Juni 2014 mama's :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aloha, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    2ekindjewelkom, sterkte morgen bij de echo!

stephanietaal, ik durf dat dus ook niet met mijn vriend... Je kan daar bijv. bloedverlies door krijgen. Gelukkig heeft hij er begrip voor. Maar ik lees overal dat het gewoon mag hoor :D

fedi, spannend hoor je echo de 22e. Ik duim voor je dat alles goed is. Ik snap helemaal dat je nog niet op de roze wolk zit, dat heb ik ook. Je wordt gewoon zo onzeker he door die mk'en. Gisteravond voelde ik een paar steken helemaal onderin aan de zijkant m'n buik en dacht meteen jahoor zou het dan nu een bbz zijn. Die staat nog niet op m'n lijstje... Gelukkig heb ik het vandaag pas 1x gehad en verder niet meer.

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    @patty wat bijzonder om eens een volwassen prematuur te spreken, vervelend dat je bekken scheef staat, is dit ten gevolge van je prematuurschap? Hoezo neig je naar flesvoeding?

@pinkeltje verdrietig dat je je ouders zolang niet gesproken hebt, ik zou het wel vertellen en hun daarna de bal geven om te kijken wat ze ermee doen. Het is waardevol om een opa en oma te hebben voor je kleintje, mijn vader is overleden dus wellicht kijk ik er anders tegenaan, maar ruzie's kunnen ook opgelost worden vind ik vaak, je word beider ouder en wijzer met de tijd en een kindje is een nieuwe levensfase toch..

@knopper leuke tekst!

@wondertje ooo wat verdrietig.. knuff meis.. heel veel sterkte met het doorstaan en verwerken van dit alles.

@frenzy heftige beslissing, nemen jullie nu dan ook een nekplooimeting enz?

@babyangel hoe is het nu met je bloedverlies?

@stephanie je bent toch al eerder zwanger geweest? weet je niet meer of je toen aardreed en seks had haha kan prima zolang er geen complicaties zijn en anders hoor je het vanzelf als het niet meer maf van vk of gyn.

@zazu welkom en gefeliciteerd

@aqua er zijn niet veel middeltjes die je mag gebruiken om te slapen. Ik zou het bij beker warme melk of kop thee houden.

@thee drinken je hebt ook z thee zonder theine erin, dat mag gewoon ongelimiteerd. Thee met bepaalde kruiden uit het voedingscentrum lijstje zou ik persoonlijk mijden.

@2ekindjewelkom goed dat ze toch nog even een echo maken, even checken of alles leeg is is wel zo veilig. maar leuk is anders.. sneu voor je meisje, kindjes gaan er zo gevoelig mee om.

@fedi begrijp ik volkomen, je voelt vanzelf wel aan wanneer het voor jezelf goed voelt om mee te kletsen :)

hier morgenavond mvm, stiekem best een beetje zenuwen voor die test. En dan nog een week tot de echo.. spannend. En ik ben moeeeee

3. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Pfff is het nog geen 8 november? Duurt zo lang vind ik.

4. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Hoi meiden, mag ik ook meekletsen?
    Even kort ons verhaal, sinds 2008 gestopt met de pil, 2010 eerst keer mmm, geen succes, aug. 2012 weer terug in mmm. 5 rondes clomid, hsg, eileider operatie, beide afgesloten. April begonnen met ivf eerste 2 pogingen mislukt en gister eindelijk positief getest van onze cryo die 9-10 is teruggeplaatst. Ben zo blij, het voelt zo onwerkelijk. 8-11 eerste echo.. Ik ben 27-6 uitgerekend

5. aqua82

aqua82 Actief lid

16 sep 2013
    436
    0
    0
    Limburg
    @ frenzy, nee mag je niet. Of dat in grote mate is of helemaal niet, dat durf ik niet te zeggen.
    Net als anijs.
    Terwijl ze venkel wel aanbevelen als je borstvoeding geeft, tegen krampjes van de baby.

