje en de kast staan er al, nu alleen nog de commode overzetten :D
    De schommelstoel in elkaar zetten, deze wilde ik al graag bij mijn dochter, maar toen woonde we nog in een appartement en paste het niet in haar kamer.

Ik mag nu elke dag even genieten van wat bewegingen in mijn buik, vooral 's avonds als ik rustig op de bank zit. Ik geniet er dan ook volop van. Ik ben benieuwd wanneer mijn man het ook kan gaan voelen, de vorige keer was dat bij 18 weken al.

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Micha: 22 maart 2011!!! Wat toevallig!! :D

16. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Mijn vriend gaat komende twee weken beginnen! Behang is bij ons een kant soort van lime groen (maar toch niet helemaal) en andere kant gebroken wit net een licht motiefje. Wij gaan ook al helemaal los hoor ondanks dat wij niet willen weten wat het wordt! Zoveel leuks te krijgen :)

Weten jullie of je wel een 3d/4d echo kan laten maken als je sus niet wil weten wat het wordt? Dat lijkt me wel heel gaaf namelijk maar 'alles' is wel goed in beeld natuurlijk hihi

17. Nicci1982

Gewoon zeggen dat je t niet niet wilt weten. Ze kunnen het prima omzeilen toch?
    Al laten ze je eerst even niets zien op t scherm zodat ze ook niet per ongeluk er langs komen. Moet wel mogelijk zijn lijkt mij. En anders bellen en vragen hoe ze dat doen

18. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Wij doen met 17 wk de 2d echo en met 24wk een 3D echo. Volgens mij is dit vrij standaard omdat voor 20 wk het kindje nog niet echt aantrekkelijk er uit ziet voor een 3D echo ( doorzichtige huid enzo)

Als je het geslacht niet wil weten kun je rustig zon echo doen hoor! Gewoon even melden, dan slaan ze dat stukje gewoon over:D

19. Nicci1982

Ja dat heb ik ook begrepen maar laatst eentje gezien en die viel toch wel mee. Vind de kindjes sowieso wat eng op 3D. Beetje lijkachtig... Brr maar met bewegend beeld voelt t vast anders

20. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Hier laat ik geen 3d echo meer doen. Bij mn dochter wel 3 keer terug geweest, maar ze bleef maar met haar handjes voor haar gezicht en haar gezichtje vlak bij de placenta liggen, dus we zagen helemaal niets.

Deel Deze Pagina