Ik heb ook genoten van een weekje vrij, had ik echt ff nodig. Ik hoop ook met 36 weken met verlof te gaan! Wij zijn druk bezig met kijken welke kinderwagen en babykamerspullen we willen. Zo'n complete set voor de kamer bij babydump oid tikt wel aan qua prijzen zeg....hebben jullie dat al?
Wij hebben deze complete babykamer https://www.baby-dump.nl/product/babykamers/2/twf/109/montana/42758/ledikant-60-x-120-commode-hanglegkast-montana/91865/ Cadeau van mijn ouders toen ik zwanger was van Levi. Dus hier komt ukje nr 2 ook in te liggen Maar is inderdaad erg prijzig allemaal
@yvke86 mooi! Handig dat jullie het opnieuw kunnen gebruiken! Ik ga ook wel op marktplaats speuren, een mooie oude commode vind ik ook wel leuk.
Ik ga volgende week naar de arbo arts dus wie weet begint mijn 'verlof' dan al. Echt genieten er van kan ik helaas niet..
Ow jeetje Ritoy. Dat is niet leuk verlof krijgen. Je had last van ne rug of niet? Gaat dus niks beter helaas? Beterschap ermee
Dat is indd geen leuke manier van verlof krijgen, Ritoy. Lekker die vakanties. Ik ga met 34 weken stoppen. Ben de eerste keer ook 2,5 week te vroeg bevallen en ik neem de vakantie er ook achteraan.
Ik ben de 1e keer ook 2 weken te vroeg bevallen. Dus had toen ook maar 2 weken verlof gehad. Hihi. Maar dat wilt voor een 2e bevalling niets zeggen he kan best dat je dan overtijd loopt
Klopt Yfke, maar mei is ook al een mooie maand om vrij te zijn Maar verwacht dat ik wel weer eerder mag. Leuke meubelset trouwens. Wij hebben grijs met wit. Slaapt jouw zoontje al in een groot bed?
Hij is nu 13 jaar, het gaat goed hoor, maar hij heeft wel de diagnose pdd-nos gekregen op zes jarige leeftijd. Hij ontwikkelde heel normaal, tot een week na de BMR prik. Hij heeft een week flinke koorts gehad, een bijwerking van de vaccinatie volgens de huisarts, daarna begon 'de ellende'. Dat ontstoren was destijds helemaal niet aan de orde. Mijn oudste zoon heeft nooit last gehad van de vaccinaties en ik was ook helemaal nergens over op de hoogte. Ik geloofde wat het CB me vertelde. Hoe gaat het in z'n werk Cuddles, homeopathische vaccinaties? Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar! Ook naar de kleertjes die je hebt gekocht overigens! Nee joh, het overgrote deel van mama's hier is juist pro vaccinatie 😉 Ooohhh wat mooi!!! 😍😍😍
Wat een rot ervaring Kash van jouw zoontje na de vaccinatie! Mooie babykamer Yvke! Wij hebben die van ons ook van de babydump (geheugen werkt niet meer mee dus kan hem even niet terugvinden haha). En ik wil ook graag vanaf 36 weken verlof en daar achteraan zomervakantie...Ik vraag me af of dat mag zo lang weg zijn...komt bij mij met alle vakantiedagen op bijna vijf maanden..Hebben jullie daar ervaring mee?
Volgens mij mag je zoiezo 3 weken vakantie aansluitend op je verlof nemen. Verlof telt namelijk niet mee als een vakantie. Dus feitelijk zou je 3 weken voor en 3 weken ma je verlof extra kunnen nemen als je nog zo veel uren hebt staan
Hebben meer collega's van mij gedaan Mam. Dus ligt aan je werkgever of ze akkoord gaan. 3 weken erna vakantie opnemen mag sowieso. Ik had bij Levi ook ruim 4 maanden Hij was dik 3 maanden voordat ik weer moest werken heerlijk
Ik ben thuisblijfmama, dus geen verlof iod. Vandaag begonnen aan een idee voor het geboortekaartje, gaat erg leuk worden! Ik maak een schilderij voor de kinderkamer wat het kaartje wordt, dus hebben we meteen decoratie! Ook ga ik de achterplaat van de commode (opnieuw) beschilderen en geboortebord! Ben echt benieuwd of alles goed gaat lukken! Zodra ik wat tastbaars heb, laat ik het zien!!