Welkom Dreamer!
    @ 2ekindjewelkom, heel veel sterkte morgen! dikke knuffel
    Wel lief van je dochter :)

@ stephanie, je mag gewoon vrijen. als je niet prettig vindt, moet je het niet doen.
    Ik durfde het hele begin ook ff niet, maar nou denk ik zolang ik me er goed bij voel.
    Rustig aan gewoon ;)

@ fedi, dat begrijp ik dat je dan even rustig aan wilt doen tot 12 weken.
    Vervelend dat je zo op bent van de zenuwen.

@ aloha, heb je ook gelijk in! Beter dan dat je dingen pakt die niet goed zijn.
    Succes morgen met Mvm, kan me wel indenken dat je nerveus bent voor die test, maar zal wel goed komen toch :)
    Heb je zo nog eens test gedaan?

@luca, nog dik 2 weken. Is ook lang he.

6. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    #766 Frenzy, 20 okt 2013
    Laatst bewerkt: 20 okt 2013
    Juni 2014 Mama's

Uitgerekende datums:

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. Crol, 24 jaar, 1e kindje, THUIS/ZH? BV
    7. Kim90, 23 jaar, 1e kindje?, THUIS/ZH?, BV/FV?
    8. Annamar, 28 jaar, 3e kindje, THUIS, BV
    9. Mandy84, 29 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    10. Patty86, 27 jaar, 1e kindje, THUIS/ZH?, BV/FV?
    10. Linne, 25 jaar, 1e kindje, THUIS, BV
    10. Anne83, 29 jaar, 2e kindje, THUIS/ZH?, BV/FV?
    11. Mama Tuttebel, 20 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    12. Frenzy, 32 jaar, 3e kindje, THUIS, BV
    13. Rian89, 24 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    13. Teardrop, 29 jaar, 3e kindje, ZH, BV
    13. Mumm84, 29 jaar, 2e kindje, THUIS/ZH?,BV
    14.
    15.
    16. Fressie, 28 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    16. Fedi, 32 jaar, 2e kindje, THUIS, FV
    17. Najade, 37 jaar, 1e biologische kindje, THUIS/ZH?, BV/FV?
    18. Cathrien, 33 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    19. Aqua82, 31 jaar, 1e kindje, THUIS, BV/FV?
    19. Bibababy, 31 jaar, 3e kindje, THUIS, FV
    19. Knopper, 31 jaar, 2e kindje, THUIS/ZH? BV
    20. Aloha, 26 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    20. Meikie, 30 jaar, 2e kindje ZH, BV
    21. MommieD, 30 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    21. Plurk80, 31 jaar, 3e kindje, ZH, BV
    22.
    23.
    23. Pinkeltje90, 23 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    24. Luca75, 34 jaar, 3e kindje, ZH, BV/FV?
    24. Stephanietaal, 26 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    25. Nijntje01, 29 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    26. Daniielle, 24 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    26. Zazu, ?? jaar, 2e kindje?, THUIS/ZH?, BV/FV?
    27. Taatje84, 28 jaar, 1e kindje?, THUIS/ZH?, BV/FV?
    28. GewoonAn, 23 jaar, 1e kindje, THUIS, BV
    29.
    30.

0 meisjes
    0 jongens
    4 verrassing/geheim

Afspraken:

17-10 Crol: 1e echo
    18-10 MamaTuttebel: MvM
    18-10 Rian89: MvM
    22-10 Patty86: 2e echo
    22-10 Cathrien: MvM
    22-10 Fedi: afsprraak & echo gyn
    24-10 Crol: intake vk
    24-10 Najade: 4e echo gyn
    25-10 Meikie: intake vk
    28-10 Aloha: 1e echo gyn
    28-10 Linne: 2e echo
    29-10 Nijntje01: intake & 1e echo gyn
    29-10 Aqua82: 1e echo
    29-10 Mandy84: 1e echo
    29-10 Cathrien: 1e echo
    31-10 Frenzy: 1e echo

01-11 Mandy84: intake
    01-11 Stephanietaal: afspraak gyn
    04-11 Fressie: 1e echo
    04-11 Rian89: vk
    04-11 Frenzy: intake
    05-11 Plurk80: 1e echo
    06-11 Teardrop: intake vk
    06-11 Knopper: intake vk
    07-11 Mama tuttebel: 1e echo & intake vk
    07-11 Mumm84: 1e echo
    07-11 GwoonAn intake vk
    08-11 Pinkeltje: 1e echo
    08-11 Luca75: 1e echo gyn
    12-11 GwoonAn: 1e echo gyn
    13-11 Knopper: 1e echo
    14-11 Bibababy: 1e echo & intake vk
    15-11 MommieD: intake vk
    22-11 Fedi: 1e echo
    25-11 MommieD: termijnecho

Vlindertjes
    Heel veel sterkte voor de vlinder mama's

εϊз Hophop (6.2 weken)
    εϊз Wondertjenr2 (5.3 weken)
    εϊз BabyAngel (5.2 weken)
    εϊз 2ekindjewelkom (5.3 weken)

Wil je in de lijst of iets aangevuld hebben? Zet je berichtje dan even in kleur en het wordt aangepast! Als het niet in kleur staat kan er overheen gelezen worden...

7. Najade

Najade Actief lid

8 okt 2013
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,
    Na lang dubben dan toch maar besloten om me aan te melden bij jullie. Lees al een tijdje stiekem mee :)
    Mijn verhaal is nogal lang, maar in het heel kort komt het hierop neer: Getrouwd geweest en met mijn expartner járen in de MMM gezeten, ik schat zo'n acht jaar. Negen keer IUI, vier keer IVF, éen keer zwanger door de eerste IVF, helaas een miskraam in week acht. Laatste IVF was in Düsseldorf. Besloten om uit de MMM te stappen en te gaan voor adoptie, heb nu twee prachtige zoontjes van zeven jaar.
    Helaas liep het huwelijk niet meer lekker en ben ik gescheiden. Ben nu ruim een jaar samen met een nieuwe partner. En dacht dat ik dus niet zwanger kon worden. Daarnaast heb ik een schildklierprobleem wat ook niet zo meehelpt met het vruchtbaar zijn.
    Begin oktober paar dagen overtijd en telkens de test voor me uitgeschoven. Ik heb in het verleden zoveel getest dat ik gewoon niet meer durfde. Op 5 oktober, na ruim een week overtijd (tussendoor wel bloedverlies, maar erg weinig!) toch maar getest en bleek deze positief! Dit is mijn eerste spontane zwangerschap!
    We waren natuurlijk even helemaal overdonderd, maar het is zeer zeker gewenst!
    Ik had vanaf het begin erg veel buikpijn en bruinverlies, dit heb ik nu nog steeds. Dus die onzekerheid blijft.
    Door de vele pijn heb ik ruim een week geleden een spoedecho gehad. Hierop was naast een grote cyste (4cm) en vocht achter de baarmoeder (beeld van een BBZ) in de baarmoeder een mooi vruchtzakje te zien mèt zwangerschapsring. Werd wel een paar dagen teruggezet qua termijn.
    Afgelopen vrijdag heb ik mijn tweede echo gehad. Cyste zit er nog steeds, vocht achter baarmoeder gelukkig geslonken en vruchtzakje nog mooi te zien (2cm) met daarin nog het dooierzakje en een piepklein vruchtje (2.1mm). Wanneer we goed keken konden we zelfs het begin zien van een voorzichtige hartslag. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat het mis was, omdat ik nog steeds die buikpijn/steken en bruinverlies had. Mooi fotootje meegekregen.
    Eergisteren kreeg ik dan 's nachts een megabloeding, die wel snel stopte en gelukkig geen stolsels maar wel veel kramp. Natuurlijk 's ochtends ziekenhuis gebeld en ik kon gelijk terecht voor nog een echo. Beeld van de dag ervoor al veranderd, we konden nu duidelijk een vruchtje zien met hartslag. Geen idee waar al dat bloedverlies vandaan komt.
    Aanstaande vrijdag heb ik dan de vierde echo alweer. Bruinverlies en buikpijn heb ik nog steeds. Ben bang dat dat één van mijn zwangerschapskwaaltjes is en blijft.
    Natuurlijk weten we dat het nog alle kanten op kan gaan en ik beleef nu alles dag voor dag. Verder in de toekomst kijk ik nog niet.
    Voor mij is het al een heel groot wonder dat ik überhaupt zwanger kan worden! En dit na ruim 13 jaar!
    Moet ik mijzelf op de lijst zetten of doet één van jullie dit?
    Zal vanaf nu dan mee reageren.
    Liefs,
    Najade

8. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Dromen jullie ook zo raar?

