Juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lia89, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ACP0309

ACP0309 Actief lid

28 jul 2016
    176
    0
    16
    Zo, wat zijn er veel ziek! Beterschap allemaal (of is het inmiddels al over :)?)

Hier gaat het wel lekker. Druk weekend gehad, huizen bezichtigd. Best spannende tijden: half januari dragen we de sleutel van ons appartement over en nu maar hopen dat we een woning vinden waar we niet al te lange tijd daarna in kunnen trekken!

Ben trouwens ook wel redelijk moe, zoals velen van jullie! En af en toe duizelig. Doe het dus maar even rustig aan!

Vanmiddag naar de vk voor de eerste bijeenkomst Centering Pregnancy... Ben erg benieuwd!

2. Lin01

Lin01 Actief lid

19 sep 2014
    116
    0
    16
    Zijn er hier ook dames die werkloos thuis zitten maar die al wel een kindje hebben van de leeftijd van 2 jaar? Zoals het er nu uitziet wordt mijn contract niet verlengd omdat ik zwanger ben. Ik kan het helaas niet hard maken of dat de reden is. Maar ik werk voor een detacheringsbureau. En ze zouden mij aan het einde van het jaar een vast contract geven. Het bedrijf waar ik nu werk is dol enthousiast over mij. Heel apart hoe zoiets kan lopen en helaas heeft het dit keer betrekking op mij. Echt sh*t!

3. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ow wat shit Lin. Heb je niets op papier, een mail ofzo, waaruit blijkt dat je ze eigenlijk wilde houden?
    Nooit leuk zoiets

4. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    ACP veel plezier vanmiddag en hopelijk vinden jullie snel een leuk huisje

5. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Vandaag de termijnecho gehad, wat mooi is dat zeg. Het is gewoon al een echt babietje... Die wat weg heeft van Homer Simpson haha 👶🏼

Uitgerekende datum is verschoven naar 11 juni 😍

Gedaan 😁 Ze vertelde idd dat het een ander soort golven zijn. Zolang we het niet te vaak doen is er geen probleem. Nu ik weet dat alles goed is met beeb, zullen we de doppler ook niet vaak meer gebruiken denk ik 😛

Fijn dat het goed gaat, ik hoop dat jullie snel een ander huis hebben gevonden!

6. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    @lin01 wat heftig! Ik heb er geen ervaring mee.. Lijkt me goed even je rechten uit te zoeken!

@acp0309 wat is centering pregnancy?
    Succes met de huizenjacht! Leuke tijd, maar ook stressvol ;)

@kash wat fijn dat je termijnecho goed en mooi was!

Ik heb a.s. Vrijdag eindelijk mijn eerste echo. Voor mijn gevoel wacht ik al zolang!

7. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Ik had de 1e bij de vk ook pas met 9 weken sunflower. Is lang wachten he... maar nu is het eindelijk bijna zover

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Tasoesz: Mag ik vragen wat je hebt? Of zeg je dat liever niet? Want geen probleem dan hoor ;)

@Lin: Verdorie zeg, dat is een serieuse tegenvaller... Maar ik veronderstel dat ze het wel mogen hé, als het een tijdelijk contract was om dat niet te verlengen, helaas!
    Ik werk halftijds en mijn vriend fulltime. Hadden we in het begin toen ik ging solliciteren zo afgesproken, zodat ik wat extra tijd zou kunnen hebben voor de kid(s) en aangezien zijn inkomen toch voldoende is voor ons allemaal, zal dat zo blijven tot de kid(s) naar school gaan. Nadien zou ik dan ook eerder fulltime gaan werken.

@Sunflower: Kan geloven dat het lang heeft geduurd zeg! Wordt wel héél bijzonder hoor, vooral genieten!

Hier is ondertussen het ergste van de verkoudheid eraf; het snotteren gaat veel beter, maar natuurlijk begin ik nu stilaan te hoesten (dat krijg ik meestal nadien), dus hopelijk gaat dat ook snel over!
    Voor de rest hetzelfde als anders, moe en misselijk nog altijd. Aanstaande woensdag 10-weken echo en voor de eerste keer bij mijn eigen gyn/fertiliteitsarts, dus wil haar zeker even hartelijk bedanken! Zou het overdreven zijn om een doosje pralines ofzo mee te nemen voor haar en de ivf-verpleegkundigen? Gewoon om hen te bedanken voor de goede zorgen?

9. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Dora dat is zeker niet overdreven. Als jij hun graag iets wilt geven, gewoon doen. Weet zeker dat ze het erg op prijs stellen :)

10. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    @dora en @mamaL jaa geduld wordt bijna beloond, ga er zeker van genieten:)

Oh en Dora, gewoon doen! Waarderen ze vast!

11. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Wat een goed idee Dora. Ik heb over twee weken afsluitend gesprek met mijn fert.arts, misschien dat ik ook wel even iets voor haar meeneem.

12. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Mijn vriend twijfelt eraan, omdat er natuurlijk nog altijd een kans is dat het kan misgaan, hij zou het eerder na de bevalling doen... Wat denken jullie daarover? Voor of na de bevalling? Begin te twijfelen nu...

13. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Ik zou ze bedanken voor de goede zorgen en begeleiding tijdens het icsi traject en niet zozeer voor de zwangerschap. Ja, natuurlijk kan er altijd nog wat misgaan, maar betekent dat dan dat je ze niet meer dankbaar bent? :)

14. ACP0309

ACP0309 Actief lid

28 jul 2016
    176
    0
    16
    Centering Pregnancy betekent dat je groepscontroles hebt bij de vk samen met andere vrouwen die ongeveer in dezelfde fase in hun zwangerschap zitten. In ons geval zijn er zeven vrouwen die meedoen. Aan het begin heb je wel een individueel gedeelte (je neemt je eigen bloeddruk op, noteert je gewicht en er wordt naar het hartje geluisterd), maar daarna wordt alles in groepsverband besproken. Ik vond het erg prettig en gezellig!

15. Kyana36

Kyana36 Lid

15 aug 2016
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuk idee dat centering pregnancy! Ik zou er ook wel aan mee doen als het praktisch haalbaar is. Ik werk fulltime, dus ben blij dat er bij mijn verloskundige ook mogelijkheden zijn voor afspraken in de avond. Vanavond de intake en weer een echo, ben benieuwd naar het verschil t.o.v. 1,5e week geleden.

Sinds een week begin ik ook steeds vermoeider te worden. Ik vind dat best wel lastig met werk. Als ik thuis werk doe ik nog wel eens een powernap tussen de middag.
    Ik ben er ook nog een beetje tegen aan het "vechten". Als ik in de avond niet moe genoeg ben ga ik ook niet vroeg naar bed. Misschien moet ik toch standaard om bijvoorbeeld 9 uur naar bed gaan zodat ik ruim voldoende slaap krijg. Als ik kan slapen...want soms heb ik ook juist weet last met in slaap vallen.
    Hoe doen jullie dat? Gaan jullie standaard extra vroeg naar bed?

16. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Onze verloskundigenpraktijk biedt ook centering pregnancy aan, maar je kan dit niet met je partner doen. Dit is de eerste zwangerschap voor mijn vriendin, dus ze wil graag overal bij zijn. Ik vind dit eerlijk gezegd ook prettiger.

@Kyana Ja, ik ga extreem vroeg naar bed in vergelijking met, pak 'm beet, zes maanden eerder. Voorheen zag ik het klokje regelmatig een uur slaan, nu zit ik om half tien te knikkenbollen 🙈

17. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Kahlan: Ik was idd ook van het idee om haar te bedanken voor de goede zorgen en begeleiding. We zijn immers naar haar gegaan om zwanger te worden en niet persé om te bevallen ;)
    Ik denk dat ik nu nog wel de 10weken echo afwacht en dat ik dan met de 12-weken echo iets meeneem, heb ik ook nog even tijd om erover na te denken wat juist!

@Kyana: Ik werk halftijds, dus het lukt me meestal overdag om een uurtje of anderhalf uur in de middag te slapen, dat zorgt ervoor dat ik 's avonds wat langer mee kan. Heb ik geen middagdutje gedaan, ben ik 's avonds ook minder moe... Maar ik ben ook al een aantal keer vroeger gaan slapen dan vl hoor, hij zit daar niks mee in, begrijpt het wel.

18. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh wat leuk, nog nooit van gehoord. Ook nog nooit bij een vk geweest (voor mezelf) dus misschien komt het daardoor ;)

19. Kyana36

Kyana36 Lid

15 aug 2016
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanavond bij de verloskundige geweest voor de intake. En ook een pretecho gehad. Ook het hartje gehoord en al wat kleine bewegingen gezien. Alles gaat dus hartstikke goed! Ik vind het soms nog zo onwerkelijk.

20. mieckeymouse

17 jul 2014
    35
    0
    6
    NULL
    NULL
    Moe, inderdaad pfoe, dat ik nu wakker ben is bijna bijzonder;)
    Vorige zwangerschappen ging ik tussen de middag ff liggen, maar nu met een 3,5 jarige niet echt een optie meer. Nu val ik dus vaak savonds gewoon op de bank in slaap..

Ik heb vandaag een goede 12 weken echo gehad! Pfoe wat een opluchting was dat! Gelukkig had ik me dus voor niets zorgen gemaakt! Ik hoop dat ik er nu echt van kan gaan genieten.

Deel Deze Pagina