Juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lia89, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ik denk dat je 75D bedoelt maansteen?
    Dan zou ik zeker voor een 75C gaan,

Ik heb van mezelf al een D Cup en mijn borsten zijn nu ook al groter :eek: mijn man vind het fantastisch ;) :D
    Net zoals ik de stuwing had toen ik borstvoeding gaf bij mijn zoontje. Jemig ze waren huge en ze deden pijnnnn. Maar mijn man vond het prachtig. Hahaha

2. Kybi85

Kybi85 Lid

12 okt 2016
    43
    1
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Even een poosje niet geweest, wat leuk om te horen dat jullie al echo's hebben gehad en de buikfoto's!

Ik krijg mijn echo 10 nov. over 6 dagen eindelijk! en direct het intake gesprek erna.

Bij mijn eerste zwangerschap zag je niets pas rond de 20 weken, en 4 weken voor mijn uitgerekende datum vroegen mensen goh ben jij zwanger :eek:.... Met deze zwangerschap krijg ik al te horen ben jij zwanger, ik heb dus echt al een overduidelijk buikje, mijn broeken passen allemaal niet meer dus lang leven trainingsbroek voor tijdelijk. Als ik alles bij elkaar reken is het of een hele grote baby haha of toch een tweeling maar dit zullen we afwachten, ik zal een fotootje plaatsen van mijn buik.

Verder is helaas de kogel door de kerk, ik en mijn vriend zijn vorige week zaterdag definitief uit elkaar gegaan en zoals het er nu uit ziet ga ik alles alleen doen. Ik zie er wel tegenop eigenlijk maar krijg een hoop steun van buitenaf dus we gaan het wel redden met zijn drietjes.

Fijn weekend meiden xxx

3. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    :D Ja! Die stuwing, dat is toch wat he? Vond het zo 'raar' staan, zo onnatuurlijk leek het bij mij, en dat 'volle' gevoel..Dat wordt weer wat over een maand of 8 :) Die aders waren ook zo zichtbaar toen.

4. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    @Kybi, nog een paar daagjes geduld dus, tergend he, die spanning..
    Wat verdrietig dat jullie uit elkaar zijn, net nu je weer zwanger bent..Wel fijn dat je van buitenaf veel steun krijgt. Sterkte!

5. Kybi85

Kybi85 Lid

12 okt 2016
    43
    1
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zelf foto gemaakt dat valt nog niet me met de telefoon!

Bijgevoegde bestanden:

6. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ow wat verdrietif Kybi dat jullie uit elkaar gaan. Ging het allanger niet goed dan?
    Je klinkt heel sterk. Wil je toch sterkte wensen ermee.
    En mooi buikje al :)

7. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kybi85 ja je kan het al zien inderdaad!
    Wat naar dat jullie uit elkaar gaan, sterkte! Hopelijk kun je ondanks alles wel van je zwangerschap genieten :)

8. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ja ik heb heel wat afgekolfd toen om de druk eraf te halen.
    Weet ook niet of ik weer bv ga geven. Ik lekte heel vaak door en de melk liep er echt heel erg vaak vanzelf uit. Ik leek net een koe.
    Ook heb ik kleine tepels ;) waardoor ik tepelhoedjes moest gebruiken en die gingen dan weer los. Weer melk die over me heen liep :( wat een geklooi. Ben toen na 10 weken ook af gaan bouwen. Toen ik weer moest werken gaf ik alleen s avonds nog 1x bv, de rest fles

9. Kybi85

Kybi85 Lid

12 okt 2016
    43
    1
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij zaten idd al in een lastig pakket ( latrelatie ) en ik ben zwanger geraakt door een lek / gescheurd condoom wat hij vergeten was te melden :s dus ja ongelukje zit in een klein hoekje.

En mijn buikje ja is echt al behoorlijk zichtbaar al is het lastig op foto te krijgen zo in je uppie hahaha kan me niet voorstellen dat het er maar 1 is eigenlijk want mijn zoontje is ook 1 van een tweeling alleen 2de vruchtje is losgelaten met 12 weken. Dus ben heel benieuwd naar de echo, tweeling en alleen poeh dat gaat me flink zwaar worden ben ik bang!

10. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Hier enorm aan t twijfelen over bv. Mijn eerste heeft een jaar bv gekregen (ik ben toen ook een jaar gestopt met werken) en mijn tweede een maand of vijf. Denk dat ik dit keer sowieso wel weer ga proberen zelf te voeden, maar ben wel wat makkelijker geworden om over te stappen op de fles, 't vreet energie ook. Kolven ging me niet zo makkelijk af, daar ga ik niet (weer) aan beginnen. Maar goed, ik loop denk ik een beetje op de zaken vooruit :D

11. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Mooi buikje al kybi. En vervelend dat jullie uit elkaar zijn. Wel fijn dat mensen om je heen je willen helpen.

Ik ga geen bv doen zoals t er nu naar uitziet. Had er altijd al een gevoel bij van ik weet niet of ik t wil maar nu t er 2 blijken te zijn is de kogel door de kerk. Wil ook beetje van ze genieten ipv alleen met voeding bezig zijn😏

12. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Sophia: Ja! Super, je ziet het echt al mooi!

@Maansteen: Ik ben ook nieuwe bh's gaan halen deze week; ben van een 75c naar een 75d gegaan. Omtrek zou normaal toch ongeveer hetzelfde moeten zijn hé, tenzij je ook in omtrek al wat bent bijgekomen. Maar een maatje groter proberen is misschien niet slecht hoor, spannen mag die handel ook niet hé, want dat is niet aangenaam!

@Kybi: Pfff meid, zo plots uit mekaar... Zat het er al langer aan te komen? En wil je ex dan wel betrokken zijn bij de zwangerschap/geboorte/opvoeding? Moet toch een zwaar moment zijn!
    Verder al wel een mooi buikje zichtbaar!

Wat borstvoeding betreft... Ik heb nog helemaal geen ervaring, maar wil het eigenlijk wel proberen... Al besef ik heel goed dat het ontzettend zwaar zal zijn. Dus we zullen het een kans geven en dan kijken hoe het loopt denk ik.

13. Goede morgen dames. Wat een mooie buikjes voorbij zien komen! Hier is nog niet veel te zien. Mijn oma vond zelfs dat ik afgevallen was .... Hahah. Maar ik merk zelf wel dat mijn buik wat dikker is hoor. Maar goed ook dat het nog niet heel goed te zien is, wil het pas met Sinterklaas vertellen, dus moet nog even verborgen blijven!
    Over borstvoeding ... Met Max was het totaal niet goed gegaan. Ik had geen melk. Kwam bij 5% ofzo voor en dat nu juist bij mij, terwijl ik het zooo graag wilde. Mijn hele kraamtijd is eigenlijk verpest daardoor. Hebben er echt alles aangedaan. Pillen om het op te wekken. Kolven 6x per dag. Veel aangelegd en wel 3 verschillende lactatiekundigen langsgeweest of gebeld maar het lukte gewoon niet. Maar goed, achteraf gezien hebben we er echt ALLES aan gedaan en het ging niet. Max heeft alles gekregen wat ik had en na 8/9 dagen volledig op flesvoeding overgegaan. Achteraf de beste beslissing! Deze keer wil ik dus gewoon even kijken of het wel lukt, zo niet, ga ik echt niet meer zo ver als de eerste keer. Wil echt genieten van de kraamtijd. Lukt het niet, heb ik er vrede mee, maar lukt het wel! Dat zou fantastisch zijn!

Hebben jullie btw ook zoveel last van witte afscheiding? En soms van die speldenpieken in je buik? Maakt me soms wat onzeker!!

Fijne dag allemaal!

14. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Hier ook veel witte afscheiding ja. Dat speldenpieken in mijn buik herken ik niet.

Wij hebben vandaag op het werk de jaarplanner gekregen. Moeten we voor heel 2017 de vakanties doorgeven.
    Heb nu met carnaval 1 dag gepakt, meivakantie 3 dagen en zomervakantie maar gewoon 3 weken aangekruist. En dan herstvakantie 2 dagen en kerstvakantie 1 week
    Al weet ik stiekem al dat ik vanaf half Mei tot begin September gewoon heerlijk verlof heb :D wil er na mijn verlof meteen 3 weken achteraan plakken. Maar dat bespreek ik wel als ik heb verteld dat ik zwanger ben ;)

15. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @MarjoleinART: Meer afscheiding heb ik eigenlijk helemaal niet, in tegendeel, ben zelfs zo droog als wat... Voor de rest wel regelmatig last van een pijnscheut (alsof je een spier verrekt ofzo) in mijn onderbuik/liezen... Jaagt me ook wel schrik aan, maar zal vast wel normaal zijn!

@mamaL: Haha, moet je lekker nog niet vertellen hoor! Lekker lang vakantie nemen!

16. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ja heerlijk he, lekker de hele zomer thuis :D ook erg fijn voor ons zoontje. Lekker lang vakantie :)
    We willen dan in Augustus of september waarschijnlijk weekendje centerparcs ofzo doen. Maar we zien wel hoe het loopt :)
    Toen L 11 maanden was naar Lefkas (griekenland) geweest en nu deze zomer naar Kroatie geweest.
    Komende zomer dus niet naar het buitenland. Dat komt het jaar daarop wel weer.

17. Kyana36

Kyana36 Lid

15 aug 2016
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vandaag net zoiets MamaL, we kregen vandaag een uitnodiging voor de zomerbijeenkomst op 29 juni, precies mijn uitgerekende datum! Ik negeer de uitnodiging nog maar even 😉

Over borstvoeding. Heel lang heb ik gedacht het helemaal niet te willen. Maar een paar maanden geleden heb ik besloten het in ieder geval te willen proberen. Maar ik stop er wel mee als het heel vervelend wordt.

18. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Hihi, dan zijn ze ook ruim optijd met de uitnodiging zeg.

Ik zou bv ook zeker proberen als ik jou was :) zo'n magische momenten zijn dat samen. Was dan altijd extra verliefd, vlinders in mn buik.
    1e keer moest ik huilen (vd hormonen ;) zo mooi en omdat ik dacht aan weer werken en wilde nooit meer werken op dat moment :p

19. Lin01

Lin01 Actief lid

19 sep 2014
    116
    0
    16
    Dames, vanwege een bloeding een echo bij 5 weken en 2 dagen. Mag aanstaande dinsdag voor de eerste echte echo terugkomen. Dan hopelijk 8 of 9 weken. Ik heb een vraag. Zien jullie ook meerdere navelstrengen op deze echo? Ik lijk gek te worden, maar ik denk er 2 of 3 te zien. Heb daarom even jullie mening nodig. :)

Bijgevoegde bestanden:

20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Lin heeft ede echoscopist niet gezegd of ze er meer zag?

Deel Deze Pagina