Juni-juli 2022 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Inaya1991, 23 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nou ik slaap nu dus niet meer snachts, heb toch infacol gehaald en dat lijkt wel wat te helpen, heb ook een kipkep pittenzak gehaald, die nog niet uitgeprobeerd.. telkens als ik m warm wil gaan maken gaat t alweer zeg maar:roflmao:
    Ben dood op..:( hopelijk gaat t gauw beter met de krampen.. hij poept ook nog maar 1x per dag.. Ben begonnen met maar 1 borst geven en dan wat langer laten drinken, 10 minuten, dan boertje dan nog eens 10 minuten aan deze borst.. want hij kan de toestroom moeilijk bijhouden van de melk, dus hij gaat dan heel gulzig drinken, ik denk dat ie daarom kramp heft telkens.. het gaat vabdaag dus al wel wat beter, hopelijk gauw helemaal ervanaf.

2. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Aaah ook al krampjes. Zielig he. Ik ben er ook maar druk mee. Slechte avond en nacht gehad gisteren. Nu al vrees voor komende avond. Snel drinken kan idd krampen veroorzaken.

Ze zeggen dat de piek op 6 weken ligt.. dus ik moet helaas nog even door. Ben net op de helft.

Benieuwd of de kipkep werkt. Ik heb een normale pittenzak en die heb ik al wel geprobeerd maar werkte niet.

Vrijdag osteopaat, ben erg benieuwd.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Zijn wij nu allemaal weer wat opgeknapt begint N wat te snotteren. Hopelijk blijft het hierbij een wordt het niet erger. Sta er niet van te kijken aangezien wij allemaal verkouden zijn geweest.

Vanmiddag bij het consultatiebureau geweest, N deed het super. Ze is nu 53 cm en weegt 4250 gram. Komt dus lekker aan.

Ze lijkt me af en toe al een lachje te geven, zo schattig :D

Ga d'r nu nog even een flesje geven en dan hopelijk een uurtje of 5/6 slapen :)

Succes met alle krampjes. Ik weet nog van de oudste dat ze zo vervelend zijn... Maar het gaat gelukkig ook weer over.

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  4. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Heb de kipkep nog steeds niet gebruikt, krampjes lijken wel minder te worden nu ik dus 1 borst geef..nouja vandaag zijn t er weer 2 maar ipv 10/10 10/5, de infacol lijkt wel te werken :)
    Ik las juist dat de piek tussen de 6 en 8 weken ligt:roflmao:
    Nouja we zien t wel:)
    Meneer begint er wel telkens 4 uur over langer tussen te laten, en dat op dan maar 1 borst gisteren:rolleyes:
    Word maar kolven tussendoor want ze zijn bij lange na niet leeg..:$

5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wat fijn dat ze nogsteeds aankomt, sterkte met de verkoudheid! :( hopelijk is ze er gauw weer vanaf!

6. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Wauw @Campus mees is thuis wat fijn !

en vervelend al die krampjes bij die kleintjes! Hier heeft M er ook wel last van maar als ik het zo lees mag ik niet klagen meestal 2 uurtjes laat op de avond

ontlastingpatroon veranderd hier ook @Kimmetjuh90 ook vaak nog maar 1-2 goede poep luiers op een dag terwijl tot voor kort nog wel 4-5

vlucht is super goed gegaan! En ook hier op vakantie gaat het super met hem hij gaan bij extreme hitte lekker met ons mee naar het strand omdat het daar koeler is ( hebben een speciaal uv baby tentje gekocht ideaal!)
    Hij drinkt overdag wel vaak om de 2 uur maar dat is ook niet zo gek ( elke dag zo tussen de 29-40 gr)
    De nachten zo om de 3-4 uur maar hij laat zich dan makkelijk en snel weer weg leggen is dat ervaar ik niet als zwaar

nou ik ga nog genieten van onze laatste 2 weekjes vakantie !

