Pff of het nu om 5.00 uur smorgens is of om 14.00 dat ik 50 km moet fietsen... ik bedank bij voorbaat haha. Wij gaan dit jaar ook niet echt op vakantie. Lekker vakantiegeld aan ons ukkie spenderen. Wij zijn ook aan het denken om een weekendje/midweekje centerparcs te doen. Dat lijkt me wel ideaal met zo'n kleintje. En volgend jaar wil ik gewoon nog een keer lekker all-in naar Turkije ofzo want baby's zijn gratis en dan kunnen we ook nog mooi buiten het seizoen. Zolang ons kind niet naar school kan wil ik die vakanties wel doorzetten. Als ons kind dan naar school gaat zullen het kampeervakanties worden (wel stacaravan). Lekker aan een meer in Italiƫ of Frankrijk of zo...
Wij hebben devakantie even uitgesteld komende zomer. Eerst maar eens kijken of alles goed is met ons kindje na de bevalling en een last minute is ook in Nederland zo geboekt! Daarbij ga ik ook per 1 augustus mijn baan verliezen, dus kunnen we het geld ook wel even goed gebruiken dat anders aan vakantie op zou gaan. Ik ben wel bezig met het opstarten van een gastouderopvang, maar je krijgt nou eenmaal weinig tot geen aanmeldingen als ouders weten dat je van mei t/m augustus met verlof bent. Logisch ook! Hier in de omgeving is er in ieder geval wel veel animo voor, maar we willen wel zoveel sparen dat ik in principe een jaar zonder inkomen kan zitten zonder in de financiele problemen te komen of te moeten lenen.
jeetje vervelend als je zonder baan komt te zetten zeg! kan me voorstellen dat je dan het vakantiegeld voor andere doeleinden gebruikt! Wij hebben ook nog geen vakantie geboekt hoor, eerst maar eens afwachten hoe alles loopt en wat voor Ukkie je krijgt. Last minute huisje boeken is inderdaad zo gepiept dus dat is ook ons plan. En volgend jaar wat verder is ook mijn plan, want ik vind het op zich wel heerlijk om naar een zonnig oord te vertrekken . Maarja eerst nog maar eens 4 maanden werken voordat mijn verlof uberhaupt in gaat haha
Ik heb ook een oudje hoor! ik heb hem nu 2,5 jaar en ik vind het echt een TOP auto! als deze op is, wil ik er weer zo een, ik heb er nog nooit wat mee gehad!
Hier ook niets geboekt nog. Wacht eerst alles af en als t goed gaat in september weg. Bij prenatal krijg je 50% korting op een week dus dat scheelt wel een hoop. Heb er inmiddels 2 :-D En idd geen zonvakanties meer. Vind t verschrikkelijk als mensen Met kleintjes gaan vliegen en op zulke bestemmingen Zitten. Vaak worden ze hartstikke ziek enzo. Mij niet gezien. Zoek t de komende jaren wel dichterbij.
Ik weet gelukkig dat ik al 3 jaar degene ben die eruit moet, als we gaan krimpen en definitief weet ik al een half jaar. Tijd genoeg om voorbereidingen te treffen, maar als gastouder blijf je toch afhankelijk van welke ouders met jou in zee willen gaan. Een baan zoeken in het basisonderwijs is in de randstad geen beginnen aan. Alle scholen krimpen of blijven gelijk, dus iedereen blijft zitten waar hij/zij zit. Er is nog wel wat plek op de zgn zwarte scholen, maar daar voel ik me absoluut niet op mijn plek, ben ik achter gekomen. En een voordeel van gastouder is dat ik zelf geen opvang nodig heb, mijn eigen tijden/dagen/tarieven kan bepalen. Alleen nog 'even' opstarten! Er zijn financieel goede tijden op komst voor ons, dus het is even wat krapper en dan kunnen we weer wat ruimer gaan leven!
kijk je staat er in ieder geval positief in! En gastouders zijn steeds meer in opmars toch? Wij denken ook na over een gastouder ipv kinderdagverblijf. Wij hebben nu een gastouder op het oog die best flexibel is in de begin/eindtijden en ook in de dagen. Dat vindt je niet snel dus daar moeten we maar eens mee in gesprek gaan!
Wij gaan waarschijnlijk aan het eind van mijn verlof nog even op vakantie. Nu kan ik een keertje een weekje buiten de schoolvakantie's. Waarschijnlijk gaan we dan met de schoonouders. We gaan bijna altijd met hun mee. Zij gaan regelmatig weekendjes naar centerparcs en wij mogen dan ook altijd mee. is altijd lekker om er even uit te zijn. @daycey vervelend dat je er uit moet. Wel fijn dat ze je zo vroeg al op de hoogte hebben gebracht dat je eruit moet.
Haha mijn ouders zijn ook in september vrij en wij dachten er ook al over na om met hen te gaan. Wel zo makkelijk en bovendien ook gezellig. Ben ik er daarna weer helemaal klaar voor om weer aan de slag te gaan op werk
Ik woon in dƩ mediastad van NL, Hilversum dus Van mij mag m'n woonplaats erbij in de tabel hoor, geen probleem. @stefenenlaura en Rebekka85, bedankt voor het mij erbij zetten in de tabel. Leuk! Wat hebben er trouwens op 4/2 veel meiden de 20wkn echo, willen jullie dan ook allemaal het geslacht weten van de kleine uk? Ik wel hoor! Wij hebben 1 auto (Fiat Brava uit 2003 ofzo, groot genoeg voor ons en de beeb en wagen), die heb ik eigenlijk altijd mee naar m'n werk, werk zo'n 10km vanaf huis. Bij ons zal het straks zo zijn dat m'n vriend de kleine lopend weg gaat brengen aangezien we toch voor een gastouder hier in de buurt gaan, ik ga de kleine dan weer ophalen na m'n werk. Alleen op de dag dat het naar opa en oma gaat zal ik het ook wegbrengen aangezien dat iets te ver lopen is. @Daycey, jij dus ook via de MMM zwanger geworden van de eerste. Wat goed dat het is gelukt met iui, bij mij waren de eerste 3x iui ook mislukt en zijn daarna bewust overgestapt naar ivf.Ben je lang bezig geweest? Ik ben een dag verder als dat jij bent zie ik en voel onze uk ook nog niet hoor. Maar wat je zegt, ik weet ook niet zo goed wat ik zou moeten voelen. Verheug me er wel op, lijkt me geweldig! Krijg je nog steeds extra echo's? Ik heb er in totaal 2 in het ziekenhuis gehad nadat ik zwanger bleek, bij 7 en 9 weken en ben sindsdien over naar de vk en daar ga ik gewoon mee volgens de normale regels. Ik heb bij de intake bij de vk met 10 wkn wel weer een echo gehad en bij 12wkn de termijn echo ook bij de vk. Dus eigenlijk ook wel een btje verwend ermee. Nu moet ik woensdag weer en verwacht dat dat m'n eerste vk bezoekje wordt zonder echo, zal wel wennen zijn... Zomervakantie... die hebben wij ook nog maar even uitgesteld met plannen. Ga er vooralsnog vanuit dat er geen vakantie in zit voor ons dit jaar. En wat er al eerder werd gezegd, een last-minute in september ofzo in eigen land is zo geboekt. Voorlopig eerst nog maar de rest vd zwangerschap goed doorlopen en een maand of 4 werken voordat m'n verlof gaat beginnen. Straks ga ik trouwens bellen voor het overnemen van een kamertje via Marktplaats, zo'n zin in! Hij staat al gereserveerd voor ons, moeten het alleen nog even definitief kortsluiten en een dag afspreken dat we hem kunnen komen halen. Zo spannend!!!
@rebekka85, gastouders zijn idd steeds meer in trek, dus daar hoop ik van te profiteren! En wat je zegt, gastouders zijn een stuk flexibeler dan kdv, zo wil ik me ook opstellen. @ liesjuh1977, ik heb 4 iui's nodig gehad. Na 3 wilden ook wij overstappen naar ivf, maar dat ging even niet. Wel alles klaar en voor ivf gespoten, maar de cyclus daarvoor moest ik aan de pil ivm een cyste. Daardoor viel de 'oogst' erg tegen en hebben we besloten om ipv een punctie toch nog maar een keer iui te doen om de poging ivf te sparen. En die keer was het raak! Dus net op het nippertje geen ivf nodig gehad. In totaal zijn wij precies 3 jaar bezig geweest, waarvan 22 maanden ziekenhuis. Bij ons is ook nooit een oorzaak gevonden waarom het niet zou lukken. Bij jullie wel? De extra echo's krijg ik nu ook niet meer nee. Viel dat even tegen, toen ik afgelopen woensdag bij de verloskundige kwam, haha! Ikheb een echo gekregen in week 6, 9, 10(verloskundige) en 12. In week 16 wel naar het hartje geluisterd, maar geen echo. Als we het geslacht hadden willen weten, hadden we een echo gekregen, maar dat willen we nog even als verrassing houden! Wij hadden in week 10 en 12 even een overlapping van ziekenhuis naar vlos, maar nu zitten we hier ook in het gewone traject. Nu tot 30 januari wachten op de 20 weken echo. Dat duurt nog zo lang!
