Ik word deze week wrs ingeleid met ballon. Morgen bespreken met gyn. Kan iemand ervaringen delen over inleiden met ballon en hoe lang alles tesamen duurde?
Hier ook ingeleid met ballon. Even een beknopte samenvatting Op vrijdag 17.00 uur ingebracht in het ziekenhuis. Daar goed kunnen slapen maar dat ding viel er niet vanzelf uit. Rond 11.00 uur ofzo de volgende dag er eens een beetje aangetrokken en viel er toen uit. 1-2 cm. Vliezen zijn toen gebroken rond 13.00 en om 13.30 had ik al persweeën. helaas op dat moment nog maar 4-5 cm ontsluiting dus een ruggenprik gehad. uiteindelijk is ze zaterdag om 20.45 geboren en vond ik het al met al een mooie bevalling.
De ballon doet geen pijn. Ik werd op dinsdagochtend opgenomen, volgende ochtend bij het naar de wc gaan viel de ballon eruit. Toen ook lichte weeën en 2 cm ontsluiting. Ze hebben toen de vliezen gebroken en de weeën kwamen goed opgang. Helaas werd het uiteindelijk toch een keizersnede omdat mijn dochtertje niet goed lag waardoor er niet genoeg druk op de baarmoedermond kwam. Ben helaas niet verder dan 4 cm gekomen. Maar het inleiden met ballon vond ik prima en zou ik zo weer doen mocht het nodig zijn.
Hmmmm, drie dagen was het niet. Hier een heel andere ervaring gehad met ballon! De ballon werd gestoken en het deed immens veel pijn! Achteraf voelden ze en zat de ballon er niet helemaal in! Grrrr... Mog eens geprobeerd en toen deed het geen pijn meer. Even later mocht ik opstaan want ze gingen het bed verlengen, toen begonnen mijn weeen!!! Even later begon mijn bevalling Om 20u werd de ballon gestoken en ipv de volgende ochtend terugkomen ben ik de volgende ochtend om 11u bevallen!
Ik heb ervaring met de ballon bij de bevalling van mn zoontje. Ik moest ingeleidt worden en ze wouden het eerst proberen met hormoonveters, dit hebben ze 2 dagen geprobeerd maar had geen effect bij mij. Volgende ochtend ballon ingebracht rond 10:00 en volgende ochtend rond 06.00 uur had ik eindelijk 1 a 2 cm ontsluiting en hebben ze mn vliezen gebroken! Het is even geduld hebben maar het heeft zeker effect! Succes!
donderdag ballon ingebracht om 17.00u vrijdag middag om 15.00 viel hij eruit. 1 cm ontsluiting. zaterdag ochtend half 8 vliezen breken- infuus erin zondag om 00.05 u is onze dochter via een ks gehaald. ontsluiten wilden niet. na 17 uur had ik pas 4 cm dus in al die uren pijn had me 3 cm's opgeleverd. kindje had helaas een hersenschudding van het duwen met dr hoofdje. ik laat me nooit meer inleiden. deze baby komt of vanzelf of word geboren via een ks.
Ja ik was het die het topic startte hoor, wou even updaten hoe het was gegaan! Door inleiding heel zware weeen gehad en ruggeprik genomen. Hoop dat bij mn ooit volgende zwangerschap bevalling spontaan begint en normaal opbouwt zodat ik het eens zonder ruggeprik kan meemaken.... Door inleiding had ik meteen heel pijnlijke weeen! En 2/3u snachts waren ze echt vreselijk pijnlijk en zo kort op elkaar terwijl ik nog maar op 3/4 cm ontsluiting zat.. Niet vol te houden gewoon Maar onze prachtige dochter is er dan toch eindelijk!
Gefeliciteerd!!! Dat is idd vlot gegaan bij je. Heftig hè zo'n weeënstorm, heb daar toen ook een ruggenprik voor genomen. Ik hoop dat het voor mij deze keer ook wat natuurlijker mag gaan (kans is 50/50). Maar jullie beebje is er, lekker genieten!
Hey! 1 cm ontsluiting en de ballon is ingebracht om 21:00 uur. De volgende dag om 6 uur had ik 3 a 4 cm ontsluiting. Weeen daarna duurden 11 uur helaas. Vliezen gebroken en ze kwamen niet op gang dus aan de wee-opwekkers.
Ik krijg donderdag ochtend het ballonnetje .. Pfff maar niet echt hoopgevend als ik lees hoelang het daarna nog duurd .. En al die tijd in het zkh blijven !
Ik kreeg op woensdagavond de ballon, toen gaan slapen en af en toe een harde buik, donderdagochtend kon de gyn de ballon er vrij makkelijk uit trekken en had ik 3cm ontsluiting. Vliezen werden gebroken, weeenopwekkers gestart, rond 14.30 zat ik na fikse weeen zonder pauzes nog steeds op 3cm. Om 15u zat de ruggeprik op z'n plek, ik bleef de weeen echter flink voelen, om 16u kwam de gyn weer even voelen; volledige ontsluiting! Kwartiertje later was m'n dochter er
Correctie: 41+3 1 cm ontsluiting en de ballon is ingebracht om 21:00 uur. Kramp en pijn die nacht. De volgende dag om 6 uur had ik 3 a 4 cm ontsluiting. Weeen daarna duurden 11 uur helaas. Vliezen gebroken en ze kwamen niet op gang dus aan de wee-opwekkers. Ontsluiting vorderde niet, ondanks hoog infuus; na 8 uur maar 3 cm erbij dus we zaten op 6. Toen een ruggeprik en 2 uur later volledige ontsluiting. 26 minuten later was ze er. Maar het verschilt echt per zwangerschap hoor!
Dankje! Ja dat is inderdaad best heftig! Kan ook bijna niet zonder in mijn beleving. Ik hoop met je mee!
Hier bijna dezelfde ervaring... vrijdagavond na 4x proberen de ballon geplaatst. Nog een ctg gehad en toen voelde ik al wat buikkrampen. Met paracetamol en slaapmiddel op de kraamafdeling overnacht, maar erg slecht geslapen. Volgende ochtend om 6.15 gaan douchen, toen zat de ballon al los. Daarna naar t toilet en hij viel eruit. 7.45 u aan de ctg en die registreerde mijn kramp. Om 8.30 uur vliezen gebroken bij 3-4 cm omtsluiting en daarna kwamen de weeen meteen vanzelf op gang. Ze waren bijna direct heel heftig en met maar hele korte tussenpozen. Ben in 2,5 uur (om 10.54 uur) bevallen van een gezonde zoon van 4065 gram, zonder knip of scheur. Kort maar heftig dus... Ben in 15 min van 5-6 cm naar volledige ontsluiting gegaan en kreeg meteen persdrang.
Ik kreeg ook paracetamol maar die werkte dus helemaal niet omdat mijn bevalling gewoon meteen was begonnen. Heb de slaappil nooit genomen omdat ze wouden afwachten of mn. Bevalling begonne was. Ik had echt meteen weeen, geen gewone kramp en in de nacht had ik die weeen die zo snel op elkaar kwamen. Alleen duurde de ontsluiting tot 6 cm iets langer. Tien ging ik plots in een uur tijd van 6 naar 9 en toen ging het snel. Behalve het uur persen en de vacuumpomp uiteindelijk gebruikt ging het snel ik was in elk geval vroeger bevallen dan verwacht was en ze stonden er allemaal van te kijken. Maar ik was super blij haha!