misschien is het ook wat overenthousiast van me hoor, maar het kriebelt zooo erg. we hebben de plannen al een tijd uit moeten stellen; vorig jaar september kregen mijn man en ik binnen 24 uur beide te horen dat we zonder werk zouden komen te zitten, terwijl ik in oktober met de pil zou stoppen. Gelukkig allebei weer het jaar gestart met een nieuwe baan met goede vooruitzichten op de toekomst. Daarnaast heb ik een voorgevoel, net als ik bij Collin had al 2 weken voor m'n positieve test (al speelt nu misschien ook mee dat ik net gehoord heb dat mijn beste vriendin er ook voor gaat met dr vriend. wij zijn nu de enige uit het kringetje met een kindje, geweldig om gezelschap te krijgen ) ik zal meteen even mijn vorige zwangerschapbevalling omschrijven dat ik weer wat bij loop. zal het kort houden, de langere versie staat tussen mijn berichtgeschiedenis. Om te beginnen: ik heb een dubbele baarmoeder (uterus dydelphys) waardoor ik op mijn 13e al aan een vrij zware pil zat (natuurlijke menstruatie x 2 = geen pretje) Ondanks dat me verteld was dat ik wellicht wat moeilijker zwanger zou worden was het na 4 maanden ontpillen en 1 normale cyclus al raak Ik had een sprookjes zwangerschap met geen enkel kwaaltje tot week 31. Opgenomen in het ziekenhuis met vroege weeeen en 2 cm ontsluiting. Met weeeenremmers, een prik voor longrijping en heel rustig aan doen hebben we het nog vol gehouden tot 38 weken precies, toen 's ochtends netjes op het toilet mijn vliezen braken. Eenmaal in het ziekenhuis wilde mijn weeen niet doorzetten en omdat er ontlasting in het vruchtwater zat kreeg ik opwekkers. Rond de 6 cm ontsluiting wilde ik iets gaan verliggen en meteen zakte zijn hartslagje, voor ik het wist lag ik met een zuurstofmasker op mijn gezicht en totaal in shock op de ok voor een spoedkeizersnede. en daar was hij dan,onze knul! Het was al meteen duidelijk dat hij geboren MOEST worden. Door ruimtegebrek in mijn "halve" baarmoeder was ons manneke maar 48 cm en 2320 gram. Een natuurlijke bevalling was zoiezo niet gegaan want hij zat klem achter mijn bekken. Ik heb tot mijn 25e week regelmatig echo's gehad om de groei en ruimte in de gaten te houden, maar op het moment dat het er echt om ging is dat gestopt. Mijn gyn toen zou aan een nieuwe baan gaan beginnen en liep de kantjes eraf , ik stond steeds met 3 minuten alweer buiten. gelukkig is alles goed gekomen en onze bink is binnen 3 maanden van de -2 naar gemiddeld gestegen. inmiddels zit hij tussen de +1 en +2 met lengte en gemiddeld met gewicht, lang en dun net als zijn moeder
Welkom! Leuk dat je je verhaal met ons gedeeld hebt.. De hopelijk komende zwangerschap dus goed op de controles hameren bij de gynaecoloog.. Hier drukke dagen want in de zomervakantie werk ik dagen van 10 uur.. Gelukkig wel maar 3 dagen in de week.. Vind het wel een soort uitdaging om het dan na zo'n lange dag en de warmte nog gezellig te maken in de slaapkamer.. Ik heb ergens wel het gevoel dat mijn ei al geweest is maar dat is puur een gevoel.. Hoe is het met jullie?
Wat een rust hier Ik ben lekker een weekje vrij heerlijk ben der aan toe haha Hoe is het met iedereen? Ik ben me ongi aan het afwachten das dan de eerste echte ongi na de pil Hoe gaat het met onze zwangere dame? En de rest natuurlijk
Hier op het moment veel aan het werk. Ik werk op een tankstation en in het team van 13 man verdeeld over 2 filialen zijn er nu 5 langdurig ziek ( 1 heb ik zelfs nog nooit gezien) plus de eerste 2 zijn nu met vakantie. Er is wel al iemand extra ingeroosterd voor augustus maar die is nog geen eens al officieel aangenomen... ik werk vooral avonddiensten en met een man die juist om 7 uur s ochtens begint wordt het klussen wat lastiger ( willen dit keer daarom ook ovulatietesten gaan gebruiken) vandaag jarig ! 24 geworden, en mag weer gaan werken straks. vanmorgen wat steekjes in mn onderbuik maar nog niks te bekennen. wel verschrikkelijk vet haar wat ik tijdens mijn zwangerschap ook continue had. troetjuh heerlijk even een weekje vrij, gaan jullie nog wat leuks doen?
Oooh van harte gefeliciteerd jammer dat je moet werken Pfff zijn er ook veel ziek zeg Ik werk 24 uur in de zorg wel vaker een weekje vrij haha me vriend niet weet nog niet wat ik met de kleine man ga doen Miss effe naar strand als mooi weer is
Gefeliciteerd manonii! Hier ook veel aan her werk.. Ik werk op een buitenschoolse opvang dus in de zomervakantie draaien wij hele dagen van 7.30-18.30.. Sta ik ook nog is twee dagen per week alleen op de groep dus dan draai ik dagen van 11 uur en dat is best pittig met 10 kids! Verder nu de leukste tijd van de maand, klussen tot je erbij neer valt al zijn we moeilijk te motiveren met de warmte de afgelopen dagen..
gefeliciteerd manoli!! lekker troet, een weekje vrij.. Genieten met de kleine man jammer dat je zo ver weg woont hier veel vakantieinvalwerk doen nu (werk in de schoonmaak en via schoonmaak ook in een hotel als housekeeping) hele weekend helaas werken in t hotel. morgen na t werk nog wel een verjaardag. en zondag waarschijnlijk na t werk even langs mijn ouders. Verder is het wachten op mijn ongi en dan mogen we er voor gaan vandaag heeft mijn zoontje een uitje gehad met zijn kidnerdagverblijf. Ze hadden maar heel weinig kindjes en gingen een dagje naar een binnenspeelplek. Vond t wel eng, hij heeft nog nooit bij een ander in de auto gezeten (vind dat nog steeds niet prettig) maar deze leidster vertrouw ik door en door dat scheelt wel heen met de auto (en 2 leidsters met een paar kindjes met de trein) en terug 2 kindjes gewisseld die met de auto teruggingen en mijn zoontje met de trein. Hij vond het helemaal geweldig en is helemaal schor thuis gekomen haha. Ook helemaal doodop want hij had zijn middagslaap niet gehad.
Nou zo'n uitje zou ik ook spannend vinden hoor! Ook als leidster.. Maar fijn dat hij het zo leuk heeft gehad..
Hoe is het met iedereen? Heeft er al iemand getest? Ik ben gisteren ongesteld geworden Eerste menstruatie zonder pil netjes op tijd 27 dagen
Hallo dames, mag ik ook meeschrijven? Ik ben in mei met de pil gestopt en wij gaan dus ook voor een tweede. Ik heb een zoon die in april 2 jaar is geworden. Mijn eerste zwangerschap daar mag ik niet over klagen! Ik heb er erg van genoten en wel wat kwaaltjes maar ik heb tot 1,5 week voor mijn verlof volledig (28 uur) door gewerkt en dat terwijl mijn werk lichamelijk best zwaar is. Ik werk in de zorg, in een verpleeghuis, dus dat is best pittig. Nu zitten we in ronde 3 en zit nu op het wachtbankje. 7 augustus is mijn NOD. Ik heb nog niet alle berichten gelezen, dat ga ik nu ff doen. Liefs Toekie
Jahoor toetie gezellig Wat fijn dat de vorige zwangerschap goed ging spannend zeg 7 aug Duurde het lang bij je zoontje?
He wat goed, ik lees dat we al een zwangere in ons midden hebben! Gefeliciteerd meid, hoe gaat het tot nu toe? Mamoni gefeliciteerd met je verjaardag nog. Ik lees dat jouw zoon op 25 april 2012 geboren is. Mijn zoon is van 26 april 2012! haha wat grappig. Het duurde de vorige keer 10 maanden bij ons voor het raak was. Hopelijk duurt het nu minder lang. Ik heb ff besloten dat als het deze ronde niet raak is, dat ik eens ovulatietesten ga proberen. Nog nooit gedaan. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik heb trouwens wel steeds een zeurend gevoel in mn baarmoeder, maar als je dr op gaat letten voel je volgens mij altijd wel wat. We wachten keurig af. Maar wachten duurt zo lang....
Ik heb ovulatie testen gebruikt Maar dan moet je ongeveer vanaf dag 9 a 10 gaan testen afhankelijk van je cyclus natuurlijk en als die donkerder word 2 x per dag zodat je ei niet mist Ben benieuwd spannend hoor Ik voelde ook elke maand wat en toen ik zwanger voelde ik doe maand helemaal niks haha
Haha ja dat kan ook. Ik weet dat niet meer zo goed eigenlijk. Volgens mij voelde ik toen ook niet echt wat. Ik weet nog wel dat ik ongeveer 2 weken na de positieve test enorm last van mn borsten kreeg. Die deden echt zeer, mn man mocht er niet meer aan komen, haha.
ff een andere vraag, ik snap de site nog niet helemaal, ben nieuw hier. Maar hoe kun je de topics makkelijk terug vinden waar je een reactie op hebt gegeven? ik kan ze moeilijk weer vinden namelijk
Welkom toekie! Hier al 3 dagen misselijk maar dat zou wel heel erg vroeg zijn.. Vorige keer had ik ook elke maand kwaaltjes en inderdaad, de maand dat het raak was had ik niks.. We wachten het af..
Als je onder het bericht in plaats van op snel reageren op meer opties klikt kan je je op een topic abonneren..
Hier willen we dit keer ook ovulatietesten gebruiken. Heb ze van de action (5 voor 3,99 uit m'n hoofd) maar eerst mijn eerste menstruatie afwachten..tot nu toe nog niets. Als het voor 7 augustus niet gebeurd ga ik er een testje tegen aan gooien. we hebben dat weekend een feestje en wil graag weten of ik m'n smoesje : "ik neem geen drankje want ik heb een antibioticakuur voor mn ooronsteking" moet gebruiken. . Heb wel nog steeds een "voorgevoel" maar te druk om er heel veel mee bezig te zijn; deze week welgeteld 1 dagje vrij en tussendoor proberen een vrijgezellen feest te regelen Gebruiken jullie al extra vitamines oid? en de mannen? ik heb sinds ik gestopt ben met de pil davitamon compleet mama met visolie, verstot in een potje "zonnebruin" aangezien m'n moeder nog wel eens de kolder in de kop krijgt als kleine man ligt te slapen en het huis hier gaat opruimen en schoonmaken
Ik slik alleen foliumzuur.. 'Zonnebruin' verdraagt mijn maag niet door de visolie.. En die van die antibiotica ga ik onthouden! Weer is wat anders als nee, ik rij..