Juni 2014 mama's :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aloha, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2ekindjewelkom

2ekindjewelkom Actief lid

18 jul 2013
    285
    0
    0
    @mama tuttebel: hopelijk is het niets ernstigs, mijn duimen draaien voor je!

@iedereen: dank voor de lieve reacties. Ik heb mijn ticker zolang weggehaald, ik ben gewoon te onzeker op dit moment.
    Had maandag al op het verloskundigenforum gevraagd hoe het precies zat, en welke zwangerschapsduur ik nu moest aanhouden, vanwege al een week over tijd en die cb digital nog maar 1-2 weken, maar zij zei dat ik vanaf de dag van mijn laatste menstruatie moest rekenen. Ik weet dat het bij mij niet klopt, maar ik ben van haar uitgegaan. Daarom heb ik m nu maar gewoon weggehaald.

@ziekenhuisbevallingen: ik ben van mijn dochter ook in het ziekenhuis (Orbis) bevallen (jaja, ook een Limburgse) en dat is mij ook prima bevallen. Om 20.30 uur in het ziekenhuis, om 22.25 uur was ze er en om 01.15 uur waren we alweer thuis. Ik mocht voor de bevalling tijdens de weeën nog douchen en zelfs nog in bad, maar daar kon in de puf niet meer voor opbrengen, ik was heel erg misselijk, heb nog een paar keer overgegeven voor de bevalling, dus ik zag een bad niet meer zitten. Toen ze mijn vliezen gebroken hebben, had ik ook meteen 10 cm ontsluiting en moest ik 30 min. persweeën ophouden, dus dat was ook niet echt handig geweest onder de douche. Voor de rest was het een bevalling uit het boekje, zo doe ik er nog een ;) Vind het echt van de zotte dat ze de kraamafdeling bij Orbis willen sluiten, zo luxe heb je het bij ons in de buurt nergens!

2. aqua82

aqua82 Actief lid

16 sep 2013
    436
    0
    0
    Limburg
    @ wondertje, gelukkig pas in 2015 dan

@ aloha, wel leuke dingen staan daar bij. Ga ook elke week een foto maken. Sowieso met hetzelfde truitje aan, dan krijg je ook snel een geheel :)

3. aqua82

aqua82 Actief lid

16 sep 2013
    436
    0
    0
    Limburg
    @ 2dekindje , oh ook uit limburg ;) niet prettig dat je je zo onzeker voelt zeg. Die testen kunnen ook een mens gek maken he. Wanneer is je eerste echo?

Die eerste bevalling klinkt idd prettig en snel :D

4. knopper

knopper Lid

1 sep 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo weer een hele hoop gepost zie ik. Vandaag een vrije dag even genieten met mijn zoon. Hij ligt nu in bed en ik ff tijd voor mezelf. Ik heb vanmorgen nog de andere test opgemaakt, ik had er 2 van kruidvat en dus de tweede maar opgemaakt. Nou hij knalt!!!!

@ Frenzy: hij is van 24 maart.

@ croll, al geweest bij de verlos? hoe was het? wat gaaf he zo een eerste echo.

@ aqua ik slaap juist veel en heel vast! dat heb ik anders nooit maar nu rol ik graag vroeg mijn bed in. Word alleen wakker om te plassen hihi. Ik zat gisteren toch te gapen op mijn werk.... ze vroegen wat ik gedaan had haha. lees ik nu dat jij ook uit limburg komt?

@ linne, welkom en gefeliciteerd! ik wil het liefste thuis bevallen echter vorige keer ging het niet omdat hij te vroeg was. Maar het was ook prima in het ziekenhuis. maar het ging zo goed en snel dat ik het nu weer probeer voor thuis.

@ mama tuttebel, geen kramp ofzo? wat engig.... kan ook een bloeding zijn zonder betekenis maar ik zou ook schrikken...hoe gaat het nu?

@ wondertjenr2, ik kom ook uit limburg, waar jij? ik echt het zuiden. van mij mogen de MvM afspraken eraf hoor...

