Juni/Juli 2021 MMM mama’s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Palmpje, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik klets ook graag mee. Volgens mijn berekening 2 juli uitgerekend van de 2e. Zoon is inmiddels 3.

    bij onze zoon zwanger geworden dmv 3e iui, nu 6 iui gehad en de 6e terugplaatsing is nu raak.

    Ik ben erg onzeker na vroege miskraam in maart. Bij de innesteling nu wat (vrij minimaal) bruin verlies gehad op 12 en 13 dpo. Gisteren nog klein sliertje daarvan (tenminste, vermoed nu dat het daarvan is). Daarna gelukkig niets meer.

    Heb ik vorige zwangerschap een trombose been gehad en gebruik daarom bloedverdunners. Net wat contact daarover gehad met ziekenhuis en ga meedoen aan wetenschappelijk onderzoek daarvoor. Het wordt dan ineens allemaal heel echt.

    voel me in de loop van de dag misselijker worden, dat had ik bij mijn zoon ook. Niet zozeer sochtends per se. En heeeel erg moe.

    Helpt ook niet dat ik vaak vroeg naar het toilet moet en ja, dan moet je dus direct testen. Morgen laatste testen opmaken en dan hou ik daarmee op.

    ik zal het overzicht ook invullen. Leuk om hier te kletsen
     
    LisaW27 vindt dit leuk.
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Zwanger/uitgerekende datum

    24 juni
    Mika1988 - 32 jaar - 2e kindje

    25 juni
    Palmpje - 35 jaar - 2e kindje

    26 juni
    LisaW27 - 28 jaar - 1e kindje

    2 juli
    Do1981 - 39 jaar - 2e kindje


    3 juli
    Pompeloesje - 37 jaar - 4e kindje

    Afspraken/echo’s

    Palmpje - 30 oktober - eerste echo
    LisaW27 - 9 november - eerste echo
    Do1981 - 9 november - eerste echo
    Palmpje - 10 november - eerste echo kliniek
    Mika1988 - 10 november - eerste echo

    Palmpje - 12 november - intake vk + echo
    LisaW27 - 19 november - intake vk + echo
    Mika1988 - 23 november - intake vk + echo
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  3. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    @Do1981 wat leuk dat je met ons mee komt kletsen. Gefeliciteerd! Wat fijn dat het na al die pogingen nu dan eindelijk gelukt is ☺️
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hier nog dames die ook utrogestan gebruiken nu nog? Ik ben helemaal vergeten te vragen wanneer ik daar ook al weer mee mag stoppen? Ik ga nog wel even aan ziekenhuis vragen, maar hier misschien iemand die het weet (ter indicatie)?

    (overigens was in natuurlijke cyclus, maar is ter ondersteuning van korte luteale fase, dus lichaam moet het in principe zelf overnemen en dit was bij zoon ook zo en ging goed)
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dit was echt meant to be. Het universum wil gewoon dat jij straks met een nieuwe kinderwagen loopt. Haha

    ik heb alles bewaard om nog een keer te gebruiken. Soms is dat ook best pijnlijk geweest. Want je weet het nooit zeker of die 2e er gaat komen en weet nu ook nog niet zeker of het goed zal gaan.

    ben langzaam aan wel al een beetje plannen aan het maken.
    Hoe gaan we het doen met de slaapkamers.
    Wanneer gaan we het zoon vertellen
    Wanneer begint mijn verlof.
    Ik durf af en toe al stiekem een beetje te dagdromen :D
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  6. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Hahah ja dat is ook een leuke manier van denken! :D heb al een hele mooie niet al te dure kinderwagen gezien, dus het komt echt wel goed :) Verder heb ik ook alles bewaard. Als ik weer een jongen krijg dan heb ik iig genoeg kleding haha.

    Heerlijk he dat dagdromen. Jouw zoon is natuurlijk al 3 dus die maakt het een stuk bewuster mee. Wel erg leuk lijkt me!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  7. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Bij een cryo tp moest ik tot 12 weken doorgaan
     
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Was dat ook in natuurlijke cyclus? Dat is alleen met kunstmatig toch? Ik dacht eigenlijk een week ofzo. Maar ze hebben er niks over gezegd over de telefoon. Heb er ook niet naar gevraagd. Was totaal ondersteboven van de hcg waarde omdat ik dacht dat mijn testen te licht waren. Bleek dus mee te vallen.

    ga morgen ziekenhuis wel even bellen hierover.

    Ik kan het meeste dagdromen om het aan onze zoon te vertellen. Maar denk dat we dat niet heel vroeg gaan doen. 3 krijgt hij al redelijk wat mee, maar wil wel eerst zeker weten dat het echt goed zit. 20 weken echo is te ver weg denk ik, omdat ik dan al ga groeien qua buik en je het er met andere mensen ook over gaat hebben. Maar ga denk ik wel tot 12 weken wachten.

    ben ook nu al benieuwd wat het wordt. Man begon er gister over dat hij denkt dat het een meisje wordt. Geen idee hoe hij daarbij komt. Ik heb er echt nog geen beeld bij.
     
  9. LisaW27

    LisaW27 Bekend lid

    4 okt 2016
    967
    1.153
    93
    Vrouw
    Stewardess
    Gelderland
    @Do1981 Welkom! En gefeliciteerd!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  10. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Oh nee dat was in kunstmatige cyclus.

    Lijkt me lastig om het zo lang voor je te houden. Mijn zoontje is pas 2 en praat nog niet echt dus dat is nu best handig :D

    Ik denk ook dat ik een meisje krijg! Bij mn zoontje zat mijn gevoel ook goed, dus wie weet. Ben zoo benieuwd :):)
     
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ik wist het toen al heel vroeg. Toen kon je in Nederland nog geen nipt laten doen, dat heb ik zelf in België laten doen toen. Daar bepalen ze ook geslacht. Weet het nog heel goed. Kreeg toen op 13 feb de uitslag. Dag voor Valentijnsdag. Man was onverwacht thuis omdat hij een flinke aanrijding had gehad (verder met hem niks gelukkig). hij zat op het toilet (haha) en ik keek op tel en zag die mail. Toen wist ik gelijk dat het goed was (anders zou je gebeld worden).
    Volgens mij was ik toen 13 weken ofzo. Wij samen die mail geopend en dus een jongetje. Had er toen ook nog niet echt een beeld bij gevormd. Nu zal het pas 20 weken echo worden. Alhoewel ik medisch ben en misschien eerder wel te zien is op echo. Zie het wel. Kan me echt helemaal niks schelen na dit hele traject, als het maar gezond is.

    ik weet ook niet hoe lang dat voor me gaat houden gaat lukken hoor, haha
     
  12. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Ah ja das erg vroeg. Ik wist het met 14 weken, hoezo ongeduldig :roflmao: Ik ga dit keer ook weer een geslachtsbepalende echo doen zodra het kan. Ben gewoon veel te nieuwsgierig haha. En ik heb totaal geen voorkeur.

    Ik had bedacht mijn familie pas in te lichten met kerst.. nou dat gaat m dus echt niet worden. Waarschijnlijk vertel ik het al na de eerste echo of snel daarna. Vind het fijn om te kunnen delen :)
     
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik herken dat nieuwsgierige wel ja, haha. pretecho nog niet over nagedacht. Ook bij intake ziekenhuis maar eens horen hoe vaak ik controles ga krijgen.

