Zo dat zijn de scores! Fijn zeg. Ben je nog ziek geworden? hier ook schorre stemmen in huis, soort slijm en dichtgeknepen keel. Heb jij dat ook? Wij Corona en kids een dat virusje. Resulteerde wel weer voor de tweede keer koorts en ziekenhuis bij de kleine nu weer thuis, maar ze klinkt als een klein zeehondje nu maar het is alleen nog verhoging. Wat een stress zeg. Nacht overgeslagen en daarna alleen maar naar haar liggen luisteren, want t leek steeds alsof ze stikte. Gelukkig iets koeler nu en is ze rustig. Hoop dat ze snel opknapt weer.
Mees is woensdag overgeplaatst naar het ziekenhuis in onze woonplaats! Ik en Mees samen in de ambulance met de sirene aan dat was wel grappig.. hij lag in het wkz met 3 andere kindjes op een kamer en dat was zo druk dat borstvoeding geen optie was. Nu heeft hij een eenpersoonskamer wat een verademing!! Gisteren heeft de lactatiekundige mij geholpen en na 3 weken is het gewoon gelukt!!! Ik ben zo blij hij heeft 30 cc gedronken uit mijn borst hihi. Nooit gedacht dat het nog zou lukken. Ik ben natuurlijk al 3 weken fulltime aan het kolven is geen feestje maar ben wel trots op mijzelf♡ de verwachting is dat Mees nog een week moet blijven ongeveer. Hij krijgt nog plas medicijnen omdat hij nog iets vocht heeft bij zijn longen, daardoor nog saturatie dips en aankomen, nog steeds onder zijn geboorte gewicht! Maar ik ben al zo trots op hem. Foto: zonder snoertjes!!♡♡♡
Beterschap voor alle zieke kindjes en mama's! @Koekie1 wat goed dat ze 400 gram is aangekomen ♡ ze had nog wat in te halen
Wauw, wat een goed nieuws zo op de vroege ochtend! Fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Nu nog maar even wat aankomen en dat vocht weg en dan lekker naar huis. Fijn dat Mees aan de borst heeft gedronken, knapperd! Wat is Mees een onwijs knap kereltje zeg! ♡♡♡
Ik ben niet echt ziek geworden gelukkig. Was wel helemaal mijn stem kwijt en heel moe. Mijn stem sinds vanochtend weer wat terug. Nu ook wat aan het hoesten, zo'n kriebelhoest. Jeetje, bij jullie blijft het ook aan de gang zeg. Hopelijk knappen jullie allemaal gauw weer op. Beterschap!
Merk dat het veel moeite kost om alles bij te lezen. Daarnaast gewoon erg druk met de kleine man. Kost me veel energie en t is beat zwaar. Vannacht kreeg hij ook ineens krampjes terwijl de nachten altijd wel zo goed als kramp vrij waren. Alleen t begin soms wat last. Maar nu naar zen fles van 4 uur veel kramp. Ben er 2 uur mee bezig geweest. Ook vanmiddag ineens krampjes na zen flesje. Gelukkig ligt hij nu rustig te slapen maar vrees alweer voor vanavond. Hopelijk een goede avond en nacht. Ben energieloos. Hoe is het met jullie? Jullie kleintjes ook zoveel krampjes?
Ik meld me hier ook graag aan, heb inmiddels alles bij gelezen en vind het leuk om jullie ervaringen te lezen. op 4 juli ben ik met 37+3 bevallen van een zoon met een geboortegewicht van 2905 gram en geschat op 47 cm. De start was wat moeizaam en het is een mannetje met weinig spekkies, die er lang over heeft gedaan om weer op zijn geboortegewicht te komen. Hij lijkt last te hebben van verborgen reflux, harde ontlasting en de ellendige krampjes. We zijn bij een kinderarts geweest en geven hem voor zijn ontlasting iets meer water bij zijn flesje en de rest hopen ze dat rond de tijd dat hij 3 maanden is vanzelf verdwijnt. Verder is het een heerlijk tevreden mannetje en heeft hij een mega trotse grote zus die het liefst bij alles helpt
@Roni7888 ik snap dat je het allemaal niet kan bijhouden! Je doet het ook alleen wat ik begreep? Vind ik al super knap en ik snap dat het veel energie kost. Maar je doet het echt goed Krampjes heeft Mees niet echt heel erg hij krijgt moedermelk dus dat werkt juist laxerend. Flesje of borst en meteen natte windjes hij is wel lekker aan het groeien en weegt nu eindelijk 3200 gram zijn geboorte gewicht Gisteren liet Mees zo'n harde scheet dat ik dacht dat mijn vriend dat deed hihi ik kwam niet meer bij.. @svlok welkom bij de mama's groep! Wat een droppie zeg♡ leuke foto ook samen met zijn grote zus. Ik kan ook niet wachten de echte ontmoeting met zijn zus. Wat lastig al die krampjes
Je doet het hartstikke goed hoor. In je eentje lijkt het me ook een stuk pittiger om te doen als met een partner. Hier gaat het goed. N draait lekker mee. Heeft geen last van krampjes gelukkig wel om haar ontlasting kwijt te raken af en toe. De ene dag poept ze 4x op een dag en dan weer 2 dagen niet. Maar als het er dan uit is... Van de week had ik haar op schoot toen ze na 2 dagen poepte. Ik voelde wat warms op mijn schoot en ja hoor.... ik zat ook helemaal onder! Haar ontlasting is wel gewoon zacht gelukkig.
Erg he? Gelukkig ben ik het wel gewend van de oudste. Zij heeft tot haar 4e aan de laxeermiddelen gezeten wat dus ook ontplofte luiers tot gevolg had. Hoe vaak ik van haar wel niet onder heb gezeten...
@svlok welkom! @Campus wat een knapperd! En wat geweldig dat ie t zo goed doet, lieve knappe Mees!♡ @Roni7888 probeer anders overdag met hem mee te slapen, hier zijn krampjes geheel de dag door en ook snachts, ik slaap snachts amper tot niet.. maar dat komt omdat ik nogal kruidig gegeten heb, komen we wel weer doorheen.
Lief jullie reacties. Ik probeer mee te slapen maar moet ook t huishouden doen en opruimen. Vaak zijn we een uurtje bezig met zen luier fles en boeren en voordat tie slaapt is t ook een half uurtje verder. Dan heb ik 1,5 uur voor de volgende fles. Mits hij geen krampjes heeft want dan ben ik er langer mee bezig... Vandaag weer terug naar infacol. Dat werkt volgens mij beter dan de sab simplex. Ook een difrax fles aangeschaft ipv dr browns. Vrijdag zou ik bij de osteopaat terecht kunnen. Hoewel ik er wel een beetje sceptisch over ben. Want wat kan hij/zij met zen handen bereiken? Naja het is denk ik het proberen wel waard. Ervaringen zijn welkom!!!
Geen ervaring met osteopaat, maar lees wel goede ervaringen van andere mama's op Facebook in de groep waar ik in zit Huishouden kan ook even wachten als je echt even moet slapen he meis Rust is zo belangrijk ook voor jou! Bij mn meiden werkte infacol idd ook als een trein, bij R nog niet nodig gehad, hij heeft baat bij voetjes onder z'n buik en tegen me aan tot de kramp weg is
Whoop whoop Mees is thuis!!! ♡♡♡♡♡♡ Na 26 dagen mocht hij dan eindelijk mee naar huis! Hij ligt heerlijk bij mij te slapen! Nu gaan wij dan eindelijk genieten!!!!
Wat fijn dat Mees naar huis mocht! Hoe is de ontmoeting met zijn zus gegaan @Campus ? Woeps al lekker onder gescheten dus @Koekie1 gelukkig is N. haar ontlasting wel zacht. Als het ook nog hard is hebben ze helemaal zoveel last @Kimmetjuh90 Jeetje wat pittig dat de krampjes zowel overdag als ‘S nachts zijn. Hoe gaat het nu? @Roni7888 je doet er in ieder geval alles aan om je kleine het zo comfortabel mogelijk te maken. Benieuwd wat je van de osteopaat gaat vinden. R. is lekker aan het groeien en komt in ieder geval goed aan! Zijn voedingen komen nog wel omhoog waardoor hij nog steeds een schorre stem van al het zuur heeft en zijn ontlasting wisselt een beetje tussen normaal en harde ontlasting. Zijn poepluiers worden wel minder en als hij moet persen doet het echt pijn. De ellendige krampjes heeft hij ook last van maar ik ga naast probiotica ook infacol proberen en wellicht ook een bezoekje aan een osteopaat overwegen. Maar verder is het zo’n heerlijk rustig mannetje die houdt van knuffelen en alleen huilt als zijn luier vol zit of hij trek heeft.
@svlok ze moest even wennen maar ze kijkt altijd de kat uit de boom vanmorgen wou ze wel een flesje geven en de luier doen haha en ze wil wandelen dus ze begint het leuk te vinden. Ze vond het ook spannend in het begin!