Juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lia89, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    De oudste is vanaf 1 jaar 1 dag p week naar kdv gegaan. Toen hield ouderschapsverlof op. Eerder had ik echt niet gewild. Op zich was dit al erg vroeg
    Met anderhalf is hij er weer af gegaan door de mogelijkheid minder te werken. Sinds 2 zit hij op de psz dit is perfect

2. anne87

anne87 Actief lid

6 apr 2011
    126
    0
    16
    @ mam je kan je bij diverse bureaus informeren en inschrijven . Ik heb 9 jaar in de kinderopvang gewerkt en momenteel 1,5 jaar gastouder aan huis bij een gezin . K heb besloten vanaf 1 september na mijn verlof zelf als gastouder te gaan starten en vanuit mijn eigen huis te werken .

3. Cuddles

Cuddles Lid

18 sep 2016
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ons zoontje altijd naar opa en oma gegaan. Nu sinds januari mag hij naar de peuteropvang. Hij vindt het geweldig en ze zeggen dat het lijkt alsof hij er altijd al is geweest 😂 arm kind was er hoog aan toe :p
    Maar mijn voorkeur is ook zeker voor het eerste jaar, thuis of bij opa's en oma's. Als die mogelijkheid er is natuurlijk.

4. Cuddles

Cuddles Lid

18 sep 2016
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb net even gauw een foto gemaakt van de kleertjes die ik al binnen heb, wacht nog op een bestelling bij h&m en dan stop ik er even mee :p
    Maar even fijn om het met iemand die te kunnen delen behalve mijn vriend. Die vind dat niet echt interessant 😜

Bijgevoegde bestanden:

5. Cuddles

Cuddles Lid

18 sep 2016
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    En dit geblokte jurkje voor als ze kan lopen.

Bijgevoegde bestanden:

6. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Leuk cuddles.
    Hier passen opa en oma 1,5 dag op. Maar dat vind ik ook wel voldoende hoor. Ze mogen niet meer :p haha. Nee vind professionele opvang ook belangrijk. Worden toch andere dingen gedaan dan :)
    Straks 2 ochtenden een gastouder en 1 hele dag opa en oma. En voor de baby nog 1 ochtend opa en oma. Levi laat ik dan die ochtend naar de peutergroep gaan

7. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk @cuddles!!

Welke ervaren moeders hier hebben advies ;) ik zie op de uitzetlijsten staan dat ik voor de wieg twee dekens en 2/3 lakens nodig heb en voor het ledikant ook. 4 dekens dus. Is dat echt nodig? Vind die dingen wel prijzig en dacht dat ze ook in een slaapzak gaan als ze eenmaal gaan draaien enzo? Hoor graag hoe jullie dat deeen.
    Die uitzetlijsten maken me soms een beetje gek ;)

8. Lin01

Lin01 Actief lid

19 sep 2014
    116
    0
    16
    Hai Sunflower, onze dochter heeft maar heel kort in de wieg gelegen. Daar sliep ze onder een lakentje met dekentje. Zij is na 2 weken in een puckababy piep gegaan. Dan ligt ze altijd ingebakerd. En tot op heden alleen nog maar in een trappelzak. Bij de 2e gaan we hetzelfde doen.

9. Lin01

Lin01 Actief lid

19 sep 2014
    116
    0
    16
    Leuke kleertjes Cuddles, ik zal gauw eens een foto maken van de kleertjes die ik laatst heb gekocht. Dat is weer het voordeel dat je van te voren het geslacht weet en dat er sale is. :)

10. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Hier wel aardig wat dekentjes en lakentjes.. zoon heeft in een wieg gelegen.. en dan zijn de ledikantdekens aan de grote kant.. en je kunt de wieglakentjes en dekentjes ook gebruiken voor de kinderwagen. Maar een wieg is niet noodzakelijk.. bij dochter ook niet gebruikt.
    Verder hebben ze hier dus wel lang onder dekentjes geslapen totdat ze onder een echt dekbed gingen slapen.
    Het is ook allemaal heel persoonlijk en even zoeken wat voor jou fijn is.. en dat is met alles. Zo ook met bijv boxpakjes, sommige mensen zweren er bij en ik vind ze echt onhandig. :p
    Weet niet of je iets aan m'n antwoord hebt, maar het is in ieder geval mijn ervaring haha

Opvang
    Ik ben thuisblijfmoeder dus hier ook geen opvang nodig.. :)

11. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt @lin01 en @eva3006 , ik heb zeker wat aan jullie ervaringen. Bedankt! Ik ga de puckababy eens even googlen :)

12. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Hier geen wieg in huis. Meteen in de ledikant gegaan.
    Ik had 2 dekens en 3 lakentjes. Is wel handig voor als ze eens spugen etc.
    In de winter lag Levi in een slaapzak onder het deken.
    En in de zomer in een slaapzak met alleen laken.
    Als het echt heel erg warm was alleen in de romper

13. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook geen wieg, maar gelijk ledikant. 2 dekens voor ledikantje en nog eentje voor de kinderwagen. En als er daarna wat nodig is kan het dan altijd natuurlijk aangeschaft worden.

14. Cuddles

Cuddles Lid

18 sep 2016
    63
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt, ben ook benieuwd naar jullie aankopen 😊

Wij hebben de wieg zo'n 3 maand gebruikt. Overdag sliep hij in het ledikantje en snachts in de wieg. Had een deken en twee lakens voor de wieg. En 1zomerdeken en 1 winterdeken voor ledikant met drie lakentjes. Maar dat is ook zeker meer dan genoeg.

Met zo'n 2,5 maand ook overgegaan op de puckaby en hij sliep vanaf toen ook gelijk door. Dus die gaan we zeker weer gebruiken! Het schijnt dat kindjes die wat vroeger geboren zijn er veel baat bij hebben.

Die uitzetlijsten moet je sowieso niet al te letterlijk overnemen hoor. Staan ook een aantal dingen op die wij tenminste helemaal niet gebruikt hebben, waaronder kruikzakken. De kraamhulp deed het gewoon met hydrofiele luiers en dat ging prima. Dan zitten ze er ook echt goed vast in.

15. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Hier nooit ingebakerd. En Levi sliep met 8 weken ook al door :) en is nog steeds een super goede slaper.

16. Sunflower87

Sunflower87 Bekend lid

8 aug 2016
    611
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen voor jullie ervaringen!
    Ik sla maar niet teveel in, ik kan altijd bijkopen als het nodig is!

17. daffie1984

12 jan 2017
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Graag zou ik hier mee komen schrijven.

Ik ben Daphne en ben zwanger van ons 3e kindje uitgerekend op 17juni. Nu ruim 17 weken.
    We hebben een zoon van 5.5 en een dochter van 3.5 jaar. Beiden zijn enorm blij en trots dat er een broertje of zusje aan komt!

Hebben jullie ook een lijstje waar ik mijn gegevens op kan zetten, heb wel paar pagina's terug gelezen, maar niks gevonden.

Momenteel zit ik veel thuis, waardoor ik ook behoefte heb om mee te schrijven in een forum.
    Sinds de 13e week van de zwangerschap heb ik last van harde buiken, deze werden met 15 weken pijnlijk en op 29 december heb ik daarbij wat bloedverlies gehad. Wat maakt dat ik sindsdien "ziek" thuis ben. Gelukkig is het bloedverlies gestopt en heb ik alleen af en toe nog wat bruin bloedverlies. Echter blijven de harde buiken aanhouden. Als ik me rustig houdt gaat het een stukje beter.

Het lijkt me fijn om met jullie ervaringen uit te wisselen en zie ook dat er hier veel mama's zijn die zwanger zijn van hun 2e of meer kindje. Zo kunnen we elkaar een beetje steunen.

18. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Welkom Daphne :)
    Er is een lijst. Maar die zal wel ver terug staan ja.

Ik moet zo naar de tandarts. Bleh!!!

19. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Daphne: Welkom! Wat naar om al zo vroeg ziek thuis te zitten, maar waarschijnlijk wel het beste voor jou en je kindje! Weten jullie nog niet wat het is? Of willen jullie graag een verrassing?

20. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Mag ik mij hier ook nog aanmelden?
    18 juni 2017 uitgerekend, ons 3e wondertje.

Deel Deze Pagina