Juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lia89, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lin01

Lin01 Actief lid

19 sep 2014
    116
    0
    16
    Ik heb bij de eerste Zwangerschapsgym gedaan. 'Aar ik had echt gym verwacht en het werd meer een praatclubje ;) maar wel 2 vriendinnen aan overgehouden! Ga bij de 2e yoga doen vanaf de 28stexweek.

Ben vanmiddag bij de verloskundige geweest omdat ik weer een bloeding kreeg. Ben mij kapot geschrokken! Blijkt dat de placenta voor de baarmoedermond ligt. Betekent dat de baby groeit en beweeglijker wordt en steeds tegen de placenta aankomt dit bloedingen geeft. Heel erg vervelend. Kan nog een lange tijd aanhouden. En zelfs zo blijven waardoor de bevalling een keizersnede moet worden. Bah! Toch kan ik niet echt genieten van de zwangerschap hierdoor... heb al bloedingen vanaf week 5. En meestal als ik denk aan bloedingen, denk ik aan een miskraam. Gelukkig was alles goed en zagen we een kloppend hartje!!

Ook weten we nu het geslacht bij toeval hahaha! Dat is dan wel weer mooi meegenomen. :)

2. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Vervelend Lin... lijkt me inderdaad schrikken elke keer die bloedingen. En keizersnede is ook niet echt leuk.... wel leuk dat je het geslacht weet gok op een jongetje die zijn meestal het meest duidelijk 😉😉

3. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Ja ik dacht ook aan zoiets inderaad. Kwam "zwanger en fit" online tegen, volgens mij is dat een beetje hetzelfde idee..

Wat vervelend Lin01 dat je zulke bloedingen hebt. Ik heb het 1 keer na de seks gehad en dat was voor mij ook behoorlijk schrikken, maar was gelukkig niks aan de hand, maar kan me heel goed voorstellen dat het erg vervelend is als je het steeds hebt!
    Heel fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien, dan zal het allemaal wel goed zijn!

Wat leuk dat je het geslacht al weet! Ga je het ook delen met anderen?

4. Lin01

Lin01 Actief lid

19 sep 2014
    116
    0
    16
    Ja, iedereen mag het weten zodra we jet onze families hebben verteld.

Haha ik ga jullie even in spanning houden... ;)

5. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Leuk! Wij hebben op dezelfde dag de geslachtsbepaling zag ik net, hoe laat mag jij?

Wij gaan meedoen aan de cursus 'Bevallen kan anders'. Ik zag heel veel leuke cursussen online, maar ik ben afhankelijk van openbaar vervoer en hier in de buurt wordt niet veel gedaan... Best jammer... Maar goed. Ik kan ook een keer in de week gaan zwemmen en een vriendin van mij is yoga docent, die wil me ook wel een paar (gratis) lesjes geven. Dus ik denk dat het wel voldoende is ;)

6. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik heb bij Levi zwangerschapsgym gedaan en vond er niets aan. Haha! Dus dat ga ik sowieso niet doen.
    Denk dat ik nergens aan mee ga doen.
    Ga zelf wel lekker veel wandelen etc ;)

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Lin: Dat is idd wel serieus vervelend zeg... En die bloedingen tussendoor, telkens schrikken denk ik! Maar gelukkig weet je de oorzaak. Voor de rest is er niks meer aan te doen? Gewoon afwachten? Kwaad zal het vast niet kunnen...
    Ben ook wel benieuwd nu je het geslacht weet zeg :) haha!

8. Lin01

Lin01 Actief lid

19 sep 2014
    116
    0
    16
    @ Kash Wij weten het ondertussen al omdat we gisteren naar de verloskundige moesten. Denk dat ik de 21ste mijn zusje meeneem. En dat ik haar dan ga verrassen. :-D wij moeten om 17.15 uur. En jij??

Ik kan mij nu voorstellen dat als je niet weet dat je zwanger bent je deze bloedingen ook kunt associeren met menstruatie.

Hoe is het nu met jullie??

9. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik heb sinds vandaag soort kriebel links onderin m'n buik. Kan t niet helemaal omschrijven maar soort kriebel/spiertje wat ik voel. Zijn dat m'n banden ofzo?

Heb verder echt een mega off day. Hoesten en beetje verhoging gatsie. Eigenlijk leuke filmdate gepland met een vriendin maar helaas moeten afzeggen...

10. Lin01

Lin01 Actief lid

19 sep 2014
    116
    0
    16
    @ Sophia oh wat leuk!! Dat klinkt als het kindje voelen. ;)

Het heerst idd het niet lekker voelen. D:( hopelijk voel je je snel weer beter zodat je de filmdate kunt voortzetten.

11. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Is dat niet een beetje vroeg voor t voelen van een van de baby's?

12. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL

Het zou nog niet moeten kunnen, maar heb wel vaker gehoord / gelezen dat het kindje toch zo vroeg gevoeld wordt..

13. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Het zou kunnen. Is wel vroeg.
    Ze zeggen wel dat je bij een 2e vanaf 13/14 weken het kindje kunt voelen.
    Dus met 2 misschien ook wel :D
    Zo omschreef ik het bij de 1e ook :)

14. Cuddles

Cuddles Lid

18 sep 2016
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vervelend vd bloedingen Lin. Wel leuk dat jullie het geslacht nu weten! Ik begin inmiddels erg ongeduldig te worden. Wil het ook zo graag weten, hoewel m'n gevoel heel sterk zegt jongetje.

@sophia, dat kan indd het kindje wel zijn hoor. Ik had de eerste kriebels bij de eerste zwangerschap met zo'n 13 a 14 weken. En de eerste duidelijke schopjes, die zowel ik als mijn vriend konden voelen met 16 weken al. En misschien omdat het er twee zijn is je baarmoeder sowieso al voelbaarder? Lijkt mij tenminste

15. Cuddles

Cuddles Lid

18 sep 2016
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat betreft de cursussen heb ik de vorige keer ook een zwangerschapsgym gedaan, maar dan de versnelde versie zeg maar. Beviel me wel erg goed. Ben nu van plan een volledige cursus te doen. Was bij mij ook weinig gym, maar toch een fijne voorbereiding op bevallen met oa ademhalen, persen en de fysieke details van zwangerschap en bevallen. Wel fijn toen als leek 🤓

Wat trouwens ook fijn als voorbereding (en vooral heerlijk zwijmelen) is, is one born every minute of tlc 😉 kijken jullie dat wel eens?

16. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    @cuddles, ik kijk dat weleens, maar wordt er ook wat onrustig van merk ik ;) weet niet waarom.

Ik ga denk wel een cursus doen, maar weet niet welke soort nog.

Vanmorgen bloed geprikt. De normale dingen voor een zwangerschap en voor de combinatietest. 7 buisjes!

Verder erg moe, al lijkt de misselijkheid vandaag gelukkig wat minder!

17. ACP0309

ACP0309 Actief lid

28 jul 2016
    176
    0
    16
    Behoorlijk wat om bij te lezen :)...

Leuk dat sommigen nu al weten wat ze verwachten! Ik neem me voor om toch maar af te wachten tot de 20 weken echo op 20 januari. Tot die tijd genoeg drukte om me af te leiden!

Qua zwangerschapsgym denk ik niet dat ik ergens echt aan mee ga doen. Ik doe zelf nog aan fitness: eerder deed ik alleen krachttraining, maar nu staat dat op een iets lager pitje en doe ik er wat cardio (crosstrainer) bij. Bevalt me erg goed en hoop dat ik dat nog een hele tijd kan volhouden!

Daarnaast doe ik mee aan Centering Pregnancy bij de vk en denk ik dat ik daar al zo veel informatie krijg dat een aparte cursus niet per se nodig is...

18. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Sophia: Veel beterschap!
    Die kriebels lijkt idd wel op het voelen van een kindje... Jij hebt er 2 dus misschien voel je ze wel eerder bewegen? Ik heb altijd gehoord dat het pas vanaf 16-18 weken is bij een eerste, omdat je er ook niet bij stilstaat dat het het kindje is dat je voelt, je verwart het vaak met je darmen ofzo.

Wat cursussen betreft ga ik niet zoveel doen denk ik... Voor de rest zijn de kwaaltjes hier nog altijd even erg aanwezig, vooral de misselijkheid blijft erg op de voorgrond. Ik hoop écht dat het tegen de feestdagen wat minder zal zijn!

19. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Ik ga komende maandag op proefles van Zwanger en Fit, ben benieuwd!

En ACP0309; hoe is dat Centring Pregnancy? Bij mij werd het ook aangeboden, maar uiteindelijk toch niet voor gekozen. Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn!

20. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo, wij zijn deze week de zwangerschap aan het vertellen aan vrienden en collega's. Familie wist het al.
    Spannend hoor, maar alleen maar hele leuke en verraste reacties!
    Is het bij jullie allemaal bekend inmiddels?

Deel Deze Pagina