@2ekindjewelkom: hier nog een limburgse, waar jij ergens ongeveer? wij echt zuid zuid... buitengebied

5. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Zoo nu weer thuis na een ochtendje werken, nog 3 uurtjes te gaan.
    Heb om 16:10 de echo

@mamatuttebel, jeetje dat is ff schrikken, door dit soort nieuws wordt je toch ff aan het denken gezet.
    Ik hoop dat het voor jouw niks ernstigs is en dat alles goed blijft gaan met je kindje. Ik duim voor je.

@babyangel, nog 35 weken te gaan :-D

Welkom nieuwe zwangeren, gezellig

@bevallen. Hier bij ons in de buurt is er een geboortecentrum, Miss als het goed gaat wil ik daar bevallen. Zit in het ziekenhuis maar staat we los van het zkh. Ga tegen die tijd is info opvragen daar. Je hebt ook inloopavonden e.d,

@slapen. Ik kom moeilijk in slaap en ben ook vroeg wakker, merk idd ook dat op mijn buik slapen niet zo prettig meer is ivm mijn opgezette buik en borsten.

@symptomen, vanochtend voor het eerst 3x boven de pot gestaan met het idee van overgeven, telkens zakte het gelukkig weg. Wel fijn dat ik nu wat meer symptomen ga krijgen, geeft een iets meer vertrouwde gevoel.

@2ekindje, hopen dat je snel weet hoever je bent, ik vindt het ook lastig aangezien ik niet regelmatig ben, heb deze x voor het eerst getempt, heb wel een daling gehad maar geen stijging daarna, ben nu dus vanuit gegaan dat die daling mijn eisprong is geweest en zo gerekend. Miss kunnen ze het straks al vertellen bij de echo

6. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Crol ben nu wel benieuwd waa je vandaan komt haha hier zit sinds kort ook een geboortecentrum in het ziekenhuis erbij namelijk ( ben vorige keer in andere plaatst bevallen).

Heb je een link naar je tempkaartje dan kan ik eens meespieken, ze zullen ongetwijfeld een meting doen vandaag, maar het kan nog afwijken het is zo klein en elke mm is al gauw paar dagen verschil, daarom is de termijn echo altijd wat later.

7. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    My Ovulation Chart

Dit is mijn kaartje, is een heel raar kaartje, zal vast iets fout gedaan hebbe ookal weet ik niet wat, had het dus ook niet verwacht bij deze cyclus. Gok dat mijn eisprong op cd22 is geweest, vandaar uit heb ik gerekend.

Ik kom uit Brabant, in de buurt van breda (daar zit het geboortecentrum) vorig jaar geopend geloof ik.

Ik hoop dat ze een indicatie hebben, kijken of ik het juist had, en anders idd tot 12 weken wachten

8. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Nieuws gaat snel rond.
    Krijg net de nieuwe brochure van babydump met een paar sokjes in de bus. Ik heb niks aangevraagd. Wil sowieso eerst wachten tot de echo voordat ik iets aanvraag.

Vraag me toch af hoe dit kan

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    oke dat is niet in de buurt haha

maar bizar van de babydump.. normaal moet je dat eerst aanvragen.. gek..

je kaartje is inderdaad gek, waar heb je de temp opgemeten? Hij schommelt best en is vrij laag ( kan hoor, maar meestal is hij hoger). Heb je wel elke dag op hetzelfde tijdstip voor je ging bewegen getempt? dus in bed? Je gemiddelde cyclus was wel wat korter als dit, weet je zeker dat de testen eerder negatief waren? welke testen waren dat?

10. knopper

knopper Lid

1 sep 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    even kijken of mijn banner het doet

11. knopper

knopper Lid

1 sep 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee dus :(

12. knopper

knopper Lid

1 sep 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    nu zou hij het dan wel moeten doen... sorry voor het gerommel

13. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43

Ik heb vaginaal gemeten, voordat ik opstond, doordeweeks sta ik elke dag om de dezelfde tijd op dus ook dezelfde tijd gemeten, in het weekend kon het wel eens een half uurtje tot uurtje later zijn.
    Mijn cyclus werd steeds langer vandaar dat ik de 1e x testte op dag 33. Die was spierwit dus negatief, de 2e op dag 37 was lichtjes positief, 2 dagen later kwam hij al binnen een minuut en was goed donker.

Ik heb de testen van zwanger&kids gebruikt en daarna ook die van action om te kijken oftie opliep. Uiteindelijk vorige week 1 van clear blue ivm de week indicatie. Die gaf 2-3 weken aan.

Ik weet ook niet waarom hij zo raar is, ik kijk er verder ook niet meer naar, dat ik zwanger ben is nu belangrijker dan mijn temp toen haha.
    Maar had wel twijfels toen, Miss vaginaal toch niet goed gedaan, geen idee

14. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    K zie je banner hoor, knopper

15. 2ekindjewelkom

18 jul 2013
    285
    0
    0
    zucht, ik had bijna iedereen een reactie gegeven, gaat er hier iets fout, dus kan ik weer opnieuw beginnen....grrr.....

16. Bibababy

Bibababy Actief lid

11 sep 2013
    146
    0
    0
    ik had hem ook vandaag in de bus, via moeders voor moeders denk ik

17. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Ja zou best kunnen.
    Alleen mvm en de verloskundige weten dat ik zwanger ben.
    Is wel een leuk boekje voor ideeen.

18. 2ekindjewelkom

18 jul 2013
    285
    0
    0
    @aqua: mijn intake en ook mijn eerste echo is 31 oktober, krijg zojuist mijn afspraakbevestiging van de vk binnen. Ik twijfel alleen of ik de afspraak niet een week zal verzetten... Ik wil in ieder geval zondag a.s. nog een test doen, om te kijken hoe de lijn eruit ziet. Misschien maandag nog een cb indicator. Als ik dan nog steeds binnen de 1-2 of 2-3 zit, denk ik dat ik ga bellen om een weekje te verschuiven.
    Gisteren heb ik mijn vk afsprakenkaart van de vorige zwangerschap teruggevonden. Daar stond bij mijn eerste afspraak op: "Echo lijkt op 5-6 weken". Op het laatst van de zwangerschap dachten ze dat onze dochter 2 weken voorlag op schema... We hebben tijdens de eerste echo wel iets kunnen zien, maar ik kan me niet meer herinneren of we toen ook al een hartje gezien hebben.

@knopper: een Midden-Limburgse hier. Normaal gesproken zijn wij met alles op Roermond georiënteerd, maar bevallen wil ik weer graag in het OMC.

@crol: van tempen heb ik echt geen verstand. Ik heb niets gebruikt, ook geen ovutesten, dus ik heb echt geen idee hoe die grafiekjes eruit zouden moeten zien. Ben benieuwd naar je echo, en wat je kunt zien!
    en ik moest echt lachen om die post van de babydump! Heb je het wel al iemand anders verteld? hihi, toeval bestaat niet! :D

19. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hallo meiden,
    Mag ik me hier aansluiten? :)

Ik ben dreamer, 24 jaar en mama van een meisje van 1.5 jaar. Sinds april gestopt met de pil en erg vreemde cycli elke keer...

Ik had vrijdag en zaterdag een negatieve test.. Vande week twee ker een sliertje bloed verloren maar er kwam verder niks.. Gisteravond een verdwaalde test gevonden.. eerste instantie zag ik niks maar toen ik later keek zag ik een vaag tweede streepje.. Spanning natuurlijk dus vanochtend om een etos test gegaan.. Weer een licht tweede streepje.. Vriend geloofde het niet, dus op naar een cb digital.. En ja hoor, zwanger ;) Vooralsnog vermoedelijk rond 24/6 uitgerekend..

20. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Welkom Dreamer, gefeliciteerd.

Mijn vriend geloofde het de eerste week ook niet. Nu kan hij maar moeilijk zijn mond houden.

@2ekindjewelkom, Ik heb het verder nog niemand vertelt. Mijn ouders en schoonvader zien we niet zo vaak en willen het wel persoonlijk vertellen. De rest willen we nog even wachten, op een vriendin na maar die is net bevallen dus we wouden nog ff wachten met ons nieuws, hun kindje ging ff voor nu.

Nog een uurtje, we gaan zo al weg omdat we eerst ff langs de verloskundige moeten voor de verwijsbrief en dan de hele stad weer door naar het zkh voor echo. Spannnnnennd :-D

Deel Deze Pagina