@Luca75 mega schop onder je kont!! de test is nu positief en dames die afhankelijk zijn van MvM plassers willen ook graag zo'n test ! * gaatnueventeruglezen *
@crol. nou dan weet ik het ook niet haha, afwachten tot je echo dan maar inderdaad. Ben wel benieuwd! @2ekindjewelkom. heb je je afspraak nog verzet? Je moet het echt zelf weten, als je stress krijgt van nog geen hartje kun je beter tot na de 6plus weken gaan als je twijfelt aan je termijn enz. Als je er relaxed onder blijft als er geen hartje is dan zal ik gewoon gaan, mocht het niet kloppen mag je geheid paar dagen later weer komen. hoelaat heb je de echo vandaag? @dreamer welkom en gefeliciteerd! wat een spanning met dat testen! Besef komt vanzelf @luca mijn kindje is uiteindelijk niet te vroeg geboren, ben geremd vanaf 27 weken tot 37 en toen zelfs ingeleid ( bizar). Fijn dat je weer dezelfde gyn hebt, ik vind het wel jammer dat ik niet dezelfde gyn heb als vorige zwangerschap ( ander ziekenhuis, andere plaats) ken deze gyn wel, dez heeft voor ik naar die andere plaatst verhuisde miskraamonderzoeken gedaan bij ons en de eerste 3 maanden van vorige zwangerschap opgevolgt. Maar zal uiteindelijk vast hier ook goedkomen, deze gyn kent de gyn uit vorige plaats/zkhs wel dus dat scheelt. Heb je nog een ok bezoek gehad om je placenta laatste keer? Heb je een bloedtransfusie gehad trouwens? want dan mag je met MvM niet meedoen volgens mij. @afspraken maken vks.. volgens mij zitten vk's amper op kantoor omdat ze zo hard aan het werk zijn bij bevallingen enz juist een goed teken dat ze dan weinig beschikbaar zijn voor het maken van afspraken als er nood aan de man is krijg je ze heus wel te pakken, alleen niet op een algemeen nummer. ( schat ik zo in) @crol woehoeee wat fijn dat het hartje klopte!!!!!! Taart!! o en foto's posten! @2ekindjewelkom.. oei ookal roze.. hopelijk is het enkel een geknapt adertje of wat innestelingsbloed wat opgeruimd word. Ik ken mensen die maanden gebloed hebben bij een gezonde zwangerschap ( al snap ik uit mijn eigen ervaringen dat dat leuk gezegd is maar je je toch zorgen maakt) @mama tuttebel bloed na de ontlasting is niet heel vreemd, maar fijn dat er uiteindelijk een echo gemaakt is en je een hartje gezien hebt!! ook taart!!! @pukkels mijn huid word juist glad nu ( op enkele joekels na haha ) heb wel bultjes op mijn kaaklijn ( had ik vorige keren ook) maarrrrr vorige keren zat ik echt heeeleeemaal onder dus als ik nu eens een gladde stralende huid met volumieus haar krijg ( ipv dood duf futloos ) vind ik het best! @biba mooie mvm test gehad dus dat je al mocht beginnen?! is toch meestal vanaf 6 weken pas?! @gewoonan aaah wat leuk dat verhaaltje enz erbij!! @club ik vind het best, maar misschien handiger om dan een facebook club te maken ( geheime groep dan ziet werkelijk niemand dat je lid bent en iets post enz) dat werkt net wat handiger en leuker als een zwp club.. maar is misschien nog wel iets vroeg voor sommige. @emoties haha ik kan ineens heeeel fel doen en dan ineens weer janken. hormonster! @nijntje01 ik denk dat dat gevoel wel juist is hoor, en ook waar. In het ziekenhuis bevallen is veiliger dan thuis, of het ook fijner is geen idee. Maar veiliger zeker. @frenzy precies we gaan gewoon voor a terme bevallen van een gezond kindje. Mag ik vragen wat er gebeurt is bij jullie zoontje bij 22 weken? Plotseling of iets gevonden met de 20 weken echo enz? Als je het er niet over wilt hebben openbaar mag je ook pben hoor, of als je het er helemaal niet over wilt hebben negeer je mijn vraag maar gewoon Leuk idee trouwens om bloot en bedekt elke week een foto te maken! @linne aaah meis wat een onzekerheid kun je jezelf aanpraten he goed dat je een knaltest hebt nu en weer vertrouwen erin hebt enneh ik ben ook niet misselijk hoor ( klopt hard af) @woonplaats.. ben ik dan echt de enigste uit regio gelderland?!! @obstibatie vezels! pap of cruesli door de yogurt enz bruin brood etc. o en voeten, als je op de wc zit, iets omhoog op een stoofje ofzo ( moest ik toen ahaha) @anne83 welkom en gefeliciteerd! Hopelijk dit keer geen opnames wegens uitdroging etc! @pinkeltje veel plezier met het vertellen vandaag! @rian wow mooie test!!!! @daniielle gefeliciteerd met je smoeder. leuk dat je ouders zo blij reageerde! WIj zijn ook verhuist toen zn 6 weken was ( huis in zwangerschap gekocht) was erg pittig en we wonen nu nog in een bouwval ( veel tegenslagen en weinig puf ivm veel zkhs opnames van mn zoontje) maar het is wel heerlijk, ons huisje is klein maar knus nu, geloof me de grote van waar je woont doet er echt niet toe!
Ik heb de facebook groep vast aangemaakt voor het geval mensen er al intresse in hebben om daar lid te worden ( je ziet dan natuurlijk elkaars profiel foto, je hoeft geen vrienden van elkaar te worden dus je profiel kan afgeschermd blijven als je dat wilt) Je moet wel van 1 iemand in de groep even vriendje worden om jezelf toe te kunnen laten voegen aan de geheime groep. Hoogstwaarschijnlijk zullen de meeste pas naar de fb groep gaan als ze een goede echo gehad hebben, maar dan ligt de naam in elk geval al vast de groep is niet vindbaar via de zoekbalk van facebook.
@aloha; het maakt me ook niet echt uit dat het huis wat klein is, maar die van ons is erg onhandig ingedeeld. Als er geen box in de huiskamer past wordt dat toch wel moeilijk. Het huis van gisteren was prachtig, maar gaat helaas niks worden. Het dak en de vloeren moeten direct vervangen worden, hij zei ongeveer 150.000 tot 200.000 verbouwen. Wordt wel erg duur huisje dan he haha. Wat vervelend dat je zoontje veel ziekenhuisopnames had, is dat nu nog steeds?
dat vraag ik me ook wel af, over die facebook groep! Lijkt me erg leuk maar wil de zwangerschap de eerste 3 maanden toch wel verborgen houden...
Mijn sprankje hoop van vanmorgen is vervlogen. Zojuist een tampon vol met helderrood bloed verwisseld, hij lekte er zelfs doorheen, dat heb ik normaal nooit :'-( Maandag maar zien of mijn bm schoon is... Zit nu op mijn werk, maar ik wil eigenlijk gewoon naar huis. Ben vreselijk verdrietig!
Jeetje dames wat hebben jullie veel gekletst. Zal even algemeen antwoorden want anders ben ik een uur verder haha. En ben eigenlijk aan het poetsen (met heel veel pauzes ) @Nieuwe dames: Welkom en gefeliciteerd!! Bloedingen: Dames, ik hoop echt dat ze stoppen en dat het iets onschuldigs is. Las wel dat mama tuttebel een echo heeft gehad. Super dat de kleine het goed doet! Obstipatie: Roosvicee laxo werkt hier niet echt. (mss als je liters drinkt haha). Pak nu wel wat ontbijtkoek sochtends, misschien helpt dat. Buikfoto's: Weet even niet meer wie het was (sorry!) maar prachtige buikfoto's! Hier was bij mn zoon het voornemen om elke week eentje te maken. Uiteindelijk niet van gekomen en voor ik het wist was je dus steeds weer een paar weken verder. Heb er dan ook niet heel veel. Wil dat nu eigenlijk wel weer doen maar heb nog een 'restbuik' van de vorige zwangerschappen dus ja eer dat je echt een zwangerschapsbuik gaat zien... Club Vind het wel een leuk idee, heb me al aangemeld. Wil ook wel bij de fb-groep, leuk!! @Aloha: Hoe kom ik daar? En nu ben ik alles weer vergeten, volgende keer maar weer kladblok erbij hihi. Kom straks nog even spieken!
