Juni/Juli 2020 MMM Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Snoepjes, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

O dan is het alleen maar goed dat ze zo vroeg kijken toch? Maar dan dus vooral om te zien of het op de goede plek zit? Of ook op andere risico’s te monitoren? Heb je weleens een bbz gehad?

Nou ik heb het hele wetenschappelijke artikel gelezen en er was best een grote N (test groep van vrouwen), dus ik vond de resultaten heel interessant. Al heb je gelijk dat elke vrouw anders is. Ik had 10 procent op een miskraam en toch overkomt het mij 6 keer...6x niet bij de 90% horen klopt natuurlijk ook voor geen kant, dus het zijn ook maar gemiddeldes en uitzonderingsgevallen als wij vallen daar dan niet onder. Al hielp dit artikel mij wel in m’n vorige zwangerschap als ik heel misselijk was, gaf mij toch meer vertrouwen.

2. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Wow memmie wat een opluchting! Zo blij voor jou! Ik heb ook een keer een hematoom gehad, super positief dat het bloed inderdaad vlak bij je baarmoeder mond zit! En ook echt heel goed dat je bedrust voorgeschreven krijgt, dat is echt geen gangbaar advies in Nederland (in België en bijv Italie wel). Ik mocht met al mijn bloedingen gewoon alles blijven doen van mijn gyns, terwijl de in het buitenland de baarmoeder zoveel mogelijk rust willen geven. Bloed kan eruit komen maar ook opgenomen worden door je lichaam. Dan zal je het niet meer zien.
    Gebruik je ook utrogestan?

Snoepjes vindt dit leuk.
  3. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    @Frummels ja ik gebruik nog utro! Moest ik ook gewoon mee doorgaan nog. Kreeg inderdaad echt wat 'leefregels' waar ik me aan moet houden. Maar dat komt goed. Verlies op dit moment alleen nog wat lichtbruine afscheiding, dus dat stelt me wel iets gerust.
    Welke meds gebruik jij?

Maan14 en Frummels vinden dit leuk.
  4. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

O dat is helemaal mooi, want utro houdt je baarmoeder ook rustig. Mocht er nog wel (veel) bloed komen kan je ook nog overwegen met je gyn om het oraal in te nemen maar dan zijn de bijwerkingen wel heviger.

ik gebruik 3x2 utro per dag, s ochtends 10 mg prednison en s avonds een spuit fraxiparine. Vanaf eisprong en dan het hele eerste trimester.

Snoepjes vindt dit leuk.
  5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik gebruik ook utro eigenlijk had ik al mogen stoppen vorige week maandag maar bouw het liever rustig af.

Vandaag word onze keuken geplaatst zo blij mee. Naar een paar maanden verbouwen begint het af te raken.

@Frummels dat herken ik wel hoor ik kan ook uren Google op de kans dat het goed blijft gaan en studies lezen om zo meer vertrouwen te krijgen.

Ik merk dat ik nu wel wat rustiger word kwa of het wel of niet goed zit.

Dit beebje is van de ivf gedeelte. Ze hebben bij ons 50/50 gedaan. Dus ene helft ivf anderen icsi en de ivf gaf beteren. Al vind ik het resultaat nog steeds een beetje tegen vallen al heb ik niks te klagen. 20 folikkels 11 eitjes waar van er 7 bevrucht en uit eindelijk maar 3 goed genoeg om iets te kunnen.

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Meiden ik denk dat het hier niet goed zit. Mijn borsten zijn gekrompen.

7. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    @Maan14 nee niet de hoop opgeven meis! Hier wisselde het ook per dag toen ik op jouw termijn zat. Het kan over een paar dagen weer anders zijn. Hoelaat heb je donderdag de echo?

8. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Om 11 uur donderdag

9. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    zenuwslopend is dat hè...
    Ik had bij de zwangerschap van m’n dochter altijd gevoelige en stevige borsten tot ik ineens rond 7 weken niets meer voelde, zacht, soepel en niet pijnlijk. Na een paar uur was ik helemaal in paniek ziekenhuis gebeld en mocht komen voor een extra echo: niets aan de hand. Pas aan het eind van de middag veranderde weer wat in m’n borsten.
    Wat ik daarmee wil zeggen: het gaat echt op en af en hoeft niet meteen iets te zeggen.
    Hoe is het nu?

10. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Dat is inderdaad wel weinig als je vanaf 2 follikels gaat tellen. Hebben jullie nu nog cryos? Ik gebruik ook langer utro dan ‘moet’ en bouw langzaam af.

11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

@Frummels er zitten er twee in de vriezer. Nog steeds 0.0 kwaaltjes ook niet meer misselijk Savonds. Wat me toch wel ongerust maakt. Mischien dat het straks opeens allemaal Terug komt... Onze keuken staat eindelijk zo blij mee. En straks word onze nieuwe bank geleverd. Ik ga dus lekker bankhangen straks :rolleyes:

12. Maan14

Maan14 Niet meer actief

@Memmiee hoe gaat het bij jou? Geen bloedverlies meer gehad? Hier best wel wat buikpijn maar kan ook van naar het wc gaan komen. En ben verder ook gewoon 'niet' lekker een beetje grieperig. Durfde de griepprik niet te halen ivm de zwangerschap ze zegen wel dat het geen kwaad kan maar durfde het risico niet te nemen.

13. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hier ging t de hele dag goed. Alleen klein beetje bruinverlies. Dus ik dacht: yes! Alleen sinds net weer wat rood. Moest ook een paar keer naar de wc.

Ben het zo spuugzat! Heb de kliniek gebeld maar zijn onbereikbaar. Fijn. Wordt dus afwachten tot morgen.

Zo bang dat we ook dit kleintje gaan verliezen. Mentaal is dit echt niet te doen :cry:.

14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Lieverd toch een dikke virtuele knuffel weet nog hoe angstig wij het bloedverlies vonden bij onze zoon. Was er steeds van overtuogd dat het fout ging. Breng je de utro met de huls in? Mischien dat deze soms wat raakt?

Snoepjes vindt dit leuk.
  15. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik breng de utro gewoon zelf in zonder huls. Ja eng is het echt.. brr.. en zo snel als t rode er is, zo snel is het ook weer weg. En dan alleen heel licht bruin. Alsof er steeds een adertje springt ofzo en al snel weer dicht is.

Morgen beiden een echo, ben ook heel benieuwd naar die van jou. Hopelijk ook een mooi kloppend hartje! ❤

Maan14 vindt dit leuk.
  16. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik hoop voor jou ook weer een mooie echo!

17. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Heel veel succes morgen dames met de echo’s! Hopelijk worden jullie weer een beetje gerustgesteld!

Maan14 en Snoepjes vinden dit leuk.
  18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Zenuwachtig voor strakjes!! Hoop met heel mijn hart dat er toch al een hartje te zien is. Al weet ik dat het kan zijn dat er nog geen hartje klopt. Als alles dan maar gewoon klopt met het termijn en op de juiste plek zit.

Snoepjes vindt dit leuk.
  19. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ja spannend joh! Ik had met 6+0 wel een hartje maar er zijn genoeg die dat nog niet hebben! Ik had er toen een topic over geopend.
    Als de arts er tevreden over is komt het vast goed!!

Maan14 vindt dit leuk.
  20. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Bij ons zoontje had ik er ook een. Ze zegen dat in de regel in week 5 het hartje zelfs al gaat kloppen maar het dan niet zichtbaar is met het meeste echo apparatuur.

Snoepjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina