Juni 2014 mama's :)

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Aloha, Oct 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aris87

Aris87 Actief lid

Mar 12, 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik had ook een veel te hoge bloeddruk en uiteindelijk ingeleid met 36 weken gelukkig nog lang kunnen rekken dus hoop wel dat het nu niet weer zo gaat

2. Meikie

Meikie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Hey meiden,
    Ben ik ook weer even.
    Gisteren intake gehad bij de vk, was gezellig weer terug te zijn.
    Alles besproken van de vorige keer, nu bedenken of ik terug wil naar mn oude krramburo......
    Bloeddruk was goed. En 18 nov de eerste echo, spannend hoor :D

Klachten, vallen mij mee.
    Ben wel moe en heb heupklachten, heeeeeel af en toe een vleugje maagzuur maar verder niet. Owja kan de hele dag door eten :D

3. CaramelBaby82

Oct 24, 2013
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik lees al een tijdje mee en heb nu besloten om ook maar mee te kletsen:) Ik ben 31, ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger (volgens mijn berekening) en dus op 24 juni uitgerekend. Dit is onze eerste zwangerschap en we vinden het super spannend! Wat het voor mij nog spannender maakt is dat ik momenteel in Afrika woon en dus geen afspraken met verloskundigen of gynaecoloog heb ;) We weten een ziekenhuis te vinden waar ze echo's kunnen doen, dus daar willen we over een week of drie à vier heen om te kijken of ons kleintje het goed doet.
    Dit is ook mede de reden waarom ik me hier graag meld, ik zou graag horen hoe het bij anderen verloopt die in hetzelfde schuitje zitten... Hoe groot hoort het vruchtje met hoeveel weken ongeveer te zijn, hoe hoort je bloeddruk te zijn, etc.
    Wat betreft klachten: ik 'wist' voor mijn nod al dat ik zwanger was, mijn borsten doen al een tijd erg pijn en zijn inmiddels ook gegroeid. Ik heb af en toe ongesteldheidskramp, ben af en toe misselijk (met name na het drinken van water en in de avonden), beetje last van maagzuur, hoofdpijn, duizeligheid, afscheiding en vaker plassen. Ook is mijn buik al sinds vóór mijn nod dikker, ik denk dat mijn darmen zijn verplaatst...
    Voor het geval dat alles goed gaat willen mijn vriend en ik samen naar NL komen voor de bevalling.
    Dat was mijn verhaal in het kort;) Hopelijk kan ik van jullie afspraken met verloskundigen etc profiteren en leren!
    In het kort(kleur werkt niet): 31, 1e kindje, 24 juni uitgerekend, voorkeur voor ZH en FV. Oh en het geslacht blijft een verrassing!
    Groetjes uit een warm oord!

4. Aris87

Aris87 Actief lid

Mar 12, 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw caramelbaby wat spannend om daar te zitten maar lees maar lekker mee en vraag gerust alles welkom bij deze

5. knopper

knopper Lid

Sep 1, 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    aqua: we hebben er nogal wat... binnen twee mopshondjes, papagaai en we hebben twee poezen maar zij lopen ook veel buiten. Buiten hebben we dan onze shetlandpony, groot paard kwpn en een mediteraanse mini ezel!!!
    drukke boel dus hihi maar we wonen aan de rand van een klein dorp en hebben de ruimte. geen giga huis maar knus huis maar wel veel grond. we zijn echt buitenmensen,

wisselende kwalen... nou ik heb zo goed als geen kwalen, behalve vaak plassen en met name snachts en iets vroeger moe maar dat laatste gaat eigenlijk wel heel goed nu... Wat ik wel heb is een regelmatig terugkerende slijmbeursontsteking rechts in mijn heup.. Ik doe er niets medicamenteus aan maar let beetje op met wat ik doe... maar die speelt nu wel een beetje op omdat ik wat vaker op de bank lig... juist op deze heup. Maar vorige zwangerschap had ik totaal andere klachten... zo raar. weet wel dat het telkens anders kan zijn maar toch verwacht je dat niet he. oh ja en opgeblazen gevoel maar das niet echt lastig wel vreemd.

dreamer jouw uitleg verklaard wel waarom ik me zo goed voel!!!

bibababy: ik twijfel nog of ik ook dezelfde hulp wil.. ze was heel fijn en lief maar zou ook wel tips van een ander eens willen horen. en ze was echt een topper maar ze was al wat van oudere leeftijd en miste net een beetje een klik. al vond ik haar een kanjer hoor!!!

Rian: wellicht kwam mijn berichtje iets negatief over betreft grotere organisaties... ik kan alleen vergelijken met 1 uit de buurt... zo zijn ze gelukkig niet allemaal :):)

en uiteraard welkom alle nieuwe leden.
    en caramelbaby.. in jouw geval extra spannend... hoe regelen anderen het daar als ze zwanger zijn? ben ik wel benieuwd naar.. want begrijp dat verloskundigen daar dus niet zo werken als hier..

6. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Ik ga alles zo snel mogelijk terug lezen! Ik ga zo eerst genieten van mijn mac donalds.

Zo erg.....eetbuien. Heb eerst vriendlief richting mac gestuurd haha. De schat.

7. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Heeel herkenbaar Mama Tuttebel!!

8. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    1,601
    1,098
    113
    @caramelbaby wat spannend allemaal zeg!!!!!
    Ik ben na mijn berekeningen net zolang zwanger en heb precies dezelfde kwaaltjes...
    nu stond ik net op de weegschaal en ben gewoon al 2.5kg aangekomen.... kan dit wel? vind het persoonlijk heel veel op zo een korte tijd

9. plurk80

plurk80 Actief lid

Nov 9, 2010
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeej, 6 weken vandaag!

10. aqua82

aqua82 Actief lid

Sep 16, 2013
    436
    0
    0
    Limburg
    Welkom Caramelbaby, dat is wel een apart verhaal :) spannend zeg, vind je het zelf niet akelig dat het toch heel anders is als hier?

@knopper, heerlijk zeg. Kan me het helemaal voorstellen...Wat een vrijheid. En dan in juni bevallen als het hopelijk goed weer is. Zit je daar wel op je plek. Jij kwam toch ook uit Limburg he?

@ tuttebel, lekker ff fastfood eten. Zo'n behoefte af en toe aan!

@ Cindy, dat weet ik niet of je zo snel al aankomt. Heb me nog niet gewogen.

@ plurk, voelt echt weer als een mijlpaal , had ik gisteren ook :D

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,158
    33
    48
    Goedemorgen dames!

Caramelbaby,welkom! Lijkt me enorm spannend in zo'n land!

Poe,zes weken lijkt nog zo ver weg voor mij hihi..
    Mijn kwaaltjes lijken steeds meer af te nemen...

12. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,112
    263
    83
    Juni 2014 Mama's

Uitgerekende datums:

5.
    ElisabethMather
    , ?? jaar, ?? kindje, thuis/zkhs, bv/fv

6.
    Crol
    , 24 jaar, 1e kindje, thuis/zkhs, bv

7.
    Kim90
    , 23 jaar, 1e kindje?, thuis/zkhs, bv/fv
    Blinq, 28 jaar, 2e kindje, thuis, bv

8.
    Annamar
    , 28 jaar, 3e kindje, thuis, bv

9.
    Mandy84
    , 29 jaar, 1e kindje, zkhs, bv

10.
    Patty86
    , 27 jaar, 1e kindje, thuis/zkhs, bv/fv
    Linne, 25 jaar, 1e kindje, thuis, bv
    Anne83, 29 jaar, 2e kindje, thuis/zkhs, bv/fv
    Dotje26, 26 jaar, 1e kindje, thuis/zkhs, bv/fv

11.
    Mama Tuttebel
    , 20 jaar, 2e kindje, zkhs, bv

12.
    Frenzy
    , 32 jaar, 3e kindje, thuis, bv

13.
    Rian89
    , 24 jaar, 1e kindje, zkhs, bv
    Teardrop, 29 jaar, 3e kindje, zkhs, bv
    Mumm84, 29 jaar, 2e kindje, thuis/zkhs, bv

16.
    Fressie
    , 28 jaar, 1e kindje, zkhs, bv
    Fedi, 32 jaar, 2e kindje, thuis, fv

17.
    Najade
    , 37 jaar, 1e biologische kindje, thuis/zkhs, bv/fv

18.
    Cathrien
    , 33 jaar, 1e kindje, zkhs, bv
    Me and, 29 jaar, 3e kindje, zkhs , fv

19.
    Aqua82
    , 31 jaar, 1e kindje, thuis, bv/fv
    Bibababy, 31 jaar, 3e kindje, thuis, fv
    Knopper, 31 jaar, 2e kindje, thuis/zkhs, bv

20.
    Aloha
    , 26 jaar, 2e kindje, zkhs, bv
    Meikie, 30 jaar, 2e kindje zkhs, bv
    Rondvierkantje, 21 jaar, 1e kindje zkhs, bv

21.
    MommieD
    , 30 jaar, 2e kindje, zkhs, bv
    Plurk80, 31 jaar, 3e kindje, zkhs, bv

23.
    Pinkeltje90
    , 23 jaar, 1e kindje, zkhs, bv

24.
    Luca75, 34 jaar, 3e kindje, zkhs, bv/fv
    Stephanietaal, 26 jaar, 2e kindje, zkhs, fv
    Dreamer, 24 jaar, 2e kindje, zkhs, bv
    Cindy29, 28 jaar, 1e kindje, thuis/zkhs, bv/fv
    Caramelbaby82 , 31 jaar, 1e kindje, zkhs, fv

