Juni/Juli 2020 MMM Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Snoepjes, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Dankjewel voor de tips. Heb zelf wel eens aan emdr gedacht. Ik heb zelf ook veel mee gemaakt op mijn 17de hartstilstand daar na veel nare pijnlek ablaties aan het hart onder plaatselijke verdoving en extreem veel pijn. Deze ingrepen worden nu onder narcose gedaan. Daar naast mijn hart problemen nog steeds. En onze zoon zijn vroeg geboorte toen was de kers op alle ellende al klinkt dat nu heel hard. Onze zoon stervde natuurlijk bijna in mijn buik wat toen een trigger was na mijn eigen hartstilstand toe die ik weg gelachen heb. Ik heb altijd alles weg gelachen en Mijn hoofd in het zand gestoken. Wel ooit naar een medische pysigoloog geweest wie aan gaf dat ik er sterk mee om ging en het allemaal niet niks is geweest. Maar soms is het hier wel makelijk mee af gedaan als je snap wat ik bedoel.
     
  2. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Jeetje dame wat een verhaal....en inderdaad als je er sterk mee omgaat betekent niet dat je je altijd sterk voelt...iedereen zei dat in die drie jaar ook tegen mij: je bent zo positief, wat houd je het goed vol, ik was allang ingestort in jouw situatie bla bla...en ondertussen huilde ik van binnen en s avonds in m’n bed en kan ik er nu, terwijl ik een gezonde dochter heb van bijna 15 maanden nog om huilen. De pijn, de angst, het afscheid, het verdriet...dat is een trauma wat niet ‘zomaar’ verwerkt is.

    Ik kan mij goed voorstellen dat ‘verlies’ zo’n grote rol speelt in jouw angst door de ervaringen in je leven....

    Ik geef zelf emdr en heb het zelf ook ervaren en ik vind het in dit soort situaties altijd het proberen waard. Je merkt namelijk direct, al na 1 sessie verschil, of het wat voor je doet (bijna altijd wel), het kan zoveel doen met je angst. En ik weet zelf hoe het is om met angst te leven. Ik had het gelukkig ‘maar’ een aantal weken heel intens (tot ik de miskraam termijn van het eerste trimester voorbij was), maar elke minuut van de dag was zwaar. Als ik dan aan jouw zwangerschap denk en hoe lang je nog moet en hoe de kans aanwezig is dat je angsten gaan toenemen als je verder bent in de zwangerschap dan is het zo fijn als je dan iemand hebt waar je terecht kan...Want als je je dan aanmeldt loopt je tegen wachttijd aan wat super frustrerend kan zijn, dan kan je beter nu aanmelden en de wachttijd nu hebben.
    Emdr kan trouwens ook over gebeurtenissen langer geleden van vroeger, dus ook over je ervaringen op ie 17e.
     
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ik zal er eens achteraan gaan heel erg bedankt!
     
    Frummels vindt dit leuk.
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ooh meiden ik heb een wandelwagen aangeschaft was een super buiten kansje via mp in de buurt Inc alles wat er bij hoor. Heb natuurlijk helemaal geen baby spullen meer. En nu ik weet hoe snel alles niet meer goed is en past dus ga ik nu niet meer voor het duurst.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Frummels en Snoepjes vinden dit leuk.
  5. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Lekker bezig hoor! Voelt het goed, spulletjes kopen? Ik kreeg vandaag een rompertje maat 50 en toen zag ik hoe klein het is en was ik weer helemaal verwonderd!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Het voelde eerst heel eng was heel erg bang er mee over mijn eigen af te roepen dat het fout zou gaan. Maar anderzijds vorige week zat alles er op en er aan alles was perfect en ik moet gewoon vertrouwen krijgen in deze zwangerschap en er van genieten.
     
    Dinpin, Snoepjes en Frummels vinden dit leuk.
  7. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    @Maan14 ideaal toch! Hier ook al wat aan het rondkijken. Maar we hebben geluk, we krijgen van mijn schoonouders een kinderwagen (combi model 3 in 1) en we nemen de babykamer over van schoonzus. Groot gelijk om te gaan genieten.

    Hier staat de 20 weken echo trouwens gepland op 16 januari.
     
    Dinpin en Maan14 vinden dit leuk.
  8. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier? :)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hier gaat alles goed. Gisteren volgens de termijn echo 12 weken. Volgens icsi pas morgen. Gisteren het hartje thuis met de dopler gehoord en voor me eigen besloten over een week pas weer te proberen.


    Kan de angst nu dus wel los laten en een klein 12 weken dansje doen hahaha :|:roflmao:
     
    Frummels, Snoepjes en Dinpin vinden dit leuk.
  10. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Is het al morgen 9:00? :roflmao:

    Ben zo benieuwd!! :eek:
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  11. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Spannend! Wat denk je zelf?
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  12. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Wij hebben vandaag de termijnecho gehad. Ik ben drie dagen vooruit gezet, dat voelt toch wel weer lekker. Zo fijn dat alles goed is nog steeds. Over 3,5e week de geslachtsbepaling.
     
    Maan14 en Snoepjes vinden dit leuk.
  13. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Wat fijn @Frummels!

    Ik denk een meisje, maar puur op gok...
     
    Maan14 en Frummels vinden dit leuk.
  14. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hier is de buik opeens geplopt lijkt wel van niks te zien naar geen jassen meer passen in de winkel. Besloten mijn oude winterjas maar door te dragen.
     
  15. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wat spannend!
    Ik denk een jongen bij ons. Maar daar zou je met ivf scheinbaar meer kans op hebben. En dit kindje is van de ivf lichting. :rolleyes:

    Als dat niet mee zou tellen zou ik zegen een meisje :|
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  16. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Nou we houden het nog even spannend!:D De echoscopiste twijfelde nog, maar het is voor 70 procent een jongetje! ❤

    Maandag over een week ben ik 16 weken dan mogen we op hun kosten terugkomen, dus ik zie t maar als extra spieken. Hebben nu in ieder geval mooie fotootjes mee, en alles zat er goed uit! Dat is het aller aller belangrijkste. ❤
     
    Frummels en Maan14 vinden dit leuk.
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Oooh wat leuk!!!
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  18. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier? @Frummels met jou gaat het ook goed las ik? :)

    Hier alles oké. Maandagavond herkansing van de geslachtsbepaling. Afgelopen donderdag nog een echo gehad bij de vk en zij gokt ook op een jongetje. Ook weet ik dat ik nu sowieso met een keizersnede moet gaan bevallen ivm voorgeschiedenis. Wel jammer, maar alles voor een gezonde baby.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  19. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Ja het gaat heel goed! Ik kan een stuk meer genieten deze zwangerschap omdat ik nu weet dat het kan en ik m’n meds weer gebruik. Ik ga vanaf woensdag wel weer afbouwen, dus dat is wel weer spannend, maar veel minder spannend dan de vorige keer. M’n ascal blijf ik wel gebruiken tot 36 weken.

    Oew overmorgen weet je het dan zeker! En je al wat spullen gekocht? Ik nog helemaal niet, maar dat komt ook omdat ik al veel nog heb van m’n dochtertje.
    Ook vind ik het best spannend. Heel bizar want in de kinder kleding winkel pak ik allemaal spullen voor m’n dochtertje, maar als ik dan maat 50 zie liggen loop ik toch maar door en krijg ik een raar gevoel. Toch wel wat spanning, stukje zelfbescherming. Had ook weer moeite met Kraamzorg aanvragen.

    Jammer dat je nu zeker een ks krijgt. Doen ze gentle sectio? Gelukkig heb je nu wel lange tijd om je erop voor te bereiden.
     
    Snoepjes en Maan14 vinden dit leuk.
  20. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    @Frummels snap dat je het eng vind om de medicatie te moeten gaan afbouwen.

    @Memmiee ik ben al wel aan het shoppen geslagen. Niet eens echt bewust maar konden van mensen hun baby kamer overnemen helemaal onze styl. Enigste nadeel is dat het morgen al opgehaald moet worden.

    Maar de kamer is toch leeg. Begin nu heel positief te worden gelukkig. Het voel allemaal goed en afgelopen dinsdag nog een echo gehad omdat ik gebeld had over mijn onzekerheid doordat flink hypos gehad had en veel pijn aan mijn kz litteken.

    Alles was goed met beebje en liep weer wat meer voor dan eerst.

    Wat is de reden dat jij weer een kz moet @Memmiee?

    Ik mag zelf kiezen of een kz of vsginaal. Al moet ik halve wegen de zwangerschap naar de anesthesioloog. Klein probleempje mag oficheel geen weeën remmen maar ook geen opwekkers geen ruggenprik en ga zo maar door. Dus ze moeten gaan bespreken wat wel mag en hoe we het dan dus gaan doen.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina