Ja idd luxe probleempjes hoor 😜 na de voeding van 5:30u vanmorgen nog geslapen tot 10:00. Dus ik denk dat ik aankomende nacht weer t zelfde probleem heb. Ga ik maar lekker een wijntje drinken vanavond voor t slapen gaan. Wie weet helpt t, en ach als dit m'n grootste problemen zijn idd dan hoor je mij verder niet (te hard) klagen. Dat was ff omschakelen van ks naar bevalling. Maar uiteindelijk voor je herstel misschien wel beter! Al snap ik je eerste keus voor een ks wel hoor. Maarja zo zie je maar, t valt niet allemaal te plannen. T is echt wel warm buiten he. Plak me een ongeluk na een rondje buiten te hebben gewandeld. T weekend is weer voorbij. Het werkleven komt steeds dicter bij hier. Kijken jullie er naar uit of tegen op?
Eef, nee dat zal zeker niet echt ontspannen zijn, dat is wel jammer... Elijah slaapt overdags soms ook 4 uur achter elkaar maar dan word die ook wel wakker... en dan kan die inderdaad ook wel weer 3 uur achter elkaar wakker zijn! Elf, ja dat was zeker fijn, maar ik vond het zo raar zonder me kindje... hihi Mag ik vragen waarom je geen bv meer wil geven? En zo vroeg bevallen, ik zou dan ook nog niet helemaal klaar zijn nee, week 38 stond echt alles klaar en was alles gewassen. Mijn studie begint 4 September weer, zit er wel een beetje tegenop om eerlijk te zijn Haha Geven jullie bv of flesvoeding?
Oh meer lange slapers dus, je maakt m niet wakker na een bepaalde tijd? Oh je studie, is dat fulltime? En wat doe je voor studie? Lijkt me wel ff heftig weer. Met een studie heb je thuis ook nog veel te doen. Ik ga half september weer werken. Maar wel een dag minder als voorheen, vind dat echt fijn en een luxe dat het kan. Mijn vriend is ook minder gaan werken. Hier flesvoeding uiteindelijk. Een voordeel dat een ander het eens kan geven, maar vind dat ook een nadeel. Dat er dus anderen zijn die de fles willen geven. Vind dat zelf ook vaak een fijn moment.
Hij is altijd al wakker voor z'n flesje, dus ik hoef hem niet wakkerk te maken Ja 3 dagen school en 2 dagen stage lopen, pedagogisch medewerker doe ik op het mbo. En ja daarom zit ik er ook wel een beetje tegen op.
ohja echt 5 dagen dus! woon je een beetje in de buurt van de school, en moet je nog lang? vind t knap van je hoor. hoe doen jullie het allemaal met de opvang straks?
Ik woon 45 minuten van mijn school vandaan, ik moet nog 2 jaar. En ik woon nog thuis bij me vader, die wilt opassen dus daar heb ik dan geluk mee..
Hi meiden, Ben ik ook weer! Vandaag de eerste vaccinaties gehad. Dl heeft er duidelijk last van.. hard huilen steeds, verhoging/koorts en veel last van krampen (maar dat laatste is eerder toevallig tegelijkertijd denk ik). Slaapt het liefst in mn armen of op mn buik. Dit wordt dus een zwaar nachtje. De bv ben ik aan het afbouwen of eigenlijk 1x bv te vervangen door 1x fv omdat ik het idee heb dat ik niet voldoende bv heb voor mn dochter en zodat ik straks niet hoef te kolven op mn werk. Dit laatste is zuiver om praktische redenen Ik wil de eerste en laatste voeding nog wel bv geven, maar moet even kijken of dat lukt. Ben nu gestart met het vervangen van de 2e voeding van de dag. Vivian, lijkt me pittig de combi werk/school/baby. Kan me voorstellen dat je er nog niet veel zin in hebt.
Gelukkig is ze vandaag weer helemaal in goede doen Temp was vannacht opgelopen tot 37.9 maar vanochtend alweer netjes 37.2 Ze was vanmorgen ook weer lekker vrolijk dus alles weer prima! Vannacht gaat ze voor het eerst in haar eigen kamertje slapen. Ze heeft tot nu toe bij ons geslapen, in de co-sleeper. Ben benieuwd hoe dat gaat!
