Zwangere meiden omgeving Eindhoven

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jeetje mv 4, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

7 jan 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Hallo allemaal,

Kom van het zwanger-worden-clubje omgeving Eindhoven, maar ben inmiddels alweer 15 weken zwanger en wil ik graag met andere meiden kletsen, die zwanger zijn en in de omgeving Eindhoven wonen.

Wie kletst er mee?

2. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hey Jackie!

Leuk dat je dit topic hebt geopend!

Ik kletst wel met je mee hoor :). 'Mijn' vaste clubje van ZP is verhuist naar facebook, dus ik miste een beetje de link met ZP. Kan ik 'm nu mooi weer oppakken! ;)

Hoe gaat het met jou? Goh, alweer ruim 15 weken. Gaat snel! Voel je je goed tot nu toe?

3. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

7 jan 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Hoi Gizzie,
    hier alles oké, eerste weken wat misselijk geweest, maar dat is weer allemaal goed gekomen:D
    Met jou ook alles oké? Alweer bijna op de helft, wanneer krijg je de 20-weken echo?
    Leuk dat je mee komt kletsen, vond het zo rot om telkens met dat blije nieuws te komen, terwijl er zoveel meiden in de MMM zaten of moeilijk zwanger worden. Hoop dat er meer meiden komen kletsen en dat de meiden van het andere topic snel kunnen aansluiten, omdat ze zwanger zijn.
    Groetjes Jacky

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ja, dat snap ik. Het is voor hen niet leuk om te horen dat 'weer' iemand zwanger is. Maar ook voor de zwangere is het niet leuk, want je wilt het natuurlijk wel van de daken afschreeuwen! Dus goed idee van je om een apart topic aan te maken. Hopelijk sluiten nog meer dames zich aan!

Fijn dat je inmiddels van de misselijkheid af bent! Wij hebben volgende week vrijdag (11 mei) de 20-weken echo. Ben zo benieuwd! Aanstaande vrijdag moet ik naar de gyn. Heb een paar keer bloedverlies gehad, en bij de gyn werd een poliep bij mijn baarmoedermond geconstateerd. Niets verontrustends, maar wel vervelend. Vrijdag weer even op controle.

Wanneer hebben jullie de echo? Of is die nog niet gepland?

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jacey, ik heb het gevonden :D
    Fijn dat je een nieuw forum hebt opgestart.
    Kunnen we hier flink kletsen over alles wat met zwanger te maken heeft. Vond het ook zo rot voor die andere meiden. Ik weet hoe ze zich voelen....
    Ik sluit me hier evengoed aan, ook al woon ik zeker een half uur van Eindhoven, maar elke keer moet ik naar het ziekenhuis is Eindhoven, dus ik vind dat er toch wel een beetje bij horen... haha ;)

Gizzy, leuk jou hier ook weer te zien! Soow... alweer bijna 20 weken??? De tijd vliegt zeg.

Ik mag morgen de 12 weken wave doen... gaat ook wel echt snel. Morgen over een week naar het ziekenhuis naar de zwangerschapspoli. Dan moet ik bloeddruk meten, bloed prikken en urine laten controleren dacht ik... Helaas geen echo... hopelijk wel hartje luisteren. Dan ben ik alweer 13 weken zwanger.... dan vraag ik ook meteen wanneer ik weer een echo krijg... ben zo benieuwd naar de ukkies!

Hoe gaat het verder met jullie?

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi Ikke!

Ik hoopte al dat jij ook mee komt kletsen ;).

Morgen de magische grens!! Oh, wat heerlijk meis. Ik begrijp dat je dus onder behandeling bent bij de gyn? Is dat altijd zo met een meerling? Ik denk dat je volgende week inderdaad de hartjes zult horen! Kan volgens mij vanaf 13 weken. Ben je in Veldhoven onder behandeling?

Heb jij 'last' van kwaaltjes?

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ha Gizzy,

Wij staan inderdaad onder behandeling van een gyn. Bij meerlingen is dat inderdaad zo, maar wij zijn door de MMM zwanger geraakt. Wij zitten in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven.
    Ik heb niet echt last van kwaaltjes. Wel meer migraine als voorheen, wat natuurlijk erg vervelend is. En ik ben wat sneller moe. Voor de rest heb ik niks te klagen.
    Ik hoop echt dat we de hartjes mogen horen volgende week. Is toch weer een geruststelling he....
    En dus bijna de 20 weken echo??? Oh spannend!!!

Ik heb straks mijn 1e werkdag op het nieuwe werk... vind het wel spannend hoor... bij de 1e cliënt moet ik meteen 2 uurtjes zijn... pff... heb alle cliënten nog nooit gezien. Komt goed hoop ik zo...