Dat een gastouder flexibeler is vind ik het grootste voordeel, denk hoe flexibeler hoe meer mensen je trekt, zou het niet? Nog een maand je wachten is wel lang ja, ben toch blij dat ik nog maar een klein weekje hoef! Ik zou dat echt niet kunnen, geslacht als een verrassing houden. Veel te nieuwsgierig aagje voor! Ik lig trouwens lekker op de bank het boek van Claudia de breij te lezen, krijg nou tieten. Zo grappig boek, echt een aanrader!!!
Krijg nou tieten heb ik ook liggen! Nog niet in begonnen, maar hij ligt klaar! Wij willen het geslacht echt nog niet weten. Wel heel erg nieuwsgierig, maar tot nu toe blijft ons antwoord nee, hihi...
Jammer dat jullie bij de vk zo weinig echo's krijgen. De mijne doet t wel gewoon :-D bij de meeste controles. Alleen de laatste keer keer heeft ze t niet gedaan omdat ik donderdag de 20 wkn echo al heb en ook de kleine voel bewegen. Verder had ik wat extra echo's omdat ik de combinatietest heb gedaan, geslachtsbepaling, keertje bij bloedverlies en echo bij fonteys ( opleiding voor vk) Inmiddels dus een hele rits aan foto's. Erg leuk om de ontwikkeling zo duidelijk te zien.
Ja wel apart toch dat er zo een verschil in echo beleid zit! Alhoewel elke keer kijken geen straf is hoor! Hier alleen de termijn echo met ruim 8 en 11 weken. Eerste keer was nog zo klein dat de echoscopiste zei om nog een keer terug te komen met 11 weken zodat we wat meer konden zien. Geen combinatie test gedaan dus die echo niet gehad, maar de extra echo met 11 weken was ook huist omdat we niet de nekplooi gingen doen. En nu 4/2 de 20w echo! Heel spannend. Kijk er naar uit maar ben stiekem ook heel nerveus en als de dood dat er iets mis is. Lukt niet echt om dat los te laten... @auto ik heb een ouwe Twingo van 18jaar en vl een oude Suzuki. Willen wel een andere auto op termijn maar dan vooral eentje met 5 deuren. Qua ruimte is mijn karretje net een bestelbus echt heel ruim met verschuifbare achterbank en genoeg ruimte voor de kinderwagen. En hij rijd als een zonnetje zal hem wel gaan missen denk ik... Vandaag genoten vamp het heerlijke weer en lekker aantal km gelopen door bos/duin. Veel ouders met kinderwagens en dan zie ik het al helemaal voor me hoe wik straks achter de wagen paraderen
Ja idd apart. Mijn vk zegt, je wilt vast even kijken... Tja dan zeg ik geen nee natuurlijk. Ze geeft aan dat iedeeeen dat graag wilt en ze geniet er zelf ook van. T is ook niet heel uitgebreid hoor maar gewoon ff m zien bewegen. Hier Nasr ouwehand geweest vandaag en gelijk maar een abonnement genomen. Dien we meestal wel bij een of andere dierentuin. Heerlijk om idd mensen met kinderen te zien. Maar x gezegd en gedacht zo lopen we over een tijdje ook. Zo onwerkelijk.
Bij mijn Vk dien ze eigenlijk alleen termijn echo en veel later een keer een ligging sec ho. Termijn doen ze wel bij tien weken en mocht bij twaalf weken daarom nog een echo omdat er dan al veel meer te zien is. Vind het erg leuk om uk vrijdag weer te zien, al neemt die drang echt wel af nu ik hem/haar voel! Leuk zo'n abonnement, straks achter de wagen door de dierentuin heen
@vakantie, ik denk dat we dit jaar maar thuis blijven. Als het goed is gaan we van het voorjaar verhuizen. Dus ik vind verhuizen en 2e baby krijgen al heftig genoeg. Ik zie het eigenlijk helemaal niet zitten om dan alles in te pakken en op vakantie te gaan met zo'n kleintje. @echo's. er zit inderdaad veel verschil in. Hier maar 2 gehad tot nu toe. Vandaag ben ik jarig, dus een drukke dag met visite gehad. Nu is iedereen weg en alles weer aan kant, dus verder een lekker rustig avondje in de planning en divorce kijken.
Catharina, van harte gefeliciteerd! Wat leuk zo'n abbonement op een dierentuin! Willen wij ook doen bij de dierentuin bij ons in de buurt maar denk dat we wachten tot volgend jaar ofzo. En dan dit jaar in plaats van vakantie ook lekker wat dagjes weg naar dierentuinen enzo.