Goedemorgen,' Ik haak hier weer in GewoonAn, fijn dat het vanzelf is gekomen.. Nu hopelijk snel naar een nieuwe ronde met een super plakbeeb! En nogmaals sterkte natuurlijk! Ik ben echt een weekdier op t moment.. Kan echt om alles janken
@ Positiekleding; vind het eigenlijk altijd wat groter vallen, mama delicious dan. Heb normaal maat 29/30 en van zwangerschapskleding (MD dan) maat 28. @ open ruggetje; hier dus ook een hogere kans, ivm met de zw-schap afbreking van ons zoontje Wat ik heel vreemd vind is dat bij de vorige zwangerschap we in een heel traject moesten (ivm verhoogd risico), ziekenhuis echo's en uitgebreide echo's. Toen werd ons ook door de gyn daar verteld dat een extra dosis foliumzuur slikken geen zin had. Nu hoeven we heel dat traject niet meer in (wat ik prima vind hoor). en gaf de verloskundige aan dat ik juist wel de extra (10 maal zoveel) hoeveelheid foliumzuur had moeten slikken.. Lekker dus, al die tegenstrijdige dingen. Voelde me ook best rot toen de vk vertelde, owh je had wel de verhoogde dosis moeten slikken :x. @ gewoonan; aarghh wat confronterend, hoop snel op een plakbeeb meis! @ ego; ga zo lekker een high tea doen met een vriendin, heb er zin in!
Ja heel gek he? De vk wist t niet dus de huisarts heeft overlegd met de gyn van de VU en die had dit dus aanbevolen. Mijn schoonzus heeft dit ook moeten doen dus daarom wist ik t. Hier verder geen extra onderzoeken dus. Ze denken dat t bij mn schoonmoeder toen is mis gegaan omdat er geen foliumzuur werd geslikt toen. En er waren ook nog geen echo's. Hahaha kunnen jullie je er nu toch niks bij voorstellen? Gewoon geen echos! En een tweeling zagen ze pas bij de geboorte (is in onze familie voorgekomen, bizar he?). GewoonAn heel veel sterkte meis!
Ik las net ergens anders een onderwerp over de zorgverzekering. Gaan jullie die omzetten? Wij zijn nu basis verzekerd en zit te denken om ivm de zwangerschap het te gaan omzetten.
Ik blijf waar ik nu zit Zit nu bij zilveren kruis, basis beter af met twee sterren, tandarts drie sterren... Betaal nu iets van 132.50 en gaan dalijk naa de 125 euro Is trouwens collectief verzekerd vanuit mn werk
Hoe gaat het met jou An? Baal beetje van mezelf. Ben bij beide zwangerschappen 30 kilo aangekomen. Had de hele dag honger, echt zo'n gevoel van als ik nu niet eet val ik om. En ik had geen trek in gezonde dingen maar in vette happen. Ja dan wil het wel. Ben na de tweede meer dan 30 kilo afgevallen en nu heb ik weer hetzelfde. Als ik niet misselijk ben kan ik alles wel eten wat op mijn weg komt. En ik wil niet weer zoveel aankomen. Dus ik erger me aan mezelf. tips?
Oei lastig luca.. Veel fruit eten (al is dat niet vet natuurlijk haha, maar je vroeg om tips toch ) Steeds kleine beetjes eten, helpt tegen de misselijkheid en voor je gevoel blijf je vol zitten.. Extra water drinken, zit je sneller vol.. Verder weet ik het ook zo snel niet.. Ik was bij de eerste ook maar 8 kilo aangekomen
hier gaat het wel hoor, heb gelukkig geen krampen meer.. Tips uhm, Ja eet gezonde dingen lastig idd want nu heb je juist trek in slechte dingen haha, maar crackers in plaats van brood?? veel water drnken geeft je een voller gevoel. Maak een smootie ? misschien zit hier wat tips voor je tussen..? http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/472938-eten-eten-eens-eten.html Uhm voor de rest weet ik het niet. Wel vervelend dat je, je zo voelt meis.
Grr ik heb een heel vervelend dreumesmeisje in huis Heb dr nu al twee keer mogen redden van een flinke val.. Een van bed en een van de bank.. Mijn hart zit inmiddels niet meer waar die hoort te zitten haha
@ Blinq, ik zit bij fbto en das echt een super verzekering! Je kunt modules aan- en uitzetten wanneer je wil. Ik zit basis onder de honderd euro en kan dus over een tijdje een module van iets van 7eu aanzetten voor gezinsplanning... Je krijgt dan een pakket en meer vergoeding voor ziekenhuiskosten en kraamzorg etc. Zo gaat het bv ook met tandarts, als je naar de tandarts moet zet je vlak daarvoor de module aan en na je bezoek zet je hem weer uit. Voor bepaalde ingrepen/behandelingen geldt wel een wachttijd, dus je moet wel even van tevoren bekijken wat je precies gaat laten doen, of daar evt. een wachttijd voor is...
Zit ook bij FBTO. Zet die modules eigenlijk nooit aan en uit... Heb een plan gemaakt. Want wil echt voorkomen dat ik straks weer zoveel moet gaan afvallen. Ga meer fruit eten. rijstwafels, olijven, cup a soup enz. Heb net een opkikker gehad omdat ik echt flauw was van de honger. Ga ze ook meenemen naar mijn werk.
Hier ook fbto en heel tevreden! Nooit een rekening gezien van mn bevalling en das wel een beetje gek ivm eigen risico toch? Zie ook dat de vu niks heeft ingediend. Ondertussen al meer dan een jaar geleden, gek toch? Wel medisch bevallen dus lijkt me niet door de vk gedeclareerd.
Sowieso vallen medische bevallingen in t zknhuis onder de basisverzekering Dus daar krijg je idd geen rekening oid van
Hey hallo allemaal. An wat een rot nieuws zeg. Wens je heel veel sterkte en snel een plakbeebje! Ik heb geen echo gehad bij onze verloskundige hebben ze dat helamaal niet. Maar het is gelukkig nog dichterbij huis waar ze het wel doen. Dus maandag kon ik bellen voor een afspraak. Was alleen vergeten te vragen weet niet hoe het bij nullie gaat. Maar tellen ze je aantal weken zwanger vanaf je eerste dag van je laatste ongi of vamaf je eisprong. Ben het helemaal kwijt. Het was een gezellige praktijk trouwens dus helemaal happy en we kijken uit naar de eerste echo!! X
Ik meende dat als je zelf voor ziekenhuis kiest, je wel een eigen bijdrage betaalt, maar met die module van fbto vergoeden zij dat geloof ik. Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept hoor, maar dacht dat het zoiets was...
Okee thanks. Want ging gister ook meteen bloedprikken en de verloskudige had op dat formulier bevaldatum: 09-07-2014 gezegt en dat is precies 2 weken later. Dus leek alsof ze het telde vanaf me ei. Nja miss was het zodat ze het zeker weten ingevuld. Thanks voor het antwoord! x