Ah neeee Weet niet goed wat ik moet zeggen.. Ontzettend veel sterkte! Kun je je niet ziek melden? Of gewoon de situatie uitleggen?
Ooooh neeeee pffft ik was zo vrolijk maar slaat nu helemaal om. Kun je je niet ziek melden? Lekker naar huis.
@fb groep als je erbij wilt pb mij dan even dan voeg ik je toe als vriendje en kan ik je erna toevoegen aan de groep en desnoods als fb vriend weer verwijderen. het is een geheime groep niemand kan zien dat je lid bent lid word of iets post of wat dan ook. andere mama clubs hebben dat ook, wondertje jij kunt wellicht ook ervaring erover delen? @2ekindjewelkom oei jeetje dat klinkt niet al te best idnerdaad, wonderen bestaan maar snap dat je er doorheen zit nu. Misschien niet zo een gek idee om gewoon naar huis te gaan, even coconnen en huilen zonder toeschouwers. Knuff meis!
@2ekindjewelkom: wat erg! Hoop echt dat t onschuldig is. Ik duim voor je. Persoonlijk zou ik écht geen tampons gebruiken als ik zwanger was. Je bmm is zo goed doorbloed dat je zo maar n vaatje zou kunnen laten springen denk ik. Ik heb vorige keer na sex ook bloedverlies gehad. Ik voelde duidelijk dat ie ergens tegenaan kwam, deed niet echt pijn, maar ik bloedde wel. Lijkt me dus beter om n inlegkruisje of maandverbandje te gebruiken. Maar das mijn idee/mening. Door de verhalen van meiden met bloedverlies begin ik zelf nu toch wat onrustig te worden. Ben zó bang voor bloedverlies. Wil dit kindje echt niet weer kwijt! Heb daarom de vk gebeld en gevraagd of ze écht écht niet toch eerder n gaatje hebben. Ivm de ma mag ik bij 7wk n echo, maar er was pas plaats bij 8+2. Pffff.. Maar! Ze hebben gister n extra avond erbij gedaan omdat t zo druk met echo afspraken is! Dusssss.. Ik mag nu 29 oktober al, 's avonds om 20:00uur! Jeeeeej! En dan ben ik dus 7wk. Dus als t goed zit, dan kunnen we dan al n mooi hartje zien. Ik kan niet wachten! En nu hóef ik ook niet zo lang meer te wachten. Voor de lijst: 1e echo op 7 november moet dus veranderen naar 29 oktober, 20:00uur!
Heel veel sterkte!! Mijn miskraam is zojuist heel onverwachts begonnen. Deze zwangerschap kwam als een verassing en gaat ook weer als een verassing. Jullie mogen mij van de lijst halen Ik ben gebroken,mijn 2de miskraam.
Ik weet t, heb niet nagedacht bij tampons, want ik gebruik nooit maandverband, alleen na mijn vorige bevalling. Heb het niet eens in huis en ben nu op mijn werk en heb niets anders bij me. Vk heeft er eigenlijk niets over gezegd aan de telefoon... Ik probeer het hier nog even vol te houden hier en een paar uurtjes eerder weg te gaan. Ik kan eigenlijk gewoon vanuit thuis werken, maar vind het zo gek om nu te gaan als ik toch hierheen gereden ben... Kan wel altijd zeggen dat mijn meisje ziek is... Die is weliswaar bij oma, maar dat weten ze hier niet... Zucht, ik weet het allemaal niet meer hoor. Sorry als ik jullie overstuur maak, is niet de bedoeling, maar omdat we het nog niemand verteld hebben, kan ik het ook nergens anders kwijt :'-(
Ow babyangel, jij ook al? Wat een rotdag vandaag! Ook voor jou een dikke knuf, weet wat je doormaakt! xxx
Meiden, wat vreselijk voor jullie Geen woorden voor.... Ontzettend veel sterkte gewenst voor beiden! (btw, ik las op een verloskundige website dat je beter geen tampons kunt gebruiken tijdens/vlak na een miskraam omdat er dan een verhoogd risico is op infectie doordat de baarmoedermond vaak nog iets geopend is)