Ah dat is echt vervelend voor haar ja.. 😦 gelukkig gaat het nu weer goed! Spannend in haar eigen kamertje slapen hoor! Ik ga volgende week met Elijah baby zwemmen, maar ik heb in filmpjes gezien dat je de baby dan onder water moet duwen... iemand ervaring? Ik vind het namelijk wel eng..
Eerste nachtje in haar eigen kamer is goed gegaan Wel grappig om te zien, want dat ledikant is zo enorm groot..haha Ze is nog maar 51cm (weegt 3,8kg) dus het is nog steeds een mini. Geen ervaring met babyzwemmen, maar heb wel vaker gezien dat ze dat doen. Die kleintjes schijnen dat juist prima te vinden! Ze hebben 9 maanden niks anders gedaan Als je ziet dat je kleintje er niet goed op reageert, dan kun je er toch mee stoppen?
Ah ja inderdaad mini, precies zo groot en zwaar was Elijah toen die net geboren was 😆 Mooi dat het goed ging! Hoe lang slaapt ze snachts achter elkaar? Ja ik wil het inderdaad ook wel proberen, ben benieuwd hihi en hoop dat die het leuk vind!
Hier ook geen ervaring met zwemmen. Dus misschien kan je het hier melden hoe het was vd week? Ben benieuwd. En idd niks doen wat je niet wilt of je baby niet fijn vind zeg maar. Ja dat ledikant ziet er idd enorm uit bij zo een kleintje. Maar vast wel lekker dat het slapen goed was gegaan. Slaap je nu zelf ook beter of juist slechter?
Ik slaap beter gelukkig! Wij moeten dinsdag naar de kinderarts voor de heupjes. Ben benieuwd. Met jullie en de kleintjes alles goed? He ik zie een nieuwe naam
Ja ik moest ook twee keer kijken voor ik t snapte haah. Wist niet eens dat je je naam Kon veranderen nog trouwens. Succes bij de kinderarts morgen. Heeft ze zelf dan ook last van d'r heupen? Gaat t slapen nog goed in haar kamertje ?
Hee een juni-groepje! Ik kom ook graag meekletsen als jullie dat goed vinden! Ik ben op 12 juni mama geworden van een jongetje, 4012 gram, lengte is niet gemeten, maar het is een lange slungel We hebben een pittige start gehad met forse overproductie van de borstvoeding en een baby met verborgen reflux die constant wilde drinken en dus de overproductie in stand hield. De eerste 6 weken hebben we letterlijk 24 uur per dag met hem in de draagdoek gelopen, omdat dat de enige plek was waar hij sliep. Anders was het krijgen, gillen, overstrekken.... Op advies van een lactatiekundige ben ik een tijdje fulltime gaan kolven om m'n productie onder controle te krijgen en zijn we gestart met indikken van de voeding en maagzuurremmer. Dat indikken met johannesbroodpitmeel kan ik ten zeerste afraden (!!!!) maar de maagzuurremmer helpt echt fantastisch. Inmiddels gaat het een week of 3 heel erg goed en sinds 3 dagen ben ik gestopt met kolven en heb ik hem weer fulltime aan de borst! Overdag drinkt hij ongeveer om de 2,5 uur en 's nachts slaapt hij 6 of 7 uur achter elkaar! Anderhalve week geleden was hij al 62 cm en 5700 gram. Ik lees dat jullie allemaal midden in de prikjes zitten. Wij hebben er voor gekozen om het wat uit te stellen. Dit vanwege de onrust die we de eerste tijd hebben gehad, maar ook omdat hij eczeem heeft en z'n immuunsysteem dus al aardig aan het werk is. Met de 3- of 4-maanden afspraak gaat hij z'n eerste prikjes krijgen, tot die tijd gaat hij ook nog niet naar het kinderdagverblijf dus loopt hij niet zoveel risico. Hopelijk hebben we veel aan elkaars ervaringen! Het lijkt me sowieso leuk om te lezen hoe onze kindjes zich ontwikkelen!
Leuk een nieuwe juni-mama erbij Welkom!! Pittige start zeg... pfoeh.. snap dat jullie de prikjes even hebben uitgesteld! En erg fijn dat het nu een stuk beter gaat met jullie. Ik gebruik ook jbpm, maar heb er geen slechte ervaringen mee eigenlijk Het nieuwe schema en flesjes (met deels afgekolfde bv en deels kv) gaan goed. Vannacht goed geslapen weer en eigen bedje gaat eigenlijk ook prima. Kinderarts: dl doet het helemaal prima! Weer zwaarder en langer geworden. Heupen lijken ook in orde, over enkele weken een echo ter controle. Ze heeft 4 aardbeienvlekjes en die zijn ook nagekeken, omdat er 1 nogal grote bij zit en 1 op lastige plek gaan we misschien over tot behandeling (met medicatie). Verder hoorde de KA wel een hartruisje, maar maakte zich geen echte zorgen. Dit wordt allemaal over 4 weken weer gecontroleerd MamaMeadow, hoe was het zwemmen?
Hi dames, Hoe is het met jullie? Hier alles goed! Bv is volledig afgebouwd en het gaat lekker met de flesvoeding en het slapen Niks te klagen dus!
Fijn dat de heupjes goed lijken Elf! Bekijken ze per keer of ze eventueel een spreidbroek moet? Ik hoop voor jullie dat het niet nodig gaat zijn! Wel vervelend van die aardbeienvlekken. Op welke plekken heeft ze ze zitten? Gelukkig maakte de kinderarts zich geen zorgen om het hartruisje. Je hoort volgens mij wel vaker dat kinderen daar overheen groeien.. Afbouwen van de borstvoeding heb je vlot gedaan volgens mij! Niet teveel last gehad van stuwing enzo? Hier gaat het goed. Wel zit m'n zoontje volgens mij in een sprongetje. Hij doet de laatste paar dagen echt elke dag wel wat nieuws en hij is wat moeilijk met slapen. Hij valt alleen in slaap als ik naast hem lig en hij tegen me aan kan 'kruipen'. Dus overdag doen we dat dan maar gewoon in ons grote bed. Na een kwartiertje kruip ik dan weg en slaapt hij lekker verder, ik vind het allemaal prima Aanstaande woensdag ga ik even naar het inloop-uurtje op het CB om hem te wegen. Afgelopen maand was hij maar 700 gram aangekomen en boog z'n lijntje al aardig af. Dat was ook in de periode dat ik de voeding kolfde en indikte. Hij meldde zich toen veel minder vaak voor een voeding, omdat hij door het indikken volgens mij echt een steen op z'n maag had, maar ik kreeg er echt niet meer in. Nu is hij weer rupsje nooitgenoeg en groeit hij volgens mij weer volgens z'n oude lijntje
Wat leuk Zus9; wat doet hij allemaal al? Ik vind dat zo leuk die ontwikkelingen! Hopelijk slaapt hij snel beter en is hij goed gegroeid We moeten over een paar weken voor een echo van de heupjes en dan weten we meer. Ik ga er (misschien stom) eigenlijk vanuit dat dat ook wel goed zal zijn, omdat de kinderarts niks geks zag. Die aardbeienvlekken zitten op haar gezicht (onder haar oog), in haar hals, op de kuit/knieholte en rug. Moeten nog even goed nadenken en bespreken wat we ermee willen. http://www.zwangerschapspagina.nl/aangeboren-afwijkingen/588266-ervaringen-behandeling-hemangioom-aardbeienvlek-betablokkers.html Het afbouwen ging idd snel, maar ik was er ook echt klaar mee Ik kon elke 3-4 dagen een voeding afbouwen. Wel wat stuwing, dus ik kolfde wel; eerst 4x p.d., daarna 3xp.d. en na een aantal dagen 2xp.d. kon ik stoppen. Heb toen wel nog de hardere plekken weggemasseerd onder de douche. Ga jij nog even door met de bv?
Ik heb ook even gereageerd in je topic mbt de behandeling van de hemangiomen! Mijn zoontje is enorm z'n handen en z'n omgeving aan het ontdekken. De handen gaan de hele dag in de mond en hij mept al tegen van alles aan in de box. Verder komt er een variatie in de geluiden die hij allemaal 'terugkletst' (van uhuhuhu tot gillen ) en hij rolt al bijna over z'n linkerzij van rug naar buik Fijn dat het afbouwen van de borstvoeding zo probleemloos ging zeg! Ik hoop zelf tot zeker een half jaar borstvoeding te kunnen geven en daarna zien we wel hoe het loopt. Ik wil het graag zo lang mogelijk volhouden ivm eczeem en koemelkallergie, maar het moet niet ten koste van alles gaan hoor. Ik zie wel hoe het loopt