Juni 2014 mama's :)

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Aloha, Oct 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    O dat scheelt dat je niet nuchter hoeft! Ik heb daar normaal nooit zoveel moeite mee haha maar misschien omdat ik misselijk was, warm, nuchter en echt al een hele poos er zat te wachten en ineens opstond ofzo. Geen idee haha voelde me echt dom.

Die studie betekent een extra buisje bloed nu, en enkele vragenlijsten tijdens de zwangerschap en bij de 20 weken echo word er een doppler meting gedaan van beide baarmoederslagaders ofzoiets. en dan na de bevalling nog weer een vragenlijst ( steeds door personeel en door mij ingevuld voor zover ik begreep) ze onderzoeken of er aanwijzingen zijn voor complicaties later in de zwangerschap, zoals diabetis en of zwangerschapsvergiftiging, maar wat ik begreep ook breden of er een marker voor andere complicaties gevonden word. er doen 4000 vrouwen aan mee tussen 1 december 2012 en 2016 zoiets. De gyn vroeg mij of ik mee wou doen aangezien ik hoog risico zwangere ben ( met andere woorden grote kans op een complicatie haha)

2. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    @aqua
    Ja ik was overtuigd van een meid. Maar ja bij mn dochter zei ik jongen haha!

@Aloha
    Klopt! Iedereen zegt tot nu toe jongen haha.

3. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Wel leuk als je een koningskoppel krijgt!

Hier maakt het mij echt geen snars uit, vind 2 jongens geweldig, maar een meisje net zo. Het boeit ons echt niet, helemaal niet na de ervaring met ons zoontje. Een relatief gezond kindje zonder pijn en met veel geluk, dat is onze wens ;)

Lekker cliche haha

Ik heb nog een echo fototje trouwens, vd week nogmaals een echo gehad en hier konden we de hersenhelften op zien en een hele hand met botjes haha dus wellicht wel even leuk om te uppen.

4. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    je ziet op de ene goed het handje ( onderin)
    en op de andere ligt het kindje naar ons toe met kin op de borst, en zie je in het hoofdje links en rechts wat zwartig en dat zijn de hersenhelften.

Attached Files:

5. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Wauww moooi aloha!

Hier waa de beeb ook aan het zwaaien haha. Mn dochter was terug aan het zwaaien :D

6. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    So aloha dat is schrikken! Moest je nuchter zijn?
    Wat voor studie is de respect studie?

Hier ook kans op koningskoppel maar idd maakt mij ook niks uit! Een jongen is leuk voor t mannetje maar een zusje natuurlijk ook. Mn man heeft t zelfs al over een 3e hahaha. Pfff eerst maar afwachten of deze gezond is en sneller doorslaapt, anders wacht ik nog even hoor. Ondanks t doorslapen tegenwoordig toch nog af en toe een huiluurtje (gister dus grrrr). En dat hakt er dan toch weer in.

En thnx voor alle felicitaties mbt echo, zo leuk!

7. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Ik doe ook mee aan een onderzoek. Expect heet het geloof ik. Ook om te kijken hoe ze complicaties vroegtijdig kunnen opsporen.

Fijn die goede echo's!

Nog 11 dagen voor mij

8. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    He bah Aloha, dat is niet fijn!
    Ik heb vanmorgen ook bloedgeprikt.
    Doe ook mee met die studie.
    En gister besloten om toch voor de combinatietest te gaan, ookal zit ik niet in de risico groep. Vl en ik houden van zekerheid... 6 december heb ik de nekplooimeting.

En ik werd vanmiddag nog gebeld door de vk, er was iemand die oefende met de echo's, of ik nog een echo wou! Maar natuurlijk.
    Dus 3 dec een extra echo :D

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Mommie stukje naar boven leg ik het kort uit.

Luca het is echt respect studie waar ik aan mee doe niet espect. Maar het klinkt wel hetzelfde. Rian jij dus ook goed hoor!

