Wat een verschrikking dit wachten.. ik weet helaas maar al te goed hoe je je nu moet voelen. Wel goed dat er toch nog een beetje positief gesproken werd, in Maastricht zijn ze heel eerlijk en direct dus er is echt nog wel een sprankje hoop. ik hoop dat je de dagen een beetje doorkomt tot volgende week vrijdag .. dikke knuffel
Ik kreeg vandaag vanuit Maastricht te horen dat de NIPT geen bijzonderheden heeft laten zien, tevens niks geks van neven bevindingen gevonden. Goed nieuws, maar toch kan ik er niet echt van genieten daar het de vorige keer ook goed was en het toch niet goedzat..
Dankjewel. Aanstaande vrijdag de eerste uitslag maar de tweede uitslag pas 7 januari helaas en dat vind ik wel de meest spannende.
Krijgen jullie vrijdag de uitslag van de sneltest? En dan 7 jan van jou eigen bloed/chromosomen? Zo ging het bij ons..
Ik weet het niet precies, ze zeiden dat ze mijn bloed pas gaan onderzoeken zodra duidelijk is dat de baby een chromosoomafwijking heeft. Heb er verder niet veel over gevraagd. Lees nu wel in de informatie die ik meegekregen heb dat ze een cnv onderzoek gaan doen. Is dat dan dat ze mijn bloed/chromosomen gaan onderzoeken? Ik zal het anders vrijdag nog eens navragen..
Ja die sneltest wat ze nu gaan doen dan worden (ik neem aan) verschillende afwijkingen direct getest, omdat ze niet precies weten wat en of het is toch? En als daar inderdaad uitkomt dat het een chromosoomafwijking is dan wordt jou bloed getest of het vanuit jou komt.. Bij ons werd er direct getest op Triploïdie omdat ze dat vermoedde, en die uitslag kreeg ik een week later.. dit wordt de sneltest genoemd. Daarna gaan ze jou bloed onderzoeken om te kijken of het afkomstig is van jou, of dat het “pure pech” was.. die uitslag kregen wij ook een maand later inderdaad..
Ze weten niet precies wat het is inderdaad. Hij heeft ook geen vermoeden uitgesproken. Ben heel benieuwd. Maar als ik het goed begrijp dat wordt mijn bloed sowieso onderzocht?
Ik geloof dat dat in gang wordt gezet als er inderdaad blijkt dat de baby een chromosoomafwijking heeft.. puur om te weten of het van een van de ouders afkomstig is
Is ook zo, en je hoofd gaat alle kanten op. Als je ooit vragen hebt mag je me altijd een berichtje sturen! ❤️
Wat lief dat je dat vraagt De medicijnen werken gelukkig goed. Ik blijf heel de dag door misselijk en moet ook echt wel rustig aan doen want anders gaat het mis maar zolang ik rustig aan doe hoef ik niet meer over te geven. Dus dat is wel fijn
Hoe gaan afspraken bij de verloskundige nu eigenlijk in deze tijd? Ik heb bijvoorbeeld volgende week een intake bij de verloskundige, maar telefonisch.
Ik heb woensdag mijn intake en dat is voor zover nog steeds gewoon live. Dat vonden ze toch fijner ipv via de telefoon.
Merk dat het enorm per praktijk verschilt. Mijne is zeer terughoudend terwijl andere gewoon open en toegankelijk zijn.
Bij ons is het gewoon zoals het was. Alleen de pret echo’s gaan niet meer door omdat het niet medisch noodzakelijk is.