Hoe gaat het met jullie kwaaltjes / vermoeidheid? jij hebt eigenlijk nergens last van he Jackey.

8. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

7 jan 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Ikke, fijn dat je ook mee komt kletsen. Ben aardig vrij van kwaaltjes, alleen die verdomde vermoeidheid, nog nooit zo erg gehad, kan de hele dag wel slapen. Ik heb vandaag voor het eerst het hartje gehoord, is inderdaad erg geruststellend. Hoop dat jij volgende week ook mag. Jij ook alweer 12 weken, gaat toch wel heel snel hè! Succes op je nieuwe werk, komt vast wel goed!

Gizzie, volgende week vrijdag 20-wekenecho, is spannend, maar ook zo leuk en mooi om je kindje nog in zijn geheel en zo compleet te zien.
    Door die poliep kwam natuurlijk dat bloedverlies, want dat had jij toch?! Zit het in de weg? Kan het nog groeien? Heb je er last van?

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ah, vandaar het ziekenhuis dus Ikke. Volgens mij zit je wat gynaecologie betreft wel goed in het Catharina! Vervelend dat je wat meer last hebt van de migraine. Vermoeidheid herken ik! Na 12 weken ging het beter, maar sinds 16 weken ben ik ook weer zoo moe. Ik kruip vaak op zaterdagmiddag zelfs nog terug om bij te slapen. En doordeweeks op tijd naar bed. Na het werken en koken lig ik meestal gesloopt op de bank ;). Dus Jacky, respect met de 4 koters die je nog rond hebt lopen :). Zal wel zwaar zijn af en toe, of valt het wel mee? Zitten de meesten al op de basisschool?

Wat voor werk doe je Ikke? Ik weet het een beetje, maar het is me niet helemaal duidelijk. In elk geval succes vandaag!

Ik vind de 20-weken echo vooral spannend. Wat dat betreft word je niet altijd vrolijk van ZP. Heb al zoveel nare verhalen gelezen... Ik zal echt enorm opgelucht zijn als alles goed is. Ben sowieso van nature wel een piekeraar. Maar heb mezelf voorgenomen om na de 20-weken echo wat meer te gaan genieten van de zwangerschap! Want dan zit je ineens al op de helft...gaat zo snel!

Heb sinds een week geen last meer van de poliep Jacky. Dat wil zeggen, geen bloedverlies meer gehad gelukkig. Van het weekend zelfs weer aangedurfd om het gezellig te hebben met mijn mannetje ;). De gyn zei dat de poliep daardoor open kan gaan, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Ik weet niet of het nog kan groeien. Wil sowieso in het ziekenhuis bevallen, dus ben niet bang voor evt. extra risico's. Ik denk dat de poliep na de bevalling weggesneden zal worden, heb nog geen idee eigenlijk.

Ikke, ik denk dat jij sowieso in het ziekenhuis bevalt? Jacky, hoe zit dat bij jou? Wil je graag thuis, of heb je wellicht een indicatie?

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi meiden!

Ik hoor hier nog niet thuis, maar hoop me snel aan te sluiten :)
    Op het andere eindhoven topic bleef ik niet weg vanwege jullie hoor, ik vind het juist leuk om jullie verhalen te horen! Ik merkte alleen bij mezelf dat ik me helemaal neergelegd heb bij hoe de situatie nu is, heb daar echt rust in gevonden. Ik had juist heel veel moeite met de pieker en negatieve verhalen (die ik wel begrijp).

Gizzie: op naar de 20 weken echo! Wil je weten wat het wordt?

Ikke: 12 weken alweer! Joepie! Wat gaag dat snel!!

Jacky: kom je wel een beetje aan rust toe? Lijkt me erg moeilijk met 4 koters...

Meiden, geniet volop van jullie zwangerschap!! Ik zal af en toe komen spieken hoe het gaat en hopelijk mag ik me in juli bij jullie komen voegen. We gaan ervoor!! :D

11. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

7 jan 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Kiekske, dank je wel! Vind het fijn dat je dit even komt vertellen. Hoop ook zo voor jullie dat het toch nog snel gaat gebeuren en natuurlijk mag je hier komen spieken en meekletsen.

Gizzie, is inderdaad zo met die verhalen op die fora, vaak schrijven ze vooral de negatieve dingen, je moet er van uit gaan dat het meestal toch echt goed is! Aan mijn rust kom ik echt niet toe, pas 's avonds als ze in bed liggen, maar dat is gelukkig vooral nu omdat het vakantie is. Vind het ook super leuk hoor om met de kids bezig te zijn, straks als de vakantie weer voorbij is, mis ik de 3 oudsten echt als ze op school zijn, dan is het zo leeg! Rivka vindt het wel heerlijk om alleen met mama te zijn af en toe, doen we echt kleine meisjesdingen :eek:)

All, vandaag bij de verloskundige geweest, die heeft me weer een beetje gerust kunnen stellen, baarmoeder was precies de juiste grootte en het hartje klopte als een tierelier. Mag omdat ik zo ongerust ben over 3 weken weer terug, zo fijn!

12. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Kiekske! Leuk om jou hier ook te treffen! Wat gaat er gebeuren in juli meis? Ik hoop ontzettend dat je je heeeel snel bij de zwangeren mag voegen!! En oh ja, we willen heel graag weten of we zoontje of dochtertje krijgen. We maken er verder ook geen geheim van, dus deel het graag met jullie zodra ik het weet ;).

Jacky, oh wat klinkt dat heerlijk, meisjesachtige dingen doen met je kleine meid :). Kan me voorstellen dat het even wennen is als je drie oudste kinderen maandag weer naar school gaan. Maar ook wel lekker dat je dan misschien wat meer rust kunt nemen. Hoe komt het dat je zo ongerust bent? Wel super dat je gisteren weer gerustgesteld bent! Oh, wat een heerlijk geluid is dat hè, een kloppend hartje. Er zit nogal een eigenwijsje in mijn buik :p. Steeds als de doppler op mijn buik wordt gezet, zwemt hij/zij weg, haha. De VK zegt steeds dat het een ontzettend beweeglijk kindje is. Laatst noemde ze hem een eigenwijze dokus, haha. Vooruit, de vk mag dat zeggen ;).

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

Jackey, ja zal idd een geruststelling zijn om het hartje te horen. Ik ben erg benieuwd volgende week... In ieder geval blijft mijn buik met de week groeien, dus daaraan heb ik ook een houvast dat het goed gaat. Soms als ik 's avonds in bed lig en ik lig op mijn zij, lijkt het net alsof er van binnen wordt geschopt. Als ik voel, klopt het, dus dat zijn mijn darmen... Maar wel een gek gevoel zeg. Dan ga ik er vanuit dat die kids mijn ingewanden naar boven duwen...haha... Ook een teken van leven toch?
    En super zeg dat alles weer goed was met jou en de beeb! Had ook niet anders verwacht. Dus over 3 weekjes weer terug??? Super zeg! Ben je zo ongerust vanwege je eerdere miskramen tussen de zwangerschappen door? En dat je die nu niet hebt gehad??? Sterkte meid! Maar het komt helemaal goed met jullie :) Daar ga ik vanuit!

Gizzy, ik moet idd in het ziekenhuis bevallen. Als je een meerling verwacht, moet je zowiezo naar het ziekenhuis. Vind ik ook helemaal niet erg. Wilde toch al in het ziekenhuis bevallen.
    Wat voor werk ik doe... ik werk in de zorg bij verstandelijk gehandicapten met psychiatrische problematiek en heftige gedragsstoornissen. Maar omdat ik zwanger ben mag ik daar niet meer werken op de groep. Ik doe nu 1 dag in de week administratie voor mijn eigen werk, en 3 dagen werk ik nu voor verstandelijk gehandicapten die op zichzelf wonen of samen wonen... Daar ondersteun ik hen in het huishouden, post en gewoon praatje maken... dat soort dingen. Gister begonnen en opzich was het wel leuk. Ik denk dat het nog ff wennen is omdat ik zoiets nog nooit heb gedaan... maar vond het wel zwaar..... maar zal wel komen omdat het de 1e dag was....
    Ow jee.. ik lees van die poliep. Gelukkig heb je er geen last meer van gehad. Hopelijk krijg je er ook geen last meer van. Vervelend zeg meid!
    Ow dus je verteld het ons wat je krijgt??? Jongetje of meisje??? Wat gaaf! Wil jij weten Jackey wat het wordt? Wij willen wel weten wat we krijgen. Heb een aantal weken geleden gedroomd een jongetje en een meisje... en afgelopen nacht heb ik gedroomd dat we 2 jongetjes krijgen, maar dat geloofde ik niet... en na de 2e echo check bleken het idd 2 jongetjes te zijn... dus ben wel benieuwd wat we krijgen. Ik denk echt een jongetje en een meisje, of 2 meisjes... ik denk echt niet dat we 2 jongens krijgen. Heb altijd het vermoeden gehad dat we als 1e een meisje zouden krijgen... dus die zal er wel tussen zitten... haha... Maar als we het weten....... doen we het tegen niemand vertellen :D ;) flauw he... haha..

Kiekske, wat leuk weer iets van je te horen! Gelukkig dat je je niet aan ons hebt gestoord met onze verhalen. Kan me voorstellen dat je soms moe wordt van moedeloze verhalen.. maar ik kan het me helemaal voorstellen hoe die meiden zich voelen.... Maar meid... ik hoop dat je je idd snel mag aansluiten bij dit topic!! Zal echt super zijn. Heel veel succes alvast met de behandeling in juli. Ik zal voor jullie duimen meid! Jullie hebben het verdiend dat het nu eindelijk raak mag zijn.

14. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Heftige baan Ikke! Maar wel uitdagend werk lijkt me. Ik snap goed dat je nu even niet aan het werk kunt bij je vaste groep cliënten. Toch best gevaarlijk als er iemand uit zijn slof schiet... Gelukkig heb je een goede eerste dag achter de rug in je nieuwe groep. Het zal natuurlijk wel even wennen zijn.

Ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen. Veldhoven heeft nu een spiksplinter nieuw Vrouw Moeder Kind centrum. Gaat maandag open. Ideaal dus!

Ja, ik vertel het jullie zeker!! Hahaha. Alleen de naam blijft geheim voor iedereen. Ben zo benieuwd wat ik straks mag zeggen: 'ons mannetje' of 'ons meisje' :). Ik heb zelf een voorgevoel voor een jongen, mijn man heeft een voorgevoel voor een meisje ;). Maar het maakt ons natuurlijk helemaal niets uit!!! Allebei even fantastisch. Als hij/zij maar gezond is (cliché, maar zooo waar).

Haha, heb van de week toevallig wel gedroomd dat we een meisje krijgen. En daar kwamen ze bij de Albert Heijn achter! Ik werd gescand bij de kassa en toen kwam er een meisje op het scherm te staan, hahaha. Vaag! :D

Goh, ben bij jou ook wel benieuwd hoor! We zullen dus nog iets langer moeten wachten voordat we horen welke combinatie het wordt ;). Wel echt bijzonder hoor, een tweeling!!

15. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Eindelijk gevonden. Heb nu even weinig tijd moet even snel koken. Dus iedereen lezen doe ik van de week even.
    Hier dus ook eindelijk bij de zwangeren. Maar mijn god ik kan het niet geloven en durf ook helemaal niet blij te zijn. Ik voel ook weinig behalve een klein beetje pijn in mijn borsten en heel even misselijk in de ochtend.
    Verder heb ik wel meer honger. Maar heb de hele tijd het idee dat het mis gaat, ben zoooooooooo onzeker dat ik niet echt kan genieten.
    Steeds dan voel ik krampen en steken en denk ik iets te voelen lopen maar dan is het alleen wit slijm. Echt ik maak mezelf helemaal gek! Die 12 weken mogen snel voorbij gaan.
    Morgen belt de verloskundige terug om een afspraak te maken, het wordt waarschijnlijk een echo met 7 weken aangezien mijn moeder heel veel miskramen heeft gehad.
    Nou laat mij maar snel het hartje horen want deze onzekerheid is helemaal niks. Denk elke keer in bed; zo weer een dag voorbij.....dat is toch niet goed???
    Wie herkennen deze kwaaltjes en klachten en onzekerheid???
    Denk zelf dat ik de enige gek ben hahaha.

Meiden ik ga snel koken. Komende week ga ik even reageren op jullie.
    @Gizzie ik ben benieuwd wat het wordt!!!

16. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Absoluut niet de enige gek!!! Ik vond de eerste 12 weken zenuwslopend. Ik voelde ook heel weinig. Tot aan 7 weken inderdaad menstruatiekrampjes (is normaal), erg vermoeid en ontzettende honger. 's Ochtends een heel klein beetje misselijk, maar dat was meer van de honger. Zodra ik at, was het over. En tot de 12 weken alleen maar zin in vette hap, haha. Er zijn aardig wat frikandellen gebakken :D.

Dus nee meis, helemaal niet gek dat je zo denkt! Maar probeer toch positief te blijven en vertrouwen te hebben in je lichaam. Dat je moeder zo'n vervelende voorgeschiedenis heeft gehad, wil helemaal niet zeggen dat dit jou ook gaat overkomen. Heb vertrouwen in je beebje!

Dikke knuffel!

17. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

7 jan 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Mo, welkom! Jij bent niet de enige die zo bang is, denk dat we dit allemaal hebben. Maar eigenlijk moet je proberen zo min mogelijk te piekeren, want stress is heel slecht voor je beebje.

Ikke, angst komt inderdad door die miskramen, altijd heb ik voor een goede zwangerschap een miskraam en nu niet, dàarom ben ik zo bang dat er iets fout zit. Gaaf dat je buik zo hard groeit en dat je voelt hoe je darmen omhoog worden geduwd.

Gizzie, leuk dat je het ons gaat vertellen, spannend! Wij weten nog niet of we het willen weten, mogen er nog even overnàdenken gelukkig.

18. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gizzy, wat grappig om te lezen dat ook jij van die dromen hebt...hihi.. En het is idd een heftige baan, maar nu hoef ik er even niet te werken. Wel kom ik er nog bijna elke week, maar dat is niet zo gevaarlijk. En mijn 1e dagje werken is zeker goed bevallen... alleen vanaf 's avonds flinke buikkrampen en vet veel migraine. Maar goed... ik kijk wel ff aan. Volgende week naar het ziekenhuis en ik vraag wel advies over wat te doen. Anders ga ik me toch voor 50% ziek melden denk ik zo, want heb geen zin om steeds buikkrampen te krijgen als ik heb gewerkt...en dat het de dag erna ook nog aanhoudt.

Mo, wat fijn dat je er ook eindelijk bij hoort he :D Maar alle 1e weken zijn spannend. Je hebt alleen een test in handen waar je het uit af kunt lezen, maar die bevestiging van een echo is dan echt zo fijn! Ik snap dat je angstig bent, maar probeer je niet te druk te maken. Want dat is ook niet goed voor jou en je beebje! Ook ik vond het doodeng...en het wachten tot de 1e echo duurde een eeuwigheid! Maar daarna is het ook nog erg zenuwslopend. Was ook super blij toen we 10 weken zwanger waren en de echo was weer goed...en nu alweer over de 12 weken echo heen! Dus probeer te genieten meid, hoe moeilijk ook!

Jackey, ik snap je onzekerheid, dus hoop dat je gerustgesteld kunt worden met de 20 weken echo. Wanneer heb je die? Of is dat die over ongeveer 2,5 week... neej toch? Want dan moet je naar de verloskundige....

Nou meiden... over een half uurtje moet ik zowat aanrijden om weer te gaan werken. Ben dan pas om half 7 thuis... maar goed... hopelijk schiet de tijd een beetje op, en krijg ik niet te veel last van migraine en dat soort dingen.... doei doei!!

19. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Succes op het werk vandaag Ikke! Ik zou het inderdaad aankaarten volgende week. Echt niet fijn om steeds buikkrampen en migraine te hebben na je werk, en dan ook nog de dag erna. Je hebt natuurlijk ook twee kindjes in je buik zitten, dus je lijf is extra hard aan het werk nu. Misschien wel beter om deels de ziektewet in te gaan. Je hebt je rust hard nodig meissie!

Jacky, misschien inderdaad wel leuk om jullie dit keer te laten verrassen! Ik begin wel steeds nieuwsgieriger te worden hoor ;).

Vanochtend bij de gyn geweest ter controle. Uitslagen van het uitstrijkje en chlamydiakweek waren goed! Het bloedverlies kwam dus echt van de poliep. Ze heeft nog even een echo gemaakt en beebje doet het goed! Wauw, wat is ie gegroeid zeg! En een lief, bol buikje ♥. Was ook goed aan het bewegen. De placenta lag nog maar een heel klein stukje voor het geboortekanaal. Hier verwacht ze geen problemen van. Ze heeft ook het hoofdje nog even opgemeten en die kwam precies overeen met mijn termijn. Helemaal goed dus!

Ik hoef nu ook niet meer terug bij de gyn. Weer lekker terug naar de VK ;). 3 maanden na de bevalling een afspraak plannen met de gyn om de poliep weg te halen.

Nu op naar de 20-weken echo!

20. kooten3

kooten3 Actief lid

22 dec 2011
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    He Gizzie (weet je echte naam niet :)
    Dat was zeker wel schrikken toen je bloed begon te verliezen?
    Ik zou me rot schikken! Gelukkig was alles goed met je beebje. Spannend 11 mei, heb je zelf een voorgevoel wat het word??

Ikke: doe rustig aan he meid en kaart het aan op werk, want je hebt wel 2 kleine beebjes in je buik. Je lichaam werkt daar ook keihard voor!

Hier alles weer eens wat rustiger, probeer iets minder onzeker te zijn. Straks belt de verloskundige ben benieuwd wanneer ik mag verschijnen.

Deel Deze Pagina