Heb vannacht een voettocht naar Santiago di composela gemaakt omdat gordon daar zou optreden en die moest en zou ik zien???!?!?!? Echt zo maf, daarna met de trein terug en toen nog in een open dubbeldekker door het land gereden.

Pfff vorige week heb ik een nacht gedroom dat ik in een musical speelde en ik heb een hele nacht fruit ingemaakt.

9. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Welkom nieuwe zwangeren!

Wat een verhaal Najade. Hoe ver ben je nu dan?

Over die thee, ik drink nu de zwarte thee van Zonnatura (vind de smaakjesthee allemaal niet lekker).

10. Najade

Najade Actief lid

8 okt 2013
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Najade, 37 jaar, 1e biologische kindje
    Afspraak: 25-10, vierde echo gyn.

Denk uitgerekend rond 17 juni (dacht eerst rond 8-6, maar dus teruggezet)

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Luca; nu niet meer zo erg, in het begin echt hele nare dromen gehad, komt door je temp verhoging, is een kwaaltje ;)

@ Najde; wow wat een verhaal meis! Gefeliciteerd met de zw-schap, duim voor je dat de beeb blijft plakken, is jullie wel gegund!

@ aqua; idd las het op idd, met mate, uiterwerking bij mensen is onbekend, Ga het wel overleggen met de VK wat zei vind.

@ taatje; welkom en gefeliciteerd! Heb je bij de lijst erbij gezet!

@ Aloha; zijn we nog niet over uit, bij ons eerste kindje was de nekplooimeting super, zegt dus niks. Hij had ook geen syndroom, het was een aanleg fout. Bij ons tweede zoon ook een nekplooimeting gedaan en dit was prima.
    Weet ook niet of we nu weer onder behandeling gaan bij een gyn (naast de vk) laat het nog even op zijn beloop.
    Snap dat de MVM spannend is, heb je nog getest? Jij hebt ook de nodige miskramen gehad he. Ben altijd een trouwe lezen van het testen topic en heb toen, meerdere malen gelezen hoe vaak het mis ging bij jou.

@ Danielle; tis aangepast!

@ 2kindjewelkom; aaahh wat lief van je meisje, hoop en duim dat je snel weer zwanger bent van een plak beebje! En mrg naturlijk nog de controle echo, ben benieuwd wat daar uit komt! Hoop dat het goed zit meis! Knuffel!!

@ Fedi; snap je terughouden heid die eerste 12 weken is toch super spannend. afspraak staat erbij!

@ Lijst; laat mvm er nu nog wel bij staan, dat valt er straks toch af, maar vind het wel leuk voor de meiden die meedoen! Is toch een momentje om naar uit te kijken.

12. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH

Ja best wel! :)
    zonder zwangerschap vind ik het namelijk al zwaar! zal wat worden straks! ;)

Nee duurt nog 6 weken! haha..:( njaa geeft niet!
    Overleven we wel haha.

Ahw gossie wat sneu zeg! :( en jij veel sterkte bij de echo! :)

Wauw wat een verhaal! super dat het nu gelukt is! :D
    Gefeliciteerd!!

Zooo allereerst welkom en gefeliciteerd met dit bijzondere wonder!
    Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan! :D

Haha jaa ik droom ook zo gek, vanacht droomde ik over mega grote appelen! echt enorm en lekker dat ik ze vond hahah!
    en ik had een kast vol met gek voedsel ?? iig geen bestaand voedsel haha!
    Misschien droom ik over eten omdat ik steeds zo'n honger heb haha! xD

13. aqua82

aqua82 Actief lid

16 sep 2013
    436
    0
    0
    Limburg
    Welkom Najade, idd een wonder :)
    @ luca, haha nee die rare dromen heb ik geloof ik niet ;)
    @ frenzy, ja moet je gewoon anders ff vragen, weet je het meteen.

@ GewoonAn, jeetje ja ben ik ook benieuwd hoe je dat de komende maanden afgaat he.

En honger! Niet normaal meer. Ik eet wat en 5 minuten erna weer honger.
    Maarja beetje inhouden , moet erna ook weer allemaal eraf :D

14. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Nja als ik het vertel dan houdt iedereen er rekening mee hoor, we hebben nog een pas zwangere op de afdeling, die wordt ook geholpen bij de zware dingen.
    Maar wil het nog niet zo vroeg vertellen.

Haha jaa ! ik probeer ook gewoon gezonde dingen te eten hoor! :p

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wauw... Najade en Taatje84, gefeliciteerd!!!!

luca 75, hier nog geen gekke dromen. Wel dromen over zwangerschap, hopelijk worden die dromen waar :D
    Wat krijg jij pas laat die echo, ook gezien je verleden.
    Voordat ik wist dat ik zwanger was, had ik toevallig al die afspraak (1e keer bij dat ziekenhuis) gemaakt voor het miskraamspreekuur. Nu ik zwanger ben mag ik gelukkig alsnog komen. Maar anders had ik via mijn eigen gyn ook al met 6 weken een echo gehad.

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb trouwens wel van iets anders last 's nachts... Elke nacht word ik wakker omdat 1 van mijn handen/armen slaapt/tintelt. Duurt best lang voordat het over is. Heb gelezen dat dat ook een bekend kwaaltje is.

17. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Welkom najade! En gefeliciteerd met je zwangerschap. Een echt wonder, heel bijzonder. Begrijpelijk dat deze eerste weken voor jou extra spannend zijn, zeker met dat bruinverlies. Hopelijk volgende keer weer n mooie echo met n kloppend hartje!

@hier: gister gedurende de dag n rare pijn in mn rechter bovenbeen gehad. Vanuit mn lies straalt er n soort zeurderige pijn uit naar mn bovenbeen. Trekt dan zeurderige door over de hele voorkant van mn bovenbeen. Voel echt naar, vervelend. Wrijf er steeds overheen omdat ik t idee heb dat ik t er dan uit masseer.
    Gisteravond ging ik met diezelfde pijn ook slapen. Ik kon er niet echt lekker door liggen. Bah.
    Maar toen vannacht om ff voor 3 werd ik wakker van de buikpijn. Laag in mn buik. Duidelijk niet mn darmen. Heb ook geen last van obstipatie. De pijn werd steeds erger, geen krampen, maar... weet niet, pijnscheuten, af en toe steken. Ik vouwde mezelf helemaal dubbel om t n beetje uit te kunnen houden. Ben wezen plassen en godzijdank had ik geen bloedverlies! Ik heb wat lauw water gedronken en n warm washandje op mn onderbuik gehouden. Echt veel leek t niet te helpen, dus ben weer gaan liggen. Ik heb anderhalf uur wakker gelegen en toen zakte t eindelijk n beetje af.
    Vandaag geen buikpijn meer, maar wel weer die rare zeurderige uitstralende pijn in mn bovenbeen.

Herkent iemand deze pijn in t been, of de erge buikpijn?
    Wat kan t zijn?
    Maak me toch wel zorgen..... :(

18. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Zow meiden hier ben ikcweer even om om een hoekje te gluren....

@ najade, wat een verhaal meid!!! Kan je ook nog een beetje genieten?
    Het komt vaker voor dat iemand bloed blijft verliezen. In het topic waar in al sinds de geboorte van mn zoontje in mee schrijf is er ook iemand die veel bloedingen had. Maar verder een gezond kereltje! Maar ikgeloof heel goed dat het wel spannend is....

Hier net een uitgeslapen ventje uit bed gehaald. En hij is weer heerlijk aan het puzzelen geslagen. Zo knap hij doet soms al legpuzzels van 12 stukjes :D
    Hahaha hoe trots kan je zijn ;)

19. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Het kan al je bandenpijn zijn! :)
    Als je toch twijfelt mag je altijd je vk bellen he. :)

20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    He An, klopt jouw banner wel? Moet bij de afspraak niet november staan ipv oktober?

Deel Deze Pagina