Afscheiding hier is gewoon wittig ene keer meer dan de andere keer! Net bij een goeie vriendin geweest die heeft al 2 kindjes, jongste is net 2 maanden, die lekker in bad gedaan en heb haar oude positie broeken gekregen! Vet lief!
@ Cindy, ja per 1 november nou. @ urine die van mij is juist heel donker. Merk wel dat ik vaker moet plassen ja.
Zal er dan wel bij horen als het bij jullie ook anders ruikt enzo Een blaasontsteking heb ik eigenlijk nog nooit gehad, dus geen idee hoe het voelt. Heb geen pijn gelukkig. Heb vandaag wel te weinig gedronken, omdat ik zo vaak naar het toilet moest. Slecht he
@kiera dat is nou juist mijn grootste vraag.... dat als ik wissel of ik dan meteen als vergoed krijg of dat dan eerst weer van mijn eigen risico af gaat want dan hoef ik dus net zo goed niet te wisselen
@aqua: ik heb dinsdagavond om 8uur pas de echo. Dat wordt n laaaange dag. @hier: lag om kwart over 8 al te slapen op de bank. Vl maakte me net wakker, gaf me mn tandenborstel en stuurde me naar bed. Wel zonde, n weekendje weg, lekker wat te drinken en knabbelen gehaald voor op de kamer lig ik meteen al in coma. Dus... ik doe mn foon uit. Ik ga verder naar dromenland. Weltrusten.
We mogen dit weekend een uurtje langer slapen! Heb de ene keer wat gelige afscheiding en dan ook wat dikker en de andere keer voel je het gewoon lopen en is het helder.
@ Cindy volgens mij heb je weer een eigen risico dan, maar die heb je ook vanaf 1 januari. Ik had nog een jongerenverzekering, dus moest wel veranderen. @ Cathrien, ja dat is idd een lange dag! @ luca , nog vroeger wakker
ja eigen risico heb je altijd maar zoals ik begrepen heb van mijn schoonzusje en van de folder van cz hoef je bij alle zorg die met de zwangerschap en bevalling te maken heeft niets van het eigen risico te betalen... maar daar moet ik me nog eens goed in verdiepen! Ben trouwens mega kortademig... hoef maar iets te doen en hijg al, heeft daar toevallig nog iemand last van?
@ Cindy, dat merk ik ook. Denk zelf door de opgeblazen buik. Dat het allemaal wat duwt. Hebben jullie nog buikfoto's gemaakt?
Ik merk ook als ik de trap op loop dat ik sneller hijg inderdaad. Ik step 2x per week en zweette mij dinsdag helemaal kapot, zweet van mijzelf wel snel maar dit was toch ook weer anders en heftiger. Kost allemaal net wat meer moeite
mijn vriend verklaarde me al voor gek toen ik zei dat dat vast ook een kwaaltje is..... maar zie daar ik ben dus alweer niet de enige die dat heeft
Bij zenz koste het mij in iig geen eigen risico. Het werd keurig vergoed. Je hebt namelijk een gedeelte van kraamzorg wat voor eigen rekening komt. Ik weet niet hoe het met cz geregeld is. Maar ZenZ heeft dat geheel betaald.
Goedenavond, Jee, jullie schrijven echt veel. Ik zit midden in een verhuizing, dus hoop snel wat actiever te zijn. Nieuwe zwangeren: welkom en van harte! Vandaag mijn alweer vierde echo. Was heel erg zenuwachtig, dacht echt dat het niet goed zou zitten na zoveel buikpijn en bruinverlies. Maar de echoscopiste had nog niet eens volop beeld en toen zag ze het hartje al kloppen, een week geleden hadden we ook al lichte hartactiviteit gezien. Maar nu heel duidelijk. 136/minuut. Goed doorgegroeid, vorige week 2.1mm nu ongeveer 9, ben 6'5 week. Cyste nog aanwezig, ruim 4cm doorsnee. Doen ze nu niks aan, heb m ook nodig voor de hormonen om het vruchtje te voeden. Ook zagen ze nu een bloedstolsel onder in mijn baarmoeder, dat verklaart het bruinverlies en de krampen. Kwam vaker voor volgens gyn., zij keek mee met de echo. Moet over twee weken terug, hoor dan ook of ik eventueel over kan naar verloskundige. Ligt even aan dat stolsel en de cyste. Eerlijk gezegd blijf ik liever bij de gyn. @testen: ik heb er twee gedaan, vond ik genoeg. Maar ik heb natuurlijk ook wekelijks een echo gehad.... Fijn weekend allemaal! 7 november vijfde echo gyn.
Goedemorgen Zo de jongste is met man naar het voetballen. Ga even naar de winkel en dan het huis poetsen. Echt zo geen zin in....
Goeiemorgen Zo dat was weer een slechte nacht met slapen @ chipje, gefeliciteerd en welkom. @Cindy, ja er zullen wel meer van die vage dingen bijkomen dat je denkt van is dat van het zwanger zijn @ Najade, dat is wel fijn dat het hartje goed klopte! Wel vervelend van dat bruinverlies enz. Kan me voorstellen dat het heel akelig is.
Goedemorgen zwangeren. Ik weet niet of ik me hier al gemeld had, En zijn een aantal verschillende juni clubs begrijp ik. Ik lees over allerlei kwaaltjes. Daar ben ik er ook een paar van gaan herkennen Buiten adem zijn bij plotselinge inspanning. En zelfs soort black out bij plotseling op staan. Vandaag ook voor het eerst echt wat druk gevoeld in m'n buik. Maar verder dan dat geen kwalen of klachten gelukkig. Ik lees dat veel van jullie al een datum voor een echo hebben. Of zelfs al een echo gehad hebben. Ik hoop ook dat ik een controle echo kan regelen. Maar zit tijdelijk in Amerika met t gezin, en weet niet of t gaat lukke hier Ik heb in 2008 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Eindigend in een ziekenhuisopname van een paar dagen en laparoscopische ingreep... Sad Ik wil zo graa weten of t kleintje goed zit en leeft. En dat ik niet bang hoef te zijn dat ik in t vliegtuig terug naar nl ineens een hevige bloeding krijg of in coma raak ofzo. Klinkt dramatisch. Maar in t vliegtuig is geen passende hulp hiervoor. Anyways. Ik sluit me hier graag aan. Waarschijnlijk lees ik meer dan ik reageren kan. Ik ben op vakantie met m'n gezinnetje (2kids). En elke dag is er vanalles te doen in dit tropisch stukje Amerika Wordt er een lijst bijgehouden? Wil iemand me er op zetten? Elionorah, 32 jaar, 3e kindje, thuis, bv Groetjes!
Hoi allemaal, Ik wil graag op de lijst: Jolien1982, 31 jaar, 1e kindje, uitgerekend op 30 juni Ik weet niet waar de afkortingen fv en bv voor staan?