Rian dat worden veel echos in 1 week, spannend dat je de combitest gaat doen.

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Hihihi en die van mij heet echt expect. Is van het UMC Maastricht.

Hadden net 10 minuten gesprek van de oudste die in groep 6 zat. hij heeft een geweldig rapport met 8'en 9''ens en een 10.

De juf wilde wel 28 van die kinderen (dat horen we elk jaar). Hij is alleen beetje te gevoelig.

Hebben jullie een voorgevoel mbt het geslacht? Denk dat mijn man alleen jongetjes kan maken.

11. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Oh ja, een studie dus om complicaties beter te leren voorspellen als ik t goed begrijp? Hier niks van gehoord, goed dat je dat doet!

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Leuk dat handje Aloha :D

Luca, ik heb steeds het gevoel dat het een meisje is... Kan niet wachten tot we het weten!

13. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Ben er trouwens nog niet uit of we wel of niet een combitest laten doen. Man zegt dat ik mag beslissen, voor hem hoeft het niet.

Bij de andere 2 hebben we het niet gedaan. Ging er heel naief vanuit dat het wel goed zou zijn.

Maar ken mezelf ook. Stel dat het een kans is die net zo op het randje zit van wel of niet verhoogd dan ga ik me druk maken of we verdere onderzoeken moeten laten doen. En uiteindelijk is het een kans en is die test 80% betrouwbaar.

Moeilijk hoor.

14. Aris87

Aris87 Actief lid

Mar 12, 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat de datum van mijn 20 wkn echo niet klopt er staat 3-11 en is 3-02

15. Najade

Najade Actief lid

Oct 8, 2013
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mooi hoor, al die echo's!

Natuurlijk gelijk even naar onze foto's gekeken of ik een ronde schedel zag, maar bij ons is het iets platter van voren. We gaan het zien.
    Wij gaan geslachtsbepaling doen met 16w via pretecho. Zo nieuwsgierig ben ik wel.
    Gaan er nog meiden voor 3d/4d echo?

27/11 eerste controle verloskundige 19u

16. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,158
    33
    48
    Hoi meiden,

Heb even niet terug gelezen.. Vandaag echt een shitdag.. Schoonmoeder had op fb al vermeld dat onze meid grote zus ging worden terwijl mijn oma het nog geeneens wist (en ja mijn oma zit op fb dus die heb k het helaas niet zelf kunnen vertellen :( )

Nu 1 grote vreetkick.. Ik heb zúlke lekkere extra belegen kaas in de koelkast liggen, ik blijf vreten :p

17. Aris87

Aris87 Actief lid

Mar 12, 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan wel weer een 3/4d echo doen hebben we bij zl ook gedaan en dat vonden we zo bijzonder!

18. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,112
    263
    83
    @ Dreamer; gets wat een rot actie, ben der zo bang voor dat iemand dat ook bij mij doet...

@ Luca; maar jij krijgt hem toch vergoed? Wat fijn dat het zo een goed ouder gesprek was!

@ Mamatu; wat een mooie echo, en wat schattig dat je dochter ging draaien!

@ Aloha; mooie echo! En gatver wat schrikken dat je zo onderuit ging, zou het wel super eng vinden.

@ Ego; ben brak, ontzettend moe, zomaar alvast naar bed. Volgende week op mijn werk vertellen en dan 5 december op FB. Nu ook erg druk met van alles en nog was, donderdag de 12-wk echo!

19. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om die reden hebben wij het dus niet gedaan.

20. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    @ Frenzy, nee hoor ik krijg hem niet vergoed. Pas vanaf 36 jaar en ik ben 34.

Twijfel steeds meer. Ook met een kans van 1 op 10000000 kun je toch net die ene zijn.

Dreamer
    Oeh wat vervelend van je schoonmoeder zeg. Heb je er iets van gezegd?

Share This Page