Campus vindt dit leuk.
  7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Geniet lekker van je vakantie meis!

8. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Mees is morgen alweer een week thuis en gisteren was hij 1 maand oud. Het gaat goed met Mees alleen we zijn nog afgelopen week naar het wkz geweest voor een echo, hij moet op zeer korte termijn nog een x geopereerd worden, aan zijn rechter longslagader, die is dunner dan zijn linker. Dat was wel weer even schrikken en waarschijnlijk deze maand al.
    Ik heb ook besloten om de borstvoeding af te bouwen want het kost mij teveel energie. Mees heeft een voorkeur voor de fles en aan de borst met tepelhoedje valt hij binnen 5 min in slaap en met flesje weet ik zeker wat hij binnen krijgt. De lactatiekundige gaf nog als advies borstcompressie en ik moest wel 8x blijven kolven (ik doe nu 5x) toen dacht ik wat doe ik mezelf aan, na alle stress ook nog stress van de borstvoeding. Ik vind het jammer maar sinds ik dit besluit heb genomen voel ik mij veel beter.
    Hij moet wel echt wennen aan kunstvoeding :eek: het valt veel zwaarder op de maag. Maar dat komt vast goed:)

Inaya1991 en MissElla87 vinden dit leuk.
  9. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Fijne vakantie en geniet ervan:)
    Hier trouwens ook 3a4 uur in de nacht en slaapt zo weer verder na de fles. Maar misschien gaat dat nog veranderen met kunstvoeding.

Inaya1991 vindt dit leuk.
  10. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Klinkt heel fijn! Lekker genieten daar.

Hier ben ik sinds gisteren overgestapt op pepti voeding. Kijken of dat verlichting geeft. Ben benieuwd. Heb t idee dat tie nu wel meer terug geeft maar dat kan ook komen doordat hij nu is opgehoogd in voeding. Biedt hem 135cc aan en hij drinkt t best vaak leeg dus dat is ook een overgang.

Gisteren paracetamol gegeven voor de pijn en wat een verademing was dat. De krampjes waren niet helemaal weg maar hij heeft hey niet uitgeschreeuwd en vrij veel geslapen! Helaas kan ik het niet dagelijks geven maar hoop dat de pepti zijn werk gaat doen.

Woensdag afspraak op het cb met de arts dus dan even verder kijken.

Infacol werkt hier een beetje. Blijf t wel geven.

Hier slaapt hij wisselend snachts. Gisteren 7½ uur tussen de flessen en afgelopen nacht 1x 4 uur en 1x 5 uur. Dus dat is redelijk.

Poepen is wisselend. Soms zit er 2 dagen tussen soms 4. Het is wel dun gelukkig.

11. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.136
    884
    113
    Vrouw
    #231 Lovieyou, 31 jul 2022
    Laatst bewerkt: 31 jul 2022
    He meiden,

In het begin heb ik even meegeschreven, maar daarna weinig tijd gehad om overal op te reageren dus ik ben er even tussen uit geweest.

Hier doet kleine N het goed, al heeft ze ook wel last van krampjes. Meestal in de ochtend een uurtje en in de avond een uurtje. Hier ook een gulzige drinker, waardoor ze lucht meeslikt en dus veel scheetjes. Ze heeft nu ineens 3 dagen niet gepoept ook (?) maar dit kan blijkbaar met bv.. ze lijkt niet meer last te hebben dan anders.

We hebben wel pittige weken gehad met elkaar. Onze zoon reageerde best wel pittig op de komst van zijn zusje. Heel drammerig, koppig, om het minste geringste krijsen, slecht slapen en ook echt niet alleen willen slapen anders krijste hij alles bij elkaar.. nu gaat het gelukkig steeds beter. Maar je loopt de hele dag op je tenen anders.

Onze lieve poes kwam ineens niet meer terug 's avonds. Geroepen en gezocht, maar niets. Ben 's nachts nog 2 keer buiten gaan kijken. Werd 's ochtends gebeld door de dierenambulance dus dacht toen "yes ze hebben haar gevonden!". Ze is namelijk super sociaal en loopt soms bij mensen naar binnen. Iedereen in onze straat weet dat en vind het niet erg, maar ik dacht misschien is ze bij een vreemde binnengelopen en die heeft de dierenambulances gebeld. Maar toch, helaas.. slecht nieuws. Onze lieve poes is dood gevonden op best wel een flinke afstand van ons huis, zonder verwondingen. Dus ik denk dat ze misschien gelokt en vergiftigd is of iets verkeerds gegeten heeft. Mis haar zo erg, ze was zo'n unieke poes. Ik zei altijd dat ze net een hond is. Luisterde goed, wat al bijzonder is voor een kat. Ze kon kusjes geven en echt in je armen springen op commando. Ze was echt een mensenvriend. Als iemand op bezoek kwam, ging ze meteen op je schoot zitten. Echt een lieverd.. zo'n groot gemis. Heb er echt verdriet van.

Met kleine N gaat het verder wel goed. Ze heeft wel ontzettend last van babyacne. Wist niet eens dat dat bestond! Haar gezichtje en hals zitten echt flink onder. Hopelijk duurt dat niet te lang. Ze lijkt er geen last van te hebben en de ene dag is het erger dan de andere. Ik heb al koemelk en ei 9 dagen uit mijn dieet geschrapt om uit te sluiten dat het geen allergie is oid, maar dat heeft niets gedaan. Vind het wel sneu voor haar.

Even een vraagje. Hebben jullie tussen elke voeding (waar 2/3 uur tussen zit) echt elke keer een dikke volle plasluier? Of gewoon een goed plasje?

Hier is ze trouwens als een malle gegroeid. Ze woog hij de geboorte 3250 gram & 47cm en met net 5 weken bij het cb geweest.. toen woog ze 4660 gram & 54,5 cm. Dat gaat wel heel snel! Ze drinkt vaak maar kort aan 1 kant dus vraag me af of ze niet te veel eerste melk krijgt. Daar groeien ze snel op omdat het suikerrijk is, maar zijn minder verzadigd. Ze kan namelijk echt elke 2 max 3 uur wel drinken dag en nacht.

12. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Wat zielig van je poes! Groot gemis.. heel sneu.

Fijn dat je zoontje wat meer gewend is nu. Is ook een hele verandering voor hem.

Poepen kan met borstvoeding geloof ik of 10 keer per dag of 10 dagen niet. Alles daartussen is goed.

Ik heb soms hele volle plasluiers maar soms ook een droge luier. Had laatst een droge luier na 6 uur... dat vond ik wel even vreemd maar daarna zat hij overvol. Dus het kan. Heb meestal wel 6 goede plasluiers. En dat is prima en idd ene keer super vol andere keer 1 plasje denk?

Idd goed gegroeid! Wel fijn! Ik ben benieuwd. Woensdag weer wegen en meten.

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @Inaya1991: fijne vakantie! Klinkt in ieder geval heerlijk :D

@Campus: ik geef je groot gelijk wat betreft de bv hoor. Jullie hebben zoveel meegemaakt, laat de focus nu maar op Mees zijn en niet je hele dag om de bv draaien. Kinderen worden ook groot op fv en ik ken me voorstellen dat dat heel wat gedoe scheelt.
    Wel schrikken dat hij weer geopereerd moet worden. Is dit ook een hele heftige operatie? (Al klinken alle operaties op die leeftijd mij als heftig in mijn oren :()

@Roni7888; bij mijn oudste heb ik ook pepti gegeven i.v.m. vele krampen. Dit hielp haar wel. Ook had ze heel erg veel last van eczeem. Op een gegeven moment nog een provocatie test gedaan op het cb maar daar kwam geen koemelkallergie uit. Arts van het cb vond toen dat ik moest stoppen met de pepti want se had geen kma en ik kreeg het dus niet vergoed. Ze deed het er wel goed op dus ben ermee doorgegaan. Dat vond ze heel vreemd o_O
    Ze heeft nu nog steeds darmen die snel van slag zijn (net als mij).
    Tijd tussen se flessen klinkt goed. 7,5 uur... Heerlijk zeg!

@Lovieyou; Oh, wat zielig van je kat zeg! Vooral op deze manier dat je niet weet wat er gebeurd is... Hoe oud is ze geworden?
    Onze kat is 29 juni overleden, op de ochtend dat we met N. thuis kwamen uit het ziekenhuis. Toen we op maandag naar het ziekenhuis gingen voor de keizersnede was ze al een rustig plekje aan het zoeken dus we wisten dat het eraan zat te komen. (Laatste tijd slecht eten en ze was ook al 15 jaar)
    Het is en blijft heel verdrietig om een huisdier te verliezen. Volgens mij spelen de hormonen hier nog een extra rol in:rolleyes:
    Heel veel sterkte.

Fijn dat N. Het goed doet. Hier heeft N. ook last van babyacne, het is nu bijna weg. Ziet er niet mooi uit maar gelukkig blijft het niet lang.
    Belangrijkste is om er vanaf te blijven. Als je gaat lopen krabben o.i.d. kun je littekentjes krijgen.

N. plast vanaf dag 1 veel. Ze heeft altijd wel volle luiers. Ze drinkt nu overdag om de 3 a 4 uur en 's nachts om de 4 a 5 uur. Enkele keer ook 6 uur. Meestal drinkt ze 100 ml alleen de laatste fles van de avond (rond 23 uur) en in de middag (rond 12.00 uur) bied ik 135 aan. Hiervan drinkt ze rond de 120 ml op.

Wat groeit ze snel zeg! Bv kinderen groeien vaker heel snel toch?
    Voor je zoontje is het natuurlijk ook even wennen, een zusje erbij. Dan is 2,5 jaar ook wel een lastige leeftijd vind ik. Je kan ze lastiger wat uitleggen en voor hem staat zijn wereldje natuurlijk even op zijn kop met zijn zusje en ouders die wat minder tijd voor hen hebben. Fijn dat het nu wat beter gaat.

@hier; we hebben de 1e vakantie week overleefd! :D de meeste dagen is het wel goed gegaan. We hadden 1 'rampdag'. Die dag zaten de 2 kinderen elkaar steeds in de weg. Veel geruzie maar elkaar toch steeds op blijven zoeken.

Met N gaat het verder goed. Gisteravond zijn we bij vrienden gaan barbecuen. Ze vind het echt allemaal prima. Sliep lekker in haar wagen en toen ze wakker werd een flesje melk en weer op weg naar huis. Daarna thuis wel even wat huilerig (Ja, dat kan ze dus toch! :p) dus even een rondje gaan wandelen.

Mijn man gaat komende week weer wat meer werken. Hij had het over 4 dagen en dan 1 dag wat leuks doen met de kinderen. Moet helemaal goed komen.

Ik vind het heerlijk met weer een kleintje in huis. Ze draait zo lekker mee... Man begon van de week over een 4e. Ik weet niet of hij serieus was of niet omdat N de laatste zou zijn. Wat mij betreft komt er nog wel 1 bij maar ik ben daar natuurlijk niet de enige in.
    De tijd zal het leren... :D

14. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hi allemaal, ik werd gewezen op dit topic dus breek even in! Aantal van jullie 'ken' ik van andere topics. :) wij zijn afgelopen donderdag ouders geworden van een prachtige dochter! Als het mag vind ik het leuk om mee te kletsen :)

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Gezellig Zuri! :D

Hoe gaat het nu met jullie? Doet ze het goed? En jouw herstel?

Inaya1991 en Zuri vinden dit leuk.
  16. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja ze doet het super... echt een cadeautje! Heb dit bij de vorige 2 helemaal niet gehad. Eerste is gewoon je eerste, zo onzeker als dat je nog bent en bleu en alles moeten leren... de tweede was een huilbaby al in de kraamweek. En dan deze... alles gaat gewoon vanzelf ik kan het haast niet geloven. Ze drinkt vanaf het eerste moment gewoon goed. Ze huilt echt heel erg weinig, maar kan wel echt duidelijk aangeven wat ze wil (en oke ik zie het met de 3e ook sneller). Dus echt ons cadeautje na zo'n tijd van wachten en afscheid nemen ♡

Met mij gaat het ook echt hartstikke goed. Korte bevalling gehad, net zoals met de anderen begon het in de ochtend en had ik dus zat energie. Ik voel me nu eigenlijk al top maar geniet nog lekker van m'n rust en de kraamzorg. Ook hele lieve vrouw die gewoon de 49u maakt. Ik bof gewoon echt enorm met deze start kan echt niet anders zeggen ♡

Kijk er echt enorm naar uit dat het "gewone leventje" weer van start gaat. Jeetje wat heb ik dat gemist de afgelopen tijden. Leuke dingen doen met de kids nu ze zomervakantie hebben... ik wil en hoop dat we echt nog wat leuke uitstapjes met z'n vijven ♡ kunnen doen voordat school weer begint

Inaya1991, Roni7888 en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  17. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Welkom, en wat fijn dat het zo goed gaat!:D

Zuri vindt dit leuk.
  18. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Welkom!!! Leuk en gezellig!

Wat fijn dat alles zo goed gaat en dat je je goed voelt! Lekker genieten nu nog. Ze zijn maar kort zo klein!

Zuri vindt dit leuk.
  19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wat is het stil hier meiden,
    Ik meekndat ik t moeilijk vind om tijd te vinden om op t forum te schrijven, mn dag staat geheel in teken van kids voorzien van alles.

Ook zijn we bezig met zindelijkheidstraining van J.
    Met R. gaat het goed, afentoe nog wat kramp maar niet meer zo erg als dat t was :)
    Maandag gaan we een weekje weg, dus deze week even alles regelen en klaar maken :)

Roni7888 vindt dit leuk.
  20. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Wij zijn weer thuis! Hopelijk kan ik nu weer wat actiever mee kletsen.

welkom @Zuri gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Super fijn dat het zo een goede start is! Geniet er van!!!!

@Lovieyou sneu van dat acne, hopelijk trekt het snel bij! fijn dat je zoontje wat meer zijn draai heeft gevonden, 2,5 is ook een pittige leeftijd hoor!
    en wat naar van je poes! Mijn kat was 15 jaar geleden ook weggelopen omdat hij stervende was ( wisten we niet ) we vonden hem zwaar verzwakt terug en kwamen er bij de dierenarts achter dat al z’n organen uitvielen die zei toen dat het vaker voorkomt dat ze weglopen voordat ze dood gaan..
    Maakt het er niet minder verdrietig op natuurlijk.

@Kimmetjuh90 hoe is je weekje weg geweest?

@Roni7888 merk je verschil met de pepti? bij mijn zoontje werd het pas beter met neocate ofzoiets dat is helemaal km vrij

@Koekie1 fijn dat het bij jullie ook zo lekker gaat! Enne 4 is heeeeel gezellig :D

hier genieten wij ook zo erg van onze M
    Hij is zo relaxt en tevreden.. iets wat we van de middelste 2 niet gewend zijn ..
    inmiddels laat hij in de nacht vaak al 5 uur tussen een voeding dus ik mag niet klagen
    Hij is gegroeid als kool dus ben benieuwd volgende week op het cb! Ik moet maat 62 in gaan slaan :o:

Roni7888 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina