Juni 2014 mama's :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aloha, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Mamatuttebel; aaahhh wat sneu van je meisje, hopelijk heeft ze er geen last meer van. Hier gelukkig geen moeite met de poepluiers, gelukkig.

@ Dreamer; gats vervelend meis, hoop dat je je snel beter voelt.

@ Evengeduld; succes vandaag, best een pittige leeftijd lijkt mij het. Hopelijk is de dag zo voorbij!

@ Luca; niet te veel zorgen maken hoor meis, hier amper kwaaltjes en je moet ook een beet vertrouwen hebben. Bijna de echo ook voor jou, hopelijk ben je dan ook wat geruster.

@ Lijst; zullen we afspreken dat als iemand twee weken hier niet meer geweest is van de lijst afvalt? Is dat realistisch? Heb het idee dat er mensen op staan die hier amper mee kletsen (en dan bedoel ik echt aangemeld, maar verder niet). Mocht zo iemand dan later er weer bij willen kan die der natuurlijk zo weer op, maar houdt het overzichtelijk. Wil het wel op me nemen om het uit te zoeken en bij te houden.

@ Dragen; vind het echt geweldig, kleine man gaat nu nog soms in de draagzak. Als is hij wel zwaar aan het worden nu. Heb geen katoenen doeken, wel elastische. Maar ben iemand van even snel, snel en vind dat een draagzak (ergonomisch!) echt ideal. Hebben er zoveel plezier van gehad.

Hier een foto van mijn zoontje op vakantie in de drager;

Bijgevoegde bestanden:

2. aqua82

aqua82 Actief lid

16 sep 2013
    436
    0
    0
    Limburg
    Goeiemorgen

Succes Rondvierkantje en Nijntje 01 met de echo :)

@ Tuttebel, oh dat is wel zielig voor de kleine en schrikken voor de ouders. Je bent wel goed misselijk he. boh

@ Luca, niet zo'n zorgen maken. Je hebt deze week vast en zeker ook zo'n mooie echo in handen :) ik voel me eigenlijk ook normaal. Af en toe ens een vlaag misselijkheid, moe en chagrijnig haha.

@ Aloha, hoe is het met jou. Gaat het beter met een tablet erbij?

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Bleghh die buikpijn maakt me gewoon zo onzeker.. Het liefst zou ik terug mn bed in duiken ;)

4. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Goedemorgen meiden!!

Ik lees dat veel meiden misselijk zijn, misschien is Emesafene iets? Of is dit een spuit11 opmerking en werkt het niet?

Poeplucht, ik kan t ook niet meer hebben. Maar datzelfde geldt voor koffielucht, frituurlucht, benzinelucht en de lucht die er hangt bij de ingang van Babypark Gouda :D ;)

GewoonAn, hoop dat er vandaag een plekje voor je is meid. Dit is ook niet leuk zo.

Frenzy, ik vind het een goed idee om mensen van de lijst te halen. Misschien een lijstje maken van mensen die bijna tot niet reageren en hen vragen te reageren?
    Als we die 2 weken aan blijven houden (ook prima - dan meld ik bij deze dat ik volgende week 2 weken op vakantie ben :D en graag op de lijst blijf! :D)

Dragen, ik heb ook gedragen. Werd me soms wel te zwaar dus nam ik ook de wagen mee met een wandeling. Je had mensen moeten zien kijken. je zag ze denken 'Mijn hemel, een kind in de draagdoek en een kind in de wagen....'. Ik heb zowel draagdoeken als de draagzak van Stokke. Vooral voor mijn man was die laatste ideal. Hij kon niet wennen aan die meterslange doek :D

Meiden met een goede echo, gefeliciteerd!!!
    Hopelijk mag ik me morgen bij jullie aansluiten!

Even ego: Ik kan mn buikje niet meer inhouden en het is nu voor mij duidelijk te zien. Nog 2 dagen volhouden op werk en dan ben ik 2 weken vrij. Nu heeft de directeur gister verteld dat hij voor zaken van 16 November tot 7 januari in het buitenland is.
    Dat schopt mijn hele plannetje in de war! Wat zouden jullie doen? Het deze week nog vertellen of dan maar via Skype als ik 11/12 weken ben? Ik heb nog geen echo gehad dus weet eigenlijk nog niks zeker....

5. aqua82

aqua82 Actief lid

16 sep 2013
    436
    0
    0
    Limburg
    @ Frenzy, prima om dat met die lijst zo te doen.

@ Mumm, ik zou wachten totdat je de echo hebt gehad. Is voor jezelf ook prettiger lijkt me om het dan te vertellen.

@ An hoe is het vandaag met je?

6. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Iedereen succes met de echo's
    Mama tuttebel zielig voor je kleintje
    Luca hier ook nog steeds niet misselijk maar vind het eigenlijk wel lekker en probeer gewoon positief te blijven
    Ego.. 5 dagen geen sigaret meer gehad, ben zo trots op mezelf haha

7. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0

Ja vindt het heerlijk :) Mijn dochter had al heel vroeg verborgen reflux en ondanks medicatie was het soms voor haar echt pijnlijk. Bij mij in de doek was het enigszins uit te houden dus zat ze bijna continue in de doek. Ik ben wel klein en tenger van stuk dus toen ze ongeveer een jaar was ging op de buik dragen echt niet meer en heb ik geprobeerd op de rug maar dat was te zwaar voor mijn schouders :( Heb het vanaf toen dus niet meer kunnen doen. Gelukkig is het een heel beweeglijk meisje wat het liefst altijd zelf wil lopen, dus vanaf dat moment was het vaarwel kinderwagen en doek. Ik wil dus bij dit kindje een nieuwe geweven doek en ik heb ook nog een mei tai voor later die voor zowel jongen als meisje erg mooi is :D

Volgens mij zijn er toch al best wel wat meiden die dragen als ik zo verder lees. Super dames!

Meiden met echo's: heel veel plezier en succes!

8. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Heb heerlijk geslapen vannacht. Maar oh wat voel ik me sinds gisteren beroerd. Een combinatie van misselijkheid, maagzuur, koud en hoofdpijn bleeeeh. Maar alles voor het goede doel.

@Najade wij zijn inderdaad even ver Leuk hoor. Succes straks weer met de echo.

@dragen ik koop een bugaboo kinderwagen. Het liefst een rode. Altijd al graag willlen hebben. Wil wel voor tweedehands kijken. Vind hem nieuw echt te duur. Een draagzak durf ik niet. Heb af en toe moeite met mijn evenwicht. mijn rechterbeen doet niet goed mee. Dan kan je dus struikelen als je lang loopt. Ben veel te bang dat ik op de baby val.

Voor de lijst; Mijn uitgerekende datum is voorlopig 14 juni. 21-11 de termijnecho. 12-11 intake VK

9. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misselijkheid is hier ook echt begonnen....bleeeeehhhhh.....
    Vorige zwangerschap heeft het van week 6 a 7 tot het einde geduurd. Zie er nu al tegenop, zeker met een dreumes die veel aandacht wil.

Ben na de goede echo van gister aan 't zoeken naar ideeen voor de aankondiging....leuk!!

Dochter ligt in bed, mp even afstruinen naar positiekleding :)

10. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Succes met de echo's dames!!

11. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    @Frenzy: Wbt de lijst vind ik het prima. Ik heb het ook wel eens gehad dat je denkt ergens mee te gaan kletsen maar het er uiteindelijk niet van komt omdat het toch niet klikt bv. Dan zou ik er zelf in ieder geval geen problemen mee hebben als mijn naam dan van de lijst gehaald zou worden. Of anders misschien eerst even laten weten dat ze er afgehaald worden?

12. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Meiden, bloederlies is nu rood..:(
    Beetje kramen... vk gebeld en die zei dat het wel zo klonk als een miskraam...
    Echobureau gebeld namen weer niet op dus net ingesproken hopelijk bellen ze me zo snel mogelijk terug...

13. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Oohhh nee he An. Wat ontzettend kut. Ik blijf voor je duimen.

14. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Oooog GewoonAn wat erg. Heel veel sterkte. Hopelijk kun je vandaag nog een echo krijgen. Anders even via de HA proberen hoor. Dit is echt heel pijnlijk. Sterkte en hoop dat het toch nog goed afloopt.

15. Najade

Najade Actief lid

8 okt 2013
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    @GwoonAn....nee hè, ik leef met je mee. Hopelijk zsm een echo, kun je geen contact opnemen met een gynaecoloog, bijv. in het ziekenhuis?
    Verlies je ook al stolsels?
    Sterkte, meid!

16. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ja moet me huisarts nog veranderen vergeet het steeds!! :'(
    heb wel gesproken me de spoed vk, die zei dat ik de echo moet vervroegen, mja als ze niet opnemen kan ik niet zo veel, stolsels niet echt we sliertje bloed gezien, lichte krampen ook niet heftig ofzo maar het bloed is nu wel bloed en meer als gisteren.
    kan je zomaar een gynaecoloog bellen dan ?
    Of een ander echobureau misschien??
    Wil gewoon weten wordt echt zoo onzeker huil alleen maar..

17. Najade

Najade Actief lid

8 okt 2013
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, je kunt gewoon naar het ziekenhuis bellen! Mijn ervaring is dat gynaecologen altijd erg meeleven!

18. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    gwoonan wat raar dat ze dat via de telefoon zegt! het hoeft nog steeds niet zo te zijn hoor.. ik vind echt dat ze direct een echo moeten maken, je bent ook p dusdanig termijn dat er wat te zien moet zijn dus je hebt direct duidelijkheid.. echt gek.. anders via de huisarts je laten doorsturen naar het ziekenhuis.

dragen. wat geweldig dat er zoveel dragers al zijn! De stokke draagzak is echter niet geheel ergonomisch, maar dat geneuzel zou ik jullie onthouden tot wat verderop in de zwangerschap haha ;) er zijn in elk geval ook genoeg ergonomische dragers te koop zoals die op de foto ( ff vergeten van wie) voorbij kwam :) die M houding en bolling van de rug is echt belangrijk. Maar daarover later meer :p Ik draag zl nu 16,5 maand nog steeds in doeken en dragers.

luca vervelend dat je je zo onzeker bent, toch gaat het al paar weken goed bij je zonder bloed, snap je spanning, maar probeer niet teveel erdoor te stressen anders vragen of je toch eerder een echo mag?

frenzy, ja ik had oa premature weeen enz maar ernaast ook nog gbs positief en zwangerschapscholestase. ben van week 27 tot 37 geremd en toen ingeleid en toen had mijn kindje een erg slechte start. oa om die redenen loop ik bij de gyn en ka onder controles. 21 november hebben we een gesprek over het beleid en eventuele extra onderzoeken deze zwangerschap met kinderarts en gyn. Ze zullen waarschijnlijk mijn ontsluiting en baarmoederhalslengte scherp gaan volgen en kwa onderzoeken naar het kindje heb ik geen idee.. dat hoor ik de 21e. Ze weten niet goed wat de oorzaak bij mijn zoontje was/is dus kan zijn dat hij enkel onrijp was, maar er kan ook een nog niet gevonden afwijking aan ten grondslag liggen dus het kan zijn dat ik sowieso in een ziekenhuis met nicu moet bevallen als ze het risico op herhaling groot schatten. Hoor het allemaal nog, wil er nu nog niet teveel over nadenken :)

lijst ik vind het prima, staan inderdaad veel dames op die later in het rustigere groepje overgestapt zijn geen probleem natuurlijk, maar voor hier wel zo handig om overzicht te houden.
    we kunnen ook bij iedereen met een goede echo met hartje een tekentje bij de naam zetten? of even een kleurtje? dan kunnen we over een paar weken direct zien wie niets gemeld hebben over hun echo en die eraf halen??

Vervelend Patty dat je been weleens uitvalt, heb dat afgelopen jaar ook een paar keer gehad echt eng gevoel. Ik heb het enkel als ik niet nadenk bij mijn passen, arts zei dat ik moest nadenken links rechts links rechts en als ik dat doe gaat het goed, nu denk ik automatisch na haha ( klinkt gek haha )

zazu wat naar! hopelijk dit keer enkel eerste trimester!

cindy goedzoooo al 5 dagen geld bespaard voor de baby!!

mummm haha er zijn al enkele aan de emasefene en primperan, maaar wel lief dat je het meld! wellicht had iemand het gemist toch?! vervelend dat je zo op luchtjes reageert! lekkere lippenbalsem opdoen kan welleens wat maskeren ;)

19. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik zou ook gewoon poli verloskunde gynaecologie bellen en horen wat ze zeggen, of vk terugbellen en zeggen dat echoburo niet opneemt en je in paniek raakt. vk kan ook doorsturen naar ziekenhuis..

20. aqua82

aqua82 Actief lid

16 sep 2013
    436
    0
    0
    Limburg
    Jeetje An wat een ellende. Maakt jouw vk geen echo's dan? Hoop dat je snel ergens terecht kunt. Dikke knuffel, hopelijk is alles goed

Deel Deze Pagina