25.
    Nijntje01
    , 29 jaar, 1e kindje, zkhs, bv

26.
    Daniielle, 24 jaar, 1e kindje, zkhs, bv
    Zazu
    , 31 jaar, 2e kindje, zkhs, bv
    RianneB, 25 jaar, 1e kindje, thuis, bv

27.
    Taatje84
    , 28 jaar, 1e kindje, thuis/zkhs, bv/fv
    Aris87, 26 jaar, 2e kindje, zkhs, fv

28.
    GewoonAn
    , 23 jaar, 1e kindje, thuis, bv

0 meisjes
    0 jongens
    5 verrassing/geheim
    41 zwangeren

Afspraken:

25-10 Najade: 4e echo gyn
    25-10 Meikie: intake vk
    28-10 Aloha: 1e echo gyn
    28-10 Linne: 2e echo
    29-10 Nijntje01: intake & 1e echo gyn
    29-10 Aqua82: 1e echo
    29-10 Mandy84: 1e echo
    29-10 Cathrien: 1e echo
    30-10 Me and: afspraak vk
    31-10 Frenzy: 1e echo

01-11 Mandy84: intake
    01-11 Stephanietaal: afspraak gyn
    01-11 Blinq: echo & intake
    04-11 Fressie: 1e echo
    04-11 Rian89: vk
    04-11 Frenzy: intake
    05-11 Plurk80: 1e echo
    05-11 Dreamer: vk & 1e echo
    06-11 Teardrop: intake vk
    06-11 Knopper: intake vk
    06-11 Rondvierkantje: 1e echo
    07-11 Mama tuttebel: 1e echo & intake vk
    07-11 Mumm84: 1e echo
    07-11 GwoonAn intake vk
    08-11 Pinkeltje: 1e echo
    08-11 Luca75: 1e echo gyn
    12-11 GwoonAn: 1e echo gyn
    13-11 Knopper: 1e echo
    14-11 Bibababy: 1e echo & intake vk
    15-11 MommieD: intake vk
    22-11 Fedi: 1e echo
    25-11 MommieD: termijnecho
    25-11 Aris: 1e echo

Vlindertjes
    Heel veel sterkte voor de vlinder mama's

εϊз Hophop (6.2 weken)
    εϊз Wondertjenr2 (5.3 weken)
    εϊз BabyAngel (5.2 weken)
    εϊз 2ekindjewelkom (5.3 weken)
    εϊз Aza (6.0 weken)

Wil je in de lijst of iets aangevuld hebben? Zet je berichtje dan even in kleur en het wordt aangepast! Als het niet in kleur staat kan er overheen gelezen worden...

13. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,112
    263
    83
    @ Caramelbaby; wat speciaal dat je jij hier mee schrijft! Kan me voor stellen dat het fijn is om 'lot'genootjes te hebben! Gefeliciteerd met de zwangerschap! Hihi en jij kan gewoon heel de winter heerlijk in een zomerjrukje lopen!

@ Mama tut: haha die arme vent van je ;)! Wat moest hij voor je gaan halen? Hier kan ik me gelukkig nog goed inhouden!

@ Knopper: lijkt me heerlijk om zo te wonen, hier hopelijk ooit in de toekomst ook nog. Maar voorlopig moeten we het met ons huidige huisje doen!

@ Kraambureau; wat verstaan jullie onder een groot en klein bedrijf? Hier vorige keer 'dat' gehad, erg goed bevallen. Wil zeker weer bij dezelfde gaan. Kraamverzorgster is ook super bevallen, maar hoef nu niet persee de zelfde wil wel een andere ervaring ook nog zeg maar.

@ ego; ga aan de poets, echt geen zin maar moet even gebeuren.

14. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,866
    3,501
    113
    Welkom nieuwe zwangeren!

Pfff moet opeens heel vaak plassen...

15. Me and

Me and Actief lid

Jun 8, 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    kleine wijziging in schema, het is mijn 2e kindje :)

16. Elionorah

Elionorah Bekend lid

Jun 14, 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    ach ik heb net een heel bericht getypt, valt mn internet verbinding weg GRM!

Wat ik wilde zeggen was:
    Hoi Dames, zwangere dames,
    Ik ben blij te melden dat ik me ook hier kan aansluiten.
    We hadden niet echt verwacht dat ik zwanger zou zijn deze maand,
    omdat we precies tijdens mijn ovulatie periode naar Amerika vertrokken zijn met het gezin. Dus druk druk druk en weinig energie over voor wat klussen.

