Bij ons zijn het altijd de vaste verplichtingen en m'n schoonmoeder die een vast ritueel heeft waar ze niet vanaf wijkt 🙈. kerstavond bij hun (Duitse traditie en ze is Duits) met kerstliedjes zingen en kerst verhaal kezen. Daarna eten met z'n allen. Eerste kerstdag bij m'n ouders wat dan altijd wel gezellig is maar een lange dag zomaar zitten/hangen. Spelletjes vinden ze niet leuk om te doen helaas. Tweede kerstdag bij m'n schoonouders vanaf 11.00 uur vol rituelen 🙈
Hier ook veel tradities enzo maar vind het altijd wel gezellig. Wij haken vaak pas later aan (heb nu ook een goed excuus). Vandaag komt mijn familie bij ons eten m'n man en vader koken dus ik hoef weinig te doen😊😊 Voor die mensen die willen shoppen voor hun beebje: de Zara sale is begonnen vandaag😊😊😊😊😊😳
Ow, ja... Hier kerstavond met zn 3tjes gaan uiteten en daarna pakjes hier. Gisteren bij mijn ouders met oom, tante en nichtjes. Wij zijn van 15.30u tot 19.45u geweest. Lang genoeg En vandaag gaan we net zolang naar mijn tante. Ik ga echt niet vanaf 11.00u tot s avonds bij familie hangen. Haha. Fijne 2e kerstdag allemaal
Fijne feestdagen allemaal! Hier juist een hele rustige kerst doordat veel moeten werken, vieren het pas volgende week! Wat leuk die kledingwinkels Z8 en tumble and dry! Kennen jullie nog meer van die leuke winkels? Hele andere vraag; slikken jullie nog vitamines of iets? Ik slik nog dagelijks davitamon mama pillen. Ik weet dat foliumzuur niet meer nodig is,maar dacht blijf gewoon slikken om sowieso alle vitaminen binnen te krijgen.
Wat bijzonder hoe iedereen de feestdagen anders beleefd! Ik geniet er altijd van! Fijne dagen iedereen @mam1987 ik slik dezelfde als jij! Ander vraagje, zijn jullie al uit de naam? Wij weten half januari het geslacht, maar er komen nog allemaal belangrijke babytjes ter wereld voor de omze, dus best lastig te beslissen. Wij zijn er nog niet uit in ieder geval!
Wij zijn er uit qua naam Hier heerlijke kerstdagen gehad. Nu nog 2 dagjes vrij en dan donderdag 1 dagje werken
Hoi dames, iedereen fijne Kerstdagen gehad? Hier rustig aan gedaan maar wel gezellig. Kinderen weten nu eindelijk dat ze een zusje krijgen en de naaste familie weet het nu ook Namen zijn we nog niet helemaal uit, maar wel 'trending topic' hier thuis. Straks naar het ziekenhuis met de kinderen voor controle, dan kunnen ze echt de baby in de buik zien, wel zin in. Shoppen doen we nog niet, heb nog veel kleertjes van mijn eerste al was zij een oktober kindje en juni kindjes kunnen natuurlijk iets luchtiger worden gekleed. Vitaminen slik ik ook nog, de prenatal van Solgar. Ik wens jullie alvast een goed uiteinde, mocht ik jullie niet meer van tevoren 'spreken'!
Hier ook fijne feestdagen achter de rug, we hebben de familie op de hoogte gebracht en het (eindelijk) openbaar gemaakt op Facebook en de reacties waren geweldig! Vooral mijn grootvader (die nu hun eerste achterkleinkind verwachten) waren helemaal van de kaart Zo schattig! Hopelijk hebben jullie ook genoten en er komen nog een paar feestelijke dagen aan, dus veel plezier alvast gewenst!
Hai dames, hoe waren jullie kerstdagen? Bij ons op zich wel gezellig. Ik las vandaag via mijn zusje haar Facebook dat zij anderhalve maand voordat wij uitgerekend zijn nog even met mijn ouders op vakantie gaan en ik mag niet mee... ik doe nooit iets met mijn ouders omdat zij heel erg druk zijn met mijn zusje haar sport. Ik voel me er erg klote onder. Mijn zusje woont nog thuis en is ook 5 jaar jonger. Maar ik dring met mijn gevoel niet bij ze door. Misschien omdat ik nu zelf een gezin heb en de 2e op komt is en doordat de ouders van mijn vriendinnen nu 1 voor 1 langzaam overlijden dat ik bij mezelf nadenk wat voor mooie herinneringen ik aan ze heb en dan is dat niet zoveel. Ach ja... heb ook extreem veel last van de hormonen en misschien zie ik het wel verkeerd. Maar kan het gewoon niet zo goed relativeren.
♡TSJ 2e kindje (1 jaar) ♡Boebels 2e kindje (3jaar) 02 Juni ♡AmyW 1e kindje ♡Gootje89 2e kindje 03 Juni ♡Imona - 1e kindje 04 Juni ♡Ritoy - 27 jaar - 2e kindje (11 maanden) ♥ -Jongen- 05 Juni ♡Lynnetjee - 2e kindje 06 Juni ♡mieckeymouse - 25 jaar - 3e kindje (3,5 en 1,5) 08 Juni ♡MaMa - 28 jaar - 2e kindje (3jaar) ♥ -Meisje- ♡Happymom3 - 4e kindje ♡Mzwanenberg - 1e kindje ♥ ♡ShampooL 1e kindje ♡ACP0309 31 jaar - 1e kindje 09 Juni ♡Mama van Guido - 2e kindje 10 Juni ♡Juffie3 3e kindje ♡cuddles- 30 jaar, 2e kindje ♥ 12 Juni ♡Kash, 33 jaar, 3de kindje ♡♡♡ (13&15 jaar) - meisje- ♡Hadassa - 4e kindje (15, 6 & 4 jaar) -meisje💗- 13 Juni ♡Btanja, 32 jaar, 2de kindje ♡Lizanne84 - 3e kindje ♡Mam1987 - 29 jaar 1e kindje 14 Juni ♡Beertje28 - 2e kindje 15 Juni ♡Cyd - 26 jaar - 1ste kindje ♡Kahlan83 - 33 jaar - 2e kindje (2 jaar) ♥ ♡puk1988 - 28 jaar - 2e kindje (3,5 jaar) ♥♥ -Meisje- 16 Juni ♡Eva3006 3e kindje (3 jaar en 2 jaar) ♡Lin01 - 30 jaar, 2e kindje ♥ - meisje- ♡Mamarilou 32 jaar 2e kindje (4 jaar) ♡Sophia89 - 27 jaar - 1e en 2e kindje ♥♥ -meisje-meisje- ♡Yvke86 30 jaar 2e kindje (2 jaar) ♥ -Jongen- 17 Juni ♡Stemine 30 jaar 1e kindje ♡LW85 - 2e en 3e kindje 18 Juni ♡Melis25 - 25 jaar - 1e kindje 20 Juni ♡MarjoleinART - 2e kindje - meisje- 21 Juni ♡Dora 26 - 28 jaar - 1e kindje ♥ ♡Anne87 - 29 jaar - 3e kindje ♥ - Jongen- 22 Juni ♡Kenikela - 28 jaar - 1e kindje ♡Kybi85 - 31 jaar - 2de kindje ( 6.5 ) ♥ 23 Juni ♡Miessemuis - 24 jaar - 3e kindje (2,5 jaar & 4 jaar) ♡maansteen - 3e kindje (9 en 6) - Meisje- 28 Juni ♡Rashomama - 26 jaar - 2e kindje 30 Juni ♡Kar lijn - 3e kindje (3,5 en 1,5) ♡Kyana36 - 36 jaar - 1e kindje ♥ 1 juli ♡Sunflower87 - 29 jaar - 1e kindje ♥ Meisje Sophia89 Linn01 Puk1988 Kash Maansteen Marjoleinart Mama Hadassa Jongen Anne87 Yvke86 Ritoy ♥ Afspraken en Echos ♥ December 27|| kahlan83: controle verloskundige 27|| kyana36: controle verloskundige 28|| anne87: controle verloskundige 30|| Kahlan83: geslachtsbepaling 30|| puk1988: controle gynaecoloog Januari 02|| Yvke: controle verloskundige 04|| Dora26: controle verloskundige 20|| Sophia89: 20 weken echo 24 // Yvke86: 20 weken echo 23|| Kash: 20 weken echo 27|| puk1988: 20 weken echo Februari[/U 02 lin01: 20 weken echo 03|| Anne87: 20 weken echo[/QUOTE]
Vandaag kreeg ik een telefoontje van het zkh dat de risicoberekening van mijn bloed en leeftijd (echo was niet gelukt) 1:200 op down is, nog net verhoogd dus. Ik lees best vaak dat er verhoogd risico in het bloed is aangetoond en er vervolgens niets uit verder onderzoek komt. En 1:200 is maar 0,5%. Maar toch als je de uitslag verhoogd risico krijgt moet je wel even slikken. Gelukkig donderdagochtend een afspraak bij het VU om de uitslag en eventueel verder onderzoek te bespreken. Met wat we nu weten denk ik dat we voor de nipt gaan. Bah dan weer 2-3 weken wachten 😔
Ojeej wat balen. Snap dat je je zorgen maakt. Wat gaan ze verder voor onderzoek nog doen om t verder uit te zoeken??
Ik weet het nog niet. Donderdagochtend hebben we een afspraak in het VU om het te bespreken. Vandaag alleen het telefoontje gekregen met de boodschap verhoogd risico en dat er donderdag een afspraak staat voor verdere toelichting. Ben erg benieuwd. Het helpt natuurlijk ook niet dat de echo niet goed gelukt was waardoor dit ook een uitslag is die niet gebaseerd is op alle onderdelen van de combinatietest.
Wat balen Kyana36! Zegt eigenlijk nog niks toch? Wat houden de verdere onderzoeken in? Wij zijn ook al over de namen uit!
@Kyana, wat klote... 1:200 klinkt eng, maar inderdaad, de kans op een kleine met down syndroom is hartstikke klein. Waarom was de echo niet gelukt? Ik ben lid van de Facebook groep z8 look a like 2.0 en zag super leuke kleertjes voorbij komen. Vandaag was ik toch in de stad voor een cadeautje voor mijn schoonmoeder, dus besloot even te gaan kijken bij de Wibra... Uiteindelijk geen cadeautje gekocht, maar wel een stapel kleren voor beebje ♡
Balen @kyana36, is het nu te laat om alsnog een echo te proberen? Succes donderdag in het ziekenhuis!
@kash leuk, je aankopen! Ik wacht de geslachtsbepaling even af, ben bang dat ik de sale met misloop..
Hoi! Ik lees dat iedereen wel gezellige kerstdagen achter de rug heeft... Hier was het ook gezellig en rustig. @Kyana36, succes donderdag hopelijk valt het allemaal mee. Ik krijg vanavond pretecho en geslachtsbepaling... best wel spannend wie weet mag ik ook het hartje even horen voor de eerste keer. Leuk dat een aantal van jullie het geslacht al weten, ik zag dat er aardig wat meisjes op komst zijn en vermoed dat mijn beebje ook een meisje is maar kan het fout hebben. Zwangerschap verloopt opzich wel goed maar pfff mijn huid is echt slecht! Ik krijg overal puistjes en onderhuidse ontstekingen en dat doet auw! Nu sinds gisteren een heel dik oog denk ook een ontsteking dus straks even de huisarts bellen. Ze zeggen dat een meisje de schoonheid van hun moeder pikt nou dat is hier dus helaas echt het geval! mocht het een jongen zijn dan klopt deze theorie dus niet Ik laat jullie vanavond nog wel even weten wat het geslacht van mijn beebje is. groetjes!
Och Lin, dat is niet leuk om te lezen en al helemaal niet via fb. Wat jammer dat jouw ouders je niet eens meegevraagd hebben. Wij hebben ook een gezinnetje. Maar vorig jaar september wel nog met zn alle op vakantie gegaan met Levi erbij. Was erg gezellig