    Ik ga het met mijn ouders ook wel snel delen. Even met man nog bespreken, maar ik denk zelfs de dag voor de eerst echo. We zijn er dan samen omdat zoon gaat logeren. Als het niet goed is moeten ze het toch ook maar weten ivm dan misschien iets langer logeren.
    Afgelopen zondag waren we er ook en toen met man nog gesprek gehad of we niet moesten zeggen dat ik weer een miskraam had. Ik was er zo van overtuigd. ook omdat ik bruin verlies had gehad (achteraf denk ik innesteling)
    Ik wilde het niet want vond het te pijnlijk om te vertellen op dat moment. Achteraf maar goed ook.
     
  14. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Dag @Do1981, welkom en gefeliciteerd!

    Hier sinds gisteren onzeker.
    Gisteren en vanmorgen een keertje na het plassen wat gelig,doorzichtig met spoortje roze slijm afgeveegd.
    Heb sowieso deze namiddag afspraak bij de huisarts, bloed prikken.
    Test ziet er wel nog goed uit.
    Symptomen zijn ook nog volop aanwezig.
    Maar kan je zo onzeker maken allemaal...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me ook spannend idd. Je test is zeker mooi. Lekkere knaller!
     
  16. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    oh lastig meid. Ik herken deze onzekerheid zo. Ik heb ik maart een miskraam gehad en dat begon ook met bloedverlies. Nu begon op vrijwel dezelfde dag ook bruin verlies. Dit keer bleef het echter bij alleen bruin en ging het goed weer over.

    heb daardoor heel veel gelezen over bloedverlies. Ik zou dit overigens nog geen bloedverlies noemen, wat je omschrijft klinkt als zo weinig en kan van alles zijn.
    Maar het zou heel goed nog een innestelingsbloeding kunnen zijn. Ik dacht zelf altijd dat dat echt bij de innesteling moest zijn, maar dat kan in de weken daarna ook nog. Of het kan de baarmoedermond zijn die gewoon beter doorbloed is.
    En je leest zo veel verhalen van vrouwen die bloedingen hebben gehad waarbij het gewoon goed gaat.
    Maar herken je onzekerheid zeker, dus wil je zorgen echt niet bagataliseren.
    Misschien even afwachten en als het meer wordt even contact opnemen met kliniek/ziekenhuis?
     
    Pompeloesje vindt dit leuk.
  17. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Net gebeld met ziekenhuis en mag maandag stoppen met de utro. Ze vertelde dat ik eigenlijk nu al wel kan stoppen, maar ze geven voor de zekerheid altijd het advies om een week nog door te gaan (na officiële testdatum ziekenhuis). Ik kan in 1x stoppen, maar voor eigen gemoedsrust ga ik het wat afbouwen denk ik. Dat vond ze prima.

    ook weer spannend moment wel.
     
    Pompeloesje vindt dit leuk.
  18. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Vind ik ook spannend. Ik mocht 1 dag voordat ik mocht testen al stoppen maar ik ben nog steeds niet gestopt.. misschien dat ik na de eerste echo ga stoppen. Morgen dus. Maar weet het nog niet zeker
     
  19. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ze zei dat het niet echt niks meer doet omdat je natuurlijke progesteron nu al zo hoog is dat die pillen echt niks meer uitmaken. Vorige keer is het bij mij ook gewoon goed gegaan na stoppen, dus ik ga na maandag wel stoppen. Ben ook wel klaar met die troep. Snap wel dat je nu morgen nog even afwacht.

    fijn dat je morgen echo hebt. Spannend ook! Hoe ver ben je dan? Verwacht je al kloppend hartje te zien?

    Ik heb straks met 6+3 een echo. Moet je dan al kloppend hartje zien denken jullie of is het een twijfelgeval dan?
     
  20. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.583
    6.549
    113
    Vrouw
    Morgen ben ik 6 weken. Vorige keer ook ook met precies 6 weken een echo gehad en toen zag ik het hartje kloppen. Wij weten natuurlijk precies wanneer we zwanger zijn geworden en het hartje gaat in de loop van week 5 al kloppen. Dus dan zou je een hartje moeten zien kloppen met 6.3
     
    Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina