Heb vanmorgen de verloskundige gebeld en kreeg de assistente aan de telefoon die zei dat ik smiddags terug gebeld zou worden door de verloskundige die heeft dus net gebeld en zei dat ze dacht dat het allemaal met de griep te maken had dus was redelijk gerust gesteld maar daarna belde ze terug omdat ze toch zeker wilde weten dat het vruchtje in de baarmoeder zat dus moest per direct komen voor een echo en alles was goed we hebben zelfs al een kloppend hartje gezien!!!! Ben helemaal in de wolken😍😍😍😍😍
nijn wat goed! en wat bijzonder dat ze je utro willen geven!!! toej ik in de miskraamonderzoeken zat wou niemand daaraan beginnen in Nederland superrr dat het nu langzaam geaccepteerd word zoals in vele andere landen al gedaan word! stephanie waar heb je bloedonderzoek naar gehad? ik volg het even niet. combi test is nekplooimeting plus een uitgebreidere bloedtest dan standaard. word inderdaad enkel vergoed boven de 36 en bij medische indicatie. prijs van de nekplooimeting is afhankelijk van het echo buro of ziekenhuis. het advies gesprek erover word wel vergoed uit de basis zorg verzekering.
Aris gefeliciteerd. God wat duren die 10 dagen nog lang. Was net bij de assistentes van de huisarts. Krijg nl elke maand een vit b12 injectie. En ze feliciteerden me. Heel lief. Had eigenlijk op mijnnod een afspraak staan voor een echo van mijn eierstokken. Ik werd om de 2 weken ongesteld en ik had heel erg pijn rechts beneden. Dacht dat het mijn blinde darm was. De ha dacht aan een cyste. Kon pas 4 weken later terecht voor een echo maar ja toen was ik dus zwanger. Heb toen naar de ha gebeld wat ik met die echo moest doen. Dus daarom wisten zij het al.
Aris, wat super dat je het hartje al hebt gezien! Wat kan dat dan al vroeg zeg! Luca, mijn kwaaltjes zijn hele zere borsten, koud hebben, droge ogen ivm lenzen en opgezette buik. Heel soms heb ik een vlaagje misselijkheid bij bepaalde geuren. Heb niet zo veel kwaaltjes dus gelukkig. Aloha, dit was ook de 1e gyn die ervan wist. Ik had het uit mezelf niet eens gaan vragen, het was echt haar idee Aan m'n vorige gyn heb ik wel gevraagd of ze konden testen of ik het tekort kwam, maar hij wist er niets van af.
Je moet even de zorgverzekering nakijken. De combinatietest wordt voor iedereen tot 100,- vergoed. Betaalt zelf dus 56,00. Edit : ik zit bij FBTO met de zorgverzekering en het wordt voor mij dus deels vergoed, ondanks mijn jongere leeftijd
Luca, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb wel gevraagd of het nu niet al te laat was en toen zei ze dat de placenta het vanaf 12 weken overneemt. Nu doen de eierstokken ofzo het, dus tot 12 weken moet ik die utrogestan gebruiken. Vanaf wanneer het miskramen kan veroorzaken weet ik niet, maar hoe eerder je begint hoe beter volgens mij. Heb niet zo goed opgelet volgens mij, dacht alleen maar aan dat hartje wat ik net had gezien
@ Luca; bij jou gaan de kwaaltjes echt weer snel weg! Jammer dat je nu geen echo kreeg van de dokter! Tien dagen gaan best snel! @ gwoonan; gefeliciteerd met je mooie test! Fijn dat ze nu wel kwamen! @ STephanietaal; ik vind de eerste het mooist, maar ik hou van zilver. Op zich fijn dat er niks uit je bloed is gekomen, hopelijk blijft je bloedruk mooi. Ik zou bij een echte hoge temp pm geven, of als je de nacht ingaat zodat hij hopelijk wel door slaapt. beterschap voor de kleine man! @ Riane; alles voor een goed doel! @ Mum; ik zit ook bij fbto, die 100 euro kun je ook aan een pretecho besteden, hoeft niet perse medisch. Dit is ook alleen als je module gezinplanning aan hebt staan toch? @ Evegeduld; heb je een datum om naar toe te leven! @ Aris; gefeliciteerd! wat fijn een kloppend hartje! En wat fijn dat je er even tussen mocht. Ben je momenteel nog steeds zo ziek? @ Nijntje; whoeeehoe!! Gefeliciteerd! Wat gaaf! Nog nooit gehoord van die progesteron bolletjes? Is dat dan een nieuwe procedure>? @ Combinatietest; is bloedonderzoek en nekplooimeting. Hier laten we het afhangen van ofdat we hem medisch krijgen, hebben hem de vorige zw-scah gehad ivm met afbreking van de zw-schap. Ga hem niet uit eigen zak betalen, geef het dan eerlijk liever uit aan een pretecho.
Wow, wat goed, die kloppende hartjes!! Ik krijg er een beetje plaatsvervangende kriebels van Ik begin nu ook wel uit te kijken naar een eerste echo. We hebben nu zelf bedacht dat we over een week of drie naar het ziekenhuis hier gaan voor een echo. Ik ben dan 9 weken. Inmiddels heb ik online contact met mijn huisarts, dus daar kan ik ook terecht met vragen, heel fijn! Zij zei dat rond de 10-12 weken over het algemeen inderdaad een eerste echo wordt gedaan, dus ik vind ons plan om met 9 weken te gaan best aardig Mama's met mooie echo's, geniet van jullie euforie! Dames die vandaag nog of morgen mogen, succes!
@frenzy ja ben nog behoorlijk goed ziek koorts wel al gezakt gelukkig maar nog hele zere keel kan echt heel moeilijk eten en drinken maar na dit nieuws maakt het alles een stukje minder erg!😊