Ik ben bij de bevalling van mijn dochter alsnog naar het ziekenhuis gegaan omdat ik pijnbestrijding wilde (waren uiteindelijk te laat en dus niks gekregen) en was dus geen medische indicatie. Ondanks dat we basis verzekerd zijn daar geen rekening van gezien... Zou de vk het misschien zo hebben weten te praten dat ze er medisch van gemaakt hebben dan?
Hoi dames, Wie ook zoveel steekjes vandaag? Bij mij is het erg vandaag. Loop er niet krom van, maar irritant is het wel. Was ook zo benieuwd aan wie jullie het allemaal al verteld hebben. Hier aan (schoon)ouders, broers, zussen, beste vriendin en collega's (dit omdat ik zoveel naar het ziekenhuis moest, ook tijdens studiedagen). Krijg nu wel langzamerhand de behoefte om het aan meer familieleden te vertellen. Trouwens, mijn kids weten het nog niet. Heb wel bij ze gepolst, maar het leek ze maar niks haha...Realiseer me wel dat als meer mensen het weten, mijn kids het ook moeten weten. Maar ik vind het nog te lang duren voor hen, voordat het juni is....
Ja ook apart he? Het gekke bij ons is dat t ziekenhuis normaliter wel een rekening indient bij je verzekeraar, net als de vk. En die zie ik dus nergens staan in 2012 of 2013. De vk heeft overigens 1500 euro gedeclareerd voor alles bij elkaar. Prima hoor maar wel vreemd toch? Ik heb ook weleens gehoord dat t lang kan duren maar meer dan een jaar? Qua bekend maken, hier weet iedereen t al die dicht bij ons staat, daar zou ik t nl ook aan vertellen als t mis zou gaan.
Heel veel sterkte An. Wij hebben inmiddels vrijwel iedereen verteld. Hët wa al behoorlijk aan het uitlekken. Super leuk al die reacties. Vandaag bij Babydump de eerste ideetjes opgedaan. Vind het allemaal vrij prijzig. Ga dus ook voor tweedehands kijken.
Najade, ik heb vandaag ook een paar keer steekjes gehad. Beetje achter m'n schaambot. Hopelijk kan het geen kwaad, herken het in ieder geval niet van m'n mk'en. Een paar mensen weten het van mij sinds deze week. Mijn moeder vroeg er pas naar, dus die weet het. Schoonzusje, omdat we daar gingen eten en zij best aparte dingen ging koken (met alcohol). 1 Vriendin die ernaar vroeg. En 1 collega die het vroeg, ging ik werktijd naar ziekenhuis. Schoonouders willen we het dinsdag na de echo vertellen. Rest moet nog ff wachten Velen weten wat mijn mk'en, daarom vragen sommige mensen zo nu en dan hoe het ermee gaat. Eigenlijk wilde ik m'n mond houden tot 12 weken, maar kan niet liegen.
Oh nou zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van Ik las alleen dat fbto vanuit de basisverzekering de ziekenhuiskosten van een bevalling zonder medische indicatie wel vergoedt, maar dat er een wettelijke eigen bijdrage geldt. En dan meen ik dus dat met die gezinsplanning-aanvulling, fbto die eigen bijdrage ook vergoedt.
Hier ook nare steekjes vandaag najade heel vervelend Hier nog niets gekocht voor kleine frummel merk dat ik veel minder met deze zwangerschap bezig ben omdat er nu een kleine man rond loopt die me druk houd! Vind ik ergens wel jammer was tijdens de eerste zwangerschap er heel intens mee bezig! Hoop dat dat straks misschien weer komt als kleine frummel gaat schoppen
Ik heb toevallig vd week bij mijn verzekering zitten kijken.. Zodra je basis+2 sterren verzekerd bent krijg je ook een poliklinische bevalling 100% vergoedt.. Sowieso medische indicatie wordt natuurlijk altijd al vergoedt..
Hoiii dames, Heb een ontzettend drukke week gehad dus vandaar vanaf maandag niet meer geweest... An heel veel sterkte, ik vind het verschrikkelijk voor je!! Dames met een goede echo Gefeliciteerd!! Ik woon in omgeving eindhoven en werk als SEH-verpleegkundige. Gelukkig niet meer veel misselijk geweest, ook al ben ik met emesafene gestopt. Alleen nog zooo moe!! Fijn weekend allemaal!
Ik ga er vanuit dat wij toch geen rekening meer zullen krijgen. Inmiddels meer dan 2 jaar geleden. Maar goed, nu wil ik echt het liefst thuis bevallen omdat ik nu weet wat ik kan verwachten. Ik moet dat kunnen hihi. Ik heb het ondertussen al wat mensen verteld. Ben nu ook al ruim 10 weken dus dan mag het van mij wel. Als we vrijdag weer een goede echo hebben mag van mij iedereen het weten Verder hier vandaag echt een rotnacht gehad. Super veel pijn aan mijn buik, maar volgens mij was het niet mijn baarmoeder maar mijn darmen. Het is nu gelukkig aan het zakken, maar heb er amper door kunnen slapen Ga me zo klaar maken voor een wandeling met de honden en een stel vrienden. Wel rotweer, maar dan is het in ieder geval lekker rustig in het bos hihi. Fijne dag iedereen!
@ FBTO verzekering; zit ik ook bij, ga volgende maand het pakket gezin aanzetten en heeft echt veel voordelen. Wbt ziekenhuisbevalling, je krijgt bij het fbto (als je gezin aan hebt staan) 200 euro vergoed op een bevalling (die niet medisch is) of je kan 200 euro terug krijgen van de eigen bijdrage van de kraamzorg. @ Vertellen; mensen die dichtbij staan weten het al wel en ga ook langzaam steeds meer mensen het vertellen. Ga maandag bij mijn nieuwe baan beginnen (heb daar vorig jaar ook gewerkt.) zei mogen absoluut nog niet weten dat ik zwanger ben, eerst contract ondertekenen. Wil het graag bekend gaan maken na de 12 weken echo. @ Mandy; fijn dat je je goed voelt! Moeheid wordt hier gelukkig weer minder! @ Aris; herken het wel hoor, hier ook minder bezig met de zw-schap, vergeet het soms zelfs @ mommieD; denk dat jou vk gewoon medich heeft ingevuld ivm met de vraag van pijn bestrijding? Anders zou je de rekening wel gehad hebben toch! @ Luca; herken het wat aankomen en eten betreft. Hier de vorige keer bijna 30 aangekomen en iedereen zei men wat ben jij dik geworden.. Terwijl dat best wel mee valt. Wil nu absoluut niet zoveel aankomen, maar merk wel dat trek, trek en trek heb! Dus als een een goede tip hebt, let me know!
Heb ook niet veell van Miss Etam. Wel een jurkje en 2 shirts, die laatste draag ik alleen als pyama maar is mooie kwaliteit. Ik hou er nooit zo van als bij broeken alleen bovenin de buikband zo;n dikke elastiek zit en Miss Etam heeft dat normaal gesproken wel maar deze toevallig niet!
@vertellen. Hier weet iedereen het inmiddels maar ben dan ook iets verder dan jullie. @steekjes, hier ook last van gehad gisteren. Echt steken in mn doos zeg maar maar dat herken ik wel van de eerste. @najade, hoe oud zijn je kids?
Ik herken het heel goed. Bij de eerste ook nog niks gekocht tot de 12 weken echo. Vind dat het lot tarten ofzo. Housowieso niet van neutrale dingen dus denk dat ik het nu wel kan volhouden totdat ik weet wat het wordt en dan wel los ga hihi!
Hier wat minder actief, ben echt zo intens moe en misselijk ondanks de emasefene. Weinig puf. Gaan zo heel even buiten rondje lopen in de frisse lucht dat helpt soms wel even. Hier ook fbto, hebd e modules eigenlijk altijd aanstaan oa ivmde wachttijden enz. Hier is wel alles gedeclareerd, bedragen waarvan je dankbaar bent dat er een verzekering bestaat, as jaren zijn wij wel uit de kosten haha. Verhuizen van verzekering doen wij dus niet, hier weleens problemen gehad betreffende vergoedingen maar als je aan de andere kant voor boven de ton vergoed krijgt, tja dan heb ik het ook nergens meer over. Steekjes, ik had gisteren enorme krampen in mn baarmoeder, echt pijn pijn krampen, denk het groeien want voel mn baarmoeder nu ookal boven mijn schaambot.. Het is daar nu ook bol zeg maar. Smorgens moet ik ook echt rennen naar de wc, mijn blaas en onderbuik doen dan gewoon pijn vd druk. Gelukkig word het straks weer beter als alles achter het beklemmende bot vandaan groeit en verlegd is en zn plaats heeft.
Veel FBTO'ers hier haha. Aloha Vervelend dat je je zo slecht voelt! Vandaag is het was en poetsdag. Heb net de laatste sinterklaaskadootjes besteld voor de kinderen. we hebben 6 december de volgende controle en echo. Denk dat ik daarna de echo op fb zet met de mededeling dat wij toch wel het leukste sinterklaaskadootje hebben gekregen!
Goedemorgen dames. Hier bijna geen klachten /kwaaltjes meer .... Enige wat echt nadrukkelijk aanwezig is zijn brandende tepels. Maak me wel een beetje nerveus voor dinsdag , 1e echo.
hallo, Ik voel me eigenlijk sinds 2 dagen wel goed. Weer energie gelukkig! Dus niks spannends te melden. Dat met die blaas herken ik wel jeetje doet dan echt pijn he. @ verzekering, heb nou een gezin pakket van cz. Fijne dag allemaal!
Heb vandaag met de angelsound het hartje gehoord (weet het veel te vroeg eigenlijk, maar wilde het even proberen). Zo Bijzonder!
Ah leuk zeg frenzy! Heb er ook 1 geleend tijdens mn vorige zwangerschap, zo leuk! Ook voor je partner omdat je ook de bewegingen kan horen op een gegeven moment. Ik ga de vk volgende week eens vragen hoe t zit met die rekening, of de vu idd direct bij hen declareert soms. Was idd medisch, door pijnbestrijding maar moest ook aan de weeen opwekkers en uiteindelijk is ie met de vacuum eruit getrokken.