Wat leuk dat je zo creatief bent, MarjoleinART (je naam geeft t natuurlijk al aan)! Ik ben het tegenovergestelde van creatief zo ongeveer, dus schakel wat vrienden in die dat juist wel zijn om mee te denken over babykamer en geboortekaartje ! Wat betreft verlof: ik hoop het vol te houden tot 36 weken. Maar denk dat ik de weken daarvoor het al rustiger aan doe. Ik ben zzp'er, dus hoef aan niemand iets te vragen. Zo lang m'n zaken maar goed overgedragen zijn, en daar ben ik nu al mee bezig. Mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering keert uit vanaf 1 mei en ik bepaal zelf wat ik daar mee doe. Dus ook wat betreft hoe lang ik weg blijf van m'n werk. Dat laatste hangt helemaal af van hoe ik me tegen die tijd voel: wie weet pak ik na een paar weken weer wat zaken op vanaf de bank (ik kan heel makkelijk thuis werken), maar tegelijk kan het ook dat ik wat langer helemaal thuis wil blijven en moet ik gaan kijken wat voor achtervang ik kan regelen op kantoor. Maak me er niet zo druk om...
Mam ik zag je topic over de kinderopvang. Ik werk zelf in de kinderopvang. Enige advies wat ik je kan geven is dat je gevoel goed moet zijn. En als ik het zo lees, is je gevoel er niet helemaal goed bij. Als het druk is, dan moeten kindjes af en toe even wachten. Vandaar dat wij straks voor in gastouder in huis kiezen kleine baby's vind ik af en toe ook echt verloren in zo'n grote groep. Vanaf 1 jaar kunnen ze zich een stuk meer weren
Bedankt voor je reactie Yvke! Klopt...voelde niet helemaal ok, maar ja heb ook geen idee wat "normaal" is.. Was ook eerste opvang waar we gekeken hadden. Misschien is gastouder aan huis voor in ieder geval het eerste jaar geen gek idee. Vooral omdat we echt weinig uren nodig hebben en bij de opvang meer zouden betalen dan we nodig hebben.. En als hij/zij straks wat ouder is dan denk ik juist dat het heel goed is voor de ontwikkeling. Hoe zijn jullie aan je gastouder gekomen?
Levi zit nu nog bij mijn collega's op het kdv. Maar ik had vaak ook een rot gevoel met ophalen, dan zat hij als 4 maanden oude baby onderuit gezakt in een wipstoel. Of inderdaad veel huilende baby's die niet 1,2,3 aandacht krijgen. Ik bedoelde dat ze vanaf 1 jaar zich meer kunnen weren. Hij zit nu op de peutergroep en vind het erg leuk. Ben zelf ook kritsich en niet altijd tevreden met wat ik zie Wij gaan deze maand via mijn organisatie een oproep plaatsen. Wil dan vanaf september voor 1 jaar een gastouder aan huis. Oktober 2018 wordt Levi 4 en gaat dus naar school. 2e ukje is dan bijna 1,5 en die doe ik vanaf dan naar de opvang. Dat is onze planning want ik vind opvang wel belangrijk en veel meerwaarde hebben. Vanaf ze dus wat ouder zijn
Klinkt als een goeie planning! Denk dat zo'n opzet misschien toch wat beter bij mij past..Als ik al zie dat één bezoekje al zoveel vragen naar boven haalt, dan past het misschien in het begin niet zo bij me