Maar toch, de 20e getest, en ja hoor, 2 dikke strepen!
    We zijn zo blij, mn hubby kreeg de grijns 2 dagen lang niet van zn gezicht, hij was dromerig en zat met mij compleet op een roze wolk.
    Inmiddels kunnen we het een beetje geloven, alhoewel ik moet zeggen dat ik echt nauwelijks klachten heb...
    Dat vind ik wel spannend, en twijfels gaan soms door mn hoofd.
    Maar goed, ik moet het gewoon maar afwachten, en lekker doorleven met mn gezin hier in tropisch amerika.

wil iemand me op de lijst zetten?

Elionorah, 32 jaar, 3e kindje, thuis, bv

Ik heb een dochtertje van 4 en een zoontje van 2.
    Nu ga ik eens lekker teruglezen en kijken of ik nog meer dames herken van het NOD forum.

17. Cathrien

Cathrien Bekend lid

May 20, 2013
    704
    0
    0
    @Caramelbaby: welkom en gefeliciteerd! Inderdaad erg bijzonder om daar zwanger te zijn, en extra spannend ja. Ben je zelf wel Nederlandse? Of ben je daar geboren en getogen? Ben ook wel benieuwd waar in Afrika je woont. Maar als ik té nieuwsgierig word moet je t zeggen hoor. :D

@cindy: al 2,5 kilo aangekomen? Woow. Das wel erg vlot lijkt me. Misschien komt t door je darmen, dat je meer vasthoudt..?
    Ik woog me vanochtend en ben 1 ons lichter dan vorige week. Nog nix veranderd dus. Ik heb nog tijd zat om aan te komen. Rustigaan. :D

@hier: gisterochtend en zojuist weer erg misselijk. Gelukkig niet overgegeven. Mijn boobs zijn ferm en gevoelig. En 's middags ben ik al erg moeoeoe. Verder heb ik af en toe nog steeds dat zeurderig gevoel in mn bovenbeen. Maar sinds 2 dagen ook zo'n soort gevoel in mn onderbuik. Beetje weeïg gevoel. Voelt n beetje als ongesteldheids kwaaltjes. Soms maak ik me wel druk om de 'pijn' in mn buik en been. Als t maar n goed pijntje is, en niet verkeerde pijn. We zullen t dinsdag bij de echo weten.

We zijn nu onderweg naar Duitsland voor n lang weekend relaxen en hopelijk van de natuur genieten. Ik hoop dus op n beetje mooi weer. Op de hotelkamer is wi-fi dus 's avonds lees ik weer ff bij. Ik zal dus niet al te veel reageren dit weekend.

Alvast n fijn weekend allemaal!

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,158
    33
    48
    Welkom elionorah!
    Gaaf naar amerika! Voor vakantie?

Hier ook eigenlijk geen kwaaltjes meer.. Hoop maar dat t is omdat ukkie een fijn plekje heeft gevonden en nu gewoon druk is met groeien :)

19. CaramelBaby82

Oct 24, 2013
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Allereerst, ik ga voor borstvoeding, kan iemand dat aanpassen?

Ik ben Nederlandse en woon nu op zanzibar:) Dus inderdaad, ik loop altijd lekker in rokjes en jurkjes. Moet zeggen dat de paar broeken die ik heb nu al niet meer lekker zitten.

Wat betreft verloskundigen, volgens mij heb je die hier niet. Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar volgens mij is t al heel wat dat ze inmiddels zwangerschaps- en bevallingsafdelingen hebben in n paar ziekenhuizen. Voorheen bevielen vrouwen gewoon thuis, met hulp van vrouwelijke familieleden. Dat ging vaak mis, vandaar dat de zorg zo is verbeterd de afgelopen jaren. Maar je meldt je hier dus niet bij huisarts en verloskundige zodra je zwanger bent. Als er iets mis is ga je naar het ziekenhuis. En ik wil dus gewoon naar het ziekenhuis voor controle, om te zien of alles goed gaat.

Ik vind het wel spannend, maar ik heb in NL nog nooit een zwangerschap en bevalling meegemaakt, dus ik weet ook niet wat ik mis denk ik dan maar...

Ik doe t nu erg rustig aan, ik ben gauw moe en dat heeft denk ik ook met de hitte te maken, ik kan er deze weken niet zo goed tegen. Ook heb ik sinds gister een soort jeukende rode uitslag in mn gezicht, erg vervelend! Iemand daar ervaring mee?

Fijne dag allemaal!

20. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    caramelbaby wat een bijzonder verhaal! Doet mij denken aan een stel in babyboom wat ook daar zat. Ik vind het reuze leuk en interessant dat je hier mee gaat kletsen, en als er vragen zijn gewoon stellen! Met hoeveel weken zouden jullie plannen naar Nederland te komen? Je mag maar tot x aantal weken vliegen enz toch. Super spannend!

Elionorah ookal zo ver weg! Kan er niet helemaal uit opmaken of je daar nu op vakantie bent, tijdelijk woont, of compleet geemigreerd bent.. spannend ook!

Share This Page