Ja, die lijken een uur of 2, 3 te werken en dan begin ik weer. Dus heb toch maar weer de dokter gebeld. Ik blijf echt tientallen keren per dag overgeven. Met die medicijnen. Doktersassistent denkt ook dat ze dus niet werken. Nu gaat ze overleggen met de dokter en dan belt ze terug. Ors is het enige, met thee, wat ik drink. En soms een beetje binnen houd. Moet ook heel weinig plassen, maar 3x per dag ofzo terwijl dat eerst 3x per uur was! Dus het gaat hier echt niet de goede kant op. Het erge is dat ik ook helemaal niks kan doen. Van het bed naar de bank en dan heel de dag plat liggen.
Goed dat je aan de bel hebt getrokken, hopelijk komen ze met een middel wat werkt. Het is mega rot, maar halverwege de zwangerschap zullen de klachten zo goed als weg zijn.
Nou helemaal niks Gewoon blijven eten en drinken en over een paar dagen weer bellen als het nog niet weg is.
Ach lieverd. Ik weet hoe het is dus van mijn verhalen word je helemaal niet vrolijk. Het enige wat een beetje hielp was afleiding zoeken. Gewoon een dom programma waar je niet over na hoeft te denken op tv kijken. En qua eten probeerde ik alles wat men als tip gaf. Gember, chips, cola, crackers, bouillon. Niets is een wondermiddel en als je straks de echo hebt en de baby ziet voel je je weer even beter. Dat was het enige wat mij op de been hield. Ik ben nu ook wat misselijk, maar buiten zitten doet me goed. Zodra ik het warm heb voel ik me weer super ellendig. Misschien werkt dit ook even bij jou?
Zwanger/uitgerekende datum 24 juni ♡ Mika1988 - 32 jaar - 2e kindje 25 juni ♡ Palmpje - 35 jaar - 2e kindje 26 juni ♡ LisaW27 - 28 jaar - 1e kindje 29 Juni ♡ Geneeke - 28 jaar - 3e* kindje 3 juli ♡ Pompeloesje - 37 jaar - 4e kindje 9 juli ♡ Punto - 34 jaar - 2e kindje 10 juli ♡ Lisa280887 - 31 jaar - 1e kindje 16 juli ♡ Fluffyfishy - 31 jaar - 2e kindje 25 juli ♡ Vally85 - 34 jaar -2e kindje 29 juli ♡ Feather - 29 jaar -1e kindje Afspraken/echo’s Lisa280887 - 8 december - echo vk Punto - 8 december - afspraak vk ziekenhuis Feather - 9 december - eerste echo Palmpje -10 december - echo ziekenhuis Mika1988 - 14 december- echo echobureau Geneeke - 14 December - telefonische uitslag NIPT Fluffyfishy - 15 December - echo+gesprek gynaecoloog Feather - 16 december - intake vk + echo Fluffyfishy - 16 december - gesprek verpleegkundige LisaW27 - 22 december - echo vk Geneeke - 24 december - controle gynaecoloog Palmpje - 28 december - echo geslachtsbepaling Mika1988 - 29 december - echo echobureau Geneeke - 29 December geslachtsbepalingsecho Geneeke - 29 December - uitgebreide screeningsecho academisch ziekenhuis LisaW27 - 6 januari - echo geslachtsbepaling Mika1988 - 7 januari - controle Mika1988 - 12 januari - suikertest Mika1988 - 29 januari - 20 weken echo Geneeke - 2 februari - GUO academisch ziekenhuis
Hey dames,. sorry hier wat afwezig geweest. Heel erg veel gewerkt, en nog steeds.. en daarnaast ook hondsberoerd geweest. voor de dames die zich ook zo slecht voelen.. ik leef heel erg met jullie mee, bij mij werken de medicijnen gelukkig maar kan me niet voorstellen als dat niet zo was... dikke knuffel ❤️ Gisteren afspraak in het academisch ziekenhuis gehad over de screening, en we hebben besloten de NIPT te doen puur voor de 3 afwijkingen, zo is het ons ook uitgelegd, dat de nipt eigenlijk puur daarvoor gemaakt is en niet om andere dingen op te sporen. (Omdat de nipt bij onze dochter goed was, had ik veel twijfels). Na het gesprek gelukkig wel de antwoorden gekregen die ik nodig had.. Ze stelde voor om meteen de nipt te prikke , dus dat hebben we gedaan. Krijg komende maandag de uitslag al.. super snel omdat wij nu in trident 1 vallen door verhoogd risico (hebben de nipt dus ook vergoed gekregen) Daarnaast besproken wat het verdere plan gaat zijn.. krijg met 14 weken een uitgebreide screeningsecho ook in het academisch ziekenhuis, en aan de hand daarvan mochten er dingen zijn die erop wijzen dat er iets niet goed is gaan we een vruchtwaterpunctie doen, maar hebben gekozen deze niet preventief al te doen ivm verhoogd risico.. En oh ja ze hebben ook meteen de termijnecho gedaan daar, super fijn.. alles zag er goed uit incl goede nekplooi.. weer 2 daagjes vooruit gezet ; de uitgerekende datum is nu definitief 29 juni ❤️ De datum die we als eerste kregen bij onze dochter, nadat ze haar nog een X achteruit gezet hadden.. na deze afspraak viel er wel een last van me af en begin ik langzaamaan wat vertrouwen te krijgen..
Ik word zo opgenomen in het ziekenhuis. Ligt eraan hoe erg het is of ik maar een paar uur moet blijven of een nacht. Eindelijk gebeurt er iets. Ze gaan sowieso kijken welke medicijnen ik ook nog mee naar huis ga krijgen als ik weer naar huis mag.
Klinkt als een goed gesprek en fijne afspraken voor nu. Toevallig wel die datum ook, is dat nog extra lastig?
Ik heb straks m’n afspraak, hoop wel op een echo ook. Kwalen nog wel aanwezig, vandaag weer extra misselijk. Ben er redelijk rustig onder dus dat geeft wel wat vertrouwen. We zullen zien straks..
Zo ik heb een goede echo gehad! Perfect op termijn en bewoog ook al. Zo blij mee Over 3 weken nog een echo en Nipt. Ben vooral verwezen zodat ze onderzoek kunnen doen naar Corona en zwangerschap, willen m’n placenta dan onderzoeken. En werd uiteraard nog voor andere onderzoeken benaderd, want academisch zh. Maar helemaal prima. Met 16 weken krijg ik ook een echo omdat ik vorige zwangerschap vrij onzeker was en vk zei dat dat zo’n lastig punt is waarop veel gaan twijfelen omdat je nog niks voelt en vorige echo even geleden is. Alleen maar fijn. Al blijft het wel redelijk klinisch nu, bij m’n eigen vk allemaal wat huiselijker en persoonlijker.
Wat fijn! Liever nu klinisch en goed opgevolgd dan huiselijk en minder 'controle'. Ik wou wel dat verloskundige iets begripvoller was maar houden zich strikt aan corona regels en dus geen extra controles.
Heb net even contact gehad met verloskundige ivm aanhoudende koorts en kortademigheid. Voor nu doorgaan met paracetamol. Mocht erger worden moet ik aan de bel trekken bij huisarts of huisartsenpost