Juni/Juli 2020 MMM Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Snoepjes, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Dit doen ze vaker. Maar mijn hartaandoening is het grote probleem. Ze weten niet goed of ze iemand met mijn aandoening wel een kz onder narcose durven te geven op onze locatie. Het ziekenhuis heeft twee locaties en cardiologie is op een anderen dan gynaecoloogie.

    Ze moeten voor mij zien te regelen telemetrie te hebben op het moeder kind centrum en een cardioloog die standby staat en de icd technicus moet er dan zijn om de icd aan en uit te zetten.

    Heb maandag overleg met een cardioloog in het ziekenhuis en die moet duidelijk maken of de telemetrie geregeld kan worden. Ik wil namelijk niet weer gescheiden worden van het kindje zoals bij onze zoon wel het geval was.


    Ik zou dan op de ic opgenomen worden terwijl de baby op het moederkindncentrum is. Dat gaat heel erg tegen mijn gevoel in. Dat er al niet bij kan zijn vind ik erg genoeg. Word toch weer een in slaap gaan met een bolle buik en leeg wakker worden ervaring zoals toen.
     
  2. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Aha er moet dus veel geregeld worden...is het anders ook mogelijk om in een ander ziekenhuis deze procedure te krijgen zoals jij hem graag zou willen? Ik kan me voorstellen dat je zo kort mogelijk van je kind gescheiden wilt zijn!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Volgende week moet onze zoon naar De kinder cardioloog 'ritmeloog' in het sophia, vraag dan even wat hun protocol is bij patiënten zoals mij.
     
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Hopelijk krijg je snel duidelijkheid! En handig dat je meerdere opties onderzoekt, dan heb je in ieder geval alles geprobeerd.
     
  5. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    @Maan14 ik zie dat je weg bent, wat ontzettend jammer! Hoop dat alles goed met jullie is...

    @Frummels hoe voel jij je?

    Wij hebben gisteravond een 3D echo laten maken van ons ventje. Zo bijzonder weer! Hij was uiteraard wel wat dwars, daar heeft ie vaker last van als we een fotootje willen :roflmao: Maar uiteindelijk toch gelukt. Lekkere bolle toet en volle lippen. Verliefd!

    Komend weekend de meubeltjes ophalen. Kan ik eindelijk beginnen met inrichten.
     
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Oooo dat is zeker jammer! Hoop inderdaad dat alles goed is, dat je ineens zonder bericht je account hebt opgezegd Maan en dat het niet komt vanwege problemen met je zwangerschap... Ik hoop nog wat van je te horen!

    Memmie leuk hè zo’n 3D echo, hadden wij de vorige keer ook gedaan! Wij moesten toen ook terug komen omdat haar gezicht in de wand zat dus niet goed in beeld kwam. Veel plezier met het inrichten!

    Hier alles goed, m’n buikje groeit steeds meer en ik voel mij nog steeds goed gelukkig! Alleen beetje verkouden al een paar weken, hopelijk is dat snel voorbij..
     
  7. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Fijn hè als je buik gaat groeien! Hier ben ik ook al aardig bol. Gaat nu ineens heel snel. Gaan jullie nu ook weer een 3D echo laten maken?

    Vervelend dat je zo verkouden bent. Helemaal nu met dat hele corona gedoe :$ Ben er zelf niet angstig voor, maar alleen wel of het kwaad kan voor de baby en mijn schoolgaande zoon.
     
  8. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ja ik vind dat ziek zijn ook heel vervelend. Als ik dan nu hoest zie je sommige mensen verschrikt opkijken...ik heb geen koorts of iets dergelijks dus ik denk niet dat er iets aan de hand is.
    Ik vind het ook niet spannend voor mezelf maar idd wel voor de kleine in m’n buik.

    Ja ik denk het wel! Mijn man stelde net voor om dit samen met de oma’s te doen, dus dat gaan we maar eens plannen. Goed dat je erover begint want daar moet ik niet te lang meer mee wachten.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    @Memmiee & @Frummels

    Hier ben ik weer. Ben een soort van ofline geweest.

    Hier is het al even corona voor na en overal eigenlijk. Woon in Brabant in de buurt van het plekje met de meest besmetten mensen momenteel.

    Zowel ik als onze zoon zijn hoog risico patiënten dus wij zitten binnen en komen niet meer buiten.

    Het nieuws dat extreme pramatueen evt niet meer geholpen gaan worden maar ook de rest hakt er hier heel erg in. Zal natuurlijk een ic opnamen rond de kz nodig hebben. Maar wat als deze er tegen die tijd niet is.... Want we zitten nog maar in het begin. Kijk naar China hoe lang het daar al duurd.
     
  10. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    he Maan! Wat fijn om weer wat van je te horen! Wat was er aan de hand met je account? Had je die gedeactiveerd en kan je dat daarna ongedaan maken ofzo?

    Ik kan mij je angst goed voorstellen, zeker als je in Brabant woont...ik maak mij ook meer zorgen sinds de aangescherpte maatregelen. Ik zat er gister ook aan te denken: dat een vroeggeboorte nu echt een ramp zou zijn omdat je ze miss niet gaan helpen met je kindje en je dan als ze je wel helpen heel lang samen met je kwetsbare kindje in het ziekenhuis ligt, wat een hok vol (Corona)virussen is....hopelijk is dat niet aan de orde en er is in juni weer een andere situatie ontstaan.
    Hopelijk wordt het snel een stuk warmer qua temperatuur, heb gelezen dat dat de verspreiding ook tegengaat.
     
  11. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Hey dames!

    @Maan14 fijn dat je er weer bent!

    Ik deel jullie gevoel. Vind het ook maar een bizarre situatie... en ook griezelig. Hier is mijn eerste nu ook thuis van school. Vind de combi zwanger, niet fit zijn, vermoeidheid, bekkenpijn, huishouden en thuisonderwijs geven aan een kind met ASS best pittig :confused:

    Hopelijk gaat het snel beter wereldwijd. Wat een drama ook in Italië...
     
  12. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met jullie?

    Hier alweer 29 weken aangetikt... gaat wel erg hard nu :eek:.
     
    Frummels en Maan14 vinden dit leuk.
  13. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wat gaat het hard he!

    Maandag afspraak gehad bij de gyn. Bmh was nog voldoende wel extreem veel harden buiken en gerommel. Ook te veel gedaan afgelopen weekend. Nu dus even rust pakken ondanks onze zoon natuurlijk thuis is.

    En anders moet ik bellen heeft ze me op mijn hart gedrukt. Als twijfel bellen.
     
  14. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Hé dames,

    Maan goed dat je je rust pakt nu je lijf dat aangeeft. Blijft toch extra lastig hè, rustiger aandoen als je een kleine hebt rondlopen.

    Hier gaat het wel oké. Ik werk vanuit huis en blijf dat waarschijnlijk tot mijn verlof over zeven weken doen. Ik had deze week ook voor het eerst harde buiken, waar ik ook een beetje onrustig van werd, maar doe het nu wat rustiger aan en dat helpt denk ik wel, want heb er nu wat minder last van, al is het niet weg.
    Ik merk ook dat alles fysiek wat zwaarder begint te worden, zoals opstaan en m’n dochtertje tillen. Gelukkig pakt m’n man het een en ander over.

    Ik heb over een kleine twee weken m’n eerste groeiecho in het ziekenhuis. Vind het wel spannend om daarheen te gaan, voor mijn gevoel toch ‘een Corona plek’. Hopelijk is alles nog steeds goed met m’n kleine meid. Ik ga er voor m’n zelfbescherming maar vanuit dat de placenta nog voor de uitgang ligt, dan kan het alleen maar meevallen.

    Hoe gaat het met jullie babykamer? Wij zijn er nog erg druk mee, ook omdat dochter een nieuwe kamer krijgt en de baby dan in de huidige kamer van m’n dochter komt, dus twee kamers aan te pakken.
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  15. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Hier is de babykamer eigenlijk zo goed als af. Heb al lekker veel gewassen en in de kasten gelegd. Wanneer zetten jullie de box eigenlijk op? Staat nu eigenlijk alleen maar in de weg als we hem neerzetten, maar heb zo'n zin om hem klaar te zetten, haha. Met mn mooie boxkleed, muziekmobiel en boxzak :D

    Komende tijd gaan mijn ouders wat vaker bijspringen om te voorkomen dat ik oververmoeid de bevalling in ga. Alles kost nu zo veel energie. En nu mijn zoon thuis is van school is en ik hem les geef kom ik gewoon niet aan mijn rust toe. Hij vraagt non stop aandacht, heeft hij ook echt nodig, dus erg blij dat ze hem vaker willen opvangen. Hopelijk wordt mijn lontje dan ook weer wat langer...
     
  16. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    hé Meis, ik heb vorige keer met grote onvrede van m’n man de box al vrij vroeg opgezet (34 weken ofzo?). Nu heb ik minder haast, ook omdat het de speelruimte van m’n dochtertje belemmerd, dus ik denk nu, afhankelijk hoe het gaat met m’n zwangerschap, rond week 37 ofzo? Maar misschien krijg ik tegen die tijd wel mega veel nesteldrang en wordt het toch eerder haha...
     
  17. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Bij de groeiecho afgelopen week bleek mijn kleine meid helaas heel erg klein. Hoofd en buikje lopen 2,5 tot 3 weken achter. M’n gyn was niet negatief, mede omdat placenta nog goed werkt en er voldoende vruchtwater is, maar toch zit het mij niet lekker. Heb dit met hem overlegd en nu mag ik al na 3 weken terugkomen ipv 4. De placenta is wel een stuk de goede kant op geschoven, dus hopelijk kan ik toch op natuurlijke wijze bevallen.

    Hoe gaat het met jullie @Memmiee @Maan14 ?
     
  18. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ojee wat schikken zeg. Hadden ze vergelijking om te zien of het Opeens minder snel is gaan groeien of dat het een lijntje volgt?

    Ik heb morgen weer een groei echo en cervix meeting. Vind het wel spannend nu. Nog even en dan zijn we over het termijn met ons zoontje heen. Ze hebben na goed overleg met de proffesor in het lumc besloten dat toch natuurlijk mag bevallen. Zo blij mee dus hoop dat de placenta ook genoeg op geschroven is zodat het mag.
     
  19. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    ow wauw wat een wending, ik dacht dat die KS al vaststond? Wat maakt dat het nu toch mag? Fijn zeg!

    Nou met de 20 weken was ze al klein. Haar hoofdje is van P8 naar P 0,5 gegaan en haar buikje van P 20 naar P 0,4. Nu wil de gynaecoloog goed in de gaten houden of ze haar eigen lijn volgt of dat hij afbuigt. Daar kan hij nu nog niet zoveel over zeggen zei hij, daar zijn meer metingen voor nodig. Met 31 weken ga ik terug. Hopelijk is alles goed met de kleine.
     
  20. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Oké ik duim dat ze haar eigen lijntje netjes volgt. En er een beetje ongerust heid weg genomen kan worden.

    Ja ik stond er ook van te kijken en ben best blij dat deze gyn haar eigen er in vast gebeten had. Ze vond dat het allemaal wel heel makelijk bepaald werd voor me. Nu heeft zij dus alles uit de kast getrokken met de proffesor en besloten dat het wel natuurlijk mag en ze gewoon standaart dingen hebben wie een spoed kz wel mogelijk maakt.

    Proffesor wil zo min mogelijk en lang ziekenhuis vanwegen de kans daar besmet te raken met corona evt.